The Escapists 2 İnceleme

The Escapists 2 İnceleme

Prison Break’ı “Büyük Kaçış” diye çeviren adamların yaptığı oyun

Scofield Brothers diyorsun yani

Tam olarak öyle demiyorum aslında. Prison Break’te karşımıza çıkan hapisten kaçış tecrübesinin tadını yakalayan bir oyunun incelemesini okuyacağınızı zannediyorsanız, şimdiden söyleyeyim, o sizin beklediğiniz oyun Hazelight Studios’un geliştirdiği ve EA Games’in dağıtımcılığını üstlendiği “A Way Out”. Peki Escapist 2 ne o vakit? Gelin beraber bakalım.

Dört bir yanım mapushane duvarı

Escapists 2 Mouldy Toof stüdyoları tarafından The Escapists’in devamı olarak geliştirilmiş bir yapım. Aynı ilk oyunda olduğu gibi dünyanın farklı bölgelerinde, mahkum olarak tutulduğumuz hapishanelerden kaçmaya çalıştığımız piksel piksel görsellere sahip bir oyun elimizdeki.

(Oyunun mekanikleri ve geliştirici şirketin kapasitesi göz önünde bulundurulduğunda, bu piksel piksel görselliğin en iyi karar olduğu da aşikar.)

Peki tam olarak ne yapıyoruz Escapists 2’de. Yani yapımcı bize oyunuyla ne vaat ediyor? Mouldy Toof stüdyolarının bu soruya cevabı sizlere “ultimate prison sandbox”u sunuyoruz oluyor. Bakın ultimate diyorlar, prison diyorlar birde hızlarını alamayıp sandbox diyorlar. Burada da kalmıyor, “biz oyuna Drop-in Drop-out multiplayer bilem ekledik, artık hapishaneden kaçmak iki kat eğlenceli” iddiasında bulunuyorlar. Birde üzerine mahkumunuzu özelleştirebileceğiniz 300 den fazla özelleştirme ekledik oyuna demiyorlar mı? Oww yeah deyip oyuna dalıyoruz hemen.

Hapishaneden kaçmak kolay mı sandın

Oyun bizi basit bir giriş sinematiği ve alıştırma bölümü diyebileceğimiz bir hapishane ile karşılıyor. Bu ilk hapishane sekansında oyun bize ne yapmamız gerektiğini ve hapishaneden nasıl kaçabileceğimizi teker teker anlatıyor. Oldukça basit olan ve gidişatla ilgili neredeyse hiçbir şey öğretmeyen bu alıştırma bölümünden sonra kendimizi ilk gerçek mapushane hücremizde buluyoruz.

Hapishane demeye bin şahit isteyen, sosyal tesis kıvamındaki geçici yuvamızda uyanıyor ve ilk iş olarak sabah içtimasına çıkıyoruz. Oyunun mekanikleri gereği her içtimada rastegele iki mahkum seçiliyor ve odaları aranıyor. İlk kontrolü atlattıktan sonra sabah kahvaltısı vakti geliyor, gidip yemeğimizi yiyoruz. Ardından mahkumların serbest zamanı başlıyor.

Serbest zaman dediğime de bakmayın, oyunda zaten serbestsiniz. Oyunun yapım stüdyosunun tam olarak hangi ülke menşeili olduğunu bilmiyorum ( Birleşik Krallık olması muhtemel) lakin böyle hapishane dizaynlarını nerede görmüşler, mahkumların bu kadar rahat dolandığı hapishane hangi ülkede mevcut hiçbir fikrim yok. Hani ileriki bölümlerde dahi hapishanenin neredeyse 3/2’si, bir mahkum olan, oyuncuya açık. Diyor ki oyun size, gezin dolaşın diğer mahkumlar hücrelerinde değilken çekmecelerini soyun soğana çevirin, ardiyeye girin kutuları kurcuklayın, hatta ve hatta gece koğuş saatine kadar bahçede dolaşmak bile serbest. Özellikle ilk 3-4 hapishane o kadar başına buyruk işliyor ki insan dumura uğramaktan kendini alamıyor. Anlıyorum, oyun bir hapishane simülatörü değil amma velakin bu kadar mekanik kasmışken böyle basit detayların oyuna yedirilmemiş olması insanı hayal kırıklığına uğratıyor. Ha mekanikler demiştik değil mi…

Oyuncu nasıl sıkılır 101

Yanlış anlamayın, her oyun belli başlı mekanikler üzerine kuruluyor en nihayetinde. Yalnız bazı geliştiriciler kendi belirledikleri mekanikleri oyuna yedirmekte o kadar zorlanıyorlar, veyahut o kadar tembel bir yaklaşım izliyorlar ki, bu oynanış etmenleri oyuncunun gözüne kör göze parmak misali batıyor.

Escapists 2 de maalesef başta detaylı ve anlamlı gözüken, sonrasında ise anlamlandırmakta zorlandığınız bir şekilde tekrara düşen ve oyuncuyu bıktıran bu oynanış etmeni seçimlerinden nasibini almış durumda. Yapımcılar oyunu geliştirirken ne düşünüyorlardı, olaya hangi açıdan yaklaştılar bilmiyorum lakin bir oyun nasıl hem bu kadar casual, hem zor hem de insanı erindirecek şekilde yapılabilir anlayabilmiş değilim.

Oyunu bahsettiğim şekle sokan etmenler neler mi peki? Öncelikle 1 veya 2 dakikalık aralarla -güya- bulunmanız ve teftiş edilmeniz gereken yerler. Eee bunun neresi kötü? Aslında başta kötü gelmiyor, lakin sonradan farkediyorsunuz ki bu etkinliklerin her birini yapmış gözükmek için bulundukları alana bir kere gir çık yapmak yeterli. İçtimadan dahi bu şekilde kaytarabiliyorsunuz. Yazının yukarılarında bahsettiğim gibi, oyunda hem hapishane sistemleri gevşek hem de gündüz süresinin 4/3 ünü istediğinizi yaparak geçirebiliyorsunuz. Ne anladım ben buranın hapishane olmasından.

Oyun aynı zamanda sandbox olduğunu iddia ediyor. Sandbox ne demektir? Oyuncu üzerinde minimum kısıtlama sağlayarak oyunun içinde istediğini yapmasına müsaade etmek değil mi? The Escapists 2’de en baba sandbox hapishane oyunu olduğuna göre, hapisten kaçmamız hususunda bize yüzlerce yol ve deneme yanılmayla farklı yöntemler geliştirebileceğimiz bir oyun alanı sunmalı değil mi? İşte o iş öyle değil. Yapımcılar maalesef sandbox’u oyuncuyu hapishane içerisinde istediği gibi dolaştırmak olarak algılamışlar. Zira her hapishanenin kaçmak için 2-3 kesin yöntemi var ve bunların dışına çıkmanız neredeyse imkansız. Hapishanelerde 5 oda 2 salon dubleksten öteye gidemediği için, kaçışları mecburen oyunun sizden istediği şekilde yapmak zorunda kalıyorsunuz.

Yapımcıların bir diğer iddiası ise drop-in drop-out co-op deneyimi. Burada durum yukarıdakinden de vahim, oyunun ilk çıktığı hafta multiplayer olarak sağlıklı bir oyun oynamak neredeyse imkansızdı. Şimdilerde bağlantı ve server kaynaklı problemlerle karşılaşılmıyor olsa da, co-op hala bir takım sorunlara ve oyunun gidişatını bozan buglara sahip.

Geldik mi 300 küsür çeşit eşya ile karakterimizi özelleştirmeye. Durun heyecanlanmayın hemen, eşyaların yarısı birbirinin varyasyonu ve farklı rengi olan aksesuarlardan oluşuyor. Yapabileceğiniz en fantastik şey 13.Cuma’dan Jason maskeli mohavk saçlı bir mahkum. Daha ötesi, eğer ki oyuna workshop desteği eklenirse, artıkın mod yapımcılarına kalmış.

Ses 1-2, ses 1-2 aaa… eee… kontrol..

Peki sesler ve müzikler nasıl The escapists 2’de? Eh yani ses alanında aman aman bir şey yok, oyunda dublaj da yok, geriye ne kalıyor? Müzikler!

Kabul etmek lazım, oyunun chiptune tadındaki müzikleri oldukça başarılı. Siz “Bak yine olumsuz geliyor, Eoargh yine neyi beğenmedin be adam!” demeden evvel söyleyeyim; müzikler kendini inanılmaz bir şekilde tekrar ediyor. Bu tekrar bazen o kadar aşıyor ki kendinizi kafanız ütülenirken buluyorsunuz. Tamam bir Dark Souls, Halo yada Final Fantasy albümü tadında müzikler beklemiyorum oyundan, ama toplamı 20-30 dakikayı bulmayan ve sürekli duyduğunuz parçalar bir yerden sonra ayarlara girip oyunun sesini tamamen kapatmanıza sebep olabiliyor.

( arkadan prison break müzikleri açtım, oyun bir şeye benzedi. Oynayacak olanlara tavsiyem kısın oyunun sesini, arkadan Ramin Djawadi’nin parçaları kulaklarınızı okşasın)

 

Duvardaki çatlak, yemeğimdeki bug

Oyunda bulunduğunuz hapishaneye baştan başlamanızı gerektirecek buglar ve glitchler de bulunuyor. Bunlar iki üç yamayla çözülecek işler, ne oyunlarda ne hatalar gördük, ama yine de her türlü bugun oyuncuların oyun zevkini törpülediği gerçeği değişmiyor.

Buglar yetmediyse birde klavye-fare ikilisiyle oynayanların karşılaştığı muhtelif sorunlar var. Mouldy Toof oyunu resmen konsol kontrolcüleri için tasarlamış. Klavye ve fare ikilisine bu kadar rahat yedirilecek bir oyunun gamepad tabanlı çalışıyor olması gerçekten sinir bozucu. Umarım yakında klavye-fare ikilisine bir güncelleme gelirde, bu vesileyle oyunu PC’de oynayan oyuncuların yüzü güler.

Zindan iki hece…

Benimde söyleyebileceğim, kaldı kalan, belki 2 cümle. The Escapists 2, çok güzel bir oyun olabilecekken yanlış kararlar ve tembel fikirler hasebiyle direkten dönmüş, vasatı dahi aşamamış bir yapım. Yapımcılar her şeyiyle ilk oyunu temel alacaklarına yeni bir vizyon belirleyip kendilerini geliştirmeye çalışsalarmış, her şey çok daha farklı sonuçlanabilirmiş.

Geliştiricilerin üçüncü oyunu olması ve artık Team17 çatısı altında profesyonel bir stüdyo olarak çalıştıkları için oyunun sahip olduğu eksikleri görmezden gelemiyorum. Yapımcılar  umarım yakında çıkaracakları DLC’lerle birlikte oyunun genel aksaklıklarına da birtakım çareler bulmayı başarırlar ( 20 dolarlık oyunun season pass’i var ya)

Velhasılı güzel fikirlerle yola çıkılmış olmasına rağmen, oynarken lezzet vermeyen, güzel gözüken fakat lezzeti eksik kalmış yemek tadında bir oyun var karşımızda. The Escapists 2’yi ilk oyunu bayıla bayıla oynayan oyuncular hariç kimseye tavsiye etmiyorum. Belki indirim dönemlerinde bir göz atılabilir.

 

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
2
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 60

Prison Break’ı “Büyük Kaçış” diye çeviren adamların yaptığı oyun Scofield Brothers diyorsun yani Tam olarak öyle demiyorum aslında. Prison Break’te karşımıza çıkan hapisten kaçış tecrübesinin tadını yakalayan bir oyunun incelemesini okuyacağınızı zannediyorsanız, şimdiden söyleyeyim, o sizin beklediğiniz oyun Hazelight Studios’un geliştirdiği ve EA Games’in dağıtımcılığını üstlendiği “A Way Out”. Peki Escapist 2 ne o vakit? ..

Sonuç OFD: 60.0% 60 İyi
- - - 7.00 -
Hapisten kaçmak bu değil, olmamalı da.

Benzer Yazılar

Maize Xbox One İnceleme

Maize Xbox One İnceleme


OFD: 72.0%

Maize Xbox One İnceleme

OFD: 72.0%

Normal mısır 1.5 lira, şeker mısır 2 lira, konuşan mısır “paha biçilemez” Doğru duydunuz konuşan mısır dedim, yürüyebilen hatta koşabilen mısırlar, böyle koçanıyla püsürüyle filan hareket edeninden. Yeterince ilginç gelmedi mi? Birde Rus menşeili cyborg oyuncak ayımız var. Kesmedi mi? Bütün...

Call of Duty WWII’nin PC Open Betası İçin Tarih Verildi

Call of Duty WWII'nin PC Open Betası İçin Tarih Verildi


Call of Duty WWII'nin PC Open Betası İçin Tarih Verildi

Minimum sistem gereksinimleri içeride! Sledgehammer Games Call of Duty WWII'nin hem PC beta tarihini hemde beta için gereken minimum sistem gereksinimlerini yayımladı. Steam üzerinden yayımlanacak olan open beta süreci 29 Eylül- 2 Ekim tarihleri arasında vuku bulacak. Beta sürecinde oyunun...

Wild West Online’ın Kapalı Alpha Aşaması Başladı

Wild West Online'ın Kapalı Alpha Aşaması Başladı


Wild West Online'ın Kapalı Alpha Aşaması Başladı

612 Games tarafından geliştirilen Wild West Online'ın kapalı alpha aşaması oyuna destek çıkmış oyuncular için başlatıldı. Aylar önce ortaya çıkan vahşi batı temalı bir oyunun görselleri akıllardan"Bu görüntüler Red Dead Redemption 2'ye mi ait?" sorusunun geçmesine sebep olmuştu. Ancak az bir...

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz