Mx vs Atv All Out Xbox One İnceleme

Mx vs Atv All Out Xbox One İnceleme

Bas gaza yavrum, bas gaza

Ben öyle yarış oyunu delisi bir insan değilim. Hele simülasyon’da Project Cars’ın üzeri (Asetto Corsalar, iRacing’ler) beni germeye yetiyor da artıyor bile.

Yarış oyunlarının arasında an itibariyle en sevdiğim yapım Forza Horizan 3 olsa da -ki kabul edelim harika bir arcade yarış oyunu- daha eski birtakım oyunlarla da, pek çok oyuncu gibi, gönül bağım var. Bunlar birçoğumuzun oynadığı Need for Speed II (dinazoru kim unutabilir),  NFS Underground, Moto Racer, Motocross Madness ve Midtown Madness gibi artık klasik mertebesine ulaşmış yapımlar.

Bugün ise bu yapımlardan birinin, Motocross Madness’in, manevi evladı sayılabilecek bir yapımla karşınızdayız. Bir süredir belirli aralıklarla yeni oyununu piyasada görmeye alıştığımız Mx vs Atv serisinin son oyunu: Mx vs Atv All Out!

Maske tak abi, motorun üzerinde rüzgar pis vurur

Mx vs Atv All Out, VS serisini başından beri geliştiren ve yıllardır THQ hariç hiçbir firmayla çalışmamış Rainbow Studios tarafından geliştirilmiş bir oyun. Rainbow, THQ dağılıp hisselerin ekserisi Nordic Games tarafından alındıktan sonra, yeni dağıtımcı THQ Nordic’e hiç uğraş vermeden anlaşıp oyun geliştirmeye devam eden nadir firmalardan biri.

Geliştirici firma, Mx vs Atv All Out’u da dahil ettiğimizde, 2005 senesinden itibaren tam 8 adet “Mx vs Atv” oyunu geliştirdi.

İşte Rainbow Games’in bu çalışmalarının son meyvesi de, son oyunlarıyla araya koydukları 3 seneden sonra, Mx vs Atv All Out oldu.

Mx vs Atv All Out, bildiğimiz, alıştığımız ve sevdiğimiz Motocross oyunu formülünü uygulamaya devam ediyor. Çamur, toprak ve engebeli haritalar, çeşit çeşit motor, fizik kuralları ve onlara meydan okurcasına yaptığımız artistik hareketler. Bunlar bir Motocross oyunundan beklediğimiz ve artık sıradan sayabileceğimiz etmenler (zira 20 sene evvel de bunlar mevcuttu). Peki Mx vs Atv All Out, arazi motoru yarışlarına ne katıyor, bu tür oyunları nereye taşıyabiliyor?

İşin aslını söylemek gerekirse, Rainbow Studios’un son bebeğinin türü alıp da göklere çıkardığı yok. Bu tür oyunların gedikli takipçilerinin de bunu beklediği yok zaten. Lakin benim gibi seriye uzun zamandır uzak olan, yeni oyuncu sayılabilecek kitlenin, 20 yıl evvel oynanan Motocross Madness’ten atla deve bir oynanış farkının olmamasını rahatsız edici bulması normal.

Ön kaldır, arka indir, 360 derece nasıl atılırmış göster

Oynanış dedik, aynı dedik, rahatsız edici olabileceğini belirttik lakin nasıl ve neden böyle olacağına değinmedik.

Oyun başlar başlamaz bizim altımıza bir Mx motoru verip, bir-iki kilometrekarelik -hub- görevi gören bir çiftliğe bırakıyor. Bu çiftliğin muhtelif noktalarına sürüp ışıl ışıl yanan noktalara geldiğimizde ise oyunun yarış seçeneklerinin hepsi hakkında birinci elden tecrübe edinebileceğimiz tutorial’lar bizleri karşılıyor. Tutorialları bitirip, neredeyse bütün extreme motor yarışı oyunlarının sahip olduğu; motorda eğilme, gaz tutma, akrobatik hareketler ve hava haraketlerini de öğrendikten sonra, artık oyunun menüsünden istediğiniz yarış türünü, ister şampiyona ister tekil yarış şeklinde seçip, bunu aralarında Mx – Atv –Utv gibi araçlardan herhangi birini veya ikisini de karışıma ekleyerek tadabiliyorsunuz.

Bahsi geçen Utv’lerden biri

Oyun arcade bir yarış oyunu olduğundan kontroller, akrobatik hareketler hariç, inanılmaz basit. En acemi yarış oyunu oyuncusu dahi başında geçirdiği yarım saat-bir saatlik sürede oyunun kontrollerine alışmayı başarabiliyor. Peki bunu nereden mi biliyorum? Denek olarak kardeşimi kullanmış olabilirim.

Kolay kontrollere bir de kolay ve nispeten aşırı basit duran haritalar eşlik ediyor. Tamam anladık dağ, taş, çamurda oynuyoruz ama  haritaların bu kadar boş olmasına da gerek yok canım. Hele bir kapalı alan arenası var, ciddiyim, ilk Motocross oyunlarından beri tasarımı değişmiyor haritanın. Hep aynı!

Bu haritalarda ister botlarla, isterseniz online olarak başka oyunculara karşı ( tabi oyuncu bulabilirseniz) isterseniz de aynı cihazdan Split-screen olarak bir arkadaşınızla mücadele edebiliyorsunuz.

Baştan belirteyim, botlar genellikle ya aşırı saçma reaksiyonlar veriyorlar, ya da sizi köşeye sıkıştırmak için kendilerini dahi feda etme yoluna gidiyorlar. Özellikle Utv araçlarının yapay zekası evlere şenlik. E yukarıda belirttiğim gibi, online multiplayer seçeneklerinde oyuncu bulması da oldukça zahmetli, geriyeyse sadece Split-Screen kalıyor.

Hah, işte o geriye kalan işi toparlamaya yetiyor da artıyor bile. Oyunun split-screen modu beni resmen yılllar yıllar evvel ilk Motocross ve Motoracer oyunlarını Lan üzerinden arkadaşlarımla oynadığım zamanlara döndürmeyi başardı. Oyunun o değişmeyen yapısı, yıllardır aynı kalan haritaları bile gözümde anlam kazandı. Bu oyun bir tek nedenden kütüphaneye katılacaksa, bence bu split-screen çok oyunculu deneyimi olmalı.

Motor dedin, Motocross dedin, asıl içerik nasıl içerik?

Ha işte orada durmak lazım. Oyun içerik olarak zahiren bakıldığında zengin bir tablo çizmeyi başarıyor. Envai çeşit harita, 6-7 çeşit yarış modu, neredeyse her mod için farklı haritalar, 3 ayrı araç tipi (Mx, Atv, Utv) her araç tipi için ayrı ligler ve cross-lig imkanı, onlarca araç seçeneği, araç özelleştirmeleri, sürücü aksesuarları, araç aksesuarları derken oyun suratımıza suratımıza oldukça fazla içerik yapıştırmayı başarıyor.

Peki dışarıdan bu kadar bol gözüken içeriğin içine girdiğinizde neyle karşılaşıyorsunuz? Envai çeşit ama detaylardan yoksun haritalar, 6-7 çeşit ama yarısı birbirinin aynı sayılabilecek yarış modu, 3 ayrı araç tipi lakin oyunun Utv için tasarlanmamış olduğu her halinden belli, her araç için ligler ama bu liglerin arasında zorluk hariç atla deve bir fark olmaması, onlarca “birbirine benzeyen” araç, üzerinde uğraşıp aracınıza uygulayınca zaten kolay olan oyunu iyice kolaylaştıran özelleştirmeler, karakterinizi özel göstermesi gereken ama kime neden özel göstereceği belli olmayan özelleştirmeler. Yani bu oyunun açık açık başka oyuncularla görüşebileceğimiz veyahut anında yarışlara olanak sağlayabilecek bir açık dünyası (FH3 gibi) yada devasa bir Hub’ı olmalıymış ki, ancak o vakit bütün bu özelleştirmeler bir miktar anlam kazanabilirmiş.

Yav oyun içi para kazanıp özellikleri bu parayla açma mantığını bile ortaya atmışsın, işin kalanını nasıl bu kadar kısır ve zayıf bir şekilde idare ettin Rainbow Studios. Bir oyun nasıl hem bu kadar içeriğe sahip olur, hem de içerik olarak oyuncuyu doyuracak bir şey veremez?

Benim motorum karbon fiber kaplama

Her şeyi bir kenara bıraktığımızda elimizde son olarak oyunun teknik detayları kalıyor. Ben oyunu konsolda tecrübe ettiğim için izlenimlerim sadece oynadığım platforma yönelik, yine de Xbox One dediğimiz alette Forza 7, Forza Horizon 3, Mxgp 3 (ki bu da bir Motocross oyunudur) Project Cars 2 gibi oyunlar oynanıyor, iyi kötü 1080p’de çalışıyorlar. Bu elimizdeki nedir yav.

Mx vs Atv All Out resmen 5-6 sene öncenin görsel teknolojilerini kullanıyor. Hani bazen derler ya “şu senede çıksa oldukça takdir edilirdi” diye, hah bizim oyunumuz da 2011-2012 gibi çıksa hatta belki de şuanki nesil konsolların çıkışında yayımlansa, görsel anlamda takdir edilebilirdi. Lakin şu haliyle gerek kaplamalar, gerek detay yoksunluğu, gerek ışıklandırma gerekse AA eksikliği ile, günümüz standartlarının çok altında bir tablo çizdiği bir gerçek.

