Gears of War 4 İnceleme

Gears of War 4 İnceleme

Savaş çarkları Gears of War 4 ile birlikte bir kez daha huzursuzca dönmeye başlıyor.

Bu sene en çok sevdiğin şirket ve en nefret ettiğin şirket hangisi deseler, iki soruya da cevabım Microsoft olurdu. Büyük nefretler büyük aşklar doğurur. Nihayetinde biz bu nefreti sevgiye çevirebildik ama çok zor oldu be Microsoft. Peki önce nefretimden bahsedeyim, şu linkte göreceğiniz açıklama yeterli olacaktır sanırım. Bu haberi yaptıktan sonra iki kez daha aynı şeyi tekrarladım ve bilgisayarımı 48 saatlik kesintisiz indirmeye bırakarak Windows Store’un indirilen dosyayı “durdur-başlat” yapamayışının da önüne geçmiş oldum. E sevgili Microsoft bunun AKN’si var, evde interneti kullanan başkaları var, indirilmesi gereken 73.3 GB’lık koca bir dosya var, değil mi? Allah’tan bende öyle bir dert yok da bir şekilde çözdük sorunu peki ya bir de AKN olsaydı. Demek ki 200 tl fiyat etiketi biçmeden önce Türkiye’nin bu vahim şartlarını düşünüp ona göre ön yükleme seçeneği sunmak gerekiyor.

Neyse bunları bertaraf ettik elbette ve oyuna başladıktan sonra nefret sevgiye dönüştü. Biz PC oyuncuları bu tarz aksiyon oyunlarına resmen açız. Bu kadar güzel bir optimizasyon, müthiş detaylı bir ayarlar sekmesi (hangi ayarın hangi sistem parçanızı ne kadar yoracağını bile gösteriyor oyun) ve tabii ki eğlencenin dibine vurduğumuz bir Gears of War 4. Horde Mode’dan başımı ancak kaldırabildim ki incelememi yazayım. Şuraya bir kalp atayım (atamadı).

gears-of-war-2

Buyurun Başlayalım

Hikayemizi kısaca özetleyelim isterseniz (ikinci ve üçüncü oyunu ben internetten izlerim diyenler okumasın ama): Üçüncü oyundan 25 yıl sonra. Dünya Locust ve Lambent istilalarından artık kurtulmuş, medeniyet basamaklarını birer ikişer yeniden tırmanmaya başlamıştır. Marcus Fenix’in oğlunu canlandırdığımız oyunda, iktidar güçlerinden uzaklaşıp kendi hayatını sürdürmeye çalışan özgür insanlar birer ikişer kaçırılmaya başladığında aslında toprağın altına gömülmüş olan Lambent kalıntılarının yok olmadığını ve işlerin giderek sarpa saracağını fark ediyoruz. Marcus Fenix nerelerde, bu insanları kim kaçırıyor, Marcus’un annesi niye ortalarda yok. Bir çok soru olacak ve bu sorduğunuz soruların bir çoğu da ne yazık ki havada kalacak.

Şu an herkesin aklında ki soruyu yazayım: “Yahu biz sadece Gears of War oynadık, ikinci ve üçüncü oyunları es geçtik, ne anlarız ki Gears of war 4’ten?”. Hayır, öyle demeyin işte. Yıllar sonra bir GoW oyunu bilgisayarlarımıza gelmiş, tadını çıkarmayacak mıyız? Yapımcılar da bunun farkında olduğundan ilk üç oyunu belki tam olarak özetlemiyor ama geçmişte neler olup bittiğini kısaca oynatan bir girizgah bölümümüz var (yaklaşık 30 dakikayı buluyor). Oyun boyunca Marcus Fenix’in oğlunun ve arkadaşlarının yıllar sonra ortaya çıkan ve Swarm adını verdikleri tehlikeli bir düşmana karşı olan mücadelelerine tanık olacağımız için ilk oyunlara dair çok bilginizin olması da şart değil. Zaten bana göre GeOW oyunları pek de senaryolarıyla ön plana çıkan oyunlar değiller. Elbette çok epik ve aşırı duygusal anların olduğu bölümler var (özellikle üçüncü oyunda) ama bizim asıl olayımız oyunun oynanabilirliğinde.

gears-of-war-5

Bildiğiniz üzere (ya da bilemiyorsunuz) Gears of War: Judgement’la birlikte bu ismin yaratıcısı Epic Games seride oyun yapmayı bıraktı. Gears of War 4’ün yapımcılığını önceden Microsoft bünyesinde bulunan ve Gears of War: Ultimate Edition’ın da yapımcılığını üstelenen The Coalition firması yürütüyor. Geçmişlerine baktığımızda Flight Simulator dışında pek de deneyimleri olmayan ekibe Splash Damage firması da harita tasarımı ve multiplayer sürecinde yardımcı olmuş. Haliyle The Coalition hem Windows 10 hem de Xbox’a çıkacak bu büyük yapım için pek de risk almak istememiş. Gears of War 4 iyi bir oyun ama yeni bir oyun değil. Risk alıp yenilikçi özellikler denemek yerine The Coalition firması çalışan bir sistemi cilalayıp yeni bir senaryo ve Unreal Engine 4’ün muhteşem gücüyle birleştirerek Gears of War 4’ü ortaya koymuş. Zaten Ultimate Edition’ı yaptıktan sonra oyunun köklerinin neye dayandığını tam olarak deneyimlemiş olan ekip, temelin üzerine dördüncü oyunu oturturken devrimi değil evrimi benimsemiş.

Birinci oyunun dar alanda siper al savaş sistemini biraz daha geniş alanlara yaymışlar bu kez. Fakat işin güzel tarafı yapay zekanın arkasına dolanabilme, kanatlardan kıstırabilme imkanı da tanımışlar. Aynı şeyi yapay zeka da size karşı yapabiliyor. Haritalardaki “her yol birbirine çıkar” sistemi ve yapay zekanın “siper al, el bombası at, yuvarlan, kanatlardan sıkıştır” zihniyetiyle birlikte tek kişilik senaryoda bile hafiften bir çoklu oyuncu havası alıyoruz ki bu benim oldukça hoşuma gitti. Rakiplerimiz arasında bazı devasa düşmanlarımız da var ki özellikle siperlerine çöküp adam avlamayı seven arkadaşlarımız için bu bir kötü haber. Yerinizde 20 saniyeden fazla durmamanız gereken, yoksa direk mideye ineceğiniz Snatcherlar seriye farklı hava katmış. Buradaki sıkıntı ise düşmanlar büyüdükçe onlara sıktığımız mermi sayısının da haliyle artması ve öldürme işinin giderek sıkıcı hale gelmesi. Neyse ki dengeyi tutturabilmişler de sayıları öyle çok aşırı değil. Kamera açılarımız zaten bir GeOW klasiği olarak yine omuz üstünde, fakat bu kez biraz daha geniş açılı. Tabii yine zıplama olayı yok, ama engeller üzerinden ilerlemek için artık illa ki siper al, karşı tarafa atla sistemi yok. Belirli bir tuşa basarak “Serbest Akış” yapabilme imkanı var ama zaten yığınla düşmanın olduğu ve çok da uzun koşular yapmanıza imkan sağlamayan harita sistemiyle bu özellik “biz koyduk oldudan” öteye geçmiyor. Çok da ihtiyaç duymuyorsunuz kısacası. Oyunun savaş sistemi her türlü akıyor.

gears-of-war-1

İlk oyunlardaki klasik silahlarımız yine mevcut, aktif yüklemede eğer tam zamanında yükleme tuşuna basarsanız, yükleme yaptığınız mühimmat sayısı kadar daha fazla hasar verebilme imkanımız hala yerli yerinde, aman dikkat edin silah sıkıştırmayın. Gerçi karakterlerin silah sıkışmalarına verdikleri tepkiler çok tatlı, arada insanın özellikle kazara yeniden doldurmaya basası geliyor. Tabii bu klasik silahlara ek olarak özellikle oyunun ilk 3 saatinde sizi bolca karşılayacak robot savaşçılara ait yeni silahlarımız mevcut. Bu silahların çoğu yeniden kullanılamayan, ağır hasar veren, büyük abilere ait silahlar. Tabii Locust ve Lament kırması Swarm askerlerini de unutmamak lazım. Bu zebellahların da yine kendilerine ait devasa silahları mevcut. 8 saatlik senaryo boyunca karşılaşacağımız bu rakiplerin yapay zekaları ortalamanın üstünde. Kendilerine SALAK diye hitap ettiğim pek olmadı. Hatta Normal zorluk seviyesinin üstünde oynarsanız, saklandığınız sipere gelip ense kökünüze testereyi yemeniz mümkün.

Yeni oyunda GeOW 2 ve 3’teki açık alanlarda gerçekleşen o devasa görünümlü savaşlardan pek eser yok. Zaten Epic Games’in Judgement dahil tüm oyunlara yaydığı karamsar havayı bu oyunda bulmayı pek beklemeyin. The Coalition kendi stilini yaratmak istemiş olacak ki Unreal 4 motorunu da arkasına alarak önceki oyunlara kıyasla çok daha “renkli” bir dünya ortaya koymuşlar. Epic’in grinin tonlarıyla yarattığı bu devasa ortam, The Coalition’ın bakış açısında daha yaşanabilir renklerle yoğrulmuş. Buna ana karakterimiz JD, nam-ı diğer Marcus babanın oğlu, ve yanındaki ekip arkadaşlarının ölümle burun buruna yakın olduğunuz en zorlu anlarda dahi araya espri sıkıştırmalarından da rahatlıkla anlayabiliyorsunuz. Emniyet kilidi patlamış bir asansör düşerken dahi insan espri yapabilir mi yahu, ama JD yapıyor. Tabii diyaloglar hakikaten güzel yazıldığı için ortamda ne kadar sırıtsa da gülümsettiğinden ben çok da garipsemedim. Sizi bilemem.

gears-of-war-3

Sağda solda bu oyunun çok daha “karmaşık” bir senaryosunun olduğuna dair yorumlar okudum, alakası yok. Gayet düz bir olaylar örgüsü ve önceki oyunları oynamamış olanların hatırlamayacakları birkaç göndermeyle birlikte kafa karıştıracak çok da bir şey yok. Hatta öyle açık uçlu, öyle saçma bir son yapılmış ki bunu indirilebilir içerikle bağlarlarsa rezillikten öte bir durum olur. Yepyeni bir şirketin, efsane bir ismi alıp, Mass Effect 3’ten bile kötü bir sonla bağlamasını aklım almıyor. Resmen bir dizinin gelecek sezonu müjdeleyen final bölümü gibi. Sanırım ne demek istediğimi tam olarak anlatabilmiş oldum.

Lakin ufak bir serzenişte bulunmak istiyorum. Biliyorsunuz oyunun Horde modu (bir alanı dalga dalga gelen düşmanlara karşı koruduğumuz co-op mod) ikinci oyundan beri güncellenerek bu oyunda Horde 3.0 olarak boy gösteriyor. Bunu zaten ayıla bayıla oynayacağız. Ama senaryo sürecine neden Horde modunu ekleyip de tembellik yaptınız sevgili yapımcılar. Harita kasmak, senaryoyu derinleştirmek bu kadar mı zor geldi. Tamam sekiz saatlik süreçte oyunun tekrar ettiğini görmek pek mümkün değil ama dalga dalga gelen düşmanları tutmayı en azından senaryo bölümünde insan görmek istemiyor. Özetle The Coalition kendi oyununu yapmak yerine Epic Games’in ekmeğini yiyor sevgili oyunseverler. Nokta.

gears-of-war-4

Oyunu oynadığım sistemi yazayım, i5 6600 K, 8 GB Ram, GTX 970 ekran kartı. Her şey ultrada, Vsync açık sabit 60 FPS. Açıkçası bu kadar iyi bir optimizasyon beklemiyordum. Özellikle Windstorm adı verilen fırtınada ortalık birbirine giriyor, parçacık efektleri ve ambient occlusion efektinin dibine vuruluyor ama oyun bana mısın demiyor. Bravo, harika bir iş çıkarmışlar. Bu arada oyunun ara videoları önceden kaydedilmiş düşük çözünürlük videolar değil, doğrudan oyun içi görsellerle o esnada çizilen görüntülerden oluşuyor. Haliyle oyunun bu derece iyi performans göstermesi ara videolardaki performansın da iyi olmasını sağlıyor.

Oyun sadece tek kişilik senaryodan oluşsaydı oynanış ne kadar elle tutulur ve sağlam olsa da daha önceki oyunları tekrar ettiğinden ve havada kalan sonuyla kişiyi mutsuz ettiğinden kocaman bir 7 puanı hak ederdi. Ama gelin görün ki Horde 3.0 modunun başlı başına bir yazıyı hak ediyor oluşu ve multiplayer modlarının çok uzun süre kişiyi oyalayacağını düşünürsek, dakika sıkmayan oynanabilirliği, harika grafikleri, kulaklarınızda horon tepen tınıları ve umut vaat eden ana karakterleriyle , bilgisayarlarımıza teşrif eden bu leziz oyunu her oyun severe tavsiye ediyorum. Bilgisayara böyle güzel shooterlar gelmiyor sen nihayetinde. Gears of War 4 Rehberinde müthiş eğlenceli Horde 3.0 Modunu ve çoklu oyuncu modlarını inceleyeceğiz.

Marcus Baba’nın selamını almadan geçmeyin.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
311
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 83

Savaş çarkları Gears of War 4 ile birlikte bir kez daha huzursuzca dönmeye başlıyor. Bu sene en çok sevdiğin şirket ve en nefret ettiğin şirket hangisi deseler, iki soruya da cevabım Microsoft olurdu. Büyük nefretler büyük aşklar doğurur. Nihayetinde biz bu nefreti sevgiye çevirebildik ama çok zor oldu be Microsoft. Peki önce nefretimden bahsedeyim, şu ..

Sonuç OFD: 83.0% 83 Harika
9.2 7 75 9.25 -
Senaryo pek bir şey vaad etmese de, taş gibi oynanabilirliği, harika çoklu oyuncu modları ve Horde 3.0 ile birlikte Gears of War 4 bu senenin elle tutulur, harika oyunlarından biri.

Oyunu temin etmemize yardımcı olduğu için Microsoft Türkiye'ye teşekkür ederiz.

Benzer Yazılar

Civilization VI’ya Bahar Güncellemesi Geldi

Civilization VI'ya Bahar Güncellemesi Geldi


Civilization VI'ya Bahar Güncellemesi Geldi

2K ve Firaxis Games, Sid Meier’s Civilization VI için ‘Spring 2017’ güncellemesini yayınladı. Şu an için PC oyuncularına sunulan ve yakında Mac ve Linux için de yayınlanacak olan bu Civilization VI güncellemesinde çeşitli denge değişiklikleri, yapay zeka ayarlamaları, çokluoyuncu...

Battlefield 1 They Shall Not Pass İnceleme

Battlefield 1 They Shall Not Pass İnceleme


Battlefield 1 They Shall Not Pass İnceleme

Battlefield 1'in ilk genişleme paketi olan They Shall Not Pass'i sömürdük. Battlefield 1 Premium Pass sahipleri, ilk genişleme paketi olan They Shall Not Pass'i asıl çıkış tarihine nazaran yaklaşık iki hafta önceden denemeye başladı. Playstore'un katkıları ile bu talihe ben de eriştim...

Mount & Blade II: Bannerlord Geliştirici Günlüğü Blog 15 – Değerli İlişkiler

Mount & Blade II: Bannerlord Geliştirici Günlüğü Blog 15 – Değerli İlişkiler


Mount & Blade II: Bannerlord Geliştirici Günlüğü Blog 15 – Değerli İlişkiler

TaleWorlds, Bannerlord için hala ser verip sır vermediği bir dönemde bizlere sürpriz yaparak yeni bir geliştirici günlüğü yayınladı! Sizler için çevirdik! Bu ay dünyaca ünlü PC Gamer dergisine kapak konusu olan Bannerlord, bizleri gururlandırırken çıkış gününü iple çektirmeyi ihmal...

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz