Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 2

TaleWorlds Entertaintment’ın geliştirdiği ve çıkışı sabırsızlıkla beklenen Mount&Blade II: Bannerlord için yayınladığı ikinci Dev Blog çevirisi sizlerle!

Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 2 – Boyanmış Bitkiler

Bu blog yazısına bir önsöz niyetiyle, bir önceki blog yazısına gelen muhteşem tepkiye olan içten teşekkürlerimizi iletmek istiyoruz. Belli bir heyecan bekliyorduk ve biliyorduk ki (bize bunu iletmekten çok nadir ara vermenizden dolayı, ki bu muhteşem bir şey!) Bannerlord’dan yeni bilgiler bekliyordunuz fakat verdiğiniz geri bildirim kesinlikle tahminlerimizi aşmış bulunmakta. İlk blog yazısı Facebook’ta en çok beğenilen, paylaşılan ve en çok yayılan girdimiz oldu. Forumlarımız çıldırdı (her zamankinden daha fazla), Reddit’te, /r/mountandblade in yanısıra /r/Games subreddit’inde ana sayfaya yükselerek büyük bir ilgiyle karşılaştık. Ve Twitter’da sanıyoruz herkes caps lock ile oldukça eğlendi.

Blogun istekli takipçileri ve yeni ziyaretçiler, bu ikinci blog yazısında oyun motorumuzun programcıları ve onların yapım sürecindeki rollerini konuşucağız. Oyunun çekirdeğini geliştirdiklerinden dolayı, programcılar ofisin ortasında yer alıyorlar. Ofisin o bölümü genellikle diğer yapımcıların bol bol uğramalarından dolayı meşgul ve kalabalık durumda oluyor. Işık ustaları ve oyun motoru mühendisi olan ekibin donanımları güçlü olmakla beraber ekibin tutumu rahat ve açık durumda.

Oyunların geliştirildiği oyun motorları, oyunun ve yapım aşamalarının iskeletlerini oluşturur. Oyun motorunu geliştiren ekibimizin iş yoğunluğu, çizerlerimizin , programcılarımızın, grafik programcılarımızın istekleri (ışıklandırma ve gölgelendirme) ve oyun içerisinde bulunan ve işin ehli olmayan kişilerin kavrayamayacağı düzeyde bazı teknik ama çekirdek etmenleri kapsıyor.

Bannerlord’un geliştirildiği programlar ve yardımcı etmenlerin zevkli parçalarından bir tanesi, oyun içindeki bir sahneye evler ve ağaçlar gibi nesneleri yerleştirmek ve ışıklandırma dışında, gökyüzü ve yeryüzünü düzenlememize olanak sağlayan sahne düzenleyicisi. Yeni oyun motorunun büyük bir parçası olan bu program, yüksek derecede kontrol ve düzenleme olanağı sunan profesyonel bir uygulamaya dönüştü. Sahnelerin kalitesini ve etkisini büyük bir biçimde geliştirerek tasarımcılarımıza büyük bir olanak sağlamasının yanı sıra mod yapımcıları için de tamamen erişilebilir durumda olacak. Önceki oyunlarımızın büyük bir parçası haline gelen modifikasyon desteği, Bannerlord’un yapım aşamasında göz önüne alınan ilk etmenlerden bir tanesi.

Bannerlord için sıfırdan tasarlanan yeni oyun motorunun Edit Mode kısmı.

 

Programcı ekibimizin görevlerinin çoğunluğu, oyunla birlikte oyunu geliştirirken kullanılan aletlerle beraber, tasarımcı ve diğer programcı ekiplerimizin isteği doğrultusunda gerçekleşiyor. Kendi oyun motorumuzu ve yardımcı programları geliştirmek aynı zamanda onları kendi özel ve belirli ihtiyaçlarımızı karşılamak için geliştirmemize de olanak sağlıyor. Bunun basit bir örneği olarak bitki örtüsünün renklendirilmesini gösterebiliriz. Warband’ın sahne düzenleyicisinde bitkiler de dahil olmak üzere bütün objeler sahneye tek tek eklenmek durumundaydı. Fakat Bannerlord’da yığınlarca çim ve küçük kayalar oyuna sanal bir fırçanın etkisiyle çok kolay bir şekilde oyuna eklenebiliyor. Eklenen bu ögeler oyunda değiştirilebilen parametrelerce ayarlanabilen doğal akışa uygun olarak rastgele bir biçimde yere otomatik olarak yeryüzüne yerleşebiliyorlar.

Aşağıda göreceğiniz görüntüler DirectX 11 kullanan oyun motorunun görüntüleri. Oyunun çıkış sürümü DirextX 9 desteğine sahip olacak. Bu oyunun yüksek veya düşük ayarlarda ki çeşitli bilgisayarlarda olabildiğince düzgün çalışmasına olanak sağlayacak. Oyunu DirectX 11’de çalıştırmak performansı ve görsel kaliteyi optimize etmeye yardımcı bir kaç gelişmiş ayarı oyuncuya sunmakta.

“Battanian Town” sahnesinin öğle vakti görüntüsü. Warband ile karşılaştırılamayacak bir kalite düzeyi söz konusu.
“Battanian Town” sahnesinin gece zamanı görüntüsü. Yeni Skybox’lar kaliteli gözüküyor.

Ekran görüntülerinde aynı sahneyi kullanarak farklı atmosferler yaratılabileceğini görebilirsiniz. Atmosfer ayarlarımızın gördüğü geliştirme ve eklemeleri burada listelemek mümkün değil. Her ne kadar burada tasarladığımız sahneler gerçekçi görüntü efektleriyle oluşturulduysa bile, sis ve ışıklandırma gibi efektlerin değişkenleri tamamen özelleştirilebilir durumda. Bu çeşitlilik, teknik ayarları kurcalamayı seven kişilerin ve mod yapımcılarının modlarında ve haritalarında yaratabilecekleri sonsuz seçenek sunmakta.

Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 1’in Türkçe Çevirisini okumak için bu haberimize göz atabilir, Mount&Blade II: Bannerlord hakkında ne bildiğimizi öğrenmek içinde dosya konumuzu okumanızı tavsiye ederiz.

Çeviri Mehmet Arda Gündüz.

Bu yazıyı kaynak kullanmadan kopyalamak, alıntılamak yasaktır verilen emeğe hakarettir. Lütfen kaynak göstererek kullanınız. Teşekkürler!

Bu yazıyı paylaş :

Yayınlayan

Mehmet Arda Gündüz

Okan Üniversitesi İngilizce Mütercim Tercümanlık öğrencisi, TaleWorlds destekçisi, Valve çevirmeni ve çeviri tutkunu.

15
Kimler Neler Demiş?

avatar
10 Comment threads
4 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
12 Comment authors
oguzosman lalagomikli adambenten oyunlarıTalib San Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
Ömer Can Ekim
Ziyaretçi
Ömer Can Ekim

Harika bir oyun olacağı çok açık.Merakla bekliyoruz

serdar
Ziyaretçi
serdar

benim en büyük temennim oyunun aöık dünya olması

Atacan
Ziyaretçi
Atacan

Açıkçası pek iç açıcı değil bence TaleWorlds yerine ubisoft’la olsaydı daha iç açıcı olabilirdi bence

Talib San
Ziyaretçi
Talib San

Bu yorum mu?

oguz
Ziyaretçi
oguz

ubisoft’un yapacagı oyundan yarar gelmez AC.Unity nasıl bi oyun oldugunu gördük.

Atari Oyunları
Ziyaretçi
Atari Oyunları

güzelmiş

ömer
Ziyaretçi
ömer

ne zaman çıkacak çıldırcam artııııkkkkk yeteeeeerrrr :)

Fatih
Ziyaretçi
Fatih

allah yardımcınız olsun diyorum çünkü oyuncuların beklentisi gerçekten çok büyük. şu an sizden bekledikleri şey mount and bladenin önceki versiyonlarında iyi olması değil dünyanın en iyi oyununu yapmanızı bekliyorlar.

ben gerçekten eski oyunlara nazaran daha iyi bir oyun yapacağınızı düşünüyorum. Üzülerek söylüyorum ki ne istediğini bilmeyen bir topluma sahibiz.

Sizden rica ediyorum oyunculara fazla ümit vermeyin eğer çok ümit verirseniz dediğim gibi dünyanın en iyi oyununu yapmanızı beklerler ve dünyanın en iyi oyunu nasıl olur bilmedikleri için kaçınılmaz bir şekilde yeni çıkacak olan bannerlord serisine tam bir hayal kırıklığı demeleri büyük ihtimal sanıyorum.

ben bu oyunu grafikleri için değil tama bana göre bir oyun olduğu için sevdim ve oynuyorum, şayet grafiklerinde pek bir gelişme yapmasanız bile önceki oyunlardan daha iyi birşey yapacağınızı düşünüyorum.

saygı ve sevgilerimle.. iyi çalışmalar dilerim.

Ali
Ziyaretçi
Ali

M.Arda size bir sorum olacak bu yazıları kaynak göstererek diğer sosyal paylaşım sitelerinde paylaşsam olur mu ?? Kaynak göstererek tabi ki de .

Ali
Ziyaretçi
Ali

Bu yazılarla başka yazıları da tabike.

benten oyunları
Ziyaretçi

süper bir oyuun gerçekten herkeze tavsiye ederim özellikle hileli çok siper oluyor :)

gomikli adam
Ziyaretçi
gomikli adam

çoh gomikmişsin gardeş

osman lala
Ziyaretçi
osman lala

warband’i aynı zamanda steamos/linux için yayınlamanız gerçekten kalitenizin göstergesi.linux makinemde can sıkıntımı gideren en iyi oyunlardan bir tanesi.umarım bannerlord ile linux desteği gelenek halini alır.