Mount & Blade II: Bannerlord Developer Blog Bölüm 13

Mount & Blade II: Bannerlord Developer Blog Bölüm 13

Mount & Blade II: Bannerlord Gelliştirici Günlüklerinin en son yazısında oyunun geçtiğimiz aylarda yapılan PCGamer Weekender etkinliğinde sunulan özellikler detaylandırılmış.

Yayınlanan bu geliştirici günlüğünde TaleWorlds, Londra’da katıldığı PCGamer Weekender etkinliğinde oyunculara sunduğu özellikleri detaylı bir şekilde blog olarak açıkladı. Yazının sonunda ise gelecekte yeni oyunla ilgili nelerle karşılaşacağımıza değinilmiş.

Merhaba sadık hayranlarımız ve Bannerlord bloglarında on üçüncüsü olan bu biraz gecikmiş blogu okumaya geldiğiniz için teşekkürler. Söz verdiğimiz gibi Mart ayında PC Gamer Weekender’da (Video aşağıda) gösterdiklerimizi biraz daha detaylıca ve forumlarda aldığımız sorular ışığında anlatacağız. Direkt soru sorarak veya genelde sadece tartışarak fikirlerini bizimle paylaşan herkese teşekkürler!

Demoda gösterdiğimiz ilk şey karakter kişiselleştirme sistemiydi. Geçtiğimiz sene Gamescom’da tanıttığımız zamandan bu yana, oyuncuya daha fazla kontrol verebilmek adına karakter kişiselleştirme ayarlarını arttırarak ve yeniden düzenleyerek üzerinde durduğumuz ve geliştirdiğimiz bir özellikti bu. Karakterleri hayata getirmekte büyük yardımı dokunan ve savaşlar ile diyalogları çok daha çevreleyici hale getiren yüz animasyonlarından da bir parça sunmuştuk. Bazılarınız tıpkı Warband’de olduğu gibi garip ve (örtmeceli bir şekilde söyleyecek olursak) muhteşem yüzler tasarlayabileceğinizi soruyordunuz ve bunun cevabı, kesinlikle, evet! Oyundaki yüzlerin, bilgisayar tarafından rastgele tasarlanmış olsa da ilginç ama yine de inandırıcı durması hedefimiz.

Daha sonra haritaya bir bakış attık. Oyundaki büyük krallıkların yerlerini ortaya çıkarttık. Renklerin hâlâ değişme ihtimali var fakat Bannerlord’un genişlemiş Kalradya’sına bakışınız heyecan vericiydi. Keskin gözlere sahip bazı izleyicilerimiz, Warband’ın tersine, şehirlerin artık geçilmez köşelere sahip olduklarını ve artık şehirlerin etrafından dolaşıp belirli noktalardan giriş yapılması gerektiğini buldular. Oyundaki üç İmparatorluk krallıkları: Batı (turuncu), Kuzey (fuşya) ve Güney (mor), kültürel olarak aynı olsalar da davranış açısından farklılık göstermeleriyle birlikte liderlerinin ve lordlarının, ticaret yapabildikleri ortaklarının ve doğal kaynaklarının karakterlerine bağımlılar. Bu açıdan her biri, oyun mekanikleri arayıcılığı ile, oyuncunun ve yapay zeka karakterlerin eylemleriyle kısmen şekillenmiş kendilerine has bir doğa ortaya koyuyorlar.

Warband’in aksine, tek başına varolan kaleler artık yoklar. Ama köylere bağlı kaleler mevcut. Bunlar oyuncular ve lordlar tarafından inşa edilebilirler fakat çok uzun bir zaman ve çok büyük bir para gerektirecekler. Kalelere bağlı köyler ele geçirilip tutulabilir fakat herhangi bir kaleye bağlı olmayan köylerin sahipliği sadece yerel kasabayı elinde bulunduran kişiye bağlıdır.

Küçük bir çarpışmada oyundaki savaş mekaniklerinden ufak bir gösteri sunmak istedik. Korkularınızı hafifletmek için, bazen first person kamerasına da geçiş yaptık. Serinin daha önceki oyunlarında olduğu gibi her zaman first veya third person kamera ve bakış açılarını destekliyoruz. Savaşma mekanikleri devamlı olarak koruduğumuz ve önceki oyunlardaki direkt kontrolü koruyabileceğimiz belirli bir ideale doğru çalıştığımız fakat üstüne yeni özellikler eklediğimiz bir şey olmaya devam ediyor. Tekme atma ve Chamber-Bloklama (karşı hamle) hâlâ savaş mekanikleri tekniklerinin bir parçası olmaya devam ediyorlar ve ileride detaylıca göstermek istediğimiz bir kaç yeni şey de mevcut.

Daha sonra bir şehre girdik. Demoda da belirtildiği üzere, şehir menülerinin arkasındaki fikir, keşfetmeyi isteğe bağlı ve pek çok açıdan ödüllendirici hale getirerek oyuncuya zaman kazandırmaktı. Eklediğimiz yeni özelliklerden bir tanesi kale kuşatmalarında davranış ve oynanışı etkileyen, hem şehirlerde hem de kalelerde yer alan, sur kuvveti oldu. Şehir menüsünde şehirde kimlerin yer aldığını ve o anda nerede bulunduklarını hemen görebiliyorsunuz.

blog13_screenshots_dunglanys_tavern_backroom_3k

Aynı zamanda şehirde yer alan, herhangi bir kale kuşatması olayında şehri savunacak olan, çeşitli asker gruplarını da görebiliyorsunuz. Demoda oyuncu daha önce şehirde bırakmış olduğu asker grubunu yeniden topluyordu. Yerleşimlerde askerlerinizi bırakmak size daha küçük ve daha hızlı hareket eden partilerle kişisel görevlerinizi tamamlamaya veya hızlı düşmanları kovalamaya izin veriyor. Şehirde yer almak için bırakılan her asker grubu bir yoldaşa, onlara liderlik etmesi için ihtiyaç duyar.

Hana doğru geçerken, oyunda yer alan her kültürün arasında fark edilebilir, bariz bir farklılık ortaya koyarak, bir kez daha sizlere verdiğimiz emekleri gösteriyoruz.

Şehirlerin oynanış çeşitliliğine ve içeriğin geliştirilmesine verdiğimiz öncelik yüzünden, hanları birden fazla sahneye yaydık. Oyunun çıkışından önce, bu karar ileride değilebilir ve oyunu optimize etmek ve oyunun yükleme zamanlarını azaltmak için yapacağımız ve yapabileceğimiz daha çok şey mevcut. Weekender’daki yayınlanan demo bir Battania hanı gösteriyor. Bu kültür daha önceki oyunlardaki herhangi bir krallıktan çok farklı kültürlerden bir tanesi ve ilginç mimari, giyim, sanat ve silah tarzlerı ile birlikte geliyor.

Arka sokakları gezmeye başladığımız zaman, bir grup serseri ile karşılaşıyoruz ve diyalog çetenin lideri tarafından otomatik olarak başlatılıyor. Suça bulaşmanın en temel avantajı hızlıca para kazanmak. Yasal işlerden ucuz ve çok daha hızlı bir geri dönüş sağlıyor. Fakat, bir krallıkta yükselirken suç faliyetlerine bulaşmak oyuncuyu zor bir duruma sokabilir. Yinede, oyuncu her zaman, hatta kralken bile suç faliyetlerinde yer almayı seçebilir, her zaman belirli bir maliyet ve bir menfaat var işin içinde..

blog13_screenshots_dunglanys_tavern_3k

Demircide kendi silahımızı tasarlamayı seçebiliyor ve oyuncunun geçtiği tüm süreci gösterebiliyoruz. Oyundaki yakın dövüş silahlarının neredeyse tamamı bu sistemi kullanıyor ve ortaya çok büyük bir çeşitlilik çıkıyor. Bu sahnede, kullanıcı arayüzünde bazı istatistikleri görebiliyoruz. Bazı istatistikler kendilerini anlatmaya yetiyorlar, Ağırlık ve Silah Uzunluğu gibi. Yeni olan şeyler, Warband’deki hasar değeri ve türü, saplamalı ve savurmalı hasarlar için ayrı listelenmesinin aksine şimdi, saplama ve savurma hızının yanında, temel hasardan farklı olan, özel kesme ve delme hasarları için farklı değerler mevcut.

Bannerlord’da yer alan yeni konseptlerden birisi de, altın ve ilişkilerin yanında sanki bir para birimi gibi davranan fakat krallıktaki diğer karakterler ile olan etkileşimlerde direkt olarak etki eden nüfuzdur. Nüfuz , her lady ve lord için, krallığın savaş eforlarına verdikleri katkıyı temsil eden bir değerdir. Derebeyleri askeri seferlere katılarak nüfuzlarını korurlar ve ne kadar asker sağlarlarsa o kadar nüfuz kazanırlar. Bunun oluşturduğu bir sistem mevcut. Bu sistem bir krallığa katılmanın ölçülebilir bir sorumluluk seviyesi getirdiği bir sistem. Nüfuz puanınızı pozitif tutun ve krallığın lideri mutlu ederek ve daha çok yer alabilme şansınızı arttırın. Eğer nüfuz puanınızı çok fazla negatif olmasına neden olursanız krallıktan atılmayı ve yerlerinizin elinizden alınması riskiyle karşılaşırsınız.

blog13_screenshots_ortysia_market_3k

Demoda düşman lorduna yaklaşırken, onun asker sayısının düştüğünü görebiliyoruz. Bannerlord’daki en büyük geliştirmelerden bir tanesinin oyunun çok daha detaylı bir simulasyon özelliklerine sahip olduğunu daha önce vurgulamıştık. Lady’ler ve Lord’lar neredeyse oyuncu ile aynı baskılara sahip. Eğer yemek ve maaş sağlayamazlarsa askerleri dağılacak. Düşmanımız Ecarand, bir Vlandia’lı derebeyi, şüpheci bir kişiliğe  sahip. Oyundaki karakterlerin kişilikleri onların özellikleri ile belirleniyor ve bu özellikler çeşitli yollar ile edinilebiliyorlar. Bu özellikler karakterlerin nasıl davranacağı, davranılacağı ve davranışlarına nasıl etki edeceğini etkiliyor.

Girdiğimiz savaş bu kişiklik özelliklerinin bazılarının savaş alanına nasıl yansıdığını gösteriyor. Ecarand, savunmacı olarak, yüksek tepelerde pozisyon alıp bizim harekete geçmemizi bekliyor. Saldıran taraf olarak saldırma mesuliyeti bizim üzerimizde iken tepeyi savunmakta mutlu. Fakat, bazı lordlar savunan taraf olsa bile saldırgan oynamayı seçebilirler. Demoda Ecarand, bir grup okçumuzu bozguna uğrattı fakat, onların zaafını fark ettikten sonra saldırdı.

Savaşın sonunda, Ecarand’ı yendik ve savaşın yol açabileceği zincirleme etkilerden biraz bahsettik. Ecarand kaçarken askerlerinin hepsini kaybetti ve eğer krallığı ile olan nüfuzunu korumak istiyorsa askeri kuvvetini yeniden toparlamak zorunda. Eğer bunu yapabilmek için yeterli geliri yoksa, köylülerinin vergilerini arttırmaktan bir suç faaliyetinde bulunmaya kadar giden çeştili eylemler yapmak durumunda kalabilir. Her ne seçerse seçsin bunun etkileri sandbox’ta görünecek ve uzun vadede ona zarar verebilecek etkileri olabilir. Oyunun doğasının yanında bunun gibi oyuna etki eden pek çok faktörün, Mount & Blade’i bu kadar ilginç kılan şeylerden birisi olduğuna inanıyoruz. İleride SP oyun mekanikleri hakkında daha da detaylı bilgiler bekleyebilirsiniz. Okuduğunuz için teşekkürler.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
61
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

Age of Empires 4 Kendini Gösterdi (İlk Oynanış Videosu)

Age of Empires 4 Kendini Gösterdi (İlk Oynanış Videosu)


Age of Empires 4 Kendini Gösterdi (İlk Oynanış Videosu)

https://yabgunizampasha.com/age-of-empires-4e-ait-ilk-oynanis-videosu-ve-tepkiler.html

Yeni Call of Duty Modern Warfare 2019 (İnceleme)

Yeni Call of Duty Modern Warfare 2019 (İnceleme)


Yeni Call of Duty Modern Warfare 2019 (İnceleme)

https://yabgunizampasha.com/call-of-duty-modern-warfare-incelemesi.html

Crusader Kings 3 Duyuruldu

Crusader Kings 3 Duyuruldu


Crusader Kings 3 Duyuruldu

Crusader Kings 3 duyuruldu ve çıkış tarihi verildi. https://yabgunizampasha.com/crusader-kings-3-geliyor.html

2
Kimler Neler Demiş?

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
RagnarEmre Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
Emre
Ziyaretçi
Emre

Sende olmasan… Çeviri için teşekkürler!

Ragnar
Ziyaretçi
Ragnar

Saol tüm blogları okudum sayende