Ha, görsel olarak sınıfta kalsa da, sesler ve ses efektleri olarak Rainbow Studios’un iyi bir iş çıkardığını belirtmem gerek. Farklı araçlardan çıkan sesler, ses efektleri, çarpışma sesleri, motora binen yükü hissetmenizi sağlayan sesler oyunun görseller yüzünden baltalanan atmosferini bir nebze dahi olsa toparlıyor. Buna vasatın bir tık üzerinde diyebileceğimiz müzikler de eklenince, oyunun işitsel olarak kulaklarımızı, gözü yorduğu gibi, yormadığını söyleyebiliyorum.

Extrem Motor Sporlarında bu hafta

Uzun lafın kısası ve fasulyenin faydası, Mx vs Atv All Out, eksikleri – gedikleri olan, doğru yaptığı noktaları oldukça güzel kotaran, vasatı aşmak için ekstra bir çaba göstermeyen, asıl olayı arkadaşlarınızla arkanıza yaslanıp yarışın tadını çıkarmanızı sağlamak olan bir yarış oyunu.

Arcade yapısı ve kolay alışılan kontrolleri onu her oyuncunun ulaşıp oynayabileceği bir oyun yapsa da, Mx vs Atv All Out’u, Motocross tutkunu oyuncular hariç yarış oyunu arayan oyunculara tavsiye edemiyorum. Hele hele Xbox One’da bu kadar kaliteli yarış oyunu varken, sadece yarış oyunu oynamak adına Mx vs Atv All Out ilk tercihiniz olmamalı.

 

Not: Aşağıdaki puan bu tür oyunları seven oyuncular için fikir oluşturması adına verilmiştir. Türle ilgisi olmayan ve oynayacak yeni bir yarış oyunu arayanlar üzerinden kafadan bir puan eleyebilirler

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
32
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 66

Bas gaza yavrum, bas gaza Ben öyle yarış oyunu delisi bir insan değilim. Hele simülasyon’da Project Cars’ın üzeri (Asetto Corsalar, iRacing’ler) beni germeye yetiyor da artıyor bile. Yarış oyunlarının arasında an itibariyle en sevdiğim yapım Forza Horizan 3 olsa da -ki kabul edelim harika bir arcade yarış oyunu- daha eski birtakım oyunlarla da, pek çok ..

Sonuç OFD: 66.0% 66 İyi
- - - - -
Yıllardır Motocross oyunları hep aynı tas aynı hamam, sizce de değişikliğin zamanı gelmedi mi?

Benzer Yazılar

No Man’s Sky’ın Next İsimli Yeni Güncellemesi Detaylandırıldı

No Man's Sky'ın Next İsimli Yeni Güncellemesi Detaylandırıldı


No Man's Sky'ın Next İsimli Yeni Güncellemesi Detaylandırıldı

No Man's Sky'ın şimdiye kadarki en büyük güncellemesi olacak 'Next', içerdiği özellikler sayesinde oyunu baştan aşağı yenileyecek. 2016 yılının en merakla beklenen, en çok konuşulan ve belki de en çok hayal kırıklığına sebep olan yapımlarından biriydi No Man's Sky. Sahip olduğu kentilyonlarca...

The Spectrum Retreat İnceleme

The Spectrum Retreat İnceleme


OFD: 75.0%

The Spectrum Retreat İnceleme

OFD: 75.0%

The Penrose Oteli'ne hoşgeldiniz, lütfen tatilinizin tadını çıkarın(!) Bundan iki yıl önce Dan Smith isimli 18 yaşında bir genç, geliştirdiği oyun prototipi sayesinde Genç Oyun Tasarımcıları kategorisinde BAFTA Ödülü kazanmayı başarmıştı. "Spectrum" adını verdiği bulmaca tarzındaki oyun...

Darksiders III’ün Çıkış Tarihi Açıklandı, İnanılmaz Koleksiyoncu Sürümleri Duyuruldu!

Darksiders III'ün Çıkış Tarihi Açıklandı, İnanılmaz Koleksiyoncu Sürümleri Duyuruldu!


Darksiders III'ün Çıkış Tarihi Açıklandı, İnanılmaz Koleksiyoncu Sürümleri Duyuruldu!

Bendeki hype tavanı deliyor, o kadar diyeyim Darksiders, oyuncular olarak hepimizin bildiği, kimimizin bayılıp kimimizin nefret ettiği serilerden. Ben ise bu gruplandırmada seriye bayılan tarafta yer alıyorum. Nedeni ise muhtemelen bu çizgi roman tadındaki dünyanın, Joe Madureira'nın elinden...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir