Metal Gear Rising: Revengeance İnceleme

Oyunun Metal Gear ‘Solid’ ile bağı olduğu su götürmez bir gerçek. Lakin alakası cidden yok, oynanış tamamıyla farklı. MGS’ler gizliliğin, zekice çözümlemeler yapmanın ve atik olmanız gereken oyunlar olarak ön plana çıkarken MGR tamamıyla, biraz önce yukarıda bahsettim, hack and slash. Önünüze çıkan her düşmanı pataklıyorsunuz. Ninja Run adı verilen koşu özelliğiniz ile hızlı hareket ediyor, yorulmadan bölümlerdeki engelleri aşıyor ve düşmana saldırınızı yapıyorsunuz. Kısmen gizlilik düşmanlar sizi fark edene kadar oyunda bulunsa da MGS’deki durumla gerçekten karşılaştırılamaz. Buradaki gizlilik birçok aksiyon oyununda da mevcut…

Metal Gear Rising: Revengeance satışa sunulmadan önce yapılan tanıtımlarda cyborg ninjamız Raiden’nın kılıcıyla düşmanı lime lime doğradı ön plana çıkartılarak gövde gösterisi yapılıyordu. Bu tecrübe oyun ilerledikçe daha tadılır hale geliyor. Oyunun başında kısmen biraz eziksiniz ve hırpalanıyorsunuz. Oyunda çeşitli saldırı tipleri var, lakin bizim dikkatimizi çeken ve beklediğimiz oynanış özgürlüğünü sağlayacak olan free blade/free slicing. Ne yazık ki düşünüldüğü gibi özgür değiliz. Yani bir anda düşmanları parçalara ayırmıyorsunuz. Yakıt barınıza göre normal dövüş esnasında free blade modunu aktif ediyor ve düşmanı harbi* istediğiniz açılardan kesip parçalara bölüyorsunuz. Bu arada canınızı da düşmanların omuriliklerini elde ederek (zan-datsu) dolduruyorsunuz. Kesilen yere göre karakterler çeşitli animasyonlar sergiliyor. Lakin bu denli gerçekçi ve özenilerek yapılan içeriğin saniyeler içerisinde yok olması ise tam bir ikinci hayal kırıklığı olarak önüme çıktı. Yahu geçtiğim yerlerde adımı anacak bir iz bırakmıyorsam ne anlamı var esip gürlemenin. Yani diyorum ki ölen düşmanlar ve kesilen parçalar kayboluyor…

Metal-Gear-Rising-Revengeance-3

Kılıç bir yana oyunda ikinci bir silahınız daha olabiliyor. Oyun içi boss’ları hakladıkça birbirinden farklı silahlar kazanıyorsunuz. Benzersiz bu silahlar oynanışı değiştiriyor. Bir süre sonra sadece bu silahlarla oynayıp kesim işlemi için süpersonik katananıza başvuruyorsunuz. Siz donanımlısınız da düşmanlar odun mu? Elbette hayır bunca silaha karşın insan, cyborg ve yapay zeka tarafından yönetilen robotlarla karşılaşıyorsunuz. Kimisi bir fazda ölürken kimisi de bir yeri dahi kesilse saldırılarını yapmaya devam ediyor. Burada son olarak yeniden kullanılabilir ikinci silahlara değinmek istiyorum. Oyun bir süre sonra God of War ve Devil May Cry’i andırmaya başlıyor.

Şüpheye düşmeyin, Raiden geliştirilebiliyor. RPG öğelerinden yoksun kalmayan oyunda standart olarak dövüşlerden puanlar elde ediliyor. Puanlar sayesinde cyborg bünyemizi (yani zırhımızı) ve silahlarımızı geliştirebiliyoruz. Burada da nice çeşitli seçeneklere sahibiz. En güzeli ne biliyor musunuz? Kazanılan puanları yeniden oynayacağınız zaman eğer harcamamışsanız bir sonraki zorluk seviyesinde kullanabiliyorsunuz. Aklıma Call of Duty Modern Warfare serisi geliyor prestij moda geçtiğimizde her şey sıfırlanıyordu. Lakin bu durum Black Ops II ile aşılarak çeşitli seçeneklerden vazgeçerek bazı içeriklerin yeni oyunumuza aksetmesine yardımcı oluyordu. Yani eğer yeniden MGR’i daha zor bir modda oynamak isterseniz geliştirmeler ve içerikler aynen varlığını koruyor.

Metal-Gear-Rising-Revengeance-4

Sözlerimi bitirirken boss dövüşlerinin bazılarında çok sıkılmama rağmen eğlenmedim belirtmek istiyorum. Sıkılmamın sebebi de kamera açıları ve genelde yine kamera açılarından dolayı boss’un zarar verilmesi gereken noktalarına odaklanamama oldu. Bu yüzden bu tarz bir oyunun oynanışına alışkın oyunculara nazaran daha uzun boss dövüşlerinde vakit harcadım diyebilirim.

Türü farklı olsa da kesinlikle bir Metal Gear oyunu bu! Oyun içerisindeki diyaloglar ile amacınız yine alt metin ve arka planlar içeriyor. Kojima ve Metal Gear fanlarının kesinlikle oynaması gerektiğini düşünüyorum. En azından koleksiyon değeri var. Hiç olmadı MGS 2’nin hiç mi hatırı yok? Ve son söz benim gibi olanlara gelsin. Eğer Uzak Doğu’nun abartılan dövüş/savaş sunumunu beğenmiyorsanız bir demoya göz atın. Yoksa ‘Eah bune be’ diyip birkaç gün arayla oynayıp bitirmeyeceğiniz bir oyunla cebelleşmek zorunda kalabilirsiniz.

[easyreview title=”SONUÇ” cat1title=”Puanı: 80″ cat1detail=”

Platform: PlayStation 3

Platform: BenQ XL 2410T

Sponsor: AralGame.Com

MGR: Revengeance, şüphesiz ki şüphelerin bertaraf edildiği bir Metal Gear oyunu. Hem serinin birçok öğesini bünyesinde tutarak hangi aileden olduğunu açık şekilde belli ediyor hem de hack and slash türünün aslında beyin çürütmeden de değerlendirilebileceğini başarılı bir şekilde gösteriyor. ” cat1rating=”8.0″]

 

Bu yazıyı paylaş :

Yayınlayan

Talha Turhal

Tarih ve tarih konulu oyunların aşığı. Bu devrin adamı değil. Teknolojiyi hem seviyor hem nefret ediyor.

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir