South Park: The Fractured But Whole Mizah Konusunda Oldukça İddialı

South Park: The Fractured But Whole Mizah Konusunda Oldukça İddialı

Ubisoft ve South Park Digital Studios ortaklığında geliştirilen South Park: The Fractured But Whole, oyuncuları gülmekten kırıp geçireceğe benziyor.

South Park: The Stick of Truth pek çok açıdan kaliteli bir yapımdı. Tur tabanlı oynanışı işleyiş şekli, South Park’a özgü RPG içerikleri… Ve en önemlisi de mizahi bakış açısı. Şimdi de devam niteliği taşıyacak olan South Park: The Fractured But Whole, gerek popüler kültür göndermeleri gerekse South Park şakalarıyla oyuncuları kahkahalara boğacak. Oyunun baş yapımcısı Jason Schroeder, PlayStation Resmi Blog sayfasıyla röportaj gerçekleştirerek oyunun mizahi bakış açısını mercek altına aldı.

South Park’ın yazarları Trey Parker ve Matt Stone’a teşekkür ederek söze başlayan Schroeder “Projemize ciddi anlamda emek veriyorlar. Her gün düzenli olarak haberleşiyoruz ve ayda birkaç kez oyunda istedikleri gibi komedi unsurları olup olmadığını öğrenmek için iletişime geçiyorum. Ayrıca ikisi de birer oyuncu, bu yüzden kolaylıkla anlaşabiliyoruz.” açıklamasını yaptı ve ikilinin yoğun programlarına rağmen yardımlarını esirgemediklerini belirtti “Oyundan ayrı olarak South Park dizisi için altı günde bir bölüm hazırlıyorlar. Bu baskı sayesinde South Park’a özgü unsurları ve şakaları buluyorlar. Oyun geliştirme süreci, diziyle kıyaslandığında onlar için fazlasıyla uzun kaçıyor.

 

Oyundaki temel amaçlarının South Park hayranlarının istediği Trey Parker ve Matt Stone havasını sergileyebilmek olduğunu vurgulayan Schroeder “Her zaman için bulabileceğimiz tüm esprileri bulmaya çalışıyoruz. Bazen kendimize ‘Pekala, şakanın bir espri niteliğinde olmasını mı yoksa sistemin bir parçası olmasını mı istiyorsun? Bunu oyunun dinamik bir parçası olarak mı hazırlamalıyız yoksa öylesine gerçekleşen bir şey mi olsun?’ diye soruyoruz.” diyerek her adımlarını dikkatle planladıklarını belirtti.

“Bazen insanlar hazırladığımız bir şakaya beş dakika kadar gülecekler. Ancak her şeyi bu şaka etrafında hazırlamaya çalışırsanız ‘Tamam, espriyi ilk seferinde anladım ve komikti, ama bir saattir bunu görüp duruyorum.’ şeklinde bir tepkiyle karşılaşabiliriz.” açıklamasıyla anahtar noktanın hayranları usandırmamak olduğuna dikkat çekiyor Jason Schroeder. Ki oyunun en büyük zorluklarından biri bu olsa gerek, zira diziyi baz aldığımızda her bölümü en fazla yirmi beş dakika süren bir yapım görüyoruz. Ancak on küsür saat oynanış vaat eden bir oyunda espri çizgisini ve kalitesini belli bir noktada tutmak çok daha büyük bir çaba istiyor.

fractured but whole 3

Schroeder South Park: The Fractured But Whole’a sadece bir iş olarak bakmadığını, aynı zamanda bir South Park hayranı olduğunu belirtiyor, ki hayranlığı yüzünden oyun senaryosunu ilk eline aldığında okumayı pek de istememiş “On sekiz ay önce oyunun senaryosunu ilk kez elime aldığımda kendi kendime ‘Bunu okumak istemiyorum. Çünkü bütün önemli olayları öğrenmiş olacağım.’ dedim. Durum gerçekten de bu şekildeydi ve kendime ‘Eh, sanırım benim işim bu. Bu şeyi yüzden fazla defa okumak zorunda kalacağım’ diyebildim.

Geliştirme aşaması zorlu olsa da ortaya iyi bir yapım koyduklarından emin olan Schroeder “E3’de sunacağınız bir oynanış demosu hazırlıyorsanız oyunu defalarca oynamanız gerekiyor. Ekipçe demoyu oynamayı hafta sonu geldiğinde bırakmıştık. Ama millet hala esprilere gülmekten kendini alamıyordu. Fazlasıyla eğlenceliydi.” dedi ve ekledi “E3 konferansımız sırasında bulaşıcı nitelikte komik bir an yaşadık. Bir kişi gülüyordu ve onun ardından yanındaki kişi de gülmeye başladı. Ardından oyun tanıtıcımız da kendini tutamayıp yarıldı. Gözlerinden yaşlar akıp duruyordu zira esprilerin ardı arkası kesilmiyordu.

fractured but whole 4

Pek çok farklı konu ve temayı işleyen oyun sektörü için komedi hala tam olarak potansiyeli kanıtlanmış bir alan değil ve bir süre daha keşfedilmeyi bekleyecek gibi duruyor. Ancak Jason Schroeder’a göre komedi türünde hazırlanan oyunlar pek çok eşsiz imkana sahip. “Komedi oyunları kesinlikle gelişmeye açık. Keşfettiğimiz şeylerden birisi de komedi oyunlarıyla insanları düşünmeye sevk edebildiğimiz oldu. Çünkü beklentilerini tamamen altüst etme imkanına sahipsiniz.” Ardından Stick of Truth’u oynayan oyunculara seslenen Schroeder, yeni oyunda onları daha iyi şeyler beklediğini belirterek “Umuyoruz ki insanların oynadıktan sonra ‘Derecelendirmelerin üstesinden nasıl geldiler?’ dedikleri yerler olacaktır.” diyerek sözlerini noktaladı.

Popüler kültürün son favorilerinden süper kahraman temasını ‘kendine has’ bir şekilde işleyecek olan South Park: The Fractured But Whole; 6 Aralık 2016’da PC, PlayStation 4 ve Xbox One için piyasadaki yerini alacak.

 

 

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
6
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

E3 2019 Konferanslarında Neler Yaşandı?

E3 2019 Konferanslarında Neler Yaşandı?


E3 2019 Konferanslarında Neler Yaşandı?

E3 2019'da büyük isimlerin konferansları nasıldı, hangi oyunlar duyuruldu ve ne düşünüyoruz? Duyurulan oyunlar hakkında detaylar, yeni duyurulanlar ve canlı yayını izlerken yaptığımız yorumlar aşağıdaki yönlendirme içeren başlıklarda mevcut. Ubisoft E3 2019 Konferansıyla Hayal Kırıklığı...

Dauntless Mercek Altında

Dauntless Mercek Altında


Dauntless Mercek Altında

Fakir adamın Monster Hunter’ı. Böyle yazınca bir kendimden tiksinmedim desem yalan olur. F2P oyunlara “fakir adamın şusu” yakıştırmasını yapmaktan hoşlanmam, lakin bu başlığın bir nedeni var. Dauntless, gerçekten, Monster Hunter World’e para vermek istemeyen oyuncuları çekmek için yapılmış...

Team Sonic Racing İnceleme

Team Sonic Racing İnceleme


Team Sonic Racing İnceleme

Hepimizin özlediği Kirpi Sonic yeni macerasında pistlerin en hızlısı olmak için mücadele veriyor. Sumo Digital’ın geliştirdiği Sonic & All-Stars Racing Transformed isimli kart yarış oyunu piyasaya sürüldüğü 2012 yılında oldukça olumlu yorumlar elde etti. Öyle ki oyunun Steam sayfasındaki...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir