Need for Speed Payback’in Dünyasını Keşfetmeye Hazır Mısınız?

Need for Speed Payback için yayınlanan yeni video aracılığıyla oyunun geçeceği Fortune Valley’i tanıma şansı elde ediyoruz. Okumaya devam et Need for Speed Payback’in Dünyasını Keşfetmeye Hazır Mısınız?

Need for Speed Payback İçin Yeni Bir Oynanış Videosu Yayınlandı

Need for Speed Payback için Gamescom 2017’de yayınlanan yeni video sayesinde oyunu 4K kalitesinde 60 FPS olarak görme imkanı buluyoruz. Okumaya devam et Need for Speed Payback İçin Yeni Bir Oynanış Videosu Yayınlandı

OF! Özel: Filmi Çekilmiş 20 Oyun

Konu net, filmi çekilmiş oyunlar. Ya da yok, filmi yapılmış oyunlar? Oyunu çekilmiş filmler? Ehm… Neyse. Karşınızda Filmi Çekilmiş 20 oyun!

Okumaya devam et OF! Özel: Filmi Çekilmiş 20 Oyun

OF! Özel: Fiyatına İki Kez Bakmanız Gereken 10 Oyun

Bayram ile oluşan boşlukta oyunlara sarılan oyunculara uyarı niteliğinde bir liste hazırladık. Bu oyunların fiyatlarına iki kez bakın, akabinde satın alın.

Okumaya devam et OF! Özel: Fiyatına İki Kez Bakmanız Gereken 10 Oyun

Need for Speed Rivals İnceleme

Dile kolay ama şöyle bir geriye dönüp baktığımızda hiç de kolay gözükmüyor. Öyle veya böyle Need for Speed’li 20 yıl geçirmişiz. Koskoca 20 yıl! Kimileri bu seriyle yatıp kalktı kimileri ise bu ailenin birkaç ferdiyle harika anlar yaşadı. Need for Speed, birçok oyuncunun hız tutkusunun dijital ortama yansımış haliydi ve her yeni üyesiyle de öyle olmaya devam ediyor.

Need for Speed II, Need for Speed III, Hot Pursuit 2, Underground, Underground 2 ve Most Wanted benim unutamadığım ve birçok anımın olduğu oyunlar. Ne yazık ki Most Wanted yani 2005’ten sonraki oyunlarda sürekli bir bocalama oldu. EA’nın politikalarını bu bocalamanın ana etkeni olarak işaret ederek kısaca bu hususu geçelim. 2008’de çıkan Undercover ve 2010’da çıkan Hot Pursuit ile düzelme işaretleri gösteren seri nihayet beklenen o yapımı, en azından Hot Pursuit kategorisinden de olsa, önümüze koymayı başardı. Need for Speed Rivals, o beklediğiniz oyun…

need-for-speed-rivals-1

Need for Speed aslında başlarda sadece sokak yarışlarını tema edinmiş bir oyun serisiydi. Fakat sokak yarışlarının unutulan bir öğesi 1998 yılında çıkan oyunla seriye eklendi, polisler! Need for Speed 3 yani diğer adıyla, ve bir alt serinin başlanıcı olan, Hot Pursuit ile sokak yarışlar ve polis kovalamacası bir arada oyuncuya sunuldu. Rivals da iki cephenin birbiriyle olan savaşını birkaç adım öne taşımış durumda.

Rivals’ta Polis ve Yarışçılar olarak iki cephenin birbiriyle olan amansız mücadelesinde rol alarak, iki tarafın da duygularını anlamaya çalışıyoruz. Bu sefer polis ve yarışçı ayrımının sınırı keskin hatlarla belirtilmiş durumda. Evet, zevkinize göre her iki cephede de yer alarak savaşı farklı açılardan görmek ve bizzat bu savaşın ön saflarında bulunabiliyorsunuz ama sunum olarak gönlünüzde bir seçim yapmanız gerektiğini anlıyorsunuz.

Senaryo? Evet, var ama oldukça sığ. Hayali bir şehir olan Redview Country’de yarışçı tarafında oyuncular, yani bizler Zephyr adlı bir sürücü rolüne bürünüyoruz. Zephyr ve akranı diğer yarışçılar, internete polislerden kaçış videolarını koyarak otoriteye meydan okuyorlar. Zamanla gelişen olaylar karşısında FBI da boş durmayıp The VRT adında özel polislerden ve eski yarışçılardan oluşan bir teşkilat kurarak yarışçıların peşine düşüyor. Nadir ve kısa ara sinematikler ile görev sahasına çıkmadan önceki ekranda birkaç cümle ile dile getirilen duygular vesilesiyle hangi cephenin olaylara nasıl yaklaştığını anlıyorsunuz. Birisi buna özgürlük ve hız tutkusu diyor bir diğeri de başıbozukluk…

need-for-speed-rivals-2

Sıra geldi oynanışa. Oyuna başlarken polis ve yarışçılar olmak üzere iki teste tabi oluyoruz. Bu bölümde oyunun sistemini öğreniyoruz. Eğitim bölümü bittikten sonra ister yarışçı ister polis olarak asıl muhteva için başlangıç yapıyoruz. Ben yarışçı olarak oyuna devam ettim. Bazı yarışlar yaptım, polislerden kaçtım, bu esnada birçok araç solladım sağladım. Bu yapılanların birçoğu görev ama görevlere varmadan ya da hemen bitiminde farklı kovalamacalara dahil oluyorsunuz. Görevleri tamamladıkça senaryo ilerliyor aynı zamanda yeni araçlar kullanılabilir oluyor ve kazandığınız speed point’lerle araçlarınızı geliştirebiliyorsunuz.

Tatminkar sayıda araç mevcut, eğer yok ‘Ben sıkı tutkunuyum bu tür oyunların’ derseniz, DLC’ler ile yeni araçları oyuna ekleyebilirsiniz. Otomobilleri görsel ve teknik olarak iki kategoride özelleştirebiliyoruz. Her iki kategoride de aracımızın genel görüntüsü pek değişmiyor. Yani orijinal araçları adeta birer palyaçoya dönüştüremiyorsunuz, şükürler olsun… Ek olarak Pursuit Tech adlı bir geliştirme kategorimiz daha var. Polislerin önceki oyunlarda üzerimizde kullandıkları bu teknolojiyi artık biz de kullanabiliyoruz. İki tane teknoloji seçme hakkımız var. Ben Turbo ve EMP’yi seçtim. Buradaki seçenekler sayesinde polisleri ve rakip yarışmacıları, yarışlar esnasında veya kovalamacalarda saf dışı bırakabiliyor ya da üstünlük sağlayarak mücadeleyi başarılı bir şekilde tamamlıyorsunuz. Burada her şey tadında ve olması gerektiği gibi.

need-for-speed-rivals-3

Oynanışta hoşuma giden ve eleştirilebilecek birkaç hususa da değinmek istiyorum. Speed Point’leriniz sürücüyken yakalanırsanız sıfırlanıyor. Bunun dışında bir yaptırım yok. Otomobiller polis araçlarına nazaran daha güçsüz. Yarışçıların işi bir seviyeden sonra çok zorlaşıyor. Polislerin size 2 veya 3 kez çarpması sonucu aracınız ağır hasardan ilerleyemiyor ve yakalanıyorsunuz. Eğer Hideout’a kadar dayanırsanız dibinizde 10 polis arabası olsa dahi kurtuluyorsunuz. Ne yani Hideout’lar elçilik mi polis giremiyor? İşte eleştirdiğim kısım bu. Bu kadar basit olmamalıydı, tamam, Hideout’a varmak ayrı bir sancı ama bu kadar da kolay olmasın. Bunun dışında yarışlarda Pursuit Tech’ler işinizi çok kolaylaştırıyor. Ben bir süre bu özellikleri aktif etmedim, gerçekten çıldırmak üzereydim, iki kere oyunu sinirden kapadım! Ama bu benim kaçak oynamamla alakalı, gerçekten mücadele bu özellikler olmadan varlığını hissettiriyor. Yani Hideout ve Pursuit Tech, kurnazca iyi kullanıldığında oyun mücadeleci ruhundan taviz veriyor ve arcade yarış oyunu olduğunu oyuncuya hatırlatıyor. Peki hoşuma gidenler, beğendiğim yanlar? Sizin gibi otobanlarda gezen rakiplerinize anlık yarış teklifi yaparak bir mücadeleye tutuşuyorsunuz, tabi hız şart, kameralara ve radarlara yakalanıyorsunuz, 2 yarışçı ile başlayan mücadeleye polisler dahil oluyor. Muhteşem. Polisken de gizli polis de olabiliyor, etrafta kurallara uymayan yarışçıların dibine kadar girip sireni açıyor ve kovalamacayı başlatıyorsunuz. Acımasızca!

need-for-speed-rivals-4

DICE’ın eseri olan Frostbite 3 motoru ile geliştirilen oyun, seriye yeni bir soluk getirmiş durumda. Otomobiller son derece gerçekçi, çevrenin otomobiller üzerindeki etkileri de öyle. Ayrıca Redview şehri güzel dünyamızın küçük bir örneği gibi. Neredeyse 160 bin kilometre uzunluğunda yollara sahip şehrimizde kuzey, batı, güney ve doğu coğrafyalarını andıran bölgeler var. Oyunda gün döngüsü