Star Wars Battlefront 2 PC İnceleme

Star Wars Battlefront 2 PC İnceleme

Güç kiminle bilemeyeceğim, ama biz oyuncularla olmadığı kesin

Öyle işte sevgili okur. Ben de şaşkınım, böyle olmaması gerekiyordu. Klasik Battlefront’ları aratmayacak bir oyun geliyordu güya. Her ne kadar ayyuka çıkan son haberlerle bize doğru gelen oyunun vaat edilenden farklı olduğunu öğrenmiş olsak da, bu sadece maruz kaldığımız etkiyi kamyon çarpmasından araba çarpmasına indirgemeye yetti. Niye mi böyle diyorum, incelemeye geçelim, göreceksiniz.

Merak edenler için :
 

 

Bir garip Star Wars Macerası

Mikro ödemelerdi, çok oyunculu modlardı kafanızı şişirmeden, içinizi darlamadan evvel oyunun tek kişilik modundan bahsetmek istiyorum. Malumunuz, EA’in yıllar sonra üstlendiği ve seriyi baştan başlattığını duyurduğu Battlefront serimizin ilk oyununda tek kişilik bir senaryo mevcut değildi. Kimi eleştirmenler tarafından oldukça sert tepki gören bu durum, özellikle AAA statüsünde ve fiyatlandırmasında çıkan oyunun satışlarını nispeten baltalamayı başarmıştı.

Buradan EA Games’te biz oyuncular da şunu çıkarmıştık; bugünlerde başarılı bir çoklu oyuncu deneyimi sunuyor dahi olsanız, bir oyunda senaryo modu yoksa, ona 60 dolar istemek kendi kuyunuzu kazmakla eşdeğer oluyordu.

İlk oyunda yaptığı bu ciddi hatanın farkına varan EA, ikinci oyun için geniş ölçekli bir tek kişilik senaryo geliştirdiğini duyurdu. Bu duyuru hem Star Wars hayranlarını hem de oyuncuları sevindirmişti.

Extended Universe’in Disney tarafından yontulup atılmasından beri adamakıllı bir Star Wars hikayesi görmemiş bizler için duyduklarımız güzel gelişmelerdi. Ya da biz öyle sanmıştık…

Bunlar yetmezmiş gibi oyunun yazar kadrosunda Spec Ops: The Line oyununun baş senaristi Walt Williams’ın ( bilen bilir, SO: The Line’ın en elle tutulur noktası senaryosu ve onu işleyiş şekliydi) olduğunun, oyunun ana karakterini ise yüksek bütçeli bir motion capture çalışması sonucu Janina Gavankar’ın oynayacağının da beyanıyla, kaliteli bir tek kişilik senaryo için beklentilerimiz tam anlamıyla tavan yapmıştı.

Tek kişilik senaryodan paylaşılan dudak uçuklatan kaplamalara sahip görseller ise, hem görsel olarak hem de hikaye bakımından gerçek bir Star Wars deneyimine doyacağımıza bizleri inandırmaya yetmiş ve artmıştı bile.

Oyunun çıkışına yakın çok oyunculu kısmıyla alakalı kulağıma çalınan onlarca habere rağmen, “çok oyunculu mod ayrı, tek kişilik ayrı. Bence çok güzel olacak” nev’inden şahsi tesellilerle oyuna yanaştım.

Oyunu açınca önce bir iki el çok oyunculu kısmını deneyip, elime uygun fare hassasiyetini oturttum. Oynanış bakımından ilk oyunla arasında gözüken bariz bir fark olup olmadığını da test ettikten sonra, tek kişilik senaryoyu tek oturuşta baştan sona tecrübe etmeye hazırdım.

Görsellik ayarlarını kökledim, kulaklıklarımı kafama geçirdim, taze hazırladığım kahveden bir bardak alıp masamın kenarına yerleştirdim hatta önümüzdeki saatlerde yerimden kıpırdamayı pek düşünmediğim için üzerime ufak bir polar battaniye dahi geçirdim (malumunuz kar bilem yağıyor bugünlerde, havalar soğuk). Her şeyi son bir kez daha kontrol ettikten sonra usulca “tek kişilik” yazan simgeye tıkladım…

Evet bu kadar. Tıkladım, bir yükleme ekranı geldi ve orada kaldım. Oyunu açtım kapadım, baktım kâr etmedi, Origin’in oyun dosyalarını onarma seçeneğini denedim. Yaklaşık 5 dakika süren bu işlemden sonra oyuna girdim, artık iyice soğumuş kahvemden bir yudum aldım ve bir ümit “tek kişilik” tuşuna  tıkladım. Bam! O da ne, cam gibi görsellere sahip bir açılış videosu beni karşıladı. Oyun içi motoruyla hazırlandığı belli olmasına rağmen sunduğu detay seviyesi ve başarılı seslendirmeyle beni acayip heyecanlandıran bu açılış sinematiği, az evvel kaçan hevesimi de yerine getirmişti.

Sinematiğin sonuna doğru karizmatik İmparatorluk özel kuvvetler ajanı Iden Versio birkaç kelam etti ve tekrar bir yükleme ekranı ile karşı karşıya kaldım. Dedim şimdi oyuna giriş yapıyoruz işte. Yükleme ekranını bekledim, bekledim, bekledim. Yaklaşık 4-5 dakika bekledikten sonra “herhalde bir sorun oluştu o sebepten yüklemiyor, öbür türlü SSD’ye kurduk oyunu, bu kadar bekletmesi imkansız” kanaatine varıp oyunu kapattım. Ardından bilgisayarıma bir virüs taraması geçtim, akabinde firewall’u kapattım (firewall’un bazen online tabana sahip oyunlarda sorunlar çıkarabildiği, sıkça online oyun veya online yazılım kullananlarca bilinen bir olgu zaten). Origin’i açıp dosya doğrulamayı tekrar yapıp oyuna girdim.

Ne mi oldu? Aynı tas aynı hamam, yarım saat dahi beklesem geçmeyen bir bekleme ekranı. İnternette yaptığım kısa bir araştırmayla sorunun başka oyuncuların bilgisayarlarında da cereyan ettiğini ve oyunun belli sistemlerde sorun çıkardığını öğrendim.

Velhasılı, 2 gün evvel gelen mini güncellemeye kadar oyunu sadece çok oyunculu oynayabiliyordum.

Güncelleme geldikten sonra mı? Çok oyunculu modda kelle ala ala oyunun yapısına iyice alışan ben, artık eskisinden de hazırdım. Yukarıdaki hazırlığımı aynen icra ettikten sonra (evet kahvemi de sıcacık mevcud ettim) tek kişilik senaryoyu oynama moduna -tekrar- girmiştim.

Herhangi bir sürprizle karşılaşmamak adına, ayrıyeten oyunu inceleyeceğim için, tek kişilik senaryoya erişemediğim bu süreçte internette oyun adına çıkan hiçbir habere ve incelemeye tıklamadım. Hala daha büyük umutlar beslemekte olduğum bu yeni Star Wars hikayesini “spoilersız” tecrübe etmeliydim.

Öyle de yaptım. Saatlerimi çok oyunculu moda vermenin özgüveniyle “Special Ops” zorluğunu seçtim ve oyuna başladım… Sonra bitirdim. Yani bitti, bitiverdi. 5 saat sürdü veyahut sürmedi, ne oldu ne bitti, hikaye neredeydi yahu derken oyun bitiverdi. Yani, Battlefront II beni bir çok açıdan o kadar şaşırttı ki, incelemeyi yazarken zorlanıyorum. Şiş boğazla yutkunarak yemek yemek gibi şuan bunları satıra dökmek benim için.

Hikayenin bu şaşırtıcı öğelerden biri olmamasını yürekten isterdim ama, bu kadar zayıf ve yavan bir senaryo, bu kadar ruhsuz karakterler. Bu kadar gereksiz ve zorlama görev tipleri.

Zaten 5 saat olduğu için senaryonun neden kötü olduğunu, yazımda ne eksikliklerin bulunduğunu veyahut karakterlerin yavanlığını buraya dökmek istemiyorum. Star Wars ile ilgili her türlü popüler kültür ürününü almayı seven bir kitle var, oynadığı oyun iyi veya kötü olsun para verdiği ürünü birinci elden tecrübe etmek isteyen oyuncular var, onlara haksızlık olsun istemiyorum. Zaten benim incelemelerim hiçbir vakit ağır spoiler ve oyunun içinden kritik bölümler içermez, bu sebepten sadece şu kadarını belirtip geçmek istiyorum; bu oyunu senaryosu için almayı düşünüyorsanız, hele extended universe ayarında bir şey bekliyorsanız, almayın. Bu oyun “O” Star Wars oyunu değil. Zaten bu gidişle, hata kaza Kotor III çıkmadığı sürece, “O” Star Wars oyunu diye bir şey de olmayacak ya neyse.

Ha, her şeyi mi kötü tek kişilik modun? Kesinlikle hayır. Star Wars Battlefront 2 bu sene çıkan oyunlar arasından gördüğüm en kaliteli görsel sunuma sahip oyun. Görseller, kaplamalar, bölüm tasarımları (her ne kadar çok üretici olmasalar da) harika. Hele ara sahneler, resmen oyun şirketlerinin promosyon amaçlı ürettirdiği kısa CGI filmler kalitesinde.

Tabii teknik anlamda tek etkileyici etmen görseller değil. Sesler  ve seslendirmeler de gayet başarılı. Ambiyans sesleri, ses efektleri, müzik giriş çıkışları, karakterlerin dublaj kalitesi gerçekten üst seviyede.

Oyun teknik detaylar alanında o kadar başarılı ki ( optimizasyon özürlü de değil ayrıca); bu kadar sağlam programcıları, bölüm tasarımcılarını, animasyoncuları, 3D modelleme sanatçılarını, ses mühendislerini ve müzisyenleri harcamayı nasıl başardılar insan dehşete düşüyor.

Bu yazdıklarımdan sonra hala kafanızda net bir resim oluşmuyorsa, olayı Star Wars takipçilerinin rahatlıkla anlayacağı, şöyle basit bir mukayese ile kapatabilirim sanırım: Bu oyunu Star Wars film serisinin Phantom Menace’i gibi düşünebiliriz. 1999 senesinde hayal perdesine çıkışını yapan film, bildiğiniz üzere, pek çok Star Wars hayranı tarafından serinin en kötü filmi addedilmeye devam etmekte. Phantom Menace her ne kadar teknik olarak muntazam olsa da, zayıf senaryosu ve kopuk yapısıyla hem eleştirmenlerden hem de hayranlardan geçer not alamamış bir yapım. Star Wars Battlefront 2, teknik olarak, belki Phantom Menace’ten dahi daha çok emek harcanmış bir yapım ama açık açık belirtmem gerekiyor ki, senaryo ve kurgusu ondan dahi daha zayıf.

 

Şunun zevki hiçbir şeyde yok

 

Multi Nasıl Multi?

Burası aslında konunun pek çok oyuncuyu etkileyen, ilgilendiren, asıl kısmı. Hepimiz Battlefront II’nin çok uzun bir senaryoya ve bu senaryo içinde yeniden oynanabilirliğe sahip olmayacağını aslında biliyorduk, tek beklentimiz iyi bir hikayeydi. Bu oyunu merakla bekleyen, neredeyse herkesin, asıl amacı ise çok oyunculu seçeneklerde Star Wars dünyasının altını üstüne getirmekti.

Peki getirebildik mi? Olmuş mu yani o multiplayer? Eeaahh…

Şöyle arkamıza yaslanıp uzaktan baktığımızda her şey yerli yerinde gözüküyor. Sınıflar var, kahramanlar var, kuvvetli üst sınıflar var, araçlar var, var oğlu var. Her şey yerli yerinde gözüküyor. Lakin kafamızı biraz yaklaştırdığımızda sorunların zâhiren orada yattığını görüyoruz:

  • Şans Kutuları
  • Denge Faktörü
  • Eşleştirme
  • Harita tasarımı problemleri

 

Bu saydıklarımın bir tanesi dahi çok oyunculu ve rekabet unsuru içeren bir oyunda sıradan bir oyuncunun canını sıkabilecek etkenlerken, Star Wars Battlefront 2’de hepsinin mevcut olması durumun ciddiyetini ortaya koymaya yeter sanırsam.

Sıraladıklarıma tek tek değinmem gerekirse, karşımıza ilk problem olarak şans kutuları çıkıyor.

Şans Kutusu Meselesine Dair Güncel Bilgi

Şimdiye kadar pek çok firma şans kutuları ile oyuncuları söğüşlemeyi hedefledi, hele Blizzard’ın Overwatch ile şans kutularını masumane bir şekilde AAA oyun kategorisine iyice yedirmesinden sonra, AAA oyun geliştirici ve yayımcıları iyice cesaretlendi. Bugün sadece tek oyunculuk moda sahip oyunlarda bile cebinizden yüzlerce doları çalıp gidebilecek “hızlandırı” ve “şans kutuları” bulunabilmekte. Hatta bazı oyuncular bu durumu savunabiliyor ki oraya hiç girmek istemiyorum.

Peki ne oldu da ipler Battlefront II ile koptu? İşte burada sıraladığım ikinci etken devreye giriyor; denge faktörü. Çok oyunculu ve karşılıklı yapıya sahip bütün oyunlarda bulunması, korunması gereken en önemli faktör oyun dengesidir. Bunu şimdiye kadar azıcık rekabet unsuru içeren herhangi bir oyunu oynamış herkes bilir. Counter-Strike için bu silahların dengesidir, Moba türü için bu eşya ve sınıflar arası dengedir, Pvp unsuruna sahip MMO’larda genel yapının Pvp’ye etkisidir.

 

Star Wars Battlefront 2 ise bu denge faktörünü şans kutuları ile tamamen mahvediyor ve bütün bu tatava işte buradan dumanlanıyor. Oyundaki sınıfların, bineklerin ve kahramanların her birine özelleştirilebilir yetenek slotları atfeden yapım; bu slotları güçlü modlarla doldurmak için tek yol olarak önünüze şans kutularını koyuyor. Oyunu oynamanın, seviye atlamanın hiçbir artısı olmayan sistem; sürekli olarak, şans kutusundan daha iyi kartlar düşürmüş yahut daha iyi şans kutularına denk gelmiş oyuncuların lehine olacak şekilde işliyor. Her ne kadar şans kutularını gerçek parayla alma işlemi oyunun çıkış günü kaldırılmış olsa da, Battlefront II’nin bütün karakter gelişim yapısının bu sistemin arkasına saklanmış olduğu gerçeği maalesef değişmiyor.

Denge hususunda kafalara takılacak soru işaretlerini gidermek açısından örnek vermem gerekirse:

  • Epic (4.seviye) kalkan güçlendirmesine sahip heavy sınıfı, oyuna yeni başlamış heavy sınıfı oynayan oyuncuya nazaran 2 kattan fazla kalkana sahip olabiliyor. Bu iki oyuncunun kafa kafaya geldiği bir senaryo düşünün şimdi. 20 vs 20 oynanan bir oyun için çok da düşük bir ihtimal değil, değil mi?
  • Assault sınıfının bombasının patlama alanı “Epic” kart ile neredeyse 1,5 katına kadar çıkabiliyor. Düşünsenize, sizin sınıf seviyeniz sıfır, karşı tarafa bomba atıyorsunuz ve menziliniz kısa geldiği için sadece 30 hasarla kurtuluyorlar. Karşı taraftaki son seviye termal bombaya sahip oyuncu sizin yerinizi belirleyip bomba attığında ise 3 metre yanınıza düşen patlayıcı ağzınıza girmiş gibi infilak ediyor. İşte Star Wars Battlefront 2 size aynı böyle hissettiriyor.
  • Specialist [Sniper] sınıfına hiçbir starcard eklemeden sahip olduğunuz elektrik bombası menzilli şok tabancası gibi bir şey, rakibinizin kafasına gelmediği sürece sadece gıdıklamaya yarıyor. Ama yerine “Epic” stinger tabancası koyarsanız tek kurşunla rakiplerinizi 9 saniye boyunca zehirleyebilir, bu süre zarfında hem canlarının dolmasını engelleyip hem de hasar devamlı hasar almalarını sağlayabilirsiniz. Kahraman karakterlerine ekstra hasar verdiğinden bahsetmiş miydim?
  • Tüm slotları kendi seçtiği “Epic” modlarla doldurulmuş bir kahraman karakterinin; Darth Vader olsun, Luke Skywalker olsun, Yoda olsun, Rey olsun, kamyon gibi vurmakla kalmayıp aynı zamanda sizi kitle kontrol etkisine boğabildiklerini ama siz kahraman seçtiğinizde kartlarınız yoksa 3-4 düşman sonra eriyip gideceğinizi EA oyun çıkmadan belirtmiş miydi?

 

Gördüğünüz üzere sorunlar bir değil iki değil. Denge hususunda oyun, neresinden tutarsanız tutun, elinizde kalacak bir durum içerisinde. Bütün bunların temeli ise, her ne kadar gerçek para ile alımı kısa süreliğine askıya alınmış da olsa, şans kutuları. Tüm ilerleme mekaniğinin, hatta ayrılmış sınıf seviyelerinin sadece şans kutularından çıkan kartlara yahut yine şans kutularından çıkmakta olan kart üretme eşyalarına bağlanmış olması oyunun çok oyunculu modunu görüp görebileceğiniz en dengesiz ortamlardan biri haline getiriyor.

Bu dengesizliğin yegane sebebi elbette şans kutuları değil. Oyunun oyuncu eşleştirme sistemi de şimdilik çok verimli bir performans gösteremiyor. Sizin takımınızda hala 5 oyuncu varken, oyun karşı takıma 15 kişi atamış ve oyunu başlatmış olabiliyor. Ayrıyeten maçların ekserisi tek yönlü bir tutum izliyor. Yani ya eziyor, yada sağlam eziliyorsunuz. Kıran kırana, kafa kafaya oynadım diyebileceğim maç sayısı maalesef bir elin parmağını geçmiyor.

Tüm bunlara katlandım; oyun frostbite kullanıyor, çok oyunculu modu var, bana zaten yeni bir Battlefield oyunu lazımdı, arkadaşlarım da var takım kurar oynarız diyorsanız da kusura bakmayın. Zira oyunun haritalarının kare ve dikdörtgen tabanlı olması, bu haritaların sadece doğrusal bir savaş eksenine sahip yapıda tasarlanmış olmaları, oyundaki taktiksel derinlik etmenini neredeyse sıfıra indirmiş durumda. Buna bir de kazansanız da kaybetseniz de aynı oranda kredi kazandığınız gerçeği eklenince, oyunda neredeyse kimse kazanmak için çabalamıyor diyebiliriz.

Mucizevi bir şekilde EA bu sorunların hepsini yahut büyük sorunluğunu çözerse mi? O vakit elinizde taş gibi silah hissiyatı, tablo gibi görselleri ve harika ses efektleri olan bir Star Wars Battlefield olur. (Battlefront olmaz, zira bu oyunun klasik Battlefront ile alakası yok)

 

Star Wars Battlefront 1,5 – Jedinin Dönemeyişi

EA Games, hem Star Wars hayranlarına hem de oyunculara, ilk oyunda yaptıkları hataları tekrarlamayacaklarının ve Battlefront 2’nin ilk oyunun özrü olacağının sözünü vermişti. Lakin günün sonunda,  Need for Speed Payback ile yaptıkları gibi aç gözlülüklerine yenik düşüp, oyunu sanal bir gazinoya çevirmeyi tercih ettiler. Yedirebilseler kesinlikle yedireceklerdi lakin Star Wars’un ne kadar büyük bir fikri mülk olduğunu hesaba katmadılar. Şuan ceremesini çekiyorlar.

Star Wars Battlefront 2 mi? Onun geleceği ise maalesef belirsiz. Bu kadar büyük bir skandalın ardından EA, ya oyunu ilk oyun gibi kenarda çürümeye terkeder yada oyundan para kazanabilecekleri yeni bir metod geliştirip desteklemeye devam eder. Bu vakitten sonra desteklese ne olur, onu da bilemeyeceğim artık.

Sözün özü, Star Wars Battlefront 2 harika teknik özelliklere sahip, temelde sağlam bir yapı üzerine inşa edilmiş bir oyun olmasına rağmen; irili ufaklı pek çok hata ve açgözlü ticaret stratejisi ile senenin en kötü AAA oyunlarından biri olmayı başarmış. Üç ayrı stüdyo tarafından ortak olarak geliştirilmiş olan bu epik uzay çoklu oyuncu FPS’inin bir geleceği olduğuna canı gönülden inanıyor veya inanmak istiyorsanız, Star Wars Battlefront 2’ye bir şans verebilirsiniz. Aksi takdirde, maalesef, oyunu tavsiye edemiyorum.

 

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
31
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 67

Güç kiminle bilemeyeceğim, ama biz oyuncularla olmadığı kesin Öyle işte sevgili okur. Ben de şaşkınım, böyle olmaması gerekiyordu. Klasik Battlefront’ları aratmayacak bir oyun geliyordu güya. Her ne kadar ayyuka çıkan son haberlerle bize doğru gelen oyunun vaat edilenden farklı olduğunu öğrenmiş olsak da, bu sadece maruz kaldığımız etkiyi kamyon çarpmasından araba çarpmasına indirgemeye yetti. Niye mi ..

Sonuç OFD: 67.0% 67 İyi
65 6 63 6,5 6
EA Games'in paragöz politikalarının son kurbanını görüyoruz, yakından bakın, harika bir oyun olabilecekken harcanan dehşet potansiyele tanık olacaksınız.
Oyunu temin etmemize yardımcı olduğu için http://www.playstore.com 'a teşekkür ederiz.

Benzer Yazılar

Electronic Arts Mali İşler Müdürü Battlefront 2 İçin Konuştu

Electronic Arts Mali İşler Müdürü Battlefront 2 İçin Konuştu


Electronic Arts Mali İşler Müdürü Battlefront 2 İçin Konuştu

Electronic Arts Mali İşler Müdürü Blake Jorgensen son zamanlarda çok tartışılan Star Wars Battlefront II için açıklamalarda bulundu. Star Wars Battlefront II, Electronic Arts'ın izlediği politikalar sebebiyle bugünlerde bolca konuşuluyor ve eleştiriliyor. Başlıca şans kutularının ve mikro...

Football Manager 2018 İnceleme

Football Manager 2018 İnceleme


OFD: 80.0%

Football Manager 2018 İnceleme

OFD: 80.0%

Yılların eskitemediği seri Football Manager'in yeni üyesi Football Manager 2018 bu sene neler vaat ediyor? Football Manager serisinin pek çok oyuncu için ayrı bir anlam taşıdığını söylemek mümkün. Uykusuz geçen geceler, saatlerce kafa yorulan taktikler ve transferler, istenmeyen maç sonuçları...

Playstore’un Yıl Sonu Kampanyaları Başladı

Playstore'un Yıl Sonu Kampanyaları Başladı


Playstore'un Yıl Sonu Kampanyaları Başladı

2017 yılının sonlarına yaklaştığımız bu günlerde Playstore yıl sonu kampanyaları adıyla sevilen pek çok oyunu indirimli fiyatlarla kullanıcılara sunuyor. Ülkemizin önde gelen dijital oyun platformlarından Playstore'da yıl sonuna yaklaşmamızla birlikte yeni kampanyalar başladı. Oyun dünyasının...

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz