Speed Brawl İncelemesi

Speed Brawl İncelemesi

Hızlı giden atın *** seyrek düşermiş

Speed Brawl’a ilk rastgelişimde, brawl sözcüğünün oraya yerleştirilmiş olması da sağolsun, karşıma Smash Bros kıvamında bir şey çıkacağını düşünmüştüm. Oyunun görsellerine göz attığımda ise olayın tam olarak öyle olmadığını anladım. Speed Brawl her şeyiyle hızlı oynanan bir platformer’a benziyordu. Hatta açıklamaları da okuduktan karşıma çıkacak oyunun insan ana karakterlere sahip bir çeşit “Sonic” oyunu olduğuna kani olmuştum…

Cümlenin gelişinden herhalde olayın ne kadar uzağından geçtiğimi anlamışsınızdır. Ama yani suç tamamen bende de değil. Geliştirici firma oyunlarını tam olarak nasıl tanıtacağını bilememiş.

Hani oyunun hakkında bir kaç video izlemiş olsaydım belki, oyunu oynadığımda bu kadar dumur olmayacaktım. Lakin tarzım değil, hakkında bir şeyler karalayacağım oyunun başkaları tarafından çekilmiş videolarını veya incelemelerini izleyen birisi değilim. Zira bir oyun hakkında fikir belirteceksem, bu kendi fikrim olmalı. Bir oyunu oynarken heyecanlanacaksam, bu heyecanın kaynağı ne; “çekilin yılın oyunu geliyor” başlıklı youtube videoları ne de 90-95 lerle süslenmiş metacritic/gamerankings sayfaları olmalı. Kıstaslarım sadece  ve sadece o oyunun bana yaşattığı heyecan, tatmin hissi ve eğlence olmalı. Elbette oynanış, teknik detaylar, müzik vs de bu saydıklarımın sebebi olduğu için işin içindeler.

Neyse efenim ben Sonic bekliyordum dedim. Peki Speed Brawl tam olarak ne çıktı. Şuan söylediğimi çok net bir şekilde söylüyorum, Speed Brawl:

  • Oynanış etmenlerinden,
  • Görsel ve işitsel tasarımından,
  • Teknik detaylarına kadar

 

“Shank”e acayip benziyor. Evet bildiğiniz Shank. Klei Entertainment’in geliştirip yayınladığı sidescroller platform/aksiyon oyunu olan. Türü seven pek çok oyuncunun bayılarak oynadığı oyun. Hah işte, Speed Brawl işin içine biraz daha hız ve hareket özgürlüğü katılmış hali gibi…

Desemde siz inanmayın, zira oyunun ilk dakikalarında ben kendimi inandırmıştım buna. Sonrasında anladım ki, Speed Brawl, aslında F2P olarak mobil cihazlar için piyasaya sürülecekken yanlışlıkla üzerine fiyat etiketi basılıp konsollar ve PC’ye çıkışını gerçekleştirmiş bir oyunmuş.

Yanlış anlamayın, oyunun kalitesizliğinden ötürü bunları söylemiyorum. Lakin oyunda, oyunu mobil platformlar için mükemmel hale getirecek envai çeşit etmen mevcut.

Speed Brawl -hikaye ilerleyişi esnasında yavaş yavaş açtığınız- farklı karakterlerden bir takımlık kadar seçip birbirinin neredeyse aynısı haritalarda soldan sağa doğru monoton bir hızda koşturduğunuz, belli aralıklarda yerleştirilmiş (ilerlemeniz için muhakkak yenmeniz gereken) düşmanlara sahip ve hep aynı şekilde ilerlediğiniz bir oyun.

Sistem nasıl işliyor

Bir bölümü ne kadar hızlı bitirirseniz o kadar para ve şans kutusu kazanıyorsunuz. Şans kutularından eşyalar ve kozmetik karakter özelleştirmeleri çıkıyor. Eşyalar takımınızdaki karakterlere pasif güçler sağlayabiliyor. Para ile de elbette direkt olarak marketten eşya alabiliyorsunuz.

Şimdi size burada yanlış olan şeyleri kısaca özetlemek istiyorum. Speed Brawl’da bütün bölümlerin önceden belirlenmiş bronz-gümüş ve altın süreleri bulunuyor. Süreniz ne kadar kısa olursa aldığınız madalya o kadar değerli oluyor, aldığınız madalya ne kadar değerliyse kazandığınız para ve şans kutularının kaliteside o nisbette artıyor. Peki daha iyi süre nasıl yapılıyor, sadece oyunu iyi oynayarak mı? Hayır. Sandıklardan çıkan veyahut dükkandan aldığınız eşyaları karakterlerinize giydirerek. Bu kadarla mı kalıyor? Karakteriniz her bölümü bitirdiğinde exp kazanıyor, yeterince kazandığında level atlıyor ve her level atladığında 3 ayrı yetenek ağacından bir adet yetenek seçebilme imkanına sahip oluyor.

Oyun buraya kadar bir platformer için ciddi bir çeşitlilik sunuyor gibi gözükse de işin özü öyle değil. Bölümlerin zorluk ivmesi genellikle çok hızlı yükseliyor. Düşmanlar hızlanmaya, canları artmaya, daha sağlam vurmaya başlıyorlar. Bu daha zorlu bölümlerle başa çıkmak için daha iyi eşyalara ihtiyacınız oluyor, daha iyi eşyalar için ise bu zor bölümlerden önceki bölümlere dönerek her birini defalarca yeniden oynamanız gerekiyor.  Hadi bölümler bir Rayman kıvamında birbirinden farklı ve kaliteli tasarlanmış olsa biraz anlayış göstereceğim, ama yok, aynı chapter içindeki bütün bölümler renk paletine kadar birbirini andırıyor.

Bir platformer oyununa “Grind” eklemiş adamlar yav.

Yazının başında bahsettiğim gibi bunlar mobil ücretsiz bir oyunda olsa gözümüze batmayacak sorunlar. Lakin geliştirici olarak 20 dolarlık bir oyunu hem konsollara hem PC’ye çıkartıyorsanız, bundan daha rafine bir şeyler sunmanız lazım geliyor.

Speed Brawl süper kötü, inanılmaz kötü, o kadar kötü ki o kadar kötü, daha da kötü olamaz artık dedik ama daha da kötü, kötünün kötüsünün köt…   demiyorum, grindine katlanırım, güzel sanat tasarımı, co-op ve vasatın üzerinde oynanışın hatrına (evet oynanış da mükemmel değil) bir şans tanırım derseniz; sizleri bi 10-12 saat oyalayacak bir yapıma baktığınızı söyleyebilirim.

Yine de Speed Brawl’a gelene kadar, piyasada çok daha kaliteli, mekanik olarak çok daha gelişmiş beat’em up, platformer veya side-scroll shooter’lar mevcut. İki boyutlu içeriğe susamadığınız takdirde, Speed Brawl’ın ilk tercih olarak listenizde yer almasının hiç bir anlamı yok.

 

 

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
1
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 62

Hızlı giden atın *** seyrek düşermiş Speed Brawl’a ilk rastgelişimde, brawl sözcüğünün oraya yerleştirilmiş olması da sağolsun, karşıma Smash Bros kıvamında bir şey çıkacağını düşünmüştüm. Oyunun görsellerine göz attığımda ise olayın tam olarak öyle olmadığını anladım. Speed Brawl her şeyiyle hızlı oynanan bir platformer’a benziyordu. Hatta açıklamaları da okuduktan karşıma çıkacak oyunun insan ana karakterlere ..

Sonuç OFD: 62.0% 62 İyi
- - - - -
"Piyasadaki bütün Beat em upları, 2D platformerları yedim bitirdim, bana yeni oyun lazım uleayn" demiyorsanız, Speed Brawlı şimdilik listenizden çıkarabilirsiniz

Oyunun steam sayfası: https://store.steampowered.com/app/468670/

Benzer Yazılar

Pathfinder: Kingmaker İncelemesi

Pathfinder: Kingmaker İncelemesi


OFD: 81.0%

Pathfinder: Kingmaker İncelemesi

OFD: 81.0%

Krallar taçlarını ve asalarını geride bıraktılar, kahramanlar da silahlarını. Ama aralarındaki, ihtişamları dışlarına taşan, bunu dışarıdaki şeylerden almayan büyük insanlar, büyüklüklerini yanlarında götürdüler. – Arthur Schopenhauer UYARI İncelemesini okuyacak olduğunuz oyunun DI...

Battlefield V’teki Nazi Savaş Hikayesi İçin DICE’tan Açıklama

Battlefield V'teki Nazi Savaş Hikayesi İçin DICE'tan Açıklama


Battlefield V'teki Nazi Savaş Hikayesi İçin DICE'tan Açıklama

Battlefield V'in Naziler'e odaklanacak olan "The Last Tiger" isimli Savaş Hikayesi için DICE yetkililerinden açıklama geldi. Battlefield V'in tek oyunculu deneyimini oluşturacak ve 2. Dünya Savaşı'nı farklı hikayelerle gösterecek olan Savaş Hikayeleri modu için birkaç gün önce bir tanıtım...

Hitman 2’deki İlk Zorlu Hedefimiz Ünlü Aktör Sean Bean Olacak!

Hitman 2'deki İlk Zorlu Hedefimiz Ünlü Aktör Sean Bean Olacak!


Hitman 2'deki İlk Zorlu Hedefimiz Ünlü Aktör Sean Bean Olacak!

Ölmelerden kurtulamayan ünlü aktör Sean Bean bu sefer de Hitman 2'deki zorlu hedeflerimizden biri olacak. 2016'nın başlarında ilk kez çıkış yapan ve sene içerisinde altı bölüm olarak sunulan Hitman, ünlü seriye yeni bir soluk getirmiş ve beğenileri kazanmıştı. Bunun ardından yapımcı IO...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir