Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 6

Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 6

TaleWorlds Entertaintment’tan Bannerlord için yeni dev blog yayınlandı. Bu bölümde, M&B serileri için bir ilk olacak olan yüz animasyonları anlatılmakta.

Mount&Blade II: Bannerlord Developer Blog 6 – Şaşırtıcı Kıpırdanmalar

Mount&Blade oyuncuları, boş gezenin boş kalfaları ve meraklı okuyucular. Herkese iyi çarşambalar. Bu küçük blog, Mount&Blade II: Bannerlord’u geliştirme sürecimiz ile alakalı. Üzerinde çalıştığımız her şeyi kapsamasa da, sizlere bazılarının ilginç bulabileceği gelişmeleri içeriyor. Alaycı arkadaşlar her zaman “Sakın altıncı albümü yapma!” derler. “Başarılı olan beşinciden sonar zirvede bırak!”, saçmalık. Güneş batıdan doğup doğudan batıncaya dek blogları sizlere getirmeye devam edeceğiz… ya da Bannerlord üzerinde çalıştığımız sırada diyebiliriz.

Pek çok oyuncudan oyunda daha fazla gerçekçilik ve inandırıcılık görmek istedikleri konusunda mesajlar alıyoruz. Bannerlord için planladığımız bir özelliklerden bir tanesi yüz animasyonları. Uzun bir süredir oyundaki suratlar oldukça hareketsiz idi. Sözsüz iletişim hakkında pek çok araştırma bulunmakta. Yüz ifadeleri ve vücut dili gibi önemli unsurlar ilişkilerde hep birlikte önemli bir rol oynar. Çok tartışılan ve kabul edilen “7%, 38%, 55%” kuralında, her sayı konuşulan kelimeleri, konuşmanın tonunu ve fiziksel davranışları sırasıyla, genel iletişime ne kadar etki ettiğini gösterir. Bizler psikolog değiliz ve bu bizim girmemiz gereken bir tartışma değil. Olay yüz ifadelerinin bu konuda çok önemli olması.



 
Oyundaki sonuçlar makul olarak şaşırtıcıydı. Karakterleri konuşurken kıpırdanmalarıyla hayata getiriyordu. Oyunda sadece konuşmalar esnasında görünmeyecekler elbette. Savaşlarda, şehir manzaralarında, ziyafetlerde, zindanlarda ve animasyonlu bir yüz görebileceğiniz her yerde bu yeni özelliği görebileceksiniz. Oyun içindeki dövüşler bize göre animasyonların oyuna eğlence katacağı ve oyuncuyu içine katacağı bir alan olacak. Askerlerin zevk veya acılarından bağırmalarının yanı sıra dövüş sürerken oluşan kaosla birlikte tamamen heyecan verici bir tecrübeye dönüşmekte. Bu önceki Mount&Blade oyunlarına nazaran ciddi bir adım ki serinin eski oyunlarında neredeyse bütün suratlar ifadesizdi. Bu belki dünyanın sonu değil elbette fakat, oyun içindeki evlilik özelliğini sayarsak eğer, kendisine okunmuş duygu dolu üç şiirden sonar sizinle hayatını birleştirecek birisinin yüzünde bir ifade beklemek çok normal bir durum.
 


Durumun teknik yüzü ile ilgili olarak, bütün surat animasyonları el ile yapılıyor. Yüz bir iskelete bağlanmış halde (Bütün vücut için kullandığımız iskelet gibi, önceki bloglarda bu konuya değinmiştik.) olması yüzün farklı kısımlarının doğal görünümüyle uzatılıp ezilmesine imkan sağlıyor. Suratların her ayarlanmış hali için hazır kalıplar veya şekil vereceğiniz herhangi bir yüzle uyumlu olan surattaki bazı noktaların biçimlendirilmesini kullanıyoruz. Hepsi bir araya geldiğinde ve karakterin konuşma esnasında, inandırıcı ve ilginç tepkilerini görmek bize gore oyuncuların hoşuna gideceği ve olumlu cevap vereceği özel anlar oluşturacak.


 
Her ne kadar oyuncuların bize en çok mesaj gönderdiği konuların başında oynanış mekanikleri ve dövüş geliyor. Oyundaki her özelliğe değinerek devam edeceğiz, o konulara değinmememiz o konuların umrumuzda olmadığı veya onlar üzerinde çalışmadığımız anlamına gelmemeli! Aslında tam tersi. O konuların çok fazla ilgi çekmesi ve oyunun geliştirilme sürecinde ortaya çıkabilecek dizayn değişikliklerine olan bağımlılıkları yüzünden o konulara değinmiyoruz. Oyunun oynamaya hazır hale geldiğinde değişebilecek bir konuda konuşmak için oldukça dikkat ediyoruz.

Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 1′in Türkçe Çevirisini okumak için bu haberimizeDev Blog Bölüm 2’nin Türkçe Çevirsini okumak için bu haberimizeDev Blog Bölüm 3’ün Türkçe Çevirisini okumak için bu haberimizeDev Blog Bölüm 4’ün Türkçe Çevirsini okumak için bu haberimize, Dev Blog Bölüm 5’in Türkçe Çevirsini okumak için bu haberimize göz atabilir, Mount&Blade II: Bannerlord hakkında ne bildiğimizi öğrenmek içinde dosya konumuzu okumanızı tavsiye ederiz.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
81
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

Pro Evolution Soccer 2020 İncelemesi

Pro Evolution Soccer 2020 İncelemesi


Pro Evolution Soccer 2020 İncelemesi

https://yabgunizampasha.com/efootball-pro-evolution-soccer-2020-inceleme.html

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda


Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Gölgeler iki defa ölür, kimileri ise her bossta… Bekledik, günlerce bekledik. From Software’in yeni bir IP’ye hayat verdiğini düşündükçe heyecanımız katlandı, kalbimiz pır pır etti; dağıtımcının Activision olduğunu hatırladıkça göğsümüz sıkıştı, heyecanımız kursağımıza dizildi. Kafalarda...

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?


The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame, LEGO oyunlarının tekdüzeliğinden sıyrılmayı başarabiliyor mu? Cevabı incelememizde. 1929 yılında patlak veren Büyük Buhran, Amerika ve Avrupa başta olmak üzere tüm dünyada geri dönüşü olmayan felaketlere neden olmuştu. Büyük iş adamlarından ufak dükkanında çalışan...

9
Kimler Neler Demiş?

avatar
9 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
7 Comment authors
mertilker kılıçkıranMahiradamın birisourr Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
IBRA
Ziyaretçi

Bu kadar beklediğimize değecek gibi. Hadi hayırlısı :D

ALİ ÇİFTÇİ
Ziyaretçi
ALİ ÇİFTÇİ

peki bunun sistem gereksinimlerini düşündünüzmü hiç. tahmini Sistem Gereksinimleri
Pentium D – Pentium Dual Core e5200 2.5 GHz İşlemci
2-4 GB Ram
256-512 MB Ekran Kartı (ATI Radeon HD 2900xt)
10-15 GB Hard Disk Kapasitesi
DirectX 9-10

sourr
Ziyaretçi
sourr

ya uzun zamanır beklioz ama çok güzel olucak gibi

adamın biri
Ziyaretçi
adamın biri

aslında atında bir ifadesi olmalı şu şekilde olmalı at ok yediğinde şaha falan kalsın zor zaptedilsin falan bide atın 4 nala koşarken yelesi falan dalgalansın karakterin saçı uzunsa saçı uçuşsun miğiferi zincirliyse onda oynama falan olsun. okadar gerekli şeyler değil ama olsa da fena olmaz :D

Mahir
Ziyaretçi
Mahir

Adamın biri haklı . Aslında oyunu göze hoş hitap gelmesi adamın birinin de anlattıkları ufak ayrıntılardır.O ufak ayrıntılar ufak görünebilir ancak oyunun kalitesi açısından çok önemlidir.İnş güzel bir oyun olur ve bu kadar beklediğimize değer.Warband da ki yapay zeka çok zayıf ama bence daha iyi bir yapay zekayla karşıdaki düşmanların bizi şaşırtacak hamleler yapması önemli ve en önemlisi daha çok saldırı, savunma mekaniklerinin olması.Örn bir rakiple savaşırken aynı anda kılıçla hamle yapınca kılıçların birbirine çarpması ve bir güç gösterisi olması(Cüneyt Arkın filmlerinde olanlar gibi hani :D ).Ayrıca kombo felan yapabilsek iyi olurdu örn gelen saldırıyı savunduk doğru zamanlamayla saldırıya bastık adama kılıcı saplamak vb.Daha çok “düzenli” ordularla da oyunun mükemmel bir seviyeye gelip en kaliteli yapımlardan biri olacağına inanıyorum

ilker kılıçkıran
Ziyaretçi
ilker kılıçkıran

Öncelikle merhaba bu mesajı yazma sebebim Mount Blade e 1 özellik ekleyebilirmisiniz diye sormaktı. Bu özellik şöyleki bir grup köylüyü yada göçebeleri bir yerleşim inşa ettirerek ilk olarak kamp sonra köy kale şehir, şehrin köyleri ve kaleleri gibi olsa yani kendi alanımızı kursak ve büyütsek evlendigimizdede lordlarımız olmuş olur hem. :)

ilker kılıçkıran
Ziyaretçi
ilker kılıçkıran

Öncelikle merhaba bu mesajı yazma sebebim Mount Blade e 1 özellik ekleyebilirmisiniz diye sormaktı. Bu özellik şöyleki bir grup köylüyü yada göçebeleri bir yerleşim inşa ettirerek ilk olarak kamp sonra köy kale şehir, şehrin köyleri ve kaleleri gibi olsa yani kendi alanımızı kursak ve büyütsek evlendigimizdede lordlarımız olmuş olur hem. :) fena bir mantık degil biliyorum çok çaba alır ama oyun kullanıcısını 2 hatta 3 e bile katlıyacagına inanıyorum :)

adamın biri
Ziyaretçi
adamın biri

aslıında oyuna atın ifadelerinide ekleyebilirler.At ok yiyince falan huysuzlaşır şaha kalkar vb şeyler.

mert
Ziyaretçi
mert

ilker kılıçkıran oynu ne kadar oynadın bilemiyorum ama oyunun en baba fanı bile oyun sürsiyle 5 yıldan fazla oynamaz bu oynu. kale şehir diyosun bunun olması için 2 yılda falan köyün şehre dönmesi gerekirki buda gerçekciliğie vurulan bi darbe olur