Infinity Ward Call of Duty Ghosts 2 İçin İlk Sinyalleri Mi Veriyor?

Infinity Ward Topluluk Yöneticisi Ashton Williams’ın Twitter hesabından yaptığı paylaşımlar, Call of Duty Ghosts 2’yi işaret ediyor olabilir. Okumaya devam et Infinity Ward Call of Duty Ghosts 2 İçin İlk Sinyalleri Mi Veriyor?

Call of Duty: Ghosts İnceleme

Cihangirlik iddiasında bulunan devletler evrensel bir davaya, bu davanın arkasında koşacak askeri güce ve yine bu davaya destek olan büyük bir nüfusa sahip olmalıdır. Bunu başaran medeniyetlerin uzun süre bölgesine hükmetmiş ve direk olarak ulaşamadığı bölgelere ise korku ve endişe salmıştır. Peki bu medeniyetler nasıl madem böyle istikrarlılardı da neden tarihin farklı dönemlerinde çeşitli süper güçler görmekteyiz? Gücün getirdiği rehavet ve körlük, içteki düşmanların tespit edilememesi ve yavaş yavaş yozlaşmayla dış güçlerin bu bozulma karşısında gösterdiği stratejik ataklarla çeşitli dönemlerde bir süper gücün yok olduğunu lakin peşi sıra bir başka süper gücün açığa çıktığını görmekteyiz. Lakin bazı tarihi dönemlerde ise süper güçler yerine koalisyonlar, federasyonlar ya da birbirine denk medeniyetler de olmuştur. Süper güçlerin olmadığı bu tür zamanlarda ise yer yer bıçkın liderler (İskender, Napoleon, Timur, Serhas) bir hışımla sağı solu fetheder ama çok kısa bir süre sonra tarihin tozu sayfalarında yerlerini alırlar. Son tahlilde medeniyetlerin düşmanı bir başka medeniyet değildir, dış güçlerden önce dikkat edilmesi gereken içteki düşmanlardır…

Call of Duty serisi büyümeye devam ediyor. Polemiklerle çıkışını gerçekleştiren 10. Call of Duty oyunu Ghosts, serinin kendine özgü hikayesi ve alternatif bir evren sunan 4. oyunu oldu. World War II, Black Ops ve Modern Warfare’a ek olarak şimdide bir Ghosts’umuz var. Oyunun sunumunda her ne kadar Call of Duty Modern Warfare 2’den bildiğimiz Simon “Ghost” Riley’nin tarzı kullanılmış olsa da iki oyun arasında bir bağ yok.

call-of-duty-ghosts-2

Call of Duty Ghosts’un alternatif 21. Yüzyılı hoşuma gitmedi desem yalan olur. Orta Doğu’da Tel Aviv savaşı patlak verir ve bölgedeki enerji kaynakları kullanılamaz hale gelir. Haliyle buradan beslenen güçler de zayıflar. Girişte bahsettiğime benzer bir zaman dilimine sahip olan bu aralıkta Güney Amerika ülkeleri yükseliş gösterir. Venezüella’nın başını çektiği askeri, siyasi ve ekonomik birlikteliğin bulunduğu bir federasyon kurulur. Güney ve Orta Amerika’daki ülkelerin büyük bir bölümünün yer aldığı Federasyon, tamamıyla anti Amerika Birleşik Devletleri politikası gütmektedir. ABD “Su uyur düşman uyumaz” diyerek gerekli önemleri alır, lakin Federasyon sanılanın aksine bir adım öndedir… (Bkz. giriş)

Biraz önce izah ettiğim krizlerle dolu bir dönemde Amerika kıtasının farklı bölgelerinde, Antarktika’da ve uzayda çeşitli operasyonlara katılıyoruz. Uzayda, havada, karada ve deniz altı gibi birçok alanda düşmanlarla savaşıyoruz. Oyunun hikaye sunumu gayet başarılı, her zamanki gibi bir film izliyor hissiyatına kapılarak karakterleri kısa bir süre içerisinde özümsüyor ve daha duygusal bir çizgide oyunu sürdürüyorsunuz. Kabul edelim, bu adamlar bu işi biliyorlar. Aksiyon, tansiyon ve adrenalin üçlüsünün bolca yer aldığı oyunda atmosfer de sizi hikayeye çeken bir diğer etken. Beni etkileyen bir husus daha var, eklemeden geçmek istemiyorum. Oyun boyunca klişe olarak gelişeceğini tahmin ettiğiniz veya etmediğiniz yani beklemediğiniz anlık şoke olunacak olaylar yaşanıyor. Modern Warfare 2’den sonra çıkan üç oyunda neredeyse her şeyi tahmin edebilmiştim ama Ghosts’ta 4-5 kere yanıldım ve şoke oldum.

call-of-duty-ghosts-1

Oyun, bildiğiniz FPS ve önceki serilere nazaran oynanışta büyük yenilikler barındırmasa da sistematik bir ilerleme göstermiş. Siper alma ve engelleri aşma, aile fertlerine nazaran daha kullanışlı hale gelmiş. Düşman yapay zekasının bir absürtlüğünü görmedim lakin operasyon düzenlediğim tim arkadaşlarım tüm işi bana yaptırtıyor. Bir de siper aldığım yerden kafamı çıkardığım an mermiler sular seller gibi üzerime akıyor, büyük ihtimal en zor seviyede oynadığımdan böyle.

Call of Duty Ghosts’un tanıtımlarında Riley adında bir Alman kurdu ön plana çıktı. Tanıttıkları kadar varmış, kendisini görür görmez seveceksiniz. Timin bir parçası olan Riley’i çıkan çatışmalar esnasında size destek olması için düşmanları işaretleyerek saldırtabiliyor veya bazı bölümlerde bizzat Riley’i yöneterek düşmanları boğazlıyorsunuz. Oyuna başka bir hava kattığı su götürmez bir gerçek, keşke Riley’li bölümler daha fazla olsaydı demedim dersem yalan olur. Bir köpeği yönetiyoruz peki ya savaş araçları? Elbette, savaş araçlarını da yönetebiliyoruz. Tank, helikopter ve kısıtlı da olsa uçakları yönetebiliyoruz. Bu araçların saldırı sistemlerinin yanı sıra savunma sistemlerini de kullanıyor ve saldırılara karşı kendimizi koruyoruz.

call-of-duty-ghosts-3

Uzay ve deniz altındaki savaşlarda da olabildiğince gerçekçi olunmaya çalışılmış. Çok yabancı değiliz bu tür içeriklere, daha önce çeşitli oyunlarda bu tecrübeyi yaşadık. Hatta Call of Duty Ghosts aman aman farklılık da sunmuyor ama ayrı bir tad olduğu kesin. Öyle ki hikayeyi, atmosferi ve gelişen olayları harmanlayan sunum, deniz altı ve uzayda geçen bölümlerin aklımda kalıcı olmasına vesile olmuş durumda. Haliyle başarılı olduğunu söyleyebilirim. Akranlar ile bir kıyas yapılacak ise elbette eksik yanlar bulunacaktır ama ben geliştiricilerin tüm okyanusta gezecek veya gezegenleri fethedeceksiniz dediğini duymadım…

Peki senaryo kısmında başarılı olan oyun multiplayer’da nasıl? Close Combat yani yakın temas savaşlarını sevenler için hala lider diyebileceğimiz seviyede. Şimdi daha özelleştirilebilir ve önceki serilerde bulunmayan multiplayer modlarıyla Call of Duty Ghosts’un çoklu oyuncu bölümü sizi uzun süreler boyunca meşgul edecek. Multiplayer’da bir manganız var ve bu manganın üyelerinden birini seçerek sizin gibi oyuncularla savaşmaya başlıyorsunuz. Seçtiğiniz karakterin adını, cinsiyetini, yüz şeklini, üniformasını, kaskını, armasını ve mühimmatını değiştirebilirsiniz. Aynı zamanda mühimmat ve yetilerini (perk ve strike) de özelleştirebilirsiniz. Perk ve saldırı çeşitleri de kategorilere ayrılarak çeşitlilik kazanmış, gayet iyi bir gelişme olmuş. Artık alanında daha fazla uzmanlık sergileyen askeri profiller oluşturabiliyorsunuz. Son olarak oyunda 10’u aşkın multiplayer haritasının olduğunun altını çizeyim. Önceki oyunlar ise satışa çıktığında neredeyse bir elin parmakları kadar harita barındırıyordu…

call-of-duty-ghosts-5

Biri uzaylılar demişti. Evet, Treyarch’ın geliştirdiği oyunlardaki zombi temalı ve kendine has bir senaryosu bulunan içeriğe karşı Infinity Ward da rakip bir içerik geliştirmiş durumda. Ghosts ile birlikte seriye uzaylıları kazandırılmış. Senaryo bakımından fazla bilgilendirilmediğimiz ama bir uzaylı istilası kıyameti sonrası dünyasını konu edinen Extinction’da adından da anlaşılacağı üzere uzaylı larvaları ve kovanlarını imha ediyoruz. Aynı Squad bölümlerinde olduğu gibi burada da 4 arkadaşımızla beraber belli fazlardan oluşan Exctinction’da gerici anlar yaşıyoruz. Uzaylı haklama ve larva yok etmeye dayalı olarak para kazanıp özel saldırı türleri uygulayabiliyor veya silahlar satın alarak ve bu silahları geliştirerek uzaylılar karşısında daha fazla mukavemet göstermeye çalışıyoruz.

Ve sıra zurnanın zırtladığı yere geldi. Modern Warfare’dan beri makyaj dışında bir geliştirme göstermeyen motorun sınırları zorlanarak geliştirilen Call of Duty Ghosts yüksek çözünürlüklü kapmalar, biraz daha organik animasyonlar ve yapımcının izin verdiği kadarıyla asla günümüz seviyesini yakalayamayan fizik motoruyla aslında çıtayı yükseltmiş. Ama bu atılım Modern Warfare 2’den sonra yapılacaktı. Arada 3 oyun var ve 4. oyunda bir hareketlilik gösteriliyor. Koskoca 4 yıl geçmiş. COD serisi için başarı olarak algılansa da rakiplere ve oyun teknolojilerinin geldiği seviyeye baktığımızda hala Ghosts’un yeterli olmadığını görüyoruz. Lakin geliştiricilerin iddiaları arasında her etkiye göre gerçek dünyadaki gibi karşılık verecek nesneler, gerçek insan gibi düşünen yapay zeka ile anatomik açıdan çığır açan animasyonlar veya gerçek zamanlı yıkımlar yok. Realist baktığımda bu durumun bu seriye yakışmadığını söylemekten başka bir şey yapamıyorum açıkçası. Son olarak seslendirme ve müzikler için ise olumsuz bir şey söyleyemem, ama bir MW2 değil.

call-of-duty-ghosts-4

Call of Duty serisi, son derece başarılı Modern Warfare 2’nin çıkışından sonra polemiklerle anılır oldu. Her gelen yeni oyun, seriye olumsuz yönde bakanların sayısı giderek artırdı. Yenilik sunmayarak çizgisel ilerleyen oynanış, karakter gelişimindeki istikrarsızlık, teknik açıdan günümüz oyun teknolojilerinde geri kalan motor ile sunulamayan çeşitli özellikler ve sürekli sıçrayış yapan akranlar serinin ciddi anlamda sever kaybetmesine sebep oldu. Ama Call of Duty Ghosts’ta değişim için adım atılmış. Şeytanın bacağı kırılmamış ama en azından bir ışık gördüm ben.

Call of Duty Ghosts, klasikler hariç bu zamana kadar çıkan Call of Duty oyunları arasında değer bakımından Modern Warfare 2’den sonra ikinci sıraya yerleşti diyebilirim. Senaryosu ve hikaye sunumu olarak elbette ailede birbirine üstünlük sağlayacak üyeler vardır ama genel bir tahlil yaptığımızda Ghosts için olmuş diyebiliyorum. Bilinçli birçok oyuncu, ki buna ben de dahilim, son yıllarda COD serisi için ‘Aynı oyunu makyajlayıp pahalı bir şekilde her sene önümüze koyuyorlar’ yorumunu yaptı. COD Ghosts bu yorumların kırılma noktası diyebilirim, umuyorum ki yeni gelecek oyunlar eleştiriler daha fazla dikkate alınarak geliştirilir. Oyuncuların geneliyle hemfikir olduğum pahalılık hususu ise tamamıyla Activision’ın satış politikasıyla alakalı ve bu duruma şu an ve hatta uzun yıllar boyunca çözüm yok gibi gözüküyor.

Not: Oyunda klan kurmak için COD Ghosts sitesinden profil oluşturmanız lazım. Profil alanında ülkeler kısmında Türkiye yok. Hatırı sayılır birkaç ülke daha yok, kabul edilebilir bir şey değil. Ne yazık ki klan kurmak ve bazı içeriklerden yararlanmak için yurtdışında bir yerde ikamet ediyormuş gibi bilgiler girmeniz lazım. Umarım en kısa zamanda bu eksiklik giderilir.