Maize Xbox One İnceleme

Maize Xbox One İnceleme

Normal mısır 1.5 lira, şeker mısır 2 lira, konuşan mısır “paha biçilemez”

Doğru duydunuz konuşan mısır dedim, yürüyebilen hatta koşabilen mısırlar, böyle koçanıyla püsürüyle filan hareket edeninden. Yeterince ilginç gelmedi mi? Birde Rus menşeili cyborg oyuncak ayımız var. Kesmedi mi? Bütün bunlarla hükümetin süper gizli araştırma üslerinden birinde karşılaşıyorsunuz. Maize şimdi biraz dikkatinizi çekmiştir herhalde zira bu oyunun en büyük problemi dikkatleri üzerine çekemiyor oluşu. Bunun haricinde oyun nasıl mı? Eğer yeterince ilginizi çektiyse farenizin tekerini yavaşça aşağı kaydırmaya başlayabilirsiniz.

Maize nedir, yenilir içilir mi?

Evet yenilir, hemide nasıl. Közde ayrı güzel, haşlanmışı ayrı güzel olur. Neden mi bahsediyorum? Tabii ki mısırdan. Zira Maize kelime anlamı olarak “mısır” demek oluyor. Oyunumuzun da -neredeyse- bütün hikayesi mısır üzerine haliyle.

 

Maize First Person bakış açısından oynanan bir macera oyunu. Oyunda farklı yerlerden envai çeşit eşya topluyor, bazen karakterlerle etkileşime geçiyor ve genellikle de bulmaca çözüyoruz. Tabii ki bütün bunların bir amacı var, ortadaki gizemi çözmek. Zaten pek çok macera oyunun ortak noktası bu değil midir? Ortada bir gizem vardır, bunu çözmek için bulmacaları çözmeli ve hikaye boyunca ilerlemelisinizdir. Sadece son 1 ay içerisinde oynadıklarımdan örnek vermem gerekirse: Bertram Fiddle, The Little Acre, Herald, Quern hatta Dreamfall Chapters, hepsi iyi veya kötü bu formülü uygulayan oyunlar. Zaten “bir macera oyunundan beklentiniz nedir?” diye insan kendisine şöyle bir sorduğunda aklına bunlar geliyor. Ha bir de teltale games oyunları var, ki onları hiç karıştırmayalım, zira artık iyice interaktif film satışına döndü olay.

Neyse efenim dedik ya Maize mısır demek diye, oyuna da gözlerimizi bir mısır tarlasının ortasında açarak başlıyoruz. Hani şu kırsal bölgede geçen Amerikan filmlerinde sıkça karşılaştığımız, tam ortasında bir çiftlik ve göz görebildiğine adam boyu olmuş mısır fideleriyle kaplı olanlardan. Mısırların arasından açılmış patikadan ağır ağır ilerliyor ve en nihayetinde on-on beş metrelik açık bir alana ulaşıyoruz. Tam ortasında bir masa, üzerinde bir işe alım belgesi ve işverenlerimizden bir iyi niyet nişanı olarak tombul bir çörek durmakta. Çöreği ve belgeyi alıyoruz ardındansa oyun bizi uyarıyor “aldığın çörek kullanılabilir eşyalardan biri ve envanterinde kendine yer buldu, aldığın belge ise bir folio”. Folio nedir diyecekler için, folio bu oyunda toplayacağınız ve hikayeyle uzaktan yakından ilişkisi bulunan, hikayenin belli parçalarını kendinize izah etmenizi kolaylaştıracak toplanabilir eşyalar. (Benzerlerini günümüzde Tomb Raider’dan tutun da Bioshock’a kadar pek çok oyunda görmek mevcut)

Bu eşyaları toparladıktan sonra mısır tarlalarının arasında bir miktar daha yol alıyor ve metal kırmızı bir kapıyla karşılaşıyoruz. Kapının tam ortasında bir el işareti, bir anahtar soketi birde dairesel boşluk bize “bak buralara bir şeyler koyman lazım ki açılayım” dercesine sırıtıyor. Sola dönüyor, arkamızı kırmızı kapıya vererek soluğu çiftlikte alıyoruz. Etrafı gezip belli eylemleri gerçekleştirdikçe, çiftliğin farklı noktalarına giden yolların artık açılmış olduğunu oyun bize bildiriyor. Öncesinde mi? O yolların girişi , nedense, yerinden oynatamadığımız ayakkabı kutularıyla dolu.

 

       Evet ayakkabı kutusu, hani koca kayalar filan değil. Ayakkabı kutularının hemen yanının 3-5 çırpıdan oluşan darı tarlası olması da cabası. Görünmez duvar bile daha mantıklı arkadaş yav.

 

Bu yeni açılan bölgelerde de bir miktar oyalandıktan ve gereken eşyaları toparladıktan sonra en sonunda kırmızı metal kapıyı açmaya yarayacak her şeye sahip olduğumuza kanaat getiriyor ve kapıya geri dönüyoruz. Peki karşımıza ne çıkıyor, konuşan mısırlar. Evet baya bildiğiniz kökleri üzerinde yürüyen konuşan mısır koçanları. Bize bir bulmaca sormaya ve kapıyı açmamıza doğru cevap karşılığında izin vermeye karar kılıyorlar. Karar kılamadıkları nokta ise bulmacanın ne olacağı, onlar kendi ahmaklıkları içerisinde boğulurken sizde ekranın karşısında suratınızda koca bir tebessümle onları izliyorsunuz. Bu kadar esrarengiz ve gerilimli başlayan bir oyunun birden konuşan saftirik mısırlarla sizleri tanıştırması ilgincinize gidiyor haliyle.

Mısırlar kendi aralarındaki tartışmayı bitirdiklerinde, ki bu arada bulmaca meselesini dahi unutuyorlar, size“Aç in bakalım aşağıya” diyorlar. “Yalnız aşağıdaki kardeşimize dikkat et, kendisi biraz asabidir”. Bu inkazdan sonra gerekenleri yerine koyuyor, kırmızı metal kapıyı açıyor ve ardındaki asansöre ilk adımı atıyoruz. Gözümüzü tekrar açtığımızda kendimizi nerede mi buluyoruz? Süper gizli bir Amerikan araştırma tesisinde tabii ki!

Hikayeyle ilgili daha fazla detayı sizlerle paylaşmak istesemde, yaklaşık 3 saat süren ve film tadında bir bilimkurgu hikayesi sunan Maize hakkında spoiler verip sizlere haksızlık etmek istemiyorum. Hikayeyle ilgili son bir not eklemem gerekirse; ayıcığa dikkat edin, onu çok seveceksiniz.

Biraz da teknik detaylardan bahsetsem mi artık acaba

Öncelikle şunu belirtmeliyim ki Maize PC için çıkışını tam 10 ay önce gerçekleştirdi. Oyun pek çok site ve basılı yayından “iyi” denilebilecek notlar aldı, oyuncular tarafında ise çok daha fazla sevildi. Yalnız her ufak indie stüdyonun başına gelen gibi, reklamsız ve yeterli tanıtım olmadan çıkan Maize, Finish Line Games’e yeterince satış getirmedi. Bunun üzerine ,yine pek çok indie stüdyo gibi, Finish Line Games’de çareyi oyunu birde konsollara portlamakta buldu. Bu sebeple çıkışını yeni gerçekleştiren incelediğimiz sürüm oyunun Xbox One versiyonuna ait. Performans değerlendirmesi hususunda da elbette elimizdeki sürümü göz önünde bulundurmalıyız.

Maize vasatın üzerinde, yer yer etkileyici sayılabilecek, görsellere sahip bir oyun. Unreal Engine 4’ün burada iyi iş yaptığını söyleyebiliriz. Fakat oyunun konsol sürümünde, PC’ye nazaran, daha zayıf bir anti-alliasing kullanılmış. Daha zayıf AA’yı kabul edilebilir bulsam da, oyunun mısır tarlasında geçen sekanslarının 20 fps civarında çalışması çok da kabul edilebilir bir durum değil. (Yaptığım kısa bir araştırma sonucu bu sorunun iki konsolda da mevcut olduğunu öğrendim)

Düşük kare saniye oranlarında suçlunun sistem olduğunu zannetmiyorum. Her ne kadar performansları pek çok oyuncuyu hayal kırıklığına uğratsa da, bu konsollarda Destiny 2’ler Halo 5’ler Uncharted 4’ler gördük. 10 kişi tarafından geliştirilen ve neredeyse hiçbir ağır aksiyon sekansı bulunmayan bir oyun mu 20 fpslerde çalışarak makineyi ağlatacak? Bu sebepten karşılaştığım kasılmaları, konsoldan ziyade, yapımcının optimizasyona ayırdığı sürenin azlığına bağlıyorum.

Görseller iyi güzel, arada da kasıntılı dedik peki ya sesler? Üzgünüm ama oyun içindeki muhtelif sesler maalesef vasatın üzerine çıkamıyor. Belli başlı mekanlarda çalan ve sürekli tekrar edip kafanızı şişiren gerilim müzikleri de hem oyunun havasını yansıtmaktan uzak, hem de bir yerden sonra can sıkıyor. Sesler konusunda olumlu konuşabileceğim yegane noktalar, karakter seslendirmeleri ve oyunun sonuna doğru çalan birkaç parça sanırım. Onlarda ses departmanını kökten kurtarmaya yetmiyor maalesef.

Peki ya performans? Oyunun belli yerlerde kare saniye düşüşleri yaşadığından bahsetmiştim. Şükür ki bu düşüşler nadiren ve sadece belli bölgelerde karşınıza geliyor. Oyunun kalanı ise oldukça güzel bir şekilde çalışıyor. Görsel sorunlarla bir veya iki defadan fazla karşılaşmadığımı rahatlıkla söyleyebilirim.

Bölgeler arası yükleme süreleri de oldukça kısa, genelde 5-10 saniyeden fazla sürmüyor. Ama bakın dikkat ettiyseniz “genelde” dedim. Zira oyunda sınırsız yükleme ekranlarına sebep olan bir bug mevcut. Daha önce girmediğiniz yeni bir bölgeye girerken oyun yükleme ekranından hiç çıkamayabiliyor, bunun çözümü ise oyunu kapatıp açıp “devam et” tuşuna tıklamak. Allahtan otomatik kayıt denen bir teknoloji var da, hiçbir veri ve oynanış kaybı olmadan oyuna geri dönebiliyoruz.

Süt mısır 2 lira, konuşan mısır kaç para abi?

Toparlamak gerekirse, Maize; kara mizah öğeleri barındıran, oyuncuyu oynadıkça içine çeken, sizi kenarda köşede bulduğunuz her türlü notu okumaya item ( neredeyse hepsinin mizahi bir yönü var) eğlenceli film tadında bir macera oyunu.

Farklı karakterleriyle, sürpriz sonuyla, dram gerçek mizahın tuzu biberi gibidir yolundan giden hikayesiyle, kısa ama farklı bir tecrübe yaşamak isteyen herkese tecrübe edebileceğim bir oyun var karşımızda. Yegane tavsiyem, ben oyunu konsolda inceledim ama, oyunu PC platformu için almanız. Hem bahsettiğim hatalarla karşılaşmazsınız, hem de akıcılık namına daha pürüzsüz bir deneyim yaşarsınız.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
11
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 72

Normal mısır 1.5 lira, şeker mısır 2 lira, konuşan mısır “paha biçilemez” Doğru duydunuz konuşan mısır dedim, yürüyebilen hatta koşabilen mısırlar, böyle koçanıyla püsürüyle filan hareket edeninden. Yeterince ilginç gelmedi mi? Birde Rus menşeili cyborg oyuncak ayımız var. Kesmedi mi? Bütün bunlarla hükümetin süper gizli araştırma üslerinden birinde karşılaşıyorsunuz. Maize şimdi biraz dikkatinizi çekmiştir herhalde ..

Sonuç OFD: 72.0% 72 İyi
- - - - -
Maize absürt komedinin dram sosuyla sunulduğu ilginç bir tecrübe.

Benzer Yazılar

Gothic Serisinin Yapımcılarının Yeni Oyunu ELEX Çıkışını Gerçekleştirdi

Gothic Serisinin Yapımcılarının Yeni Oyunu ELEX Çıkışını Gerçekleştirdi


Gothic Serisinin Yapımcılarının Yeni Oyunu ELEX Çıkışını Gerçekleştirdi

İncelemesi yakında Oyunfest'te Rpg oyunlarıyla az buz haşır neşir olmuş pek çok kişi Piranha Bytes Stüdyolarını biliyordur. Bilmeyenler için, Gothic ve Risen serilerinin geliştirici stüdyosu diyebiliriz. Piranha Bytes yıllardır bıkmadan usanmadan, kendi tarzında, Rpg'ler geliştirip piyasaya...

Divinity Original Sin 2 PC İnceleme

Divinity Original Sin 2 PC İnceleme


OFD: 98.0%

Divinity Original Sin 2 PC İnceleme

OFD: 98.0%

Bu kadar vakit ne mi yaptım? Cidden ben de bilmiyorum ve bu inceleme bu kadar geciktiği için üzüntü içerisindeyim.  Oyunun inceleme kopyası elime çıkış günü ulaşmış olmasına rağmen bir türlü oturup incelemesini yazamadım. Oyunun çıkışının ardından seyreden 10-11 günlük süreçte oyunu...

Mushroom Wars 2 PC İnceleme

Mushroom Wars 2 PC İnceleme


OFD: 76.0%

Mushroom Wars 2 PC İnceleme

OFD: 76.0%

Mantar Savaşları 1 – Gizli Tehlike “İntikam andımı işte o karanlık günde içtim. Göğü alabildiğine dolduran sineklerin vızıltısı hala kulaklarımda. Gözlerim bir sağa bir sola kayıyor, tepe mantarımın bulunması gereken yerde bir ağırlık. Her nefes alışım genzime, havayı dolduran kesif gazlarla...

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz