Mark of the Ninja İnceleme

Mark of the Ninja İnceleme

Shank isimli iki boyutlu aksiyon oyunu ile kendini tanıtan bağımsız oyun yapımcısı Klei, yine oyunu Mark of the Ninja ile Xbox Live ve Steam’de boy gösterince biz de inceleme yaptık.

Mark of the Ninja stealth (gizlilik) tarzını benimsemiş ve Metal Gear Solid, Thief, eski Splinter Cell tarzı oyunlarının mekaniklerini iki boyutlu bir aksiyon/platform ortamına aktararak hem orijinal hem de eğlenceli bir oyun. Tabi Mark of the Ninjayı türündeki diğer oyunlardan ayıran tek şey iki boyutlu olması değil. Bu oyunda gizliliği seçmeniz şart, çünkü düşmanlarınızı kafa kafaya alt edebilecek kadar güçlü bir karakter ile oynamıyorsunuz. Doğal olarak düşmanlarınızı ya gizlice öldürmeniz ya da dövüşmekten kaçınmanız gerekiyor. Bu unutulmaması gereken bir konu, bu oyunda samuray değil ninjasınız.

İki boyutlu bir oyunda ne kadar gizlilik olabilir gibi bir soru yöneltebilirsiniz. Mark of the Ninja bu konuda çok güzel bir iş çıkartmış. Oyundaki bölümler her ne kadar çizgisel ilerlese de, platform öğeleri çok iyi kullanılmış. Merdiven altları, havalandırma kanalları, saksılar, boş odalar saklanabileceğiniz bölgelerden bazıları. Bunlara ek olarak bölüm içerisinde ışıklandırılmamış her bölge de gizli olarak kalabiliyorsunuz. Hatta Mark of the Ninja’da en çok gölgelere güvenebilirsiniz.

Oyundaki ışık sistemi çok akıllıca bir şekilde hazırlanmış. Karakterinizde bulunan bazı eşyalar ile odalardaki ampulleri, lambaları imha ederek hareketlerinizi gizleyebileceğiniz karanlık ortamlar oluşturabiliyorsunuz. Buna ek olarak bazı bölümlerde çakan şimşeklerden kaçınarak gizliliğinizi korumanız gerekebiliyor. Mark of the Ninja iki boyutlu bir oyun olmasına rağmen kullandığı teknolojinin sınırlarını da zorluyor.

Klei Entertainment’ın daha önce geliştirdiği Shank ve Shank 2 ile oyun görselleri konusunda kendisini kanıtlamış bir firma olduğunu düşünüyorum. Mark of the Ninja ile de beklenenin altında bir iş yapmamışlar. Oyun çekici bir +18 çizgi filmi (elbette kombattan dolayı +18) tadında ilerliyor. Karakterinizin animasyonları, hareketleri ve hamleleri çok güzel bir şekilde kontrollere tepki veriyor. Grafik ve kontrol cephesinde Mark of the Ninja dört dörtlük bir performans sergiliyor.

Gizliliğinizi koruyabilmenize olanak sağlayan tek şey karanlık değil. Karakterinizin envanterinde bulunan bazı eşyalar görevlerinizde size yardımcı oluyor. Sis bombası, düşmanlarınızın dikkatini dağıtacak ya da nöbet yerini boş bırakmasına neden olacak ses bombaları, bubi tuzakları, zehirli oklar Ninja’mızın kullandığı ekipmanlardan bazıları. Tabi bunlar oyuna başladığınız anda size sunulmuyor, oyunda ilerledikçe bazı özelliklere ulaşabiliyorsunuz.

Envanterimizde bulunan ekipmanların dışında birde karakterimizin vücudunda bulunan büyülü dövmeler var. Bu dövmeler karakterimize çeşitli güçler kazandırıyor. Bunlardan bazıları duvarların arkasını görebilme, zamanı durdurabilme, ışık hızı ile hareket edebilme gibi özellikler. Bu dövmeler oyunun hikayesinde de çok büyük bir önem taşıyor. Hikayeye göre bu dövmeleri sadece klanın şampiyon ninjası üzerinde taşıyabilme hakkına sahip. Dövmeler kişiye büyük bir güç verse de zamanla aklına girip delirmesine neden olduğundan dolayı, üzerinde taşıyacak olan kişi aklını kaybetmeden önce görevini tamamlayıp hayatına son vereceğine dair yemin ediyor. Bu kişi biziz.,




Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
Bu yazıyı paylaş :

ARTILARI

EKSİLERİ

Benzer Yazılar

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda


Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Gölgeler iki defa ölür, kimileri ise her bossta… Bekledik, günlerce bekledik. From Software’in yeni bir IP’ye hayat verdiğini düşündükçe heyecanımız katlandı, kalbimiz pır pır etti; dağıtımcının Activision olduğunu hatırladıkça göğsümüz sıkıştı, heyecanımız kursağımıza dizildi. Kafalarda...

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?


The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame, LEGO oyunlarının tekdüzeliğinden sıyrılmayı başarabiliyor mu? Cevabı incelememizde. 1929 yılında patlak veren Büyük Buhran, Amerika ve Avrupa başta olmak üzere tüm dünyada geri dönüşü olmayan felaketlere neden olmuştu. Büyük iş adamlarından ufak dükkanında çalışan...

Fallout 76, Rage 2 Ve DOOM Eternal İçin Önemli Gelişme

Fallout 76, Rage 2 Ve DOOM Eternal İçin Önemli Gelişme


Fallout 76, Rage 2 Ve DOOM Eternal İçin Önemli Gelişme

Bethesda Launcher bekleneni verememiş anlaşılan. Hatırlarsanız Bethesda Fallout 76 ile birlikte oyunlarını artık kendi istemcisi olan “Bethesda Launcher” üzerinden yayımlayacağını belirtmişti. Fallout 76’nın zemine çakılan satışları ve Epic Games’in bütün exclusive çabalarına rağmen Steam’in...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir