Vanquish PC İnceleme

Vanquish PC İnceleme

Yeni nesil robocop görmek isterseniz Vanquish’e bakmanız yeterli olacaktır.

Gençken, küçükken pek çoğumuz televizyon ekranlarında Robocop’a rast gelmişizdir. Filmiyle ve dizisiyle; televizyon kanallarının gündüz kuşağında dahi koyarak acımadan harcadığı bu bilim-kurgu serisi, işin özüne bakıldığında, sosyal bilim-kurgu dalında irdeleyebileceğimiz bir yapıttı. Yine de pek çokların aklında vasat bir aksiyon serisi olarak yer etti. Televizyonların seriyi ele ayağa düşürmesinin ve başarısız devam filmlerinin haricinde; serinin içerdiği hafif bilim-kurgu öğeleri ve sosyal alt mesajların bu kadar arka planda kalmasının yegane nedeni ise, şahsi görüşüm olarak, Robocop’un zırhıydı.

Doğru duydunuz, Robocop’un zırhı. Gözlerindeki odaklamalı mikro lensleri, bacağının kenarından adeta garaj kapısından çıkan Ferrari gibi fırlayan tabancası ve kurşun geçirmez yüzeyiyle, şüphesiz şovun asıl yıldızı Robocop’un bütünleştiği bu zırhdı.

Evet, üzerine giyen insana özel güçler bahşeden zırhların kendine has bir cazibesi olduğu aşikar. Robocop’un robot vücudu, Iron Man’ın zırhı, X-o Manovar’ın zırhı ve daha nicesi. Bütün bunlar zayıf ve aciz olan insanın, bir ihtimal, kendi sınırlarının ötesine çıkabileceğini ve bunu erişilebilir bir gerçeklik olan teknolojiyle gerçekleştireceğini vaat etmelerinden dolayı bu kadar popülerler. Aslında dönüp dolaşıldığında Batman bile bir nev’i aynı kapıya çıkmakta. Çok para, sınırı bilinmeyen imkanlar ve zeka ile kendini süper kahramana dönüştüren aciz bir insan.

İşte Vanquish’de gelişmiş sibernetik zırhı ARS ile bizi buradan vurmaya çalışıyor.

Van mı Quish?

Açıkçası, Vanquish’in kapağında görene kadar bu kelimeyle daha önce hiç karşılaşmamıştım. Oyunu yapan Japon arkadaşlarımızın da günlük hayatlarının her anında kullandıklarını zannetmiyorum. Muhtemelen yönetmenimiz Shinji Mikami kelimeyi bir yerden duymuş, etkileyici olduğunu düşünmüş, “Vanquişuuu” diye haykırıp oyunun isminde karar kılmış. En nihayetinde metin ötesi unsur sayılabilecek kapak ve başlık bir popüler kültür ürünü pazarlamanın en birincil adımını oluşturmakta.

Latife bir yana oyunun ne ismi üzerine ne de senaryosu üzerine çok fazla düşünüldüğüne inanmıyorum. Zira Vanquish hem isim hem senaryo olarak, kulağa havalı gelen kelime ve cümlelerin harmanından oluşuyor.

“Bu kadar gömdüğün senaryo ne peki arkadaşım” dediğinizi duyar gibiyim. Tamam, oyunu oynayacak olanlar için işin zevkini kaçırmadan bir ufak bahsedelim.

Vanquish, devasa bir uzay gemisinin dünyaya yönelmesini gösteren bir sinematikle bizleri karşılıyor. Birkaç saniye sonra uzay gemisinin yöneldiği alanın San Francisco olduğunu da görünce diyoruz ki “ahanda, yine dünyayı uzaylılar istila ediyor”. Oyun sizi belki de ilk ve tek sefer burada ters köşeye yatırarak, uzay gemisinin aslında bir Rus uzay istasyonu olduğunu ve Rus isyanını başlatan teröristlerce kontrol edildiğini gösteriyor. Bu devasa uzay istasyonu San Francisco’ya insanların vücutlarındaki kanın buharlaşıp, damarlarının infilak etmesini sağlayacak derecede yoğun ısı oluşturan bir ışın gönderiyor. San Francisco harap oluyor, yüzbinlerce insan ölüyor. Bu olayın ardından Amerikan başkanı Elizabeth Winters televizyona çıkıp “bu teröristlere pabuç bırakmayacağız, Amerika güçlüdür ve biz buna dayanabiliriz” nev’inden klişe cümleler kurarak, güya, insanları rahatlatmaya çalışıyor.

Tüm bu tantananın ardından sahneye siz çıkıyorsunuz: Sam Gideon. Ana karakterimiz Sam Gideon bir Darpa* uzmanı, gelişmiş bir fiziğe ve teknolojik olarak sağlam bir bilgi birikimine sahip. (Gelişmiş fiziğe sahip bilim adamı mı olur yea, demeye hazırlananlar için, yapımcılar, bu bilgiyi de Sam’in üniversite dönemlerinde profesyonel Amerikan futbolu oynadığı dipnotuyla yedirmişler). Simulasyon odası gibi bir yerde zırh için gereken alıştırma sekansını da tamamladıktan sonra, ilk bölüm başlıyor.

Yazarın Notu - 1

Bir takım gereksiz diyalogların ardından, ARS zırhımızı kuşanıyor ve Amerikan uzay piyadeleriyle birlikte devasa Rus uzay istasyonuna baskın yapmak üzere yola koyuluyoruz.( Nasıl oluyorsa o kadar askerin arasından savunma bakanlığı bu görev için bir bilim adamı olan bizi seçiyor) Evet hikaye bundan ibaret. Büyük kötü Rus, içeride bir hain, bol bol patlama ve aksiyon.

Kalanı mı? Japon yapımcılar tarafından kurgulandığı inanılmaz belli olan abartı sahneler ve abartı diyaloglar. Günümüz Japon sineması, tiyatrosu ve çizgi filmine aşina iseniz, Japonların her türlü tepki ve diyaloğun abartılısını sevdiğini zaten bilirsiniz.

Yazarın Notu - 2

Peki ya aksiyon?

Hah, burada duracağız işte. Hikayesi istediği kadar zayıf olabilir, diyalogları sinirlerinizi bozacak kadar kötü yazılmış olabilir; amma velakin Vanquish’in hakkıyla, doğru yaptığı bir şey varsa o da aksiyonu hissettirmesi.

Açık açık ifade etmem gerekirse, ben Gears of War serisinden beri bu kadar rafine ve oynanış elementleri bu kadar oturmuş başka bir shooter oynamamıştım. Bahsetmiştik ya oyunun asıl kahramanı ARS zırhı diye, işte oynanışın kalbi de yine bu mühendislik harikası sibernetik zırhta atıyor.

ARS oyuncuya inanılmaz bir hareket çeşitliliği kazandırıyor. Yüzey farketmeksizin yüksek hızda kayabilmesi, zamanı yavaşlatan özel modu, kaçış manevrası hareketlerindeki çeşitlilik, siperler arası hızlı geçiş imkanı. Bütün bunlar zırhın yapabildiklerinin küçük bir kısmı. Ayrıca çok karizmatik gözüktüğünü belirtmişmiydik?

Zırhın da katkısıyla, oyunu çağdaşı, hatta günümüz shooterlarından ayıran yegane özellik durmayan aksiyon hissi. Ara sahneler hariç aksiyonun kesildiğini hiç hissetmiyorsunuz. Her bir aksiyon sekansının bir de yüksek tempolu elektro müzikle pekiştirildiğini eklemezsem olmaz. Bütün bu etmenler bir araya geldiğinde ortaya ağız sulandıran, ekler pasta gibi, bir shooter çıkıyor.

Yalnız sormadan geçemeyeceğim, daha önce hiç onlarca ekler pastayı üst üste yemeyi deneyen oldu mu? Bir yerden sonra tat reseptörleriniz artık krema ve çikolatanın karışımını algılamaktan bıkıp, bünyenizde kayış yiyormuşsunuz gibi bir hissiyat oluşmasına sebep oluyorlar. En azından benim ısrarlı denemelerimin ardından ulaştığım sonuç bu şekilde. Bu tatlı(!) tespit de bizim Vanquish’in bir başka sorununa ışık tutmamızı sağlıyor.

Fazla tatlı gaz yapar

Oynanışı bu kadar övdük, bu kadar harika bir oynanış sistemi nasıl sıkabilir sorusu kafalarda canlanmaya başladı değil mi? Kısaca cevaplamamız gerekirse; birbirinin benzeri mekanlar, birbirinin aynı düşmanlar ve kötü hikaye anlatımı olarak bu soruyu cevaplandırabiliriz.

Bir uzay gemisinin içinde olduğumuz kısmını anlıyorum, ama burası bir yaşam tesisi, devasa bir şehir aynı zamanda. Yapımcıların, özellikle ilk 2 bölümde, oyunu sürekli gri ve tonlarını içeren uzay gemisi binalarında geçirme çabasına anlam verebilmiş değilim. Oyunda kullanılan zayıf renk paleti de sağolsun, ilk 2 bölüm: “geniş bir alana gir, robotları öldür, daha dar bir alana geç, robotları öldür, daha geniş ama daha taktiksel bir alana geç, aynı robotlardan tekrar öldür, iri büyük kötü robotu da öldür, ara bölümü tamamla ve gri kocaman başka bir binaya geç” şeklinde ilerlemekten öteye gidemiyor. Oyunun kalanında düşman çeşitliliğimiz artıyor, biraz yeşil alan görüyoruz lakin bunların da ömrü hepi topu 3 bölümcük oluyor.

Bütün bunların üzerine; oyunu normal zorluk seviyesinde tamamlamanın yaklaşık 6, zor zorluk seviyesinde tamamlamanın ise yaklaşık 8 saatten fazla sürmediği bilgisini eklersek, Vanquish’in can sıkıcı noktalarını -teknik sorunlar hariç- tamamlamış oluyoruz.

Bu sürenin çok kısa olduğunu düşünmekle birlikte, daha da fazla uzatılmamış olmasına seviniyorum. Hali hazırda kendi içinde tekrara düşmüş bir oyunun bir 8 saat daha kendini tekrar etmesi, az önceki ekler muhabbettinin doruk noktasına varmamıza sebep olabilirdi.

Performans nasıl, performans?

Oyun bildiğiniz üzere konsoldan port edilmiş bir shooter. Konsol için piyasaya çıkalı yaklaşık 7 sene olduğu için de haliyle görsel anlamda inanılmaz etkileyici değil. Yine de bu ve benzeri durumlarda o kadar kötü portlarla karşılaştık ki, Vanquish onların yanında neredeyse mükemmel port örneği gibi duruyor. Performans açısından oyun bekleneni fazlasıyla veriyor, pek çok eski kartta dahi randımanlı çalıştığını forum sitelerindeki kullanıcı yorumlarından öğrenebiliyoruz.

Bir PC portunun belki de en önemli noktası sayılabilecek klavye fare desteği ise “harikulade” bir şekilde oyuna yedirilmiş durumda. Kesinlikle bir konsol oyunu oynadığınız hissine kapılmıyorsunuz. Ki bu da bizi bir başka soruna getiriyor. Ana platformu ps3 olarak geliştirilen oyun, klavye ve mouse ikilisinin elinde biraz aşırı kolaylaşıyor. Pek çok oyuncu için sorun teşkil etmeyecek olsa da, zoru seven oyuncuları God Hard modu hariç hiçbirşey tatmin etmeyecektir. (bu zorluğu açmak adına oyunu bir kez bitirmeniz gerekiyor)

Her ne kadar teknik olarak port göz dolduran bir performans sergiliyor olsa da, iş buglara geldiğinde bazı ciddi manada göze batan hataların test aşamasını geçtiğini belirtmem gerekiyor. Oyun boyunca tekrardan kayıt noktasına dönmemi gerektiren ve oyunun gidişatını bozup ilerlememi engelleyen 3-4 adet bug ile karşılaştım. Bunlar ufak tefek hatalar değil, script bir sahnenin yüklen(e)memesi veyahut oyunun kısır bir döngüye girmesi gibi ciddi ve bir önceki otomatik kayda dönmenizi gerektiren hatalar. Bu hataları elbette port işlemini yapan stüdyoya gönderdim, yine de ne kadar sürede üstesinden gelineceğini ve oyunun güncelleneceğini bilmediğimden, buradan duyurma ihtiyacı duyuyorum. Oyunu almak isteyenlerin aklında bulunsun.

Bitirirken…

Vanquish, üzülerek söylüyorum ki, muhteşem bir oyun olabilecekken kıyısından dönmüş bir yapım. Bu dönüşü de hakkıyla beceremeyip biraz yolun dışına savrulmuş, aksiyon ve oynanışı haricinde tamamen vasat bir shooter olarak karşımıza çıkmış. Bir sonraki Gears olabilecekken – ki pek çok yönden dönemin efsane shooter’ından esinlendikleri bir gerçek- , yanlış tercihler sebebiyle zayi olmuş bir oyun. Vanquish’in bugün ikincisini oynamak yerine PC portunu inceliyor olmamızın en büyük sebebi de, bence, bu zaten.

Gönül isterdi ki, Vanquish herşeyiyle daha bütün bir oyun olsaydı ve bizlere en azından bir adet çok oyunculu mod sunsaydı. Ama maalesef oyun, efsane yapımcı kadrosuna rağmen, beklentilerimizi karşılamaktan çok uzak düşüyor.

Not: İnceleme kapak resmi deviantart lonefirewarrior.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
4
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 66

Yeni nesil robocop görmek isterseniz Vanquish’e bakmanız yeterli olacaktır. Gençken, küçükken pek çoğumuz televizyon ekranlarında Robocop’a rast gelmişizdir. Filmiyle ve dizisiyle; televizyon kanallarının gündüz kuşağında dahi koyarak acımadan harcadığı bu bilim-kurgu serisi, işin özüne bakıldığında, sosyal bilim-kurgu dalında irdeleyebileceğimiz bir yapıttı. Yine de pek çokların aklında vasat bir aksiyon serisi olarak yer etti. Televizyonların seriyi ..

Sonuç OFD: 66.0% 66 İyi
80 80
Zahiren güzel gözüken, lakin yakından bakınca can sıkan pek çok detaya sahip olan Vanquish, PC için, o beklediğimiz shooter değil.

Oyunu temin etmemize yardımcı olduğu için http://www.playstore.com 'a teşekkür ederiz.

Benzer Yazılar

Electronic Arts Mali İşler Müdürü Battlefront 2 İçin Konuştu

Electronic Arts Mali İşler Müdürü Battlefront 2 İçin Konuştu


Electronic Arts Mali İşler Müdürü Battlefront 2 İçin Konuştu

Electronic Arts Mali İşler Müdürü Blake Jorgensen son zamanlarda çok tartışılan Star Wars Battlefront II için açıklamalarda bulundu. Star Wars Battlefront II, Electronic Arts'ın izlediği politikalar sebebiyle bugünlerde bolca konuşuluyor ve eleştiriliyor. Başlıca şans kutularının ve mikro...

Football Manager 2018 İnceleme

Football Manager 2018 İnceleme


OFD: 80.0%

Football Manager 2018 İnceleme

OFD: 80.0%

Yılların eskitemediği seri Football Manager'in yeni üyesi Football Manager 2018 bu sene neler vaat ediyor? Football Manager serisinin pek çok oyuncu için ayrı bir anlam taşıdığını söylemek mümkün. Uykusuz geçen geceler, saatlerce kafa yorulan taktikler ve transferler, istenmeyen maç sonuçları...

Playstore’un Yıl Sonu Kampanyaları Başladı

Playstore'un Yıl Sonu Kampanyaları Başladı


Playstore'un Yıl Sonu Kampanyaları Başladı

2017 yılının sonlarına yaklaştığımız bu günlerde Playstore yıl sonu kampanyaları adıyla sevilen pek çok oyunu indirimli fiyatlarla kullanıcılara sunuyor. Ülkemizin önde gelen dijital oyun platformlarından Playstore'da yıl sonuna yaklaşmamızla birlikte yeni kampanyalar başladı. Oyun dünyasının...

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz