Smite Ön İnceleme

Smite Ön İnceleme

Sizler için Smite’ı inceledik. Ek olarak HiRez sponsorluğunda 20 adet beta key’i dağıtıyoruz. Hem okuyun hem kazanın!

Warcraft 3 için geliştirilmiş bir mod olan DOTA, 2003 yılında oyuncuların karşısına çıkmış ve 2009 yılının sonlarına doğru 1.5 milyon aktif oyuncuya ulaşmıştı. Ülkemiz de dahil olmak üzere dünyanın her yerinde büyük ilgi gören oyun, turnuvaların ve RPG/strateji severlerinin gözbebeği oldu. Gidişat böyle olunca oyun sektörünün para babaları DOTA’nın başarılı formülünü kendi oyunlarında denemeye başladılar. Demigod belki bunların ilk örneklerinden birisi. Daha sonra birçoğumuzun aşikar olduğu League of Legends ve ardından Heroes of Newerth’in piyasaya çıkması ile birlikte artık bu tarz oyunlara MOBA (Multiplayer Online Battle Arenas) ya da MMORTS (Massively Multiplayer Online Real Time Strategy) demeye başladık. E-sporlar camiasına DOTA’nın ardından League of Legends’da dahil olmuştu. Bu iki oyunun belli başlı farklılıkları olsa da temel mekanizmalar genellikle aynıydı. Tabi bu diğer moba oyunları içinde geçerli. Özellikle Heroes of Newarth, DOTA’nın gelişmiş grafiklere sahip versiyonu olarak görülüyordu camiada.

Hirez, geliştirdikleri yeni Free to Play moba oyunu olan Smite ile bu büyük isimlerin yanında boy göstermeye hazırlanıyor. Fakat tamamen yeni bir formül ile! Smite benzerlerinin aksine, klişeleşmiş izometrik kamera açısını kullanmak yerine, üçüncü şahıs perspektifi (TPS) ile bizlere tamamen 3 boyutlu bir moba tecrübesi sunuyor. Kamera karaktere kitli olunca haritada istediğimiz yere bakamıyoruz. Görüş alanımız karakterin döndüğü yön ile kısıtlı. Kamera sisteminin bu şekilde işlenmesi Smite’ı benzerlerinden çok farklı bir yere koyuyor. Zira arkanızdan size doğru yaklaşan düşman ile aranızda 2 metrelik bir mesafe bile olsa arkanıza dönmediğiniz taktirde onu göremiyorsunuz. Bir diğer benzer durumda dibinizdeki duvarların arkasına saklanan düşmanlar. Oynadığınız takım ile güzel iletişim içinde iseniz ya da mini haritayı sürekli kontrol ediyorsanız düşmanları tespit etmeniz biraz daha kolay olacaktır. Monday Night Combat oynayanlar bu kamera açısına, karakter kontrollerine ve oyunun genel mekanizmasına biraz daha aşikar olacaktır, fakat Smite yeni gelen her oyuncu için öğrenmesi kolay ve eğlenceli bir oyun olmuş.

Yeni kamera açımızla birlikte gelen diğer bir özellik de nişan alma. Saldırılacak hedefe dönmüş ve yaklaşmış olmamız gerekiyor, saldırılar ancak böyle hedefine başarılı bir şelilde ulaşıyor. Yani oyunda otomatik atak diye bir sistem yok. Sol fare tuşuna basarak ya da basılı tutarak normal vuruşunuzu gerçekleştiriyorsunuz. Karakteriniz herhangi bir yakın dövüş silahı kullanıyorsa yüzünüzün vuracağınız düşmana dönük olması gerekiyor. Eğer menzilli bir silah kullanıyorsanız mavi bir ok yardımıyla düşmana nişan alarak atışlarınızı yapıyorsunuz. Aynı şekilde karakterleriniz level atladıkca 1-2-3-4 tuşlarına atanan özelliklerini kullanırken (Ability), yapacağınız vuruşu bir simge ile belirliyorsunuz. Bu bazen düz bir çizgi, bazen çember içinde bir vuruş ya da koni içinde bir vuruş olabilir. Siz özelliği kullanmak için gereken tuşa bastığınızda bir simge o vuruşun etkileyeceği bölgeyi gösteriyor. Siz de düşmanınızın o anda bulunduğu bölge ya da vurmak istediğini pozisyonu göz önünde bulundurarak saldırınızı gerçekleştiriyorsunuz. Benzer oyunlarda olan “özelliği kullanmak için tuşa bas ve daha sonra düşman karaktere tıkla.” gibi bir sistem de yok Smite’ta. Karakterinizin normal ataklarından, özel hareketlerine kadar her şeyi nişan alarak uygulamanız gerekiyor. Oyunda savaş sisteminin böyle olması belki diğer moba oyuncularına ters gelebileceği gibi daha fazla mücadele hissiyatını da tetikleyebilir. Fakat her şeye rağmen bu sistem ile yaptığınız başarılı vuruşlar ve yaptığınız skorlar çok daha tatmin edici oluyor.

Smite’da kontrol edeceğimiz karakterlerin hepsini çeşitli kültürlerin mitolojilerindeki tanrı ve tanrıçalar oluşturuyor. Zeus, Ra, Anubis, Ymir… Şu an itibari ile toplamda 19 adet tanrı oyunculara sunulmuş durumda. Bu rakam sürekli olarak artıyor. Oyun bizlere bu tanrılarla ilgili mitolojik bilgiler de sunuyor. Tarihte bulunduğu yerler, ilk ortaya çıkışları gibi. Bu tanrılar ve tanrıçalar mitolojideki bilgileri ile orantılı olarak oyun içersinde dizayn edilmişler. Örneğin Zeus milletin kafasında yıldırımlar çarptırıyor. Ra ateş ve güneş ışınlarını kullanarak saldırılarını gerçekleştiriyor. İskandinav kökenli bir tanrı olan Ymir de buz gücünü kullanarak düşmanları ile savaşıyor. Hindistan mitolojisinden Bakasura adlı tanrı ise yamyamlık ve sinsilik gibi özellikler kullanarak oyun içersinde etkisini gösteriyor. Smite’ın oynanabilir karakterleri bu şekilde bizlere sunması açıkçası benim çok hoşuma gitti. Özellikle mitoloji ile ilgisi olan herkes oyun içinde tanrıların menüsünde bulunan karakterler ile ilgili tarihi ve mitolojik belgeleri okuyacaktır. Hem oyun hem kültür… Smite akranlarına ve benzediği oyunlara nazaran bu yönüyle bir adım öne çıkıyor!




Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

Battlefield V İnceleme

Battlefield V İnceleme


OFD: 85.0%

Battlefield V İnceleme

OFD: 85.0%

Battlefield V'i çıkışından önce uzun uzun test ederek sizler için inceledik. EA ve DICE birlikteliği Battlefield 1 ile muazzam bir atılım yapmış, oyuncuların severek ve överek oynayacakları bir eser ortaya koymuştu. Benim bu eserle ne kadar ilgilendiğimi yakın takipçiler bilirler. Bu başarının...

Battlefield V İnceleme (Yolda)

Battlefield V İnceleme (Yolda)


Battlefield V İnceleme (Yolda)

Yılın beklenen son oyunlarından birisi de Battlefield V. İnceleme geliyor, yolda. İkinci Cihan Harbi'nin bu zamana kadar oyunlarda işlenmemiş, başka platformlarda da pek dillendirilmemiş vakalarını senaryo kısmında işleyen Battlefield V bu cephede gerçekten başarılı. Multiplayer cephesinde ise...

Call of Cthulhu İncelemesi

Call of Cthulhu İncelemesi


OFD: 58.0%

Call of Cthulhu İncelemesi

OFD: 58.0%

Kall of Kıthı… kuthu… kıthuul… tamam tamam, telaffuzu şu şekil: k’hloulhluu H.P Lovecraft pek çok kitap kurdunun gönlünde, bilinmeyenin korkusu ile, yer edinmiş bir yazar. Ömrü boyunca kaleme aldıkları, hangi dile çevrilirse çevrilsin, dünyanın dört bir yanından korku ve gerilim eserlerini...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir