The Vanishing of Ethan Carter İnceleme

The Vanishing of Ethan Carter İnceleme

The Vanishing of Ethan Carter, beklenmeyen bir etki oluşturdu üzerimizde. Bu durum nasıl mı gerçekleşti? Cevap yazımızda…

The Vanishing of Ethan Carter bir anda karşımıza çıkan ve daha önce karşılaşmadığımız bir oynanış sunan bir yapım. Unreal Engine ile hayat bulan yapımın en göz alan yönü ise grafikleri.

İlk olarak Gamescom’da Sony’nin sunumunda gösterilen yapım açıklanan PlayStation 4 sürümünden önce PC için çıkışını yaptı. PlayStation 4 sürümü önümüzdeki sene raflarda olacak.

The Astronauts ismi daha önce duymadığımız bir isim. Fakat şirketin kurucu üçlüsü Epic Games’in satın almasından önce People Can Fly ismiyle Painkiller, Bulletstorm ve Gears of War: Judgement gibi önemli yapımlarda çalışmışlardı. Ağustos 2012’de Andrew Poznanski, Adrian Chmielarz ve Michal Kosieradzki tarafından kurulan The Astronauts’un ilk yapımı ise The Vanishing of Ethan Carter.

İsminden konusunu az buz anlayabildiğimiz yapım, yirminci yüzyılın ilk yarsında ortaya çıkan garip kurgu hikayeleri ve bazı klasikler olan Edgar Alan Poe, Raymond Chandler, Algernon Blackwood, Stefan Grabinski ve H.P. Lovecraft gibi ünlü yazarların hikayelerinden esinlenerek geliştirilmiş. Oyunun hikayesinin neden bu kadar güzel olduğu buradan belli. Yapımda sadece singleplayer bir oynanış bulunuyor. Co-op veya Multiplayer ögeler yapımda yer almamış.

The-Vanishing-of-Ethan-Carter-1

Oyun bizleri ilk olarak çok iddialı bir söz ile karşılıyor. “Bu oyun, sizin elinizden tutmayan bir anlatı tecrübesidir.” Henüz ilk anlarından bu kararın oyunu nasıl etkileyeceğini görebiliyoruz.. Oyun hiç bir şekilde oyuncuyu yönlendirmiyor ve ne yapacağını söylemiyor. Hikaye boyunca neler yapacağımızı, nereye gideceğimizi, hangi sırayla hangi eylemi yapacağımızı oyun bize göstermiyor ve bunun kararını sadece biz veriyoruz. Yani ne oynanışta ne de oyun boyunca karşılaştığımız anlarda ve dolayısıyla anlatının tamamında oyun bize çok az yardımcı oluyor.

The Vanishing of Ethan Carter ile The Astronauts, oyunlardaki hikaye anlatımını geliştirmek istiyor. Oyunda bir detektifi canlandırıyor olmamıza rağmen, The Vanishing of Ethan Carter bir bulmaca oyunu değil. Oyundaki atmosfer, ruh hali ve karakterlerin insani yönü çok daha ağır basıyor.

Oyundaki karakterimizin adı Paul Prospero. Doğa üstü yeteneklere sahip olan bir detektif olan karakterimiz Ethan Carter adında bir çocuk hayranı tarafında bir mektup alıyor ve hikayemizde burada başlıyor. Red Creek Valley adındaki olağan üstü doğal güzellikleri olan, oyunun geçtiği yere ilk olarak karanlık bir tren yolu tünelinden adımımızı atıyoruz. Ve ilk adımlarımızı attığımız andan oyunun sonuna kadar oyunda vereceğimiz bütün kararlar tamamen bizim elimizde.

Oyundaki kurgu ve hikaye gerçekten olağan üstü bir seviyede. Oyunun geçtiği mekan olan Red Creek Valley gerçekte var olsa, gitmek ve görmek isteyebileceğiniz yerlerden. Oyunun bittikten sonra oldukça kısaymış gibi gelen dopdolu oynanışında en çok vaktinizi alacak yönü muhteşem gözüken çevre ve onu keşfetmeniz. Oyunu oynarken kaç defa durup manzarayı izlediğimi hatırlamıyorum bile. Unreal Engine ile ortaya gerçekten şaheser bir görüntü ortaya çıkarılmış.

The-Vanishing-of-Ethan-Carter-2

The Vanishing of Ethan Carter ilk olarak burada vurucu darbeyi indiriyor bizlere. Oyundaki muazzam ve kocaman dünyanın içerisinde bir tane bile yükleme ekranı yok! Oyunun başlangıcındaki tünelden oyunun sonlarına doğru göreceğiniz baraja kadar istediğimiz her yere her hangi bir yükleme ekranı olmadan gidebilmenin özgürlüğünü yaşıyoruz. Herhangi bir kesinti veya yükleme ekranı yok. Oyundaki anlatım ve atmosfer o kadar iyiki bunu çok ama çok sonra farkediyorsunuz.

Oyundaki grafiklerin güzelliği kadar ses ve müzikleride bir o kadar iyi. Hem oyuncuyu atmosfere bağlayan hemde atmosfer ile uyumlu bir müzik bestelenmiş. Oyundaki sesler de oldukça gerçekçi. Ağaçların yapraklarının rüzgar ile hareketleri ve çıkardıkları sesler. Kuşların cıvıldamaları ve akan suların çıkardığı sesler sizi gerçekten oradaymışsınız gibi hissetiriyor. Oyundaki seslendirmeler de her ne kadar oyundaki karakter kıtlığından dolayı az olsa da oldukça kaliteli bir iş çıkartılarak bizlere yansıtılmış.

Oynanışa girecek olursak, oyunun büyük bir kısmı içinde bulunduğumuz olağan üstü güzellikte Red Creek Valley’i keşfetmekle geçiyor. Geri kalan kısımlarda bulmacaların eksik parçalarını bulmaya, olayları sırasına koymaya ve cinayetleri çözmeye çalışıyoruz. İlk olarak cinayet mahalini buluyor ve şüpheli olguların üstünde durarak ne olmuş olabileceğine dair çıkarımlar yapıyoruz. Hani ilk başta demiştik ya oyun hiç bir şekilde elinizden tutmuyor diye, işte burada biraz tutmak zorunda. Çünkü neyin ne olup bittiğini oyunun bize sunacakları kadar bileceğimiz için oyun burada elimizde birazcık tutuyor.

Karakterimizin doğa üstü güçleri ile ölüler ile iletişime geçebiliyoruz, nasıl öldüklerini araştırarak ipuçları buluyor ve o ipuçları ile ilerliyoruz. Oyun bu yönüyle oyuncuları etrafı dikkatlice araştırmaya ve gözlerini hep açık tutmaya çağırıyor. Oyunu bitirdikten sonra aslında gerçekten tamamen bitirmemiş olabiliyoruz. Mesela ilk oynayışımda oyundaki ilk cinayeti çözememiştim. Oyuna istediğimiz kadar dikkatimizi verelim, emin olun bir şeyi kaçırmış olma ihtimalimiz çok yüksek. Bu da oyunda bize sunulan olağan üstü dünyanın bir götürüsü diyelim.

The-Vanishing-of-Ethan-Carter-3

Oyundaki bu cinayet araştırmalarını, oyunun ilk sahnesinde bizlere söylediği o “elden tutmayan anlatı” sayesinde istediğiniz yerden ve istediğimiz sıradan başlayabiliyoruz. Oyunda gireceğimiz mekanlar ve bölgeler bizi çoğu zaman sandığımız yerden çok farklı mekanlara sürükleyebiliyor. Bulmacalarla dolu pek çok mekanda bulunmayı bekleyen pek çok ipucu bulunmakta ve bu ipuçlarını belki ilk olarak yanlış sıradan bulmuş olabiliyoruz. Bununla da kalmayıp oyundaki bulmacaların ne olduğunu da tamamen bizim kavramamız gerekiyor. Oyunun bir bölümünde, yanık ve harap durumdaki bir evi incelerken, aynı durumdan müzdarip başka bir evin içinde buluyoruz kendimizi. Bir süre debelendikten sonra anlıyoruz ki aslında bu ikinci evin kapıları birer portal görevi görüyor, ve gerçekte o kapıların ardında hangi odalar var tahmin etmemiz isteniyor. Bu sadece ufak bir örnek ve bu isteneni bulmakta biraz oyuncunun oyuna ne kadar hakim olmasına bağlı.

Bulmacaların ne olduğunu oyuncu çözmek zorunda. Ne eksik? Neyi bulmam gerekiyor? Ne kadar zamanım var? gibi önemli soruları oyuncunun bulmak zorunda olması oynanış olarak aslında çok riskli bir yol. Çünkü her oyuncunun o çözümü bulması aynı olmayacaktır. Oynanış boyunca çok basit bir olayı çok karmaşıkmış gibi düşünüp çok zaman kaybettiğim oldu. Fakat deneme yanılma yönetimiyle, ki oyun boyunca kaybedeceğiniz tek kötü şey zamanınız olacak, olayı kavramaya başlıyorsunuz. Oyunun ortalarında içinde kaybolacağınız maden bölümü özellikle sizi hem korkutacak hemde kafanızı karıştıracak. Fakat o bölümü geçtikten sonra ne kadar iyi bir iş çıkarılış anlıyorsunuz.

Oyun bittiğinde oldukça kısa bir oynanış olduğu ilk olarak gözümüze çarpan nitelik oldu. Fakat o kısa oynanışın içinde barındırdığı muhteşem hikaye ve kurgu gerçekten oyunu bir oturuşta bitirdiğinizi anlamanızı engelliyor.

Oyundaki hikayeyi hem biraz daha iyi anlamak hemde oyuna başlamadan önce neler olup bittiğini öğrenmeniz adına The Astronauts’un oyun için çıkardığı oyundaki hikayeye giriş niteliği taşıyan kısa bir çizgi romanı bulunmakta. Bu çizgi romana buradan ulaşabilirsiniz. (http://www.theastronauts.com/comic/) Okumanızı tavsiye ediyorum. Her ne kadar oyunu bitirdikten sonra bile bu hikaye ve atmosfere yönelik içinizde bir açlık oluşacaksa da, bunu okumak sizlerin içini rahatlatmaya yetebilir.

Oyunun grafik ayarları ise oldukça detaylı. V-Sync, Anti-Aliasing gibi artık nerdeyse her oyunda bulunan ayarların yanı sıra, Ambient Occulosion, Bloom, Distortion, Light Shafts gibi oyundaki mekanlara özel olarak eklenmiş gibi duran grafik ayarları da oyunda seçenekler arasında. Unreal Engine’in verdiği muhteşem grafik kalitesi tabii ki oyunculardan kaliteli bir bilgisayar istiyor. Bunu da belirtmemiz gerek.

Oldukça kısa gelen oynanış süresi boyunca elinizden hiç tutmayan, muhteşem grafikleri ve olağanüstü bir şekilde harmanlanmış kurgu ve hikayesiyle, The Vanishing of Ethan Carter asla satın alıp pişman olacağınız bir yapım değil, aksine keşke biraz daha uzun yapmış olsalardı diye iç geçireceğiniz bir yapım.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
1
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 90

The Vanishing of Ethan Carter, beklenmeyen bir etki oluşturdu üzerimizde. Bu durum nasıl mı gerçekleşti? Cevap yazımızda… The Vanishing of Ethan Carter bir anda karşımıza çıkan ve daha önce karşılaşmadığımız bir oynanış sunan bir yapım. Unreal Engine ile hayat bulan yapımın en göz alan yönü ise grafikleri. İlk olarak Gamescom’da Sony’nin sunumunda gösterilen yapım açıklanan ..

Sonuç OFD: 90.0% 90 Harika
85 90 82 80
Oldukça kısa gelen oynanış süresi boyunca elinizden hiç tutmayan, muhteşem grafikleri ve olağanüstü bir şekilde harmanlanmış kurgu ve hikayesiyle, The Vanishing of Ethan Carter asla satın alıp pişman olacağınız bir yapım değil, aksine keşke biraz daha uzun yapmış olsalardı diye iç geçireceğiniz bir yapım.

Oyunu temin etmemize yardımcı olduğu için http://www.playstore.com 'a teşekkür ederiz.

Benzer Yazılar

Electronic Arts Mali İşler Müdürü Battlefront 2 İçin Konuştu

Electronic Arts Mali İşler Müdürü Battlefront 2 İçin Konuştu


Electronic Arts Mali İşler Müdürü Battlefront 2 İçin Konuştu

Electronic Arts Mali İşler Müdürü Blake Jorgensen son zamanlarda çok tartışılan Star Wars Battlefront II için açıklamalarda bulundu. Star Wars Battlefront II, Electronic Arts'ın izlediği politikalar sebebiyle bugünlerde bolca konuşuluyor ve eleştiriliyor. Başlıca şans kutularının ve mikro...

Football Manager 2018 İnceleme

Football Manager 2018 İnceleme


OFD: 80.0%

Football Manager 2018 İnceleme

OFD: 80.0%

Yılların eskitemediği seri Football Manager'in yeni üyesi Football Manager 2018 bu sene neler vaat ediyor? Football Manager serisinin pek çok oyuncu için ayrı bir anlam taşıdığını söylemek mümkün. Uykusuz geçen geceler, saatlerce kafa yorulan taktikler ve transferler, istenmeyen maç sonuçları...

Playstore’un Yıl Sonu Kampanyaları Başladı

Playstore'un Yıl Sonu Kampanyaları Başladı


Playstore'un Yıl Sonu Kampanyaları Başladı

2017 yılının sonlarına yaklaştığımız bu günlerde Playstore yıl sonu kampanyaları adıyla sevilen pek çok oyunu indirimli fiyatlarla kullanıcılara sunuyor. Ülkemizin önde gelen dijital oyun platformlarından Playstore'da yıl sonuna yaklaşmamızla birlikte yeni kampanyalar başladı. Oyun dünyasının...

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz