Monster Hunter World PC İnceleme

Monster Hunter World PC İnceleme

Ha geyik ha behemot gülüm, avcılık bizde ata sporu

İncelemeye geçmeden evvel belirtmek istiyorum ki, birazdan okuyacağınız 8 ay evvel çıkışını gerçekleştirmiş bir oyunun PC sürümünün incelemesidir.

Uzun süredir piyasada olan, oldukça ses getiren ve hakkında tonlarca içerik üretilmiş olan MH:W’ü sıfırdan oynuyormuş gibi incelemeyeceğim, zira daha önceden iki farklı konsolda oynama imkanına sahip olduğum bu oyunun PC sürümü hakkında en çok merak edilen noktaların oyunun kendisi olmadığına eminim.

Neden mi? Son 8 ayınızı bir mağarada geçirmemiş yahut oyun dünyasıyla bağınızı tamamen koparmamışsanız, Monster Hunter World’ün bu senenin adından en çok söz ettiren ve en başarılı yapımlarından biri olduğunu zaten biliyorsunuzdur.

Konsollara çıkışıyle birlikte, oyun medyasında adından övgüyle bahsedilen bu yapımın, benim değineceğim kısmı ise -ekseriyetle- PC portunun ne kadar başarılı olduğu olacak.

Monster Hunter Serisi

Her ne kadar PC sürümünün özelliklerinden bahsedeceğiz desek de, seriyi daha evvelden hiç oynamamış oyuncular için kısa bir izahat yapmazsak olmaz.

Monster Hunter, çıkışını 2004 serisinde Playstation 2’de gerçekleştirmiş, ardından ise envai çeşit japon menşeli konsolda devam oyunlarıyla hayatını sürdürmüş bir seridir. Serinin en meşhur olduğu ülke haliyle Japonya, (Monster Hunter World’e kadar) serinin en çok sükse yaptığı konsol markası ise Nintendodur.

Monster Hunter çeşit çeşit yaratığın fink attığı fantastik bir dünyada geçer. Oyuncular acemi bir avcı olarak başladıkları oyunda; değişik türlere ait yaratıkları ve Elder Dragon’ları keserek gittikçe daha kıdemlı bir hale gelirken, bir yandan da bu yaratıklardan edindikleri materyallerden ürettikleri ekipmanlarla kendilerini sürekli olarak daha zorlu avlara hazırlarlar.

Temel olarak bakıldığında, Monster Hunter serisi Japon rol yapma oyunlarının en belirgin özelliği diyebileceğimiz “grind” meselesini düstur edinmiş bir oyundur. Oyunda sürekli daha iyi zırh ve silahlar için bir koşuşturmaca mevcuttur. Bu koşuşturmaca sona erdiğinde ise en zorlu Elder Dragonları yüksek zorluk seviyelerinde kesme gibi fanteziler devreye girer.

Bu şekilde anlatıldığında pek çok oyuncunun kulağına oldukça sıkıcı gibi gelse de, Monster Hunter serisi bu formülü eğlenceli bir şekilde sunmayı başarabilen nadir oyunlardandır. Hatta son oyunlarda eklenen Co-op seçeneği de sağolsun, bu “grind” festivalini arkadaşlarınızla paylaşmak, oyun zevkini katlamaya yeter de artar bile.

Bugün bizlerin elinde bulunan Monster Hunter World ise bu yukarıda saydıklarımın şimdiye kadar çıkmış en rafine ve en güzel gözüken/işitilen hali olarak bizleri karşılıyor.

Yeni dünya, yeni avlar

 Monster Hunter World ile birlikte kendimizi yeni dünya da buluyoruz. Elder Dragon’ların da bu yeni dünyaya göç etmeleriyle, devasa ekosisteme sahip yepyeni bir oyun alanı bizleri bekliyor.

Bu devasa alanda oyuncular gibi yaratıklar da adanın farklı alanları arasında dinamik olarak geçişler yapabiliyor, avlarını takip edebiliyor, güçlünün güçsüzü ezdiği bir ekosistemde hayatta kalmaya çalışıyorlar. Unutmayın Monster Hunter World’de yaratıklar durdukları yerde farmlanmayı bekleyen zeka yoksunu NPC’ler değil.

Monster Hunter World’ün dünyası irili ufaklı, hepsi birbirinden farklı özelliklere sahip 48 yaratığa ev sahipliği yapmakta

Tabi adada sadece avcılar ve yaratıklar yok; farklı iksirler, tonikler, tuzak eşyaları yapmanıza yarayan pek çok bitki ve börtü böcekte adanın ekosisteminde kendilerine yer bulmuş durumda.

Bütün bu saydıklarımı vasatın bir tırnak üzerinde bir hikaye ve Monster Hunter serisinde şimdiye kadar hiç görmediğimiz kalitede görsel/işitsel işçilikle birleştirin. İşte Monster Hunter World’ü bu sene çıkan en beğenilen oyunların arasına sokan da bu etmenler.

Harika görsel işçilik ve grafikler demişken…

Oyun dediğin PC’de oynanır(!) … mı acaba?

