Oddmar İnceleme

Oddmar İnceleme

Bir John Coffrey, İsmail Abi, Oddmar olduğumuz oyun…

Nedendir bilmem; Yeşil Yol’un minik akıllı, koca yürekli devi John ve Leyla ile Mecnun dizisinin İsmail Abi’si bana hep birbirlerine çok yakın karakterler gibi gelmiştir. İnsanların, aslında tüm canlıların, iyi taraflarını gören, seçeneksiz kalmadıkları sürece kötülüğe yüz çeviren ve mecburen şahit oldukları takdirde ise onu kınayan iki koca yürekli adamdır bunlar.

Dedim ya yürekleri kocamandır diye, o kocamanlığın müsebbibi, o yüreklerin içine sığan ve hatta taşan sevgidir işte. Onları hiç tanımadıkları insanların ve hatta hayvanların müşkül durumlarına çare aramaya iten, başkaları yerine gerçekten üzülmelerini sağlayan, kocaman bir sevgi. Çocukca, belki safça ama kesinlikle kıymet verilmeyi hak eden bir sevgi.

İşte, bugün incelediğimiz oyuna adını veren karakterimiz Oddmar’da, kendisine böyle bir sevgi bahşedilmiş, aynı yukarıdaki ikili gibi öksüz ve yetim bir adem, bir viking.

Belki bir Yeşil Yol ya da Leyla ile Mecnun kadar kurgu, karakter temellendirmesi ve altyapıya sahip değil Oddmar. Yine de ilk 3-4 bölümü oynar oynamaz benim aklıma bu düşünceleri getirdiyse, demektir ki, hatırı sayılır oranda bir senaryolaşma sürecinden geçmiş bir yapım elimizdeki.

Koca yürekli, güler yüzlü Viking

Oyunumuz, mobil bir yapımdan beklemeyeceğiniz kalitede bir açılış sinematiğiyle bizleri karşılıyor. Tamamen seslendirilmiş ve yine tamamen renklendirilmiş, kare kare hikayemizin temellerini anlatan bu sinematiğe ayrıyeten birde Türkçe altyazılar eşlik ediyor…

Yine bahsetmeyi unuttum değil mi?

Oddmar, yerli oyun geliştiricisi Mobge tarafından geliştirilen ve geliştirme süreci yaklaşık 4 seneye yakın sürmüş bir oyun. En amiyane tabirle “Emek var icabında”, ona göre.

Bu sinematiğin ardından Oddmar bizleri oldukça hoş bir arayüzle tanıştırıyor. Buradan sırası ile bölümleri seçerek oynayabiliyor, veyahut bölümler için önceden belirlenmiş meydan okumaların neler olduğunu kontrol edebiliyoruz. Hani benim arayüz dediğime bakmayın, önümüzdeki aslında Midgard-Jotunheimr gibi İskandinav mitolojisine dayanan bölgelerden oluşan bir harita.

Hikayede ilerledikçe, daha zorlu bölümlerle karşılaşıyor ve neredeyse her 6 bölümde bir karşılaştığımız Boss mücadelesinin ardından, bu İskandinav mitolojisi haritasının bir başka bölümüne yolculuk edebiliyoruz.

Yani işin bu kısmı, pek çok mobil oyunda neredeyse standart olan bölümler arası tasarımın görsel sunum olarak süslenmiş hali olarak görülebilir. Lakin Oddmar’ın bu noktada diğer yapımlara nazaran bir artısı var. Neredeyse her bölümden sonra, aynı oyunun başlangıcında olduğu gibi, oldukça kaliteli, çizgi film tadında sinematikler bizi hikayenin bir sonraki aşamasına bağlıyor. Bu da bizi, sadece bir bölümden öbürüne geçtiğimizden ziyade bir hikayenin içerisinde ilerlediğimiz havasına sokuyor.

Hoplamalı Zıplamalı Oyun

Platformer’ın ne olduğunu bilmeyen arkadaşlarınıza türü anlatmak için kullandığımız kelime öbeği.

Oddmar da işte bu kategoriye giren yapımlardan. Malumunuz, son dönemlerde platformer yapımlar piyasada, eskisine nazaran, kendine daha az yer bulabiliyor. Hele mobil platformda, elle tutulur kalitede bir platformer bulmak (sonsuz koşu-zıplama oyunlarını saymıyorum, sizde saymayın zaten) oldukça zor.

O kadar zor ki şöyle bir oturup düşündüğümde aklıma Cordy 1-2, Sonic CD classic, Mickey Mouse Castle of Illusion ve Rayman’lerden başka yapım gelmiyor.

Bu saydıklarım arasında görsel ve işitsel anlamda en kaliteli olanların ise elbette Rayman Origins ve Legends’in mobil çıkartması olan oyunlar olduğunu söylemek boynumun borcu. Hatta ve hatta, daha da ileri giderek Oddmar’ın görsel sunum ve tasarım olarak neredeyse birebir bu yapımlardan etkilendiğini de iddia edebilirim.

Amma velakin bazen çırak ustayı, boynuz kulağı geçer ya; hah Oddmar’da kontrollerden  bölüm tasarımına, karakter animasyonlarından  menülere ve hikayeye, HER ALANDA mobil Rayman’leri sollayıp geçiyor işte öyle.

Oddmar bir bütün olarak o kadar kaliteli ki, mukayese edeceğimiz takdirde onu ancak konsollara ve PC’ye çıkan Rayman oyunlarıyla mukayese edebiliyoruz.

Yürümekten-koşmaya kontrollerin tamamen bizde olması mı olsun, hareketler ve animasyonlardaki akıcılık mı olsun, görsel kalitenin mobil standartların üzerinde olması mı olsun; Oddmar kelimenin tam anlamıyla “kalite kokan” bir platformer.

Güle diken… Bu böyle değildi

Her oyun gibi Oddmar’ın da elbette eksikleri mevcut, bunların en başında 24 bölümden oluşması ve muadili pek çok oyuna nazaran biraz kısa sürmesini sayabiliriz. Ya da nadiren rastlanabilen ses problemlerini. Kimileri Rayman’e fazla benzemesini bile bu listeye ekleyebileceğimizi söyleyebilir, ki ben buna katılmıyorum. Ama işte toplasanız, sıksanız, kurcalasanız; çıkacağı bu kadar.

AAA fiyatlandırmasıyla çıkan, milyon dolarlar harcanan oyunlar bile ne eksiklerle, ne hatalarla satışa sunulabiliyor. Hatta bazen -geçenlerde ilk bakışını attığım ve incelemeyi dahi ar edindiğim- Extinction gibi, piyasaya sürülmesi baştan hata olan oyunlarla karşılaşabiliyoruz.

Onların yanında, sadece “5” dolarlık fiyatıyla Oddmar harika bir oyun. “Ya Ahmet, duygusal davranıyon bak. Yerli yapımcı, bağımsız oyun deyince senin yelkenler suya inmiş” diyenler olacaktır. Doğrudur bağımsız yapımlara zaafiyetim var, lakin ben yerli-yabancı ayırt etmeden kaliteli işe kaliteli, kalitesiz işe kalitesiz diyen bir yapıya sahibim. Nasıl sırf arkasında yerli üretim bir firmanın logosu var diye 3.sınıf elektronik ürünlere prim vermiyorsam, kaliteli olmadığı takdirde gelip de yerli yapım bir oyunu övmem, övemem.

Oddmar övülesi ve sevilesi bir oyun. İos’lu cihazı olanlar, ceplerinde fazladan 5 dolar varsa Mobge’deki arkadaşların ellerinden çıkmış bu güzel yapıma bir şans versinler. İnanın markette her gün karşınıza çıkan şeker parmaklama, çiftlik şeettirme oyunlarından sonra Oddmar içinizi açacak, sizi Viking diyarlarına masalsı bir yolculuğa doğru alıp götürecek.

Son bir not: Oyunun içerisinde mikro ödeme, dlc ve reklam da YOK, aklınızda bulunsun.

Bu inceleme yazılırken etkisinde bulunduğum tek madde künefedir

Biterken çalıyordu: Myrkur – Elleskudt  / Myrkur De Tre Piker

 

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
61
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 88

Bir John Coffrey, İsmail Abi, Oddmar olduğumuz oyun… Nedendir bilmem; Yeşil Yol’un minik akıllı, koca yürekli devi John ve Leyla ile Mecnun dizisinin İsmail Abi’si bana hep birbirlerine çok yakın karakterler gibi gelmiştir. İnsanların, aslında tüm canlıların, iyi taraflarını gören, seçeneksiz kalmadıkları sürece kötülüğe yüz çeviren ve mecburen şahit oldukları takdirde ise onu kınayan iki ..

Sonuç OFD: 88.0% 88 Harika
- - - - -
Tavlada taş, God of War’da baş, İos’da şeker kırmaktan usandıysanız, kendinize Oddmar ile kısa bir mola verin.

Appstore Linki: https://itunes.apple.com/us/app/oddmar/id1247397901?mt=8

Benzer Yazılar

The Spectrum Retreat İnceleme

The Spectrum Retreat İnceleme


OFD: 75.0%

The Spectrum Retreat İnceleme

OFD: 75.0%

The Penrose Oteli'ne hoşgeldiniz, lütfen tatilinizin tadını çıkarın(!) Bundan iki yıl önce Dan Smith isimli 18 yaşında bir genç, geliştirdiği oyun prototipi sayesinde Genç Oyun Tasarımcıları kategorisinde BAFTA Ödülü kazanmayı başarmıştı. "Spectrum" adını verdiği bulmaca tarzındaki oyun...

Vampyr İnceleme

Vampyr İnceleme


OFD: 77.0%

Vampyr İnceleme

OFD: 77.0%

“Evime hoşgeldiniz. Kendi rızanızla girin içeri. Ve getirdiklerinizden bir tutam mutluluk bırakın” Bram Stoker – Dracula Vampir deyince akla ilk gelen eserle başlıyorum sözlerime, Kulak verin şuan dudaklarımdan döküleceklere, Üç beş geliştiriciye belki ibret belki ders olsun...

Forgotton Anne İnceleme

Forgotton Anne İnceleme


OFD: 86.0%

Forgotton Anne İnceleme

OFD: 86.0%

Unutulmuşların diyarında, unutulmamak üzerine bir yolculuk İsmiyle müsemma, unutulmuşluk üzerine bir güzelleme Forgotton Anne. Yalnızlığı, unutulmayı ve bunların getirdikleri irdeleyen, seçimlerinizin sonuçlarını tokat gibi yüzünüze vurmaktan çekinmeyen bir sanat eseri. Normalde yazdığım...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir