Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 4

Mount&Blade II: Bannerlord hakkında çıkartılan dördüncü developer blog yayınlandı. Bu blogda TaleWorlds, Bannerlord’da ki kale kuşatmalarından bahsediyor.

Okumaya devam et Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 4

Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 3

TaleWorlds Entertaintment’ın 3. Developer Blog’unun çevirisi karşınızda. Bu yeni blog yazısında TaleWorlds bizlere yeni arayüzünü tanıtıyor.

Okumaya devam et Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 3

Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 2

TaleWorlds Entertaintment’ın geliştirdiği ve çıkışı sabırsızlıkla beklenen Mount&Blade II: Bannerlord için yayınladığı ikinci Dev Blog çevirisi sizlerle!

Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 2 – Boyanmış Bitkiler

Bu blog yazısına bir önsöz niyetiyle, bir önceki blog yazısına gelen muhteşem tepkiye olan içten teşekkürlerimizi iletmek istiyoruz. Belli bir heyecan bekliyorduk ve biliyorduk ki (bize bunu iletmekten çok nadir ara vermenizden dolayı, ki bu muhteşem bir şey!) Bannerlord’dan yeni bilgiler bekliyordunuz fakat verdiğiniz geri bildirim kesinlikle tahminlerimizi aşmış bulunmakta. İlk blog yazısı Facebook’ta en çok beğenilen, paylaşılan ve en çok yayılan girdimiz oldu. Forumlarımız çıldırdı (her zamankinden daha fazla), Reddit’te, /r/mountandblade in yanısıra /r/Games subreddit’inde ana sayfaya yükselerek büyük bir ilgiyle karşılaştık. Ve Twitter’da sanıyoruz herkes caps lock ile oldukça eğlendi.

Blogun istekli takipçileri ve yeni ziyaretçiler, bu ikinci blog yazısında oyun motorumuzun programcıları ve onların yapım sürecindeki rollerini konuşucağız. Oyunun çekirdeğini geliştirdiklerinden dolayı, programcılar ofisin ortasında yer alıyorlar. Ofisin o bölümü genellikle diğer yapımcıların bol bol uğramalarından dolayı meşgul ve kalabalık durumda oluyor. Işık ustaları ve oyun motoru mühendisi olan ekibin donanımları güçlü olmakla beraber ekibin tutumu rahat ve açık durumda.

Oyunların geliştirildiği oyun motorları, oyunun ve yapım aşamalarının iskeletlerini oluşturur. Oyun motorunu geliştiren ekibimizin iş yoğunluğu, çizerlerimizin , programcılarımızın, grafik programcılarımızın istekleri (ışıklandırma ve gölgelendirme) ve oyun içerisinde bulunan ve işin ehli olmayan kişilerin kavrayamayacağı düzeyde bazı teknik ama çekirdek etmenleri kapsıyor.

Bannerlord’un geliştirildiği programlar ve yardımcı etmenlerin zevkli parçalarından bir tanesi, oyun içindeki bir sahneye evler ve ağaçlar gibi nesneleri yerleştirmek ve ışıklandırma dışında, gökyüzü ve yeryüzünü düzenlememize olanak sağlayan sahne düzenleyicisi. Yeni oyun motorunun büyük bir parçası olan bu program, yüksek derecede kontrol ve düzenleme olanağı sunan profesyonel bir uygulamaya dönüştü. Sahnelerin kalitesini ve etkisini büyük bir biçimde geliştirerek tasarımcılarımıza büyük bir olanak sağlamasının yanı sıra mod yapımcıları için de tamamen erişilebilir durumda olacak. Önceki oyunlarımızın büyük bir parçası haline gelen modifikasyon desteği, Bannerlord’un yapım aşamasında göz önüne alınan ilk etmenlerden bir tanesi.

Bannerlord için sıfırdan tasarlanan yeni oyun motorunun Edit Mode kısmı.

 

Programcı ekibimizin görevlerinin çoğunluğu, oyunla birlikte oyunu geliştirirken kullanılan aletlerle beraber, tasarımcı ve diğer programcı ekiplerimizin isteği doğrultusunda gerçekleşiyor. Kendi oyun motorumuzu ve yardımcı programları geliştirmek aynı zamanda onları kendi özel ve belirli ihtiyaçlarımızı karşılamak için geliştirmemize de olanak sağlıyor. Bunun basit bir örneği olarak bitki örtüsünün renklendirilmesini gösterebiliriz. Warband’ın sahne düzenleyicisinde bitkiler de dahil olmak üzere bütün objeler sahneye tek tek eklenmek durumundaydı. Fakat Bannerlord’da yığınlarca çim ve küçük kayalar oyuna sanal bir fırçanın etkisiyle çok kolay bir şekilde oyuna eklenebiliyor. Eklenen bu ögeler oyunda değiştirilebilen parametrelerce ayarlanabilen doğal akışa uygun olarak rastgele bir biçimde yere otomatik olarak yeryüzüne yerleşebiliyorlar.

Aşağıda göreceğiniz görüntüler DirectX 11 kullanan oyun motorunun görüntüleri. Oyunun çıkış sürümü DirextX 9 desteğine sahip olacak. Bu oyunun yüksek veya düşük ayarlarda ki çeşitli bilgisayarlarda olabildiğince düzgün çalışmasına olanak sağlayacak. Oyunu DirectX 11’de çalıştırmak performansı ve görsel kaliteyi optimize etmeye yardımcı bir kaç gelişmiş ayarı oyuncuya sunmakta.

“Battanian Town” sahnesinin öğle vakti görüntüsü. Warband ile karşılaştırılamayacak bir kalite düzeyi söz konusu.
“Battanian Town” sahnesinin gece zamanı görüntüsü. Yeni Skybox’lar kaliteli gözüküyor.

Ekran görüntülerinde aynı sahneyi kullanarak farklı atmosferler yaratılabileceğini görebilirsiniz. Atmosfer ayarlarımızın gördüğü geliştirme ve eklemeleri burada listelemek mümkün değil. Her ne kadar burada tasarladığımız sahneler gerçekçi görüntü efektleriyle oluşturulduysa bile, sis ve ışıklandırma gibi efektlerin değişkenleri tamamen özelleştirilebilir durumda. Bu çeşitlilik, teknik ayarları kurcalamayı seven kişilerin ve mod yapımcılarının modlarında ve haritalarında yaratabilecekleri sonsuz seçenek sunmakta.

Mount&Blade II: Bannerlord Dev Blog Bölüm 1’in Türkçe Çevirisini okumak için bu haberimize göz atabilir, Mount&Blade II: Bannerlord hakkında ne bildiğimizi öğrenmek içinde dosya konumuzu okumanızı tavsiye ederiz.

Çeviri Mehmet Arda Gündüz.

Bu yazıyı kaynak kullanmadan kopyalamak, alıntılamak yasaktır verilen emeğe hakarettir. Lütfen kaynak göstererek kullanınız. Teşekkürler!

Mount & Blade: II Bannerlord Hakkında Neler Biliyoruz?

TaleWorlds Entertaintment’ın göz bebeği, Mount&Blade Serisinin devam oyunu Mount&Blade II:Bannerlord hakkında şimdiye kadar neler öğrendik? Bu dosya konusu sizler için.

Türkiye’de yeni yeni gelişmeye başlayan oyun sektöründe ismi en tepede ve ilk önce anılan şirketlerden bir tanesi kuşkusuz TaleWorlds Entertaintment. Ufak bir hobi olarak başlayan Mount & Blade projesi, Türk Oyun Sektörünün en başarılı örneklerinden birisi oldu. Onlarca ödül topladı. PCGAMER tarafından “Tüm Zamanların En İyi 100 Oyunu” listesinde yerini aldı. Hal böyle olunca serinin devam oyunundan da beklentiler bir hayli arttı. Yeni yapımı hayran kitlesi tarafından aylardır heyecanla bekleniyor. Peki Mount & Blade II: Bannerlord hakkında neler biliyoruz?

Bannerlord’a gelmeden önce ilk olarak TaleWorlds ve Mount & Blade’in tarihini anlatmak gerekiyor. Çünkü bu oyunun başladığı yerden bugünkü noktası arasında dağlar kadar fark mevcut.

TaleWorlds Entertaintment 2005 yılında Armağan Yavuz ve eşi İpek Yavuz tarafından kurulan şirket ilk yapımları Mount & Blade’i 5 kişilik bir ekip ile geliştirdi. Ekip şu an 50’ye yakın kişiye ulaşmış durumda ve canla başla Mount & Blade II: Bannerlord üzerinde çalışmakta.

İlk Mount & Blade Eylül 2008’de satışa çıktı. Oyun geliştirilirken de satın alınabiliyordu. İlk oyundan 1.5 yıl sonra, 1 Nisan 2010’da ilk oyunun hem grafiksel hem de oynanış bakımından büyük bir gelişme yaşanmış hali Mount & Blade: Warband satışa sunuldu. Türkiye’de kutulu olarak yayınlanan ilk Mount & Blade oyunu olan Warband’in kutu içeriği ise oldukça zengindi. Warband ile gelen multiplayer özelliği oyunu hâlâ oynatan özelliklerden bir tanesi. Warband’e çıkan pek çok muhteşem modu da unutmamak gerek.

M&B serisinin üçüncü oyunu Mount & Blade: Ateş ve Kılıç Mayıs 2011’de raflardaki yerini almıştı. Oyun motorunu kullanmaları için Ukraynalı oyun stüdyoları Sich Studios ve Snowbird Games’e izin veren TaleWorlds, yeni oyunun multiplayer kısmını geliştirmiş, Singleplayer kısmı ise Ukraynalı yapımcı Sich Studios ve Snowbird Games tarafından geliştirilmişti. Ateş & Kılıç her ne kadar aynı isimli romana dayanılarak oluşturulduysa da gerçek dünyada geçiyordu. Bu da M&B serisinde bir ilkti. Ateş & Kılıç oyuncuların çoğunluğu tarafından geçer not alamasa da, Warband’de görülmeyen bir kaç küçük detay oyunu özel kılıyordu. Multiplayer’a gelen co-op özelliği oldukça eğlenceliydi. Türkiye’de kutulu olarak çıkan Ateş & Kılıç, Warband kadar olmasa da kutu içeriği doyurucuydu.

Nisan 2012’de ise Warband’e çıkmış en başarılı modlardan birisi olan Mount&Musket, mod yapımcıları ve TaleWorlds modu dahada geliştirerek Warband’e DLC olarak çıkarttılar. Yine gerçek dünyadan bir dönem içerisinde yer alan DLC sadece multiplayer odaklıydı. Büyük haritalar ve aynı anda 250 oyuncunun oynayabileceği bir ortam sunuyordu. DLC’yi kutulu olarak DLC ile eş zamanda çıkan Mount & Blade Koleksiyon paketinde bulabiliyorduk.

Peki Bannerlord hakkında neler biliyoruz?

Tarihlen 27 Eylül 2012’yi gösterene kadar hiç kimse TaleWorlds’ün ne üzerinde çalıştığını bilmiyordu. O gün yayınlanan ufak teaser trailer ile her ne kadar oyun içinden bir görüntü sunmasa da, TaleWorlds tüm dünyaya yaşadığını ve seriyi devam ettireceğinin mesajını veriyordu. Ancak bu fragmandan sonra TaleWorlds sessizliğe gömüldü. Bir yandan dedikodular çıkarken ser verip sır verilmedi. O dönem boyunca tek avuntumuz Ukraynalı Snowbird Games’in üzerinde çalıştığı “Caribbean!” idi. Ki o ayrı bir haber konumuz. Bir sene boyunca TaleWorlds forumları tam bir savaş alanıydı. Oyun hayranları inanmak istiyordu. Oyunun 1 Nisanda duyurulacağı dedikodusu yayıldı önce. Malum TaleWorlds her 1 Nisan’da forumlarında hayranlarına şaka yapmayı pek sever. Ama bu seneki şakaları şaka yapmamaları olmuştu. Her geçen gün oyunun en yakın oyun fuarında tanıtılacağı fikirleri dönüyordu ortalıkta. Fakat en sonunda TaleWorlds orucunu bozmuş tam bir yıl sonra, 27 Eylül 2013’de bizleri yeni oyun Bannerlord’un ekran görüntüleriyle baş başa bırakmıştı. 12 Ekran görüntüsü ve 12 sanat çizimi ile bizi büyülemeyi başaran TaleWorlds’ün oyuncuları neden beklettiğini anlamıştık.Oyun motoru en baştan yazılmış, grafikler önceki oyunlarla kıyaslanamayacak kadar geliştirilmişti. Ekran görüntülerini ve sanat çizimlerini incelemek için galerimize bir göz atın.

mb2-bannerlord-galeri

TaleWorlds’ün tepe ismi Armağan Yavuz, forumda belkide hayran kitlesinin en sevindiği mesajı veriyordu. “Artık daha güncel şekilde gelişmeleri yayınlayacağız.”  İşte bu söz 22 Kasım günü ilk meyvesini verdi. Tale Worlds, Developer Blog işine girmişti. TaleWorlds ailesini ve ofisini anlatan ilk blog, TaleWorlds’ün “artist takımı”nı konuk ediyordu. Developer Blog’un Türkçe çevirisini okumak için sizi şöyle alalım.

Bannerlord açıklandığından beri benim en çok dikkatimi çeken konu, önceki oyunlarda dağıtımcı olarak yurt dışında gördüğümüz Paradox Interactive’in ismi hiç bir yerde geçmiyor. Warband’in acele ve buglı çıkmasındaki en büyük etken olan Paradox’un bu sefer olmayışı beni açıkça mutlu etti. TaleWorlds bu sefer oldukça emin bir şekilde belirtiyorlar. “Oyun biz oyundan memnun olmadıkça çıkmayacak.” mesajını aldım ben. Ki bizim içinde belkide en önemli gelişme bu olmalı.

Oyunda olacak özelliklerden şimdilik kesin olanları listeleyelim.

  • Oyunda Steam Works Desteği olacak. Detaylar için bu haberimize bakabilirsiniz.
  • Multiplayer desteği kişisayısı arttırılarak geliştirilmiş bir halde olacak.
  • Oyun haritası dahada büyük bir hale geleceği röportajlarda belirtildi.
  • Oyunda Warband’ın öncesindeki bir zamanda, Calradia İmparatorluğu yıkılmadan önce, fakat iç savaşın yaşandığı dönemlerde geçecek.
  • Warband’de yer alan ırklar doğal olarak savaşçı kabileler halinde oyunda yer alacaklar.
  • Warband’e oranla daha gelişmiş bir oyun motoru sayesinde daha gerçekçi grafikler ve gelişmiş, yenilenmiş bir oyun içi arayüzü.
  • (Büyük ihtimal ile) Oyun Türkçe Dil desteğine sahip olacak.
  • (Büyük ihtimal ile) Oyun içindeki karakterler seslendirilecek. (TaleWorlds’ün seslendirme ile ilgili kişileri işe aldığı biliniyor.)
  • (Büyük ihtimal ile) Türkiye’de kutulu olarak satışa çıkacak.

Şimdilik elimizde olan kesinliğe yakın bilgiler bu kadar. Fakat eminiz ki TaleWorlds bizi eskisi kadar habersiz bırakmayacak bundan sonra. Ufak bir not, çıkış tarihi hâlâ açıklanmadı. Fakat benim kişisel tahminlerime göre 2014 Yaz-Sonbahar dönemlerinde bir çıkış bekleyebiliriz. Daha öncesi de olabilir. TaleWorlds’e bağlı tabii ki.

Bu yazıyı kaynak kullanmadan kopyalamak, alıntılamak yasaktır verilen emeğe hakarettir. Lütfen kaynak göstererek kullanınız. Teşekkürler!