 Bendeniz, yıllardır envai çeşit konsola da sahip olmama rağmen, PC oyunculuğundan kopamayan ve PC’nin sunduğu esnek kullanılabilirliği konsollara tercih edemeyen bir oyuncuyum. Oyunlarda sahip olduğum görsel ayarlar, sistemimin gücüne veyahut yaptığım ayarlara göre kare/saniye oranını kendim ayarlıyor olmam, mod desteği gibi nedenlerle, multiplatform çıkmış oyunları PC’de tecrübe etmeye gayret ediyorum.

Monster Hunter World için de planlarım bu şekildeydi, lakin oyunun PC portunun bir türlü çıkamamasının bir sonucu olarak oyunu evvala Xbox One’da, ardından ise PS4 Pro’da oynadım. Oyunun PC portunun kalitesini değerlendirirken de kıstas olarak bu iki konsoldaki performansı baz aldığımı belirtmeliyim.

Evvela, oyunun çıkış günü tatilde olduğum için, bulabileceğim ilk masaüstü cihazda oyunu test etmek istedim. Elimin altındaki sistemde FX-8370 işlemci, GTX 950, SSD ve 8 GB DDR3 ram mevcuttu.

Bu sistem, her ne kadar oldukça alt düzey bileşenlerden oluşsa dahi, multiplatform pek çok oyunu rahat bir şekilde oynatmaya yetecek özelliklere sahipti. Monster Hunter World’ü yükleyip, oyunu çalıştırdığımda ise… açık açık söyleyeyim, oldukça büyük hayal kırıklığına uğramıştım.

Zira bahsettiğim sistem, oyunu çalıştırırken, piyasadaki en güçsüz konsol olarak adlandırabileceğimiz standart Xbox One’dan (ki MH: W’nin en kötü çalıştığı platform da kendisidir) daha kötü bir performans göstermişti. Xbox One’da 900p’de 30 kare saniyenin altına nadiren düşen oyun, neredeyse aynı görsel kaliteye ve çözünürlüğe ayarladığım PC’de 20 ila 40 kare/saniye arasında adeta dans ediyordu.

Monster Hunter World giriş seviyesi oyuncu PC’leri klasmanında sınıfta kalmıştı.

Sonrasında işi bir tırnak daha büyütmeye karar verdim. Gtx 1060’lı bir sistem ile PS4 Pro performasını mukayese edecektim.

Oyun bildiğiniz üzere PS4 Pro’da 3 ayrı seçenekle karşımıza çıkıyor. Bunlar: Grafik – Performans – Çözünürlük. Grafik ayarı kaplamaları ve detayları PC’deki ultra’ya yaklaştırıp, çözünürlüğü 1080p’de tutarken, çözünürlük ayarı standart PS4 sürümünün görsel özelliklerini 3200*1800 çözünürlüğünde bizlere sunuyor. Performans modu ise oyunu 1080p’de fakat konsolların standartı 30 kare saniye yerine 40 ila 50 fps arasında oynamamıza olanak sağlıyor.

Öte yandan Gtx 1060 – i7 4790k – SSD – 16 Gb Ram barındıran sistem ( ki günümüz piyasasında bu sistem 2 PS4 Pro parasından daha pahalıya mal olmakta) 1080p’de ultra ayarlarda 30-40 saniye arası, 1080p çok yüksek ayarlarda 40-55 fps arası – ki bu Ps4 Pro’nun sunduğu “grafik” seçeneğinin karşılığı gibi sayılabilecek görsel kaliteye tekabül ediyor – son olarak ise yüksek diyebileceğimiz ayarlarda 45-70 kare saniye arası gösterebiliyor.

Her ne kadar değerler Ps4 Pro’dan çok daha iyi gözükse de, orta sınıf bir oyuncu bilgisayarının bugün çıkan herhangi bir oyunu yüksek ayarlarda 60 kare saniye ve üstü olarak oynatmaması, sistemin değil, ancak geliştiricinin suçu olarak açıklanabilir. Özellikle Monster Hunter World gibi, kaliteli gözükmesine rağmen, inanılmaz ötesi görsellere sahip olmayan bir yapım için bu değerler maalesef oldukça zayıf kalıyor.

İşin içine bir de oyunun en can alıcı noktalarından biri olan Co-op da eklenince, bu kare saniye oranlarının (yazdığım sistemle dahi), 30’ların altını görmesi işten bile değil.

Daha yüksek sistem özellikleriniz varsa, veyahut farklı bileşenlere sahipseniz (örneğin AMD ekran kartı), internet üzerinden kendi sisteminize yakın pek çok benchmark’a ulaşabilirsiniz. Bizim değerlendirebileceğimiz bu yazıdaki kadar oluyor.

Bu arada internette yazan “şu ayarı kapatınca acayip kare/saniye kazandırıyor” söylentilerinin bir kısmı doğru. Görsel kaliteden bir tırnak kısarak kare/saniye oranınızı 5-10 arttırabilmeniz mümkün, lakin bu oyunun zaten adam gibi çalışmadığı giriş seviyesi PC’lerde aman aman bir fark oluşturmuyor maalesef.

Son olarak kontrollere de bakmak gerekirse; oyunu elbette ki gamepad ile oynamak gerekiyor. En son ne zaman klavye-fare ikilisiyle ağız tadıyla oynanan bir Japon oyunu oynamıştınız ki zaten değil mi? Latife bir yana, gamepad olmadan da oyun oynanıyor lakin gamepad ile tadacağınız tecrübe ile klavye-fare arasında ciddi bir fark olacağını da belirtmek lazım gelir.

Ava giden avlanır

Günün sonunda, 8 aylık gecikmeye rağmen optimizasyon eksikliklerine sahip, klavye-fare kontrolleri vasat bir port var elimizde.

Yine de, Monster Hunter World, Monster Hunter serisinin en gelişmiş ve pek çoklarına göre en iyi oyunu. Sağlam bir sisteminiz varsa, eli yüzü düzgün bir gamepad’e sahipseniz ve Co-op oynayacak arkadaşlarınız varsa(yahut oynayacak birilerini bulabilecekseniz) Monster Hunter World kaçırılmayacak bir oyun. Oyunun çok rahat bir şekilde 100 saat+ oynanış süresi sunması ise cabası.

Ben bu yazıyı yazarken Steam’de oyunun anlık oyuncu sayısı 250.000’di. Bu sayı yakın zamanda kolay kolay ciddi bir düşüş yaşayacakmış gibi de durmuyordu.

Uzun lafın kısası, Monster Hunter World’ü şimdiye kadar almadıysanız, şuan en çok oyuncu sayısına sahip olan ve oyunun 60 kare saniyenin üzerinde çalıştığı tek platform olan PC’yi tercih etmek (tekrar belirtiyorum, eli yüzü düzgün bir sisteminiz varsa) en mantıklısı olacaktır.

Aşağıdaki puan oyunun PC portunun kötü optimizasyonuna nisbeten verilmiştir. Oyundaki performans düşüşlerinin sizi etkilemeyeceği kadar güçlü bir sisteminiz varsa aşağıdaki puana kafadan rahat bir şekilde “1” bütün puan ekleyebilirsiniz.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
422
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 80

Ha geyik ha behemot gülüm, avcılık bizde ata sporu İncelemeye geçmeden evvel belirtmek istiyorum ki, birazdan okuyacağınız 8 ay evvel çıkışını gerçekleştirmiş bir oyunun PC sürümünün incelemesidir. Uzun süredir piyasada olan, oldukça ses getiren ve hakkında tonlarca içerik üretilmiş olan MH:W’ü sıfırdan oynuyormuş gibi incelemeyeceğim, zira daha önceden iki farklı konsolda oynama imkanına sahip olduğum ..

Sonuç OFD: 80.0% 80 Harika
9.5 8 86 9.25 -
Sağlam bir sisteminiz, eli yüzü düzgün bir gamepadiniz varsa... neden Monster Hunter World oynamak yerine hala bu yazıyı okuduğunuzu merak ediyorum.

Oyunu temin etmemize yardımcı olduğu için http://www.aralgame.com 'a teşekkür ederiz.

Benzer Yazılar

Door Kickers: Action Squad İnceleme

Door Kickers: Action Squad İnceleme


OFD: 80.0%

Door Kickers: Action Squad İnceleme

OFD: 80.0%

Door Kickers 2'yi beklerken gelen Door Kickers: Action Squad eğlenceli saatler vaat ediyor. İncelememiz huzurlarınızda. Asker, polis, jandarma ve bu kuvvetlere bağlı özel harekat dairelerinde görevli yiğitler canlarını hiçe sayarak nelerle uğraşıyorlar... Uzaktan haberleri izlemek, okumak ile...

Red Dead Redemption 2’nin Multiplayer Modu Açığa Çıktı!

Red Dead Redemption 2'nin Multiplayer Modu Açığa Çıktı!


Red Dead Redemption 2'nin Multiplayer Modu Açığa Çıktı!

Red Dead Redemption 2'nin multiplayer modu 'Red Dead Online' hakkında ilk bilgiler verildi. Yılın en çok beklenen oyunlarından olan Red Dead Redemption 2 için artık son bir aya doğru yaklaşıyoruz. Oyunun hikaye modu hakkında elimizde pek çok bilgi bulunuyordu ve Ağustos'un ikinci haftasında...

Shadow of the Tomb Raider İnceleme

Shadow of the Tomb Raider İnceleme


OFD: 80.0%

Shadow of the Tomb Raider İnceleme

OFD: 80.0%

Lara Croft ile yeni bir maceraya sürüklendiğimiz Shadow of the Tomb Raider'ı oynadık, bitirdik, yazdık. Biliyorsunuz konsollar aksiyon macera oyunlarını kendine çekti. Bu türün ana üssü artık konsollar. Öyle ki PC'de bile gamepad'ler olmadan tadları çıkmıyor. İşaret etmek istediğim nokta...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir