Steam Dev Days’te Steam ve PC’nin Geleceği Konuşuldu

Steam Dev Days’te Steam ve PC’nin Geleceği Konuşuldu

Valve’in Ekim ayında duyurduğu ve basınsız bir etkinlik olduğu için oldukça ilgi duyulan Steam Dev Days Konferansı tamamlandı. İşte konferanstan satır başları.

Valve’in duyurduğu günden bu yana oyun dünyasının hem yapımcılar hemde basının ilgi odağında bulunan Steam Dev Days Konferansı Seattle’da yapıldı. İki gün boyunca, Valve’in, ortaklarının, dünyanın her yanından yapımcıların ve yayıncıların katıldığı, PC oyun dünyasının ve Steam platformunun, yani yeni Steam OS işletim sistemi, yeni Steam Machine bilgisayarları ve Steam dijital satış mağazasının dışında Virtual Reality teknolojisi ve oyun içi ekonomiler odağında süren konferansta pek çok yeni gelişmeler ve haberler öne çıktı. Her ne kadar basın mensuplarının davet edilmemesine rağmen, dünyanın dört bir yanından davetli oyun yapımcıları bizleri fotoğrafsız ve bilgisiz bırakmadılar. Valve konferansta gerçekleşen konuşmaların video olarak önümüzdeki haftalarda erişilebileceğini belirtti. Türkiye’den TaleWorlds Entertaintment’ın Seattle’a gidip konferansa katıldığını da ekleyelim. Sizi daha fazla meraklandırmayalım, işte Valve’in kalbinden notlar.

Sahneye ilk olarak Valve kurucularından ve yöneticisi Gabe Newell çıktı. Steam’in her geçen gün büyüdüğünü belirten Gabe Newell, Steam’in 75 Milyon kullanıcısı olduğunu açıkladı. Valve en son Ekim ayında Steam’in bu istatistiğini bizlerle paylaşmıştı. Ekim ayında Steam’de ki kullanıcı sayısı 60 milyon civarındaydı. 3 ayda 10 Milyon kişilik bir büyüme gerçekten olağan üstü. Bu büyümede Steam’de yapılan mevsimlik indirimlerin payı büyük. 2013’ün sadece son üç ayında %15’lik bir büyüme kaydedilmiş durumda.

Gabe Newell Steam’de oyuncuların oy vererek sistemi kullanan Indie yapımcıların oyunlarının Steam’de satılıp satılmayacağının belirlendiği Steam Greenlight sisteminin ortadan kaldırılacağını belirtti. Sistemin iş yapmamasından değil, Steam’in ve Valve’in büyüdüğü için böyle bir karar alacaklarını belirtti. Küçük çaplı yapımcıların oyunlarını Steam’e koyabilmeleri için önlerinde bulunan bütün engelleri kaldırmaya çalışan Valve’in Steam’i hem oyuncular hemde oyun yapımcıları için daha dost canlısı bir platform yapmak istediği aşikar.

Konferansta, 2014 yılı içinde Steam’e eklenecek para birimleri gösterildi. Şu anda 5 adet para birimi destekleyen Steam, 2014 yılında 12-13 yeni para birimi destekleyecek. Aralarında İsveç Kronu, Avustralya, Kanada, Yeni Zelanda, Singapur ve Meksika Doları, Malezya Ringiti, Endonezya Rupisi, Ukrayna Grivnası, Brezilya Reali ve Japonya Yeni bulunan yeni para birimleri Steam’e gelecek. Steam’in ve Valve oyunlarının Türkçeleşmesi için önemli adımları atan kişilerden birisi olan Esat Yılmaz’ın Valve’den edindiği bilgiye göre konferansta Türk Lirasının ikon olarak slaytta yer almamasının nedeni küçük bir hata. Türk Lirası 2014 yılı içinde Steam’e eklenecek Steam dahada büyüyor, Türk Lirası Steam Mağazasına geliyor!

Para birimleri eklenmeyen bölgelerde satışların USD üzerinde devam edileceği de belirtiliyor

  • Konferansa katılan bütün yapımcılara üzerinde çalışabilecekleri bir Steam Contreller ve Gigabyte’in Steam Machine’i verilmiş. Büyük bir hediye olduğu kesin. TaleWorlds’den Steam Controller destekli oyunların gelecekte görebilmek şaşırtıcı olmayacak.
  • Valve Steam Controller’ı tasarlarken, gelişmekte olan Sanal Gerçeklik teknolojisini de göz önüne alarak tasarlamış.
  • Steam Controller üzerinde planlanan Touch Screen kaldırılmış durumda. Onun yerine klasik d-pad tuşlar eklenmiş. Prototiplerden bir tanesi resimde görüldüğü gibi. Mutlaka ortadaki boşluk doldurulacaktır. Bu çirkin görüntü pek hoş değil. Beta’dan gelecek geri bildirimler ile Steam Controller’ın daha da değişmesi bekleniyor.

.

  • Valve, Steam Controller’ın başka firmalar tarafından da yapılabileceğini belirtti. Steam Controller’ın aynı odada 16 kişiye kadar destek verdiği ve Steam Controller’ın AA Piller ve şarj olabilen piller ile de çalışacağı belirtildi. Steam üzerinden ve kutulu olarak mağazalardan satışının planlandığı da gelen bilgiler arasında fakat şimdilik ne fiyat ne de tarih bilgisi mevcut.
  • Alienware, kendi ürettikleri Steam Machine’ini eylül ayına doğru çıkarmayı planladıklarını açıkladı.
  • Valve’in Oculust Rift’ten bağımsız olarak kendisinin bir “Sanal Gerçeklik Başlığı” geliştirdiği açığa çıktı. Cihazı deneyenlerin yorumlarına göre “kontrol edebildiğiniz bir rüya gibi” bir deneyim sunduğunu belirtiyorlar.
  • Valve, yapımcıları SteamOS’e özel oyun yapmaya zorlamayacak.Gabe Newell, Steam Machine’ler ile oyun oynamanın benzersiz bir deneyim olacağını söylerken ekledi ve oyunların tek bir platforma özel tutulmasının yanlış olduğunu belirtti. Yani gelecekte SteamOS’e özel çıkan oyunları görürsek eğer bunun yapımcıların kendi kararları olduğunu biliyor olacağız.

 

Konferansın ikinci gününde oyun içi ekonomiler, Steam Workshop ve Virtual Reality teknolojisi konuları ön planda oldu.

Valve, oyuncuları mutlu ettikleri müddetçe daha çok para kazandıklarını anladıklarını açıkladı. Oyundaki her eşyanın takaslanabilir olması gerektiğini savunan Valve, gerçek para olmasa bile oyun içinde bir “fiyat” yarattığını ve bunun oyuncular içinde bir “değer” yarattığını belirtti. Team Fortress 2’deki içeriğin %90’ının topluluk tarafından yaratıldığını belirten Valve, 2014 yılının ilk haftası tam 400.000$ içerik yaratıcılarına ödendiğini açıkladı. Team Fortess 2’de bu güne kadar 1,067,399 hesap oyun içi hediye gönderdi, 1,841,051 hesap ise oyun içinde hediye aldı. 17 Milyon hesabın envanterinde oyun içi bir eşya var. Toplamda 500 Milyon tane eşya oyun için de oyuncuların envanterlerinde bulunuyor. Dota 2 için düzenlenen ve bu sene üçüncüsü yapılan The International turnuvası için oyuncuların satın alabildiği interaktif bir dergi çıkartılmıştı. Turnuva öncesinde satılmaya başlayan dergiler turnuva süresince de satılmaya devam etmişti. Satılan her derginin fiyatı turnuvanın ödül havuzuna ekleniyordu. 484,768 tane derginin satıldığı belirtildi. 1.2 Milyon $ gibi devasa bir bütçenin turnuvanın ödül havuzuna eklendiği açıklandı. Valve’in sadece bu iki oyunundan çok önemli örnekler ve dersler sadece bu rakamlar ile bile alınabilir. Oyun ekonomisi, oyunun değerini katlamakla birlikte daha da para kazandırıyor.

2011 yılında Team Fortress 2 Steam Workshop desteğini ilk kullanan oyun oldu. Team Fortress 2 için bir eşya tasarlanır, bu eşyayı kullanıcılar puanlar ve en çok puanı toplayan eşyalar Team Fortress 2 takımı tarafından incelenir. Beğenilirse oyuna aktarılır, oyun içi mağazadan satışa sunulur. Oradan satılan gelirin belli bir yüzdesi (Valve ile tasarımcı arasında belirlenir) ve belli bir dönem sonunda o yüzde miktarı tasarımcıya ödenir. Workshop sistemi kabaca böyle bir sistem. Bu güne kadar:

  • Skyrim Workshop’ında 19.500 küsür içerik kullanıcılar tarafından tasarlandı, 1.9 Milyon kez oylandı, 2.4 Milyon tekil kullanıcı gördü ve 81,8 Milyon kez indirildi.
  • CS:GO Workshop’ında 4.700 küsür topluluk haritası oluşturuldu, 20,000 küsür silah tasarımı yapıldı.
  • Portal 2 Workshop’ında kolay kullanılabilen harita editörü sayesinde 381.000 küsür harita tasarlandı.
  • Garry’s Mod Workshop’ında toplamda 250,000 içerik kullanıcılar tarafından tasarlandı.

Dota 2 Workshop’ının açılması TF2 Workshop’ında ki etkinlikleri yavaşlatmadı, aksine mod yapan topluluğun daha da büyümesini sağladı. Valve, kullanıcılar tarafından tasarlanan içeriklerin aslında oyunların, yapımcıların kaynakları tarafından sınırlanmamış bir görüntüsü ve parçası olduğunu belirtti ve ekledi; “Kullanıcılar zaten başarılı bir oyunu öyle ya da böyle modlayacaklar, o yüzden en iyisi onlara yardım etmek ve herkes için bu sistemi geliştirmek.”

Seattle’da ki konferansın bir diğer önemli bir konusu sanal gerçeklik teknolojisinin oyunlarda kullanılan kısmıydı. Konferans’ta Oculus Rift projesinin kurucusu Palmer Luckey ve Valve’den Michael Abrash uzun bir konuşma ve slayt gösterisi yaptılar. Konuşmaları çok uzun ve çok teknik olduklarından dolayı o konuya girmiyorum fakat Palmer Luckey’in konuşmasını konferansın en iyi anı olarak değerlendiren pek çok katılımcı var.

  • Evlerimize girecek Sanal Gerçeklik cihazlarının oluşması için en az 2 yıllık bir süreç daha mevcut.
  • Sanal Gerçeklik teknolojisinin bizlere yapacağı darbe düşündüğümüzden daha yakın olabilir.
  • Valve, Oculus ile birlikte çalışarak PC için yapılacak Sanal Gerçeklik teknolojisini bir adım ileri taşımak istiyor.
  • Valve şuan kendi ürettikleri Sanal Gerçeklik donanımını satmayı planlamıyor, fakat bunun değişebilmesi gelecekte söz konusu olabilir.

 

Seattle’da ki konferanstan topladığımız satır başları böyleydi. Oldukça kısa ama bir o kadar da dolu dolu geçen bir konferans, hem biz oyunculara, hem de oyun yapımcıları için iyi bir tecrübe oldu. Valve’in seneye de aynı konferansı düzenleyeceği bilinmese de, isteyecek pek çok kişi olduğu kesin.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

Pro Evolution Soccer 2020 İncelemesi

Pro Evolution Soccer 2020 İncelemesi


Pro Evolution Soccer 2020 İncelemesi

https://yabgunizampasha.com/efootball-pro-evolution-soccer-2020-inceleme.html

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda


Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Gölgeler iki defa ölür, kimileri ise her bossta… Bekledik, günlerce bekledik. From Software’in yeni bir IP’ye hayat verdiğini düşündükçe heyecanımız katlandı, kalbimiz pır pır etti; dağıtımcının Activision olduğunu hatırladıkça göğsümüz sıkıştı, heyecanımız kursağımıza dizildi. Kafalarda...

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?


The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame, LEGO oyunlarının tekdüzeliğinden sıyrılmayı başarabiliyor mu? Cevabı incelememizde. 1929 yılında patlak veren Büyük Buhran, Amerika ve Avrupa başta olmak üzere tüm dünyada geri dönüşü olmayan felaketlere neden olmuştu. Büyük iş adamlarından ufak dükkanında çalışan...

1
Kimler Neler Demiş?

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
ErkutErdem Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
ErkutErdem
Ziyaretçi
ErkutErdem

Güzel çeviri eline sağlık,konsolların türkiye desteklerini yeterince iyi bulmadığım ve konsol oyunlarına para veremeyeceğim için hep bilgisayar oyunları oynarım humble bundle olsun hediye olsun sağdan soldan topluyoruz oyunları :P,o yüzden bu steam machine olayı yeni nesil konsollardan daha çok ilgimi çekti.