Wooden Sen’SeY İnceleme

Wooden Sen’SeY İnceleme

Üniversiteye hazırlanırken dershanede kulakları çınlasın İbrahim isminde bir matematik hocam vardı. Derse girdikten sonra konu başlığını tahtaya yazar ve sonra sınıfa dönerek “Kolay bir konu, ben size bunun hakkında ne anlatayım” derdi. Bugün klavyenin başında Wooden Sen’Sey’i incelemek için oturduğum anda aynı halet-i ruhiye içerisine büründüm.

Benimle aynı nesil oyuncuların ilk tanıştığı ve günümüze kadar kimliğini korumuş bir türdür platform oyunları. Birbirinin kopyası olan zibilyon tane oyunun bulunduğu Atari kasetlerinde, çoğumuzun ilk oynadığı ve aşık olduğu Super Mario ile bu türe merhaba deme şansını bulmuş bir neslin evladı olarak söylemeliyim ki, platform oyunları tuzaklardan kurtulmaktan, karşınıza çıkan düşmanları tartaklamaktan ve gem toplamaktan çok daha fazlasıdır. Ne yazık ki incelemek için aldığım Wooden Sen’Sey, bu prensibi anlayamamış.

Wooden-Sen'SeY-1

Japonca kedi manasına gelen “Neko” Entertaiment’ın dağıtımcılığını üstlendiği ve Upper Byte Studio tarafından geliştirilen Wooden Sen’Sey, Goro ismine sahip karakterimizin, ismini bilmediğimiz arkadaşının, yine isini bilmediğimiz ve kötü olduğu suratının bir türlü gösterilmemesinden anlaşılan bir şahış tarafından kaçırılması ve bizimde inanılmaz derecede çizgisel olan haritalarda onu takip etmemiz ile başlıyor. Oyunda diyalog yok, seslendirme yok ve hikayenin nasıl ilerlediğini size anlatacak en ufak bir ipucu yok. Anlaşılan, Upper Byte Studio oyuncuların ne yaptıklarını bilmeleri gerekmediğine karar vermiş ki, oyunun hikaye bölümünün girişi ve bitişi arasına koskoca bir boşluk koymuş.

Oyunun bir çok yönüne göre çok kuvvetli olan hikayesine kısa bir özetle değindikten sonra, oyunun oynanışı hakkında bilgi vermek istiyorum. İlk aldığım inceleme olan ve türünün en iyi örneği olmasa da başarılı bir platform oyunu olarak değerlendirebileceğim Zack Zero hakkında yazarken, oynanışı çeşitlendiren ve oyuna renk katan bir kostümümüz olduğundan bahsetmiştim, bu şekilde oyun sizi yıllardır alışılagelmiş olan platform oyunu kalıbından çıkartıp, eğlenceli dakikalar yaşamanıza sebep oluyordu. Ancak Wooden Sen’Sey’de işler bu şekilde yürümüyor. Ana karakterimiz Goro’nun elinde sahip olduğu iki tane balta var. Bu baltaları karşınıza gelen rakiplere hasar vermek, bir yerlere asılı kalmak ya da zıplayarak saldırı yapmak için kullanabiliyorsunuz. Upper Byte Studio bu şekilde oynanışa yenilik katmaya çalışmış olsa da, bunu oyunun içerisine başarı ile senkronize edememişler. Çünkü bu baltaları kullanarak yapabileceğiniz hiçbir şaşırtıcı şey yok oyunda. Karşınıza sürekli çıkan aynı düşmanları, sürekli aynı saldırıyı yaparak öldürdüğünüz bir oyun olan Wooden Sen’Sey, ne yazık ki sıkıcı olmaktan öteye gidemiyor. Wooden Sen’Sey türe hiçbir yenilik katmadığı gibi oynanış tarzıyla da oyuncuyu kendinden soğutuyor.

Wooden-Sen'SeY-2

Yine Zack Zero’da gayet başarılı bir şekilde oyuna adapte edilmiş olan ve bir platform oyununun olmazsa olmazları arasında yer alan bulmacaları Wooden Sen’Sey’de göremiyoruz. Bahsettiğim şey çok zekice tasarlanmış ve çözümü bulmanız için sizi uğraştıran bulmacalar değil, Wooden Sen’Sey’de birkaç tane tuşa basıp kapı açmanın dışında hiçbir bulmaca bulunmuyor. Tamamen dümdüz olduğunu ispatlamaya and içmiş olan oyun, bunu bölüm tasarımlarıyla oyuncuların gözüne sokuyor. Upper Byte Studio şimdiye kadar gördüğüm en çizgisel oyunlardan birisine imza atmış kesinlikle. Yapımcı firma, sizleri zorlamak adına arada bir üzerinize akın akın aynı düşmanları göndererek oyuna ren katmak istemiş ancak aynı düşmanları oyun boyunca sürekli aynı saldırıyla öldürdükten sonra, birde belli bir bölgeye kilitlenip üzerinize gelen düşman akını bitene kadar aynı hareketi yapmak kesinlikle eğlenceli olmuyor.

Wooden-Sen'SeY-3

Birçok yönden sınıfı geçemeyen Wooden Sen’Sey ne yazık ki teknik özellikler bakımından da çıtanın altında. Wooden Sen’Sey’in indie bir yapım olması münasebetiyle grafikleri hakkında eleştiride bulunmayacağım, grafikler bir indie yapım için gayet yeterli, hatta arka plandaki konsept çizimlerinin neredeyse başarılı olduğunu bile söyleyebilirim. Ancak oyunun sesleri ve müzikleri vasatın çok altındalar. Kendine has bir atmosfer oluşturma konusunda çok ciddi eksileri olan Wooden Sen’Sey, sesleri ve müzikleriyle de kendisine bu konuda katkı sağlayamıyor. Oyunun içerisinde çalan hiçbir müzik akılda kalıcı ya da kulağınıza cila olacak cinsten değil.

Oyun yapmak çok zor ve zahmetli bir iş, bir bilgisayar mühendisi adayı olarak bunu hiçbir zaman inkar etmiyorum. Bu yüzden her zaman eleştirilerimi yaparken üslubuma dikkat etmeye ve kırıcı olmamaya çalışıyorum. Yine aynı sebepten indie oyunlar konusunda çok daha toleranslı davranıyorum. Ancak Wooden Sen’Sey konusunda her ne kadar iyi niyetli davranmak istesem de, içimden gelmiyor. Oyun ile ilgili son bir nokta koyacak olursam, platform türünde çok daha başarılı örnekler varken Wooden Sen’Sey ile vakit kaybetmek istemeyebilirsiniz.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 50

Üniversiteye hazırlanırken dershanede kulakları çınlasın İbrahim isminde bir matematik hocam vardı. Derse girdikten sonra konu başlığını tahtaya yazar ve sonra sınıfa dönerek “Kolay bir konu, ben size bunun hakkında ne anlatayım” derdi. Bugün klavyenin başında Wooden Sen’Sey’i incelemek için oturduğum anda aynı halet-i ruhiye içerisine büründüm

Sonuç OFD: 50.0% 50 Eh İşte
Bazı oyunlar sihirli bir dokunuşa sahiptir bu onları isimlerinin asla silinmeyeceği bir başyapıt haline getirir, bazı oyunlarda bu sihirli dokunuş yoktur ancak harcanan sıkı bir emek ile yine iyi bir oyun olmayı hak etmiştir. Fakat Wooden Sen’Sey şu haliyle bu iki sınıfa da giremeyerek, aklımda vasatın bir yapım olarak yer etti.

Benzer Yazılar

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda


Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Gölgeler iki defa ölür, kimileri ise her bossta… Bekledik, günlerce bekledik. From Software’in yeni bir IP’ye hayat verdiğini düşündükçe heyecanımız katlandı, kalbimiz pır pır etti; dağıtımcının Activision olduğunu hatırladıkça göğsümüz sıkıştı, heyecanımız kursağımıza dizildi. Kafalarda...

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?


The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame, LEGO oyunlarının tekdüzeliğinden sıyrılmayı başarabiliyor mu? Cevabı incelememizde. 1929 yılında patlak veren Büyük Buhran, Amerika ve Avrupa başta olmak üzere tüm dünyada geri dönüşü olmayan felaketlere neden olmuştu. Büyük iş adamlarından ufak dükkanında çalışan...

Fallout 76, Rage 2 Ve DOOM Eternal İçin Önemli Gelişme

Fallout 76, Rage 2 Ve DOOM Eternal İçin Önemli Gelişme


Fallout 76, Rage 2 Ve DOOM Eternal İçin Önemli Gelişme

Bethesda Launcher bekleneni verememiş anlaşılan. Hatırlarsanız Bethesda Fallout 76 ile birlikte oyunlarını artık kendi istemcisi olan “Bethesda Launcher” üzerinden yayımlayacağını belirtmişti. Fallout 76’nın zemine çakılan satışları ve Epic Games’in bütün exclusive çabalarına rağmen Steam’in...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir