Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 4

Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 4

Mount&Blade II: Bannerlord hakkında çıkartılan dördüncü developer blog yayınlandı. Bu blogda TaleWorlds, Bannerlord’da ki kale kuşatmalarından bahsediyor.

Mount&Blade II: Bannerlord Developer Blog 4 – Esnek Girdiler

Miladî takvimi kullanan herkesin yeni yılı kutlu olsun ve herkese sıcak bir merhaba. “Blog!” istediler ve yazıldı. 2013 TaleWorlds için büyüme yılı oldu ve her geçen ay Bannerlord üzerindeki çalışmalar yoğunlaştı. Girilen bu yeni yıl bizim için hali hazırda bir başarı olan resmi Facebook sayfamızın 100,000 beğeni almasıyla başladı. Bu gerçekten çok önemli bir kilometre taşı bizler için. Bize destek olan herkese teşekkür ederiz. Şimdi sizleri Bannerlord’un yapım aşaması ile ilgili bilgilendirelim.

Bu hafta, daha önce değindiğimiz (detaylar için Blog 3’e bakabilirsiniz.) “Takım 1″in diğer yarısına odaklanacağız. Takım 1’in diğer kısmındaki yapımcılar, oyun motorunun savaş ve fizik yönüyle birlikte web sitesinden de sorumlu. Oda sakin ve sessiz olmakla birlikte, diğer yapımcıların ana kapılarına en yakın oda konumunda. Mount&Blade en çok, tartışmaya açık bir şekilde, savaş sisteminin orijinalliği ile tanınıyor. Bu yüzden serinin yeni oyununun geliştirilmesinde, tasarım ile testlerinin yapıldığı zamanlarda üzerinden en çok durulan alan olması oldukça doğal. Sürekli devam eden bir geliştirme durumu söz konusu. Oyun motorunu geliştiren takımdan yapılan ziyaretler veya onlara yapılan ziyaretler artık bir standart olmuş durumda. Yapılan iş, savaş sisteminde hayati bir rölü olan animatörler ile sıkı bir işbirliğiyle yapılmakta.

Takım 1’in savaş mekanikleri ile ilgili çalışan kısmı iş üstünde.

Son dönemde takımın iş yükü oyunun oynanabilirliğinin geliştirilmesi üzerine kaymış durumda, testlerin daha çok yapıcı bir anlamda yapıldığı bir noktaya. İki haftalık iş bölümlerinin sonunda “mini-çıkış” hedeflemesiyle çalışılmakta.

Takım şu aralar yeni oyunuda en çok geliştirilmesi istenen bölümü üzerinde çalışıyorlar. Kale kuşatmaları. “İstek”‘ten kasıt 3 sayfalık en küçük detayına kadar düşünülmüş ve her yönüyle kavranmış bir dökümandan “Daha iyi kuşatmalar olsun XDé” yazan geçmiş oyunlarımızdaki durumu beğenmeyen oyuncuların mesajlarına kadar uzuyor. İçiniz rahat olsun, bu isteğinizi hangi şekilde gösterirseniz gösterin bunu görüyoruz. Ve bu konu son dönemlerde üzerinde en çok durduğumuz konulardan bir tanesi.

Kale Kuşatmalarında saldıran taraftan bir görüntü. Merdiven çıkan askerlere dikkat.

Hedef, Warband’de yer alan nispeten basit sistemi daha da çetrefilli bir hale getirmek. Aynı zamanda çalışan bir sistemi bozmaktan da kaçınmak. Warband kale kuşatmalarının bir özelliği, her ne kadar kaleden kaleye değişse de, saldıran tarafın sadece kaba kuvvet ile üstün gelebilmesine olanak sağlayan her zaman dezavantajlı olma durumu. Saldıran tarafın kaleye girebileceği pek çok giriş noktası eklenerek oyuncunun kullanımında kaba kuvvetin yanında taktik bilgisi de eklenerek daha başarılı çarpışmalar yaşanılabilir.

Mount&Blade kale kuşatmalarında bölüm tasarımı oldukça kilit bir rol oynamakta. Bu işi yapan tasarımcı ekibin ortaya koyduğu tonla iş ile birlikte, sahneyi yapan kişiler ile mekanikleri programlayan kişiler arasındaki iletişim temel olarak çok önemli. Giderek büyüyen bir firma olarak, yapılan fazladan toplantılar ve oyun üzerinde hali hazırda çalışan grubun verdiği emekler herkesin aktif olarak ayakta tutmaya yarıyor. Bunun yanı sıra, kale kuşatmalarının büyükçe bir çapta zorlayıcı ve aynı şekilde ödüllendirici olması gerekli. Oyuncuların çoğunun unutulmaz anlar yaşadığı bu kısımlar iyi oyunları muhteşem oyunlardan ayıran bir parçası.

Kale kuşatmasında savunan tarafın askerleri. Arap motifleri dikkatimizi çekiyor.

Bu görüntülerde kale kuşatmalarının nasıl görüneceklerine dair bir kaç görüntü görebilirsiniz. Her ne kadar ekran görüntülerinin bir Warband (Bannerlord’daki kale kuşatmalarını dışarıda tutarsak) kale kuşatmasının kaos ve terörünü göstermeyi hiç bir zaman başaramasa bile. Yeni oyunla alakalı bir videoyu izleyebilmeniz için biraz daha uzun beklemeniz gerekiyor. Söylemeden edemeyiz ki bu görüntülerde gördüğün her şey hâlâ üzerinde çalışılan parçalar. Ekran görüntülerinde gördüğünüz durumlardan görmeniz gereken ince detaylar var. Tıpkı bir çiçeğin nektarı gibi. Arılar bile beleşe yemiyor onları.

Şimdilik hikaye burada bitiyor. Takım 1’in yaptığı iş gereği bundan sonra yazacağımız pek çok blog konusu onların çevresinde geçecek. Umut ederiz ki, TaleWorlds şu sıralar neler döndüğü hakkında ufak bir fikriniz olmuştur.

Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 1′in Türkçe Çevirisini okumak için bu haberimizeDev Blog Bölüm 2’nin Türkçe Çevirsini okumak için bu haberimize, Dev Blog Bölüm 3’ün Türkçe Çevirisini okumak için bu haberimize göz atabilir, Mount&Blade II: Bannerlord hakkında ne bildiğimizi öğrenmek içinde dosya konumuzu okumanızı tavsiye ederiz.

Tercüme: Mehmet Arda Gündüz.

Bu yazıyı kaynak kullanmadan kopyalamak, alıntılamak yasaktır verilen emeğe hakarettir. Lütfen kaynak göstererek kullanınız. Teşekkürler!

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
17
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

Pro Evolution Soccer 2020 İncelemesi

Pro Evolution Soccer 2020 İncelemesi


Pro Evolution Soccer 2020 İncelemesi

https://yabgunizampasha.com/efootball-pro-evolution-soccer-2020-inceleme.html

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda


Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Gölgeler iki defa ölür, kimileri ise her bossta… Bekledik, günlerce bekledik. From Software’in yeni bir IP’ye hayat verdiğini düşündükçe heyecanımız katlandı, kalbimiz pır pır etti; dağıtımcının Activision olduğunu hatırladıkça göğsümüz sıkıştı, heyecanımız kursağımıza dizildi. Kafalarda...

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?


The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame, LEGO oyunlarının tekdüzeliğinden sıyrılmayı başarabiliyor mu? Cevabı incelememizde. 1929 yılında patlak veren Büyük Buhran, Amerika ve Avrupa başta olmak üzere tüm dünyada geri dönüşü olmayan felaketlere neden olmuştu. Büyük iş adamlarından ufak dükkanında çalışan...

9
Kimler Neler Demiş?

avatar
8 Comment threads
1 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
9 Comment authors
Sinanhiç kimseÖmeronurMehmed Arif Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
Egehan
Ziyaretçi
Egehan

Teşekkürler M.ArdA

emre
Ziyaretçi

teşekkürler reis

Sergen -Daddy-Cool-
Ziyaretçi
Sergen -Daddy-Cool-

Emeklerin için teşekkürler M.Arda… Bannerlord’un bu görüntüleri ve bu açıklamalar çok iştah kabartıyor …

Muzaffer Çakır
Ziyaretçi
Muzaffer Çakır

Yeter artık yaa bari çıkış tarihini açıklasınlar da planımızı projemizi ona göre yapalım. biz de öğrenciyiz yani biraz insaf !

Mehmed Arif
Ziyaretçi
Mehmed Arif

Teşekkürler, yazıların takpçileri olarak devamını bekliyoruz.

onur
Ziyaretçi
onur

la 1 senedir üzerinde çalışıyolar hala hiçbişey belli değil bi video bile yok elle tutulur bişey yok resimler ve açıklamalardan başka kaç kişi çalışıyosunuz 10 falan mı oyun yapmasın bunlar

hiç kimse
Ziyaretçi
hiç kimse

Oyun yapma işini resim çizmek mi zannediyorsun acaba çok merak ediyorum. ? Elinde ki sermaye ile çalışanlarını yönetiyor adamlar sonuçda devamlı para akan bir yer değil hangi oyunu çıkardılarsa zamanında şimdi onun ekmeği ile çalışanlarını çalıştırıyorlar.. 1 tasarımcının veya modellemecinin veya daha farklı işlerde çalışan insanların ne kadar maaş aldığının farkında mısın sen ? Orda 50 kişi çalışıyor ama oyun yapmak ve hatta sıfırdan oyun motoru yapmak hiç kolay değil emin ol..

Ömer
Ziyaretçi
Ömer

Teşekkürler ama çıksın artık ya bari çıkış tarihi verin evde çıldırcam aylardır bu oyunu bekliom en azından bi trailer verinde rahatlayalım :)

Sinan
Ziyaretçi
Sinan

Yav bu oyunu 4 gozle bekliyoruz ama hic bir gelisme yada haber yok. Bi sikinti mi var acaba?!?