Horizon Zero Dawn İnceleme

Horizon Zero Dawn İnceleme

PlayStation 4’ün son gözdesi Horizon Zero Dawn’a mercek tutuyoruz.

Horizon Zero Dawn. The Next Big Thing olma yolunda emin adımlarla ilerliyordu ki kendisiyle aynı zamanlarda çıkan Nintendo Switch’in sancak gemisi oyunu Zelda Breath of the Wild ile karşılaştı. İki oyunun da açık dünya aksiyon oyunu olmasının önüne ikisininde kendi konsollarına özel oyun olması büyük bir satış rakamı faciasının önüne geçmiş gibi görünüyor.

Peki nedir bu Horizon Zero Dawn?

2000 yılında Hollanda’da kurulmuş olan Guerilla Games’in başka bir PlayStation’a özel Killzone serisinden sonra ilk IP’si. Şirketin ilk RPG denemesi ve giriştikleri en büyük proje. E3 2015 yılında bir anda karşımıza çıkıp büyük bir heyecan yaratmıştı. Yayınlanan fragmanlarda büyük post-post apokaliptik bir dünyada robot avlarken hayran kalmıştık.

Karakterimiz Aloy ve kendisi bin yıl önce büyük bir afet geçirmiş post-post apokaliptik bir dünyada. Neden post-post diyoruz çünkü Fallout serisindeki ortam yok. Dünya yemyeşil, hayat devam ediyor. İnsanlar Albert Einstein’ın ünlü sözünü doğrularcasına taşlarla, sopalarla, oklarla, mızraklarla savaşıyorlar. İnsanlığın geri kalanı ilkel teknolojilerle, kendilerine has kültür ve dinlerle yaşamlarını idare ettiriyorlar. Geçmiş dünyadan hayatta kalan eşyalara büyük bir önem veriyorlar. Kahve içtiğimiz kupalara meraklı tacirler mi dersiniz, anlam veremedikleri teknolojiye tapan kabileler mi dersiniz hepsi çeşit çeşit bulunuyorlar.

Ve Aloy, All-Mother’a inanan ve oldukça içine kapanık bir kabile olan Nora kabilesinden dışlanmış bir şekilde büyüyen bir karakter. En büyük gücünüde bu temelden alıyor aslında. Neden dışlandığını bilmiyor. Küçükken düştüğü mağarada bulduğu antik teknolojik bir alet bile onu diğerlerinden farklı kılıyor. Çevresindekiler o alete oyuncak gözüyle bakarken, Aloy meraklı karakterini ortaya çıkartıp o teknolojik aletin nimetlerinden faydalanıyor. Annesinin kim olduğunu, babası yerine neden Rost isimli başka bir dışlanmışın kendisini yetiştirdiğini bilmiyor. Kabile geleneklerine göre düzenlenen ve katılanların Brave olarak kendilerini kanıtladıkları Proving’e katılmak için hazırlanıyor. Proving’e katılan herkes Brave oluyor ancak kabile geleneklerine göre kazananın dileği gerçekleştiriliyor. Ve onun tek hedefi sorularına bir kez olsun cevap bulabilmek.

Oyunda sizi ileri götüren asıl rüzgar bu sorular ve onları cevapları aslında. Oyuna yabancı başlıyorsunuz. Neresi burası? Neden karakterin geçmişi belli değil? Neden bu kadar garip gelenekleri var bu kabilenin? Bu kabilenin dışında başka kabileler var mı? NEDEN ROBOT HAYVANLAR VAR? Gibi sizi oyunun temasından biraz soğutacak sorularla cevap ararmak istiyorsunuz. Ve evet merak etmeyin bunların hepsine öyle ya da böyle, doyurucu cevaplar alacaksınız. Guerilla Games bunu bilerek yapmış, çünkü öbür türlü hikaye bu kadar akıcı ve sürükleyici olmayacaktı.

Peki ya oynanış? Oyunun özel olarak PlayStation 4 konsoluna çıkış yaptığını hatırlatarak başlayalım bu soruya. Aksiyon rol-yapma türünün üyesi bir oyundan beklentileriniz arasında düzgün bir kontrol şemasına sahip olması bulunur ve evet oyun Dualshock kontrolcüsünü tüm özelliklerini kullanıyor. Ancak bazen bir oyun kumandası yerine klasik fare-klavye kullansam keşke derken buldum kendimi. Özellikle birazdan değineceğim oyunun dövüş kısımlarında en çok kullanacağınız silahınız yay ve okunuz olunca oldukça keskin nişan almanız gerekiyor…

Oyundaki düşmanların robot oldukları gerçeğine alıştıktan sonra yavaş yavaş fark ediyorsunuz ki bu robotların her birinin (ki oldukça çeşitli bir robot ordusunu oyun boyunca avlıyoruz) kendilerine has özellikleri var. Her birinin farklı zaafları ve güçleri var. Bu oyunun neredeyse her saldırı anını özel kılıyor. Hep aynı taktiklerle bir yere varamıyorsunuz. Özellikle ana görevlerde sıklıkla karşılacağınız insan düşmanlar bir süre sonra sıkıyor bu yüzden.

Oyunun “RPG öğeleri” var. Karakterimiz hakladığı düşmanlar ve tamamladığı görevlerden XP kazanıyor ve kazandığı XP’ler bir süre sonra seviye atlatıyor. Her seviye atladığımızda kazandığımız yetenek puanlarını yeni yetenekler öğrenmekte kullanabiliyoruz. Ancak bana bu yetenek ağacı oldukça sınırlı geldi. Bazı yetenekler olmasa da olur denebilecek kadar yavandı. Biraz daha çeşitlenidirlebilirdi diye düşünüyorum.

Muazzam bir açık dünya tasarlamış Guerilla Games. Horizon Zero Dawn’da en çok hayran kaldığım özellike bu tasarlanan büyük, çeşitli ve keşfetmesi oldukaç zevkli dünyasıydı. Bu dünyayı keşfederken Nora’dan farklı kabileleri ile tanışıyoruz. İçinde büyüdüğümüz kültürden çok farklı, karlı ve dağ ile çevrelenmiş topraklarımızdan çok daha sıcak ve bir o kadar da tehlikeli yerleri geziyoruz. Tabii ki her açık dünya oyununda olduğu gibi bazen çok tekrar eden öğelerle karşılaşıyoruz. Özellikle yan görevlerde bunu hissettim. Şunu öldür, şunu bul, şunu getir derken artık bir süre sonra “Başlarım senin şarap çanağına, peşimde dinazor robotlar var, senin kayıp yüzüğünle mi uğraşacağım!?” dedim, geçtim.

Açık dünya oyunlarında haritayı keşfedebilmek için genellikle kulelere tırmanırız. Burada Guerilla Games çok hayran kaldığım bir şekilde bu elementi oyununa yedirmiş. Tailneck adındaki zürafa-dinazor kırması uzun bir robot çeşidi, Horizon Zero Dawn’da kule görevi görüyor. Peşimde üç farklı robot beni kovalarken bu uzun arkadaşların üstlerine zıplayabileceğim bir yere gelmesi beklerken heyecanın doruklarına çıktım diyebilirim. Oyunun asla sıkmayan combatının üstüne bir de bunun gibi oldukça güzel dokunuşlar da eklenince tadından yenmiyor.

Bu çeşitlilik oyundaki diğer karakterler ve kültürlere de yansımış. Ancak insanlarla olan iletişimimz genelde yavan kalıyor. Karakterlerin her ne kadar hikayede bir süre sonra tanışacağımız ve sesini pek çok dizi ve filmden tanıyacağımız tanıdık seslere sahip kişilerce seslendirilmiş olsalar da, özellikle animasyon kısımlarında bir kütük performansı göstermeleri gözümden kaçmadı. Yüz animasyonları sanırım oyunun gerçekten puan kırılacak (Türkçe dil desteğinin olmayışını saymıyorum) tek eksik yanı.

Peki ya grafikler?

Son dönemde gördüğüm en güzel grafiklere sahip oyunlardan bir tanesi Horizon Zero Dawn. Keşke bilgisayarda da oynayabilsem dediğim nadir konsol oyunları kategorisine. Hem oynanış hemde grafik açısından girdiğinden kendisini tebrik ediyorum. Dünya yemyeşil, kaplamalar oldukça kaliteli ve özellikle (belki de) bir konsol oyununda gördüğüm en uzak mesafeleri bu oyunda gördüm. Draw Distance olarak çığır açmış, PlayStation 4’ün bütün özelliklerini sonuna kadar kullanmış. Bunları bir de PlayStation 4’te oynarken söylüyorum. 4K, 1080p olarak PS4 Pro’da bu oyunu oynamak gözlerimize bayram ettirebilir. Oyunun gizli artılarından birisi de “Fotoğraf Modu”. Eğer manzara resimlerine benim gibi hayransanız çoğu zaman bu modda etrafı izleyerek geçireceksiniz demektir.

Eğer PlayStation 4’te oynayacak bir oyun arıyorsanız düşünmeden almanız gereken bir yapım. Ve eğer olur da PS4 Pro sahibiyseniz bu oyunu almak zorundasınız. Çünkü bugün itibari ile PS4 Pro’yu bütün özellikleriyle kullanabilen ve konsolun şimdilik sancak gemisi oyunu Horizon Zero Dawn durumunda. Eksik yanları var mı? Evet. Ancak eksileri artılarının yanında hiç seviyesindeler, her şey o kadar güzel işlenmiş ki o eksik kısımlar varsın olsun diyorsunuz. Muhteşem görünen ve bir o kadarda büyük bir dünya, sürükleyici hikaye, detaylı oynanış ve kocaman robot dinozorlar! Evet!

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
11
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 90

PlayStation 4’ün son gözdesi Horizon Zero Dawn’a mercek tutuyoruz. Horizon Zero Dawn. The Next Big Thing olma yolunda emin adımlarla ilerliyordu ki kendisiyle aynı zamanlarda çıkan Nintendo Switch’in sancak gemisi oyunu Zelda Breath of the Wild ile karşılaştı. İki oyunun da açık dünya aksiyon oyunu olmasının önüne ikisininde kendi konsollarına özel oyun olması büyük bir ..

Sonuç OFD: 90.0% 90 Harika
93 90 88
PlayStation 4'ün en iyilerinden, Pro'nun ise amiral gemisi olan Horizon Zero Dawn kesinlikle sınıfı geçiyor. Muhteşem büyük bir dünya, sürükleyici hikaye, başarılı oynanış dinamikleri ve kocaman robot dinozorlar!

Oyunu temin etmemize yardımcı olduğu için PlayStation Türkiye'ye teşekkür ederiz.

Benzer Yazılar

Ace Combat 7 İçin Yeni Oynanış Videosu ve Ekran Görüntüleri Yayınlandı

Ace Combat 7 İçin Yeni Oynanış Videosu ve Ekran Görüntüleri Yayınlandı


Ace Combat 7 İçin Yeni Oynanış Videosu ve Ekran Görüntüleri Yayınlandı

Ace Combat serisinin yeni oyunu Ace Combat 7: Skies Unknown için Tokyo Game Show 2017'de yepyeni ekran görüntüleri ve videolar yayınlandı. Ace Combat serisinin şu anki nesildeki ilk oyunu olacak Skies Unknown önümüzdeki sene çıkışını gerçekleştirecek. Project Aces tarafından geliştirilen ve...

City of Brass Ön İnceleme

City of Brass Ön İnceleme


OFD: 80.0%

City of Brass Ön İnceleme

OFD: 80.0%

Pirinç kulelerin gölgesinde Binbir gece masallarını bilir misiniz? Hani şu Aladdin, Şehrazad, Alibaba vs. bilimum karakterle bizi tanıştıran sihirli hikayeler kitabı. Hah işte o kitapta birde pirinçten kulelere sahip bir şehirden bahsedilir. Sokaklarından altın ve gümüş şıkırtılarından başka...

Forza Motorsport 7’nin Demosu Yayınlandı

Forza Motorsport 7'nin Demosu Yayınlandı


Forza Motorsport 7'nin Demosu Yayınlandı

Xbox One ve Windows 10’a özel olarak çıkışını gerçekleştirecek Forza Motorsport 7'nin demosu iki platform için de yayınlandı. Yarış oyunları dünyasının en çekişmeli rekabetlerinden birine tanıklık etmemize çok az bir zaman kaldı. Bir tarafta Microsoft'un gözdesi Forza Motorsport 7, diğer...

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz