StarCraft 2 Yapay Zekasının İnsanları Mağlup Etmesi Amaçlanıyor

StarCraft 2 Yapay Zekasının İnsanları Mağlup Etmesi Amaçlanıyor

Tüm zamanların en popüler çok oyunculu yapımlarından StarCraft 2’nin yapay zekası, insanlara kafa tutabilmesi için geliştirilecek.

Belki makine ve robotların dünyanın kontrolünü ele geçireceği günlerden fazlasıyla uzağız (tabi böyle bir şey olacak mı kim bilebilir) ancak yıllar içerisinde gerçekleşen teknolojik gelişmeler sonucunda insanoğlunun makineler karşısında çaresiz kaldığı zamanlar yaşandı. IBM’nin geliştirdiği Deep Blue bilgisayarı, 1997’de satrancın yaşayan efsanesi Garri Kasparov’u mağlup etti, Google DeepMind Yapay Zekası dünyanın en iyi Go oyuncularının üstesinden gelmeyi başardı. Google DeepMind geçtiğimiz yıl da Starcraft 2 için Blizzard Entertainment ile ortaklık yaptı. Bu ortaklığın amacı ise gerçek StarCraft 2 oyuncularını yenebilecek yapay zeka botlar tasarlamak ve bu sayede DeepMind Yapay Zeka Projeleri’ni daha da ileriye taşımak.

Blizzard geçtiğimiz günlerde diğer yapay zeka araştırmacıları için gerekli araçları ve 65.000 geçmiş StarCraft 2 maç verilerini içeren bir paket yayınladı. Ayrıca Blizzard ve DeepMind ikilisinin binlerce maç verisini ilerleyen zamanlarda ekleyeceği söyleniyor. Peki sürüyle zeka oyunu ve başka projeler mevcutken DeepMind gibi ünlü bir şirket neden tercihini StarCraft 2’den yana kullanıyor? Bunun başlıca birkaç sebebi var. StarCraft 2’nin sahip olduğu oynanış imkanları araştırmacılar tarafından yapay zeka gelişimine son derece uygun olarak değerlendiriliyor. Ayrıca bu tarz video oyunları, Go ve satranca kıyasla yapay zeka için daha zorlayıcı oluyor. Çünkü masa oyunlarında kendi hamlelerinize ek olarak karşı tarafın hamleleri de görülebiliyor. Ancak StarCraft 2’de bu durum mümkün olmadığı için geliştirilen yapay zeka sürekli farklı hamleler deneyecek ve bir süre sonra kendine has bir oyun stili geliştirecek.

StarCraft üzerine araştırmalar gerçekleştiren DeepMind çalışanı Oriol Vinyals yürüttükleri çalışmaların son derece heyecan verdiğini vurgulayarak “İleri yönde büyük bir adım atıyoruz. Bu oyun planlama, hafızaya alma ve belirsizliklerle uğraşma alanlarında pek çok yenilik yapmamızı gerektiriyor.” açıklamasını yaptı. StarCraft Bot Müsabakaları Düzenleyicisi ve Newfoundland Memorial Üniversitesi Profesörü David Churchill ise yaptıkları şeyin gerçek hayattaki yapay zeka uygulamalarına temel olduğunu belirtiyor. “Tüm bunları bilimsel bir bakış açısıyla ele alırsak StarCraft’ın sahip oldukları gerçek yaşamla son derece örtüşüyor. Bu teknolojileri gerçek yaşamda kullanmadan önce deneyebileceğimiz bir sınama ortamı hazırlıyoruz.” diyen Churchill ilerleyen zamanlarda gerçek yaşam odaklı yatırımlar yapılacağının sinyallerini verdi.

Proje şu an için gayet iddialı görünse de kat edilmesi gerekilen uzun bir yol mevcut. Zira tasarlanan yapay zeka botlarından elde edilen ilk veriler, gerçek ve yapay zeka oyuncular arasında büyük bir farkın mevcut olduğunu gösteriyor. Ayrıca StarCraft 2’de yapay zekaya karşı mücadele etmek zaten mümkündü. Ancak Google DeepMind’ın oluşturmaya çalıştığı şey ise tecrübe odaklı bir yapay zeka geliştirmek. Adeta bir oyuna yeni başlayan kullanıcı gibi yapay zeka da hatalar yapacak, hatalarından öğrenecek ve gittikçe gelişmiş bir oyun görüşüne ve tekniğine sahip olacak. Tabi proje sonucunda ortaya çıkan botlar oyuna entegre edilecek mi kesin bir bilgi bulunmuyor. Yoğun emek verilen bu ilginç yapay zeka projesi başarıya ulaşabilecek mi merakla bekliyoruz.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

Almanya’dan Çıkış Tarihi Belirsiz Oyunlara Ön Sipariş Yasağı

Almanya'dan Çıkış Tarihi Belirsiz Oyunlara Ön Sipariş Yasağı


Almanya'dan Çıkış Tarihi Belirsiz Oyunlara Ön Sipariş Yasağı

Alman yetkililer çıkış tarihi belli olmayan çevrimiçi ürün satışlarına ön sipariş yasağı getirdi. 2016 yılında Media Markt isimli elektronik satış şirketi, Almanya'da Samsung Galaxy S6'yı ön siparişe açmış ancak herhangi bir çıkış tarihi belirtmemişti. Telefon dünya çapında çıkış yapmasına...

No Man’s Sky’ın Next İsimli Yeni Güncellemesi Detaylandırıldı

No Man's Sky'ın Next İsimli Yeni Güncellemesi Detaylandırıldı


No Man's Sky'ın Next İsimli Yeni Güncellemesi Detaylandırıldı

No Man's Sky'ın şimdiye kadarki en büyük güncellemesi olacak 'Next', içerdiği özellikler sayesinde oyunu baştan aşağı yenileyecek. 2016 yılının en merakla beklenen, en çok konuşulan ve belki de en çok hayal kırıklığına sebep olan yapımlarından biriydi No Man's Sky. Sahip olduğu kentilyonlarca...

Visceral Games Kapanmasaydı Dead Space Serisi Nasıl Devam Edecekti?

Visceral Games Kapanmasaydı Dead Space Serisi Nasıl Devam Edecekti?


Visceral Games Kapanmasaydı Dead Space Serisi Nasıl Devam Edecekti?

Dead Space'in Yaratıcı Yönetmeni Ben Wanat, Visceral Games'in kapanması sonucu vazgeçtikleri Dead Space 4 hakkında bilgiler verdi. Geçtiğimiz yılın Ekim ayı içerisinde, Electronic Arts oldukça şaşırtıcı bir karar alarak Dead Space serisinin de aralarında bulunduğu pek çok yapımı geliştiren...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir