Warriors Orochi 4 İncelemesi

Warriors Orochi 4 İncelemesi

1500 kişiye saldırdım, vurdum vurdum doymadım

Şimdiye kadar herhangi bir Musou (Warriors) oyunu oynadıysanız, oyun esnasında hissettiğinizin tam karşılığı yukarıdaki cümledir. Yani elinizdeki oyun size bu cümledeki sebepsiz lezzeti tattıramıyorsa, o başarılı bir Musou oyunu değildir.(Sana bakıyorum Dynasty Warriors 9)

Bugün ise elimizde yukarıdaki tanımlamamıza tam olarak uyan, türü sevenlerin yüzünü güldürecek bir yapım var. Gelin Warrior’s Orochi 4’e bir göz atalım.

Parçala Beh… Benkei!

Bilmeyenler için kısa bir bilgi verelim. Musou oyunları, Koei Tecmo’nun altında faaliyet gösteren Omega Force’un 20 küsür senedir, ana formülünü neredeyse hiç değiştirmeden, geliştirdiği oyun serilerine verilen genel addır. Omega Force bu süre zarfında, farklı firmalarla ortak olarak, 60’a yakın (bakın ciddiyim) Musou oyunu geliştirmiştir.

Piyasada gördüğünüz ve sürüsüne bereket düşman kesip, aralarda Bosslarla mücadele edip, 50 çeşit karakteri kontrol etmenize olanak sağlayan oyunların hepsini bu adamlar geliştirmiştir anlayacağınız. Artık ellerinde oyun bu türün tapusu mu var nedir, bağımsız geliştiriciler hariç, Omega Force’dan gayrı kimse bu oyun türünde oyun geliştirmemektedir.

Warrior’s Orochi 4 ise işte bu yaklaşık 60 oyunluk zincirin son halkası olarak karşımıza çıkıyor.

Warriors Orochi 4’te hikayemiz Zeus ile başlıyor. Hani bildiğiniz Zeus, yunan mitolojisinden. Zeus dayı çocukları Ares ve Athena ile birlikte sihirli bir kuş çeşmesinin(?!) etrafında toparlanmış, elinde tuttuğu bir halkayı havaya sallayarak bir konuşma gerçekleştiriyor oyunun ilk sahnelerinde. Bu halka aslında şeytanı yılan orochinin gücünden yapılmış, Oroboros şeklinde bir bileklik. Fanilere kutsal güçler bahşetme özelliğine sahip. İşte Zeus’da can sıkıntısından bu bilekliklerden 8 tane yapmış ve Orochi’nin de gücünü kullanarak Yılan’ın Dünyasını geri getirmiş. Güçlerini kullanıp kahramanlarımızı da buraya çekmiş ve eğlence katsayısını arttırmak adına hazırladığı bileklikleri bu dünyaya salmaya karar vermiş.

Yılan’ın Dünyası: Orochinin dünyası. Şeytani yılan Orochi’nin önceki Warriors Orochi oyunlarında karakterleri ışınladığı, karma bir dünya kompleksi. Bir tür sanal gerçeklik.

Tüm bu hengamenin arasında, babasının yine itlik peşinde olduğunu farkeden Perseus (Zeus’un yarı oğullarından biri), bilekliklerin yarısını çalıp kaçınca da işler iyice çığrından çıkıyor.

Ne hikaye değil mi? Ama durun burası daha başlangıcı, işler ilerledikçe hikaye daha da saçma ve absürd bir hal almaya başlıyor. Hatta o kadar saçma bir hal alıyor ki, hikayenin gidişatı ve karakter diyaloglarını dinledikçe kendinizi parçalamak istiyorsunuz.

Hah işte o noktada insana bir aydınlanma hali hasıl oluyor. Fark ediyorsunuz ki, bu hikaye ve oyun siz ciddi olarak takip edin diye yapılmamış. Temaşa ettiğiniz şey aslında mizahi bir oyun. Tüm o diyaloglar, o absürt ötesi hikaye, kaşlarına kadar testestoron fışkırtan dayıların birbirine yürümesi filan hep latife. Bunun başka bir açıklaması olamaz deyip, Warriors Orochi 4’ü o gerçeklikte değerlendirip, kabul edip, oynamaya devam ediyorsunuz. İnanın bana o kadar rahatlatıyor ki insanı bu, o kadar yani. Hani sanki sırtınızdan büyük bir yük kalkmış gibin.

Neyse zaten hem Çinden Wei, Wu, Shu, Jin hanedanlığı karakterlerini; hem Japonyadan Sengoku, Edo dönemi karakterlerini –yıl, dönem gözetmeksizin- bir arada sunan bir oyundan ne bekliyorsanız burada o var. Arada Çin+Japon mitolojik karakterleri de dahil oluyor tabi, hatta bu oyunla birlikte Yunan mitolojisi bile girmiş işin içine. Hani bu karmaşayı ayakta tutabilecek bir hikaye uydurabilmiş olmaları bile bir mucize geliştiriciler açısından. Normalde bu kadar önemli karakter bir oyunun içinde olursa, genelde, o karakterler oraya tükürükle yapıştırılmış gibi dururlar. Nedense Warrior’s Orochi 4’te bütün karakterler baya organik duruyor. Bunu Omega Force’un 60 küsür oyunluk tecrübesine dayandırabiliriz galiba.

170 (Yüz yetmiş) kaplan gücünde oyun

Bu kadar çok ve önemli karakter demiştik değil mi? Evet yukarıdaki sayıyı haybeye yazmadım. Warrior’s Orochi 4 tamamı oynanabilir tamı tamına 170 (yüz yetmiş!) karaktere sahip. Cao Ren’den Tadakatsu Honda’ya, Guan Yu’dan Oda Nobunagaya, Zeus’tan Ne Zha’ya, birbirinden farklı 170 karakter. İşin en ilginç tarafı ise bu 170 karakterin tamamının ayrı silahlara, ayrı saldırı şekillerine, ayrı kombolara ve ayrı özel hareketlere sahip olması. Yani anlarım, karakterlerin %80-90 kadarı eski oyunlardaki karakterler ama sonuçta oradan kopyala yapıştır yapmadınız ki bunları. Hepsinin modellemesi, animasyonu, efektleri.

Karakterler hususunda ortada deli bir emek var yani sevgili okuyucu. Hani hepsi için ayrı seslendirme, diyalog, karakterler arası etkileşim ve kısa biyografilerinin bulunmasına değinmiyorum bile. Omega Force’a buradan kocaman bir aferin demek istiyorum. Şimdiye kadar ki en fazla oynanabilir karakter bulunan Musou oyununu yapmışlar. Hatta Tobal 2 gibi bir gerçeklik mevcut olmasaydı, en çok oynanabilir nev-i şahsına münhasır karaktere sahip oyun rekorunu dahi kırabilirlermiş bu oyun ile. Yine de aksiyon oyunları içerisinde bu rekoru kırıp Guiness’e girmeyi becermişler yamulmuyorsam. Helal olsun ne diyelim.

Guan Yu Reiz

Cüneyt Arkın filmi gibi oyun

Musou oyunlarının en güzel tarafı belki de içerdiği gereksiz derecede yüksek aksiyon ve adam pataklama kısmıdır. Karakter çeşitliliği, hikaye filan iyi güzel de yani Musou dediğin oyunu pek çok oyuncu tek bir sebepten oynuyor: Dur durak bilmeyen aksiyon.

Warrior’s Orochi 4’te ise bu aksiyonun dozu, standart musou oyununa nazaran, bir tırnak daha arttırılmış olarak karşımıza çıkıyor. Nasıl mı, elbette ki bu kadar mitolojik karakterin de eklenmesiyle birlikte gelen “büyü” yapabilme özelliğiyle.

Bu büyüler nasıl yapılıyor peki? Mitolojik hazinelerle elbette. Poseidonun mızrağı, Artemisin yayı gibi gökten düşen ve farklı karakterlerin eline geçen bu objeler, karakterimize büyü yapabilme imkanı sağlıyor. Her karaktere özel büyülü eşya da var demek isterdim ama maalesef öyle bir durum mevcut değil. Toplamda 10-12 kadar büyülü obje mevcut ve her karakterde rastgele bir adet bulunuyor bunlardan. (karakterin yetenek sınıfıyla alakası yok). Her büyülü eşyanın ise 3 ayrı büyüsü mevcut. Klasik büyü – en basit ve belli bir noktadan sonra sürekli spamlayabileceğiniz zayıf büyüler, Şarjlı büyü – şarjlı saldırı tuşuna büyü tuşu ile birlikte basmamızla erişebildiğimiz bütün büyü haznemizi tek seferde kullanabildiğimiz güçlü büyüler, Benzersiz büyü – bu ise hem büyü haznemizi tamamen tüketen hem de özel Musou saldırı haznemizden yiyen en güçlü büyü çeşidi. Bu saldırıların her biri farklı durumlar için (yakın-orta-uzak menzil) kullanılıp, diğer hareketlerinizle rahatlıkla kombolanabiliyorlar elbette.

Musou barı, Musou oyunlarında karakterlerin özel yeteneklerini kullanmak için doldurması gereken bir nevi “ultimate” göstergesidir.

Bu üç tür büyünün haricinde bir de dolması oldukça uzun süren “Unified Magic” diye bir özellik mevcut. Kafanızda bir resim oluşması açısından bunu şu şekilde tanımlayabilirim sanırım; Japon çizgi filmlerinde karakterlerin bir araya gelip, güçlerini birleştirerek salladıkları ve yeri göğü parçalayan özel saldırı. Hah işte bunun Warriors Orochi 4’teki karşılığı Unified Magic. Attığınız vakit nükleer saldırı etkisi yapıyor ve genelde Boss’lar hariç tüm canlıların işini bitiriyor.

Büyülerden ayrı bir de bu Oroboros bileklikleri ile karakterlerimizin yarı tanrılara dönüşebilmesi olayı var ki oyuna ayrı bir lezzet katıyor

Bütün bu büyü işleri de işin içine dahil olunca, Warriors Orochi 4’ün oynanışı resmen kaymak gibi olmuş. 7500 komboya ulaştınız ama kombonuz bitmek üzere mi, çakın bir uzun menzilli büyü hemen, sizi söyle ileri doğru attıranından tekrar girin düşmanların arasına. Karşılaştığınız Boss’un özel saldırıları kamyon gibi mi vuruyor, basın onu havaya fırlatacak bir büyü, havada dövün dövebildiğiniz kadar. Her bölüme üç ayrı karakterden oluşan bir takımla girdiğinizi de göz önünde bulundurunca, komboların, dövüş mekaniklerinin ve taktiklerinin ucu bucağı görünmüyor bu şekilde.

Yağuşuklu abiler, güzel güzel ablalar

Görsel açıdan baktığınızda, Warriors Orochi 4 genel itibariyle oldukça vasat bir tablo çiziyor. Tek bir husus dışında. Oyundaki, dost ve düşman dahil, 170 oynanabilir karakterin modellemeleri. Oyundaki oynanabilir karakter modelleri ve detayları oldukça başarılı, bunu rahatlıkla söyleyebiliyorum. Hatta neredeyse bütün karakterleri, yüzlerini dahi görmeden, zırhlarındaki çeşitlilikten rahatlıkla ayırabiliyorsunuz.

Onun haricindeki her şey, yani binlercesini dövdüğünüz moblar, kumandanlar, yaratıklar ve çevre detayları… Tek diyebileceğim bunların çözünürlüğü arttırılmış, cilalanmış Ps3 oyunu gibi durdukları. Bir de PC’de yüksek ayarlarda böyle bu görseller, es kaza bu oyunu PS4’e alırsanız, görseller orada çok daha zayıf, haberiniz olsun.

Tüm bu zayıf görsel sunumun yanında bir de oyunda deli dehşet bir optimizasyon sorunu var desem? Evet, can sıkıcı değil mi? Ben de öyle düşünmüştüm, taa ki oyunun forumlarına bir göz gezdirene kadar. Olay neymiş biliyor musunuz? Warriors Orochi 4, nasıl beceriyse, GPU’nun 1/3 gücünden fazlasını çekmiyor ayrıca oyunu adaptive V-sync’e zorluyormuş. Overclocklanmış bir Gtx 980 ile 10 ila 30 Fps arası gidip gelmemin sorumlusu oyundaki basit bir yazılımsal hataymış yani.

Bu ayarları Nvidia denetim masasına girip manuel olarak ayarladıktan sonra ne mi oldu? Oyun en aksiyonlu sahnelerde dahi 40 Fps’in altına düşmedi ve genel olarak 60 Fps çizgisini koruyabildi. Omga Force/Tecmo anladık şimdiye kadar hep konsola oyun çıkarmaya alışıksınız da, arkadaş bu PC’ye çıkardığınız kaçıncı oyun. Böyle saçma salak bir hata yapılır ve düzeltmek için bir adet bile patch yayımlanmaz mı yav?

Neyse efenim, sorunumuzu kendimiz rahatlıkla çözebildiğimiz için oyunu bu hususta daha fazla gömmüyorum.

Seslere seslendirmelere geldiğimiz vakit ise bütün karakterlerin oldukça başarılı bir şekilde seslendirildiğini belirtmem gerekiyor, yalnız bu seslendirme sadece tek bir dilde mevcut ve o da tahmin edebileceğiniz üzere İng.. Japonca tabüküsü. Yılların Japon markası, İngilizce dublajla mı uğraşacaktı. Hem dublaj konusunda aşmış bir millet Japonlar (şimdi hakkını yemeyelim, Türkiyede de çok başarılı dublaj sanatçıları mevcut) , neden gidip kıytırık Amerikan dublajı işine girsinler ki değil mi?

Müzikler de keza akılda kalıcı değil ama sahnelerin ve oyunun arkasını doldurmakta çok başarılı. Karakterlerin bağırış çağırışlarıyla on numara gidiyorlar.

9999 K.O!

Toparlamak ve bütün yazının kısa bir özetini geçmek gerekirse: Warriors Orochi 4 şuan piyasada bulabileceğiniz en iyi Musou oyunu. Bunun ötesi yok yani. 170 adet oynanabilir ve birbirinden tamamen farklı karakter, 20+saatlik hikaye, yeniden oynanabilirlik, full seslendirme, vasatın üzerinde teknik performans. Bunların hepsinin tek bir Musou oyununda olması, serinin standartları açısından, oldukça büyük bir başarı.

Bu türü seviyorsanız zaten çoktan Warriors Orochi 4’ü alıp oynamaya başlamışsınızdır. Ama henüz seriye aşina olmayanlar için söylemek gerekirse, bir tane Musou alacaksanız, gidin bunu alın. Zira şuan piyasadaki en iyisi bu, hele PC oyuncuları için geliştirici ve dağıtımcı Omega Force/Tecmo’nun hala Steam’in $=1.5 TL tarifesini uyguluyor olması dahi başlı başına bir alım sebebi olabilir.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
1211
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 77

1500 kişiye saldırdım, vurdum vurdum doymadım Şimdiye kadar herhangi bir Musou (Warriors) oyunu oynadıysanız, oyun esnasında hissettiğinizin tam karşılığı yukarıdaki cümledir. Yani elinizdeki oyun size bu cümledeki sebepsiz lezzeti tattıramıyorsa, o başarılı bir Musou oyunu değildir.(Sana bakıyorum Dynasty Warriors 9) Bugün ise elimizde yukarıdaki tanımlamamıza tam olarak uyan, türü sevenlerin yüzünü güldürecek bir yapım var. ..

Sonuç OFD: 77.0% 77 İyi
- - - - -
Kafa dağıtmak istiyorsanız veyahut Musou oyunlarını seviyorsanız, emin olun bundan daha iyisi yok.

Benzer Yazılar

Legends of Aria Online’ın Açık Beta Sürecine Davetlisiniz!

Legends of Aria Online'ın Açık Beta Sürecine Davetlisiniz!


Legends of Aria Online'ın Açık Beta Sürecine Davetlisiniz!

Ultima Online'ın tadını başka yerde bulamayanlar, belki de derdinizin devası buradadır ne dersiniz? Legends of Aria, Citadel Games'in uzun bir süredir üzerinde çalıştığı MMORPG projesi. Citadel Games'in Legends of Aria ile amaçladığı ise Ultima Online tadında gerçek bir sandbox MMORPG tecrübesi...

Hitman 2 İnceleme

Hitman 2 İnceleme


OFD: 80.0%

Hitman 2 İnceleme

OFD: 80.0%

Keli ve barkoduyla gönüllerimize taht kuran Ajan 47 birbirinden zorlu yeni suikastlar için geri dönüyor. Piyasaya ilk olarak 2000 yılında giriş yapan Hitman serisi, geçen zaman içerisinde gizlilik oyunları arasında oldukça önem arz eden bir seri haline dönüştü. Keli, barkodu, kırmızı...

Fallout 76 İncelemesi

Fallout 76 İncelemesi


OFD: 40.0%

Fallout 76 İncelemesi

OFD: 40.0%

Savaş, savaş asl… anlaşılan bazen değişiyormuş Hani bazı zamanlar bir oyun çıkacak olduğu vakit, daha sonra sükut-u hayale uğramamak adına, beklentilerinizi en aşağıda tutarsınız. Hakeza ben de Fallout 76 için aynen böyle yaptım. Beklentilerimi düşük tuttum, gelecek olan oyunun bir ara ürün...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir