Hitman 2 İnceleme

Hitman 2 İnceleme

Keli ve barkoduyla gönüllerimize taht kuran Ajan 47 birbirinden zorlu yeni suikastlar için geri dönüyor.

Piyasaya ilk olarak 2000 yılında giriş yapan Hitman serisi, geçen zaman içerisinde gizlilik oyunları arasında oldukça önem arz eden bir seri haline dönüştü. Keli, barkodu, kırmızı kravatlı takım elbisesi ve donuk mizacıyla gönüllerimizi fetheden Ajan 47 için 2016 yılında değişim kararı alınmış ve Hitman: Season 1 eşliğinde seri içinde bir alt serinin başlangıcı yapılmıştı. Bölüm bölüm yayınlanan Hitman: Season 1 oldukça olumlu geri dönüşler almayı başarmış, alınan kararın isabetli olduğunu göstermişti. Şimdi karşımızda olan Hitman 2 ise dopdolu içeriğiyle size ilk günden itibaren detaylı bir oynanış tecrübesi sunuyor.

Hitman her zaman odağına gizliliği alan bir oyundu ve hedefinizi öldürmek için doğal olarak en mübah yol en sessiz olandı. Birinci sezon oyunuyla ise bu gizlilik yeni bir seviyeye ulaşmış, size hedefinizi öldürmek için onlarca farklı yöntem ve yaklaşım sunulmuştu. Tekrar oynanılabilirliği son derece artıran bu unsurda hedefinizi aynı odada bulunmaya bile gerek duymadan öldürme imkanına sahip oluyordunuz. Hitman 2’de bu detaycılık da toptan yayınlanan görevler eşliğinde oyuncuya oldukça sağlam ve uzun süreli oynanış vaat ediyor.

Birinci sezondaki olayların kaldığı yerden devam ettirildiği hikayede Ajan 47 olarak Shadow Client isimli bir suç örgütü liderinin peşine düşüp askeri gücünü yok etmeye çalışıyoruz. Bize bu görevi veren şirket olan Providence aynı zamanda Ajan 47’nin geçmişini keşfetme imkanı sunuyor. Görevler arasında sunulan ara sahneler de hikayenin bu iki yönünü sergiliyor. Fakat Hitman 2’nin hikayesinden beklentilerinizi öyle yüksek tutmamanız gerektiğini belirtmem lazım. Her ne kadar Hitman serisinin odağında hikaye bulunmasa da her oyunda çeşitli vurucu sahnelere tanıklık etmiştik. Hitman 2 bu tarz sahnelerden uzak olmasına ilaveten serinin hikayesel bütünlüğünde de pek önem arz etmiyor. Hikaye anlamında size aşılanan his suikastçı olduğunuzu hissettirmenin ötesine geçip özel bir hal almayı başarmıyor.

Hitman 2’deki görev çeşitliliği her açıdan tatmin edici. Kendinizi bir yarış organizasyonunda da bulabilir, uyuşturucu imal edilen bir kasabaya da gidebilirsiniz. Görevlerdeki mekansal değişimin oynanış içeriğiyle desteklenmesi de oyunun derinliğini artıyor. Haritaya ve konsepte özgü öldürme şekilleri kesinlikle takdiri hak ediyor. Örneğin yarış etkinliğinde geçen görevdeki hedeflerimizden biri de pistte yarışan pilotlardan biri. Ancak onu öldürmek için başvurabileceğimiz yolların birinde yarışın bitmesini beklemiyoruz ve doğrudan yarışın gidişatına müdahil olarak suikastı gerçekleştirme şansımız var. Kısacası suikast çeşitliliği muazzam bir seviyeye ulaştırılırken hepsi de (en azından büyük bir çoğunluğu) özel ve güzel şekilde tasarlanmış.

Yukarıda yazdığım şeylerden ötürü Hitman 2’nin tekrar oynanılırlığı fazlasıyla yüksek. Haritada ilerlerken karşınıza çıkan öldürme fırsatları veya kendi keşfedeceğiniz yollar sizi bölümü bitirdikten sonra farklı seçimlerle oynamaya teşvik ediyor. Farklı kıyafetlerle, farklı silahlarla, farklı araçlarla veya farklı etkileşim imkanlarıyla suikast gerçekleştirebilirsiniz. Önünüzde gerçekten oldukça geniş bir yelpaze var. Zaten Hitman’i bu kadar rağbet gören seri yapan şeylerden biri de bu. Günlük hayatta kullandığımız masum araç gereçler bile Ajan 47’nin ellerinde zeka ile yoğrularak bir silaha dönüşüyor.

Hitman 2’deki yapay zeka zorlayıcı olmaya pek yaklaşamasa da üst zorluk seviyelerinde iyi kötü tatmin eden bir seviyeye geliyor. Eğer sessiz bir suikastçı olurken biraz da zorluğu hissetmek istiyorsanız yeterli bulabilirsiniz. Aynı zamanda pis oynamayı seven, gizlilikten haz etmeyen bir yapınız varsa tüm görevlilerin üstesinden gelmenin o kadar kolay olmadığını belirtelim. Bir anda dört bir yanınızdan fırlamaları, gizliliğe sevk eden oyun yapısı derken kendinize kısa süre içinde ölü görebilirsiniz. Zaten çatışma sahnelerinin de öyle pek albenisi olmadığını söyleyebiliriz. Zorluk seviyesinde hoşuma gitmeyen şey ise üst seviyelerde daha net görülen yapay zeka açıklarının kamera sayısı artışı, kayıt hakkı kısıtlama gibi oyun mekanikleriyle kapatılmaya çalışılması.

Hitman 2’de yaptığınız her hareket size belli bir puan kazandırıyor veya tam tersi şekilde puan götürüyor. Sessiz öldürmeler, yeni öldürme keşifleri, kılık değiştirmeler ve aklınıza gelebilecek diğer her türlü yöntem size puan kazandırıyor. Ancak hedef(ler) dışında yapacağınız öldürmeler, açığa çıkmalar vs. önemli puanlar götürüyor. Bu puanlar sayesinde seviye yükseliyorsunuz ve görevlerde size farklı yaklaşımlar sunabilecek içerikler satın alabiliyorsunuz. Bölüm sonunda size gösterilen özette nelerin puan getirdiğini ve nelerin götürdüğünü görebiliyorsunuz. Ayrıca çevrim-içi bağlantı kurduğunuz için topladığınız puanın sizi global veya arkadaş skor tablosunda kaçıncı sıraya koyduğunu görebilirsiniz.

Hitman serisinde önem arz eden kayıt imkanına da burada kısaca değinmek istiyorum. Bildiğiniz üzere Hitman serisi otomatik kayıta ilaveten size de manuel kayıt imkanı vererek ilerlemenizi korumanızı sağlıyor. Ancak eğer gerçekten zorlanmak ve oyundan yardım görmemek istiyorsanız kayıt yapmamayı da tercih edebilirsiniz. Tabi hedefe bir adım kalmışken yaptığınız ufak bir hata sizi göreve yeniden başlamaya zorlarsa da hiç sinirlenmeyin.

Hitman 2’de klasik Hikaye&Görev moduna ilaveten iki seçeneğimiz daha mevcut. Hedeflerinizi bir nişancı tüfeği ile metrelerce uzaktan indirmenize imkan veren Sniper Assassin modu, silahsız hava sahası niteliğinde olan hikaye modundan sonra size ilaç gibi gelebilir. Bu modda üç farklı hedefiniz mevcut ve bu üçlüye ilaveten çevredeki güvenlik görevlilerini de öldürme imkanınız var. Silahınızı bir kere ateşlediniz mi ortalığı bir kaos kaplıyor ve hedefler kaçışmaya, güvenlikler size ateş açmaya başlıyor. Yani zamana karşı bir yarış var ortada. Hareketli hedefleri vurmakta yaşayacağınız zorluğu sanırım tahmin edebiliyorsunuzdur. Genel olarak bu modun zorlayıcı ve eğlenceli olduğunu söyleyebilirim. Hikaye görevlerinin derinliğinden sıyrılıp biraz daha hızlı ve sesli suikastlar yapmak istiyorsanız sizin için bire bir. Ayrıca co-op imkanı sayesinde ortak bir suikast da düzenleyebilirsiniz.

Diğer bir modumuz olan Ghost Mode ise henüz beta aşamasında ve bunu da fazlasıyla hissettiriyor. Çevrim-içi bir oyuncuya karşı mücadele ettiğiniz bu modda beş hedefi öldürmeyi ilk başaran oyuncu galip oluyor. Rakibiniz bir öldürme yaptığında sizin de belirli bir süre içinde cevap vermeniz gerekiyor. Tabi bu öldürmeleri nasıl yapacağınız tamamen size kalmış. Dediğimiz gibi mod henüz beta aşamasında olduğu için bağlantı sorunlarının ön plana çıktığı çeşitli aksilikler yaşıyor. Ancak konsept olarak son derece güzel bir düşünce olduğuna inanıyorum. Sadece biraz zamana ve geliştirilmeye ihtiyacı var.

Görsel ve işitsel açıdan Hitman 2’nin sınıfı geçen bir iş çıkardığını söyleyebiliriz. Grafiklerimiz üst seviye veya etkileyici olmaktan uzak, ancak sırıtmayan bir seviyede. Çevre ve mekan tasarımları özellikle açık ortamlarda bir nebze daha iyi performans gösteriyor. Hitman: Absolution’ın daha koyu renk paletini ve kamera yerleşimini fazlasıyla beğenmiş biri olarak IO Interactive’in geçmişi biraz anımsamasını ve bunun üzerine de artmış bir grafik kalitesi koymasını talep ediyorum. Hitman 1 (2016)’dan farklı olarak ise cıvık renk paletinden daha kararlı tonlara geçiş yapıldığını ve daha realist bir hava katıldığını belirtmem gerek. Ancak bunun dışında görsel seviye olarak aralarında pek bir fark yok.

Yavaştan son sözlerimizi belirtecek olursak Hitman 2; içerik anlamında dopdolu bir deneyim sunan ve görev içerisindeki farklı yaklaşım çeşitleri sayesinde tekrar oynanılabilirlik çıtasını oldukça yükseklere koyan bir yapım olmuş. Sniper Assassin ve Ghost modları sayesinde de Hitman 2 tecrübesi daha kapsamlı bir hal alıyor. Hikaye anlamında oldukça yavan oluşu, zorluk sistemindeki dengesizlik ve yapay zeka sorunları oyunun eksi yönleri olarak öne çıkıyor. Ancak bunlar uzun ve keyifli vakit geçirmenizin önünde bir engel değil. Dolu içeriğine düzenli olarak yapılacak eklemeleri de dikkate aldığımızda Hitman 2’nin sizi pişman etmeyecek bir yapım olduğunu söyleyebiliriz.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
42
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 80

Keli ve barkoduyla gönüllerimize taht kuran Ajan 47 birbirinden zorlu yeni suikastlar için geri dönüyor. Piyasaya ilk olarak 2000 yılında giriş yapan Hitman serisi, geçen zaman içerisinde gizlilik oyunları arasında oldukça önem arz eden bir seri haline dönüştü. Keli, barkodu, kırmızı kravatlı takım elbisesi ve donuk mizacıyla gönüllerimizi fetheden Ajan 47 için 2016 yılında değişim ..

Sonuç OFD: 80.0% 80 Harika
77 80 - 80 80
Hitman 2; içerik anlamında dopdolu bir deneyim sunan ve görev içerisindeki farklı yaklaşım çeşitleri sayesinde tekrar oynanılabilirlik çıtasını oldukça yükseklere koyan bir yapım olmuş. Diğer oyun modları sayesinde de Hitman 2 tecrübesi daha kapsamlı bir hal alıyor. Hikaye anlamında oldukça yavan oluşu, zorluk sistemindeki dengesizlik ve yapay zeka sorunları oyunun eksi yönleri olarak öne çıkıyor. Ancak bunlar uzun ve keyifli vakit geçirmenizin önünde bir engel değil. Dolu içeriğine düzenli olarak yapılacak eklemeleri de dikkate aldığımızda Hitman 2'nin sizi pişman etmeyecek bir yapım olduğunu söyleyebiliriz. 

Oyunu temin etmemize yardımcı olduğu için http://www.bilkom.com.tr 'ye teşekkür ederiz.

Benzer Yazılar

Witcher Serisinin Crossover’ları Durdurak Bilmeden Devam Ediyor!

Witcher Serisinin Crossover'ları Durdurak Bilmeden Devam Ediyor!


Witcher Serisinin Crossover'ları Durdurak Bilmeden Devam Ediyor!

Geralt'ın bu sefer hangi oyuna misafir olduğuna inanamayacaksınız Tamam tamam, aslında inanması zor değil, sadece şaşırtıcı. Zira Geralt'ın bu seferki durağı, Soulcalibur VI'nın aksine, kendi mesleğine inanılmaz yakın bir oyun serisi. Böyle en bol canavarlısından, bol aksiyonlu bir...

Gerçek Zamanlı Strateji Oyunu Conan Unconquered Duyuruldu!

Gerçek Zamanlı Strateji Oyunu Conan Unconquered Duyuruldu!


Gerçek Zamanlı Strateji Oyunu Conan Unconquered Duyuruldu!

Petroglyph Games tarafından geliştirilen gerçek zamanlı strateji oyunu Conan Unconquered sinematik fragman eşliğinde duyuruldu. Funcom tarafından geliştirilen ve 2018'in ikinci çeyreğinde oyunculara sunulan Conan Exiles'ın ardından Barbar Conan fırtınası hız kesmeden devam ediyor. Adlarını...

Darksiders III İncelemesi

Darksiders III İncelemesi


OFD: 68.0%

Darksiders III İncelemesi

OFD: 68.0%

Yanan yalın kılıçları çarparak söğütlere koşuyordu kızıl atlılar güneşin battığı yere – Nazım Hikmet Ran THQ’nun iflası ve elinin altındaki markaların muhtelif oyun şirketleri tarafından pay edilmesinden sonra pek çok kişi yeni bir Darksiders oyunu görebileceğimizi düşünmüyordu. Zira...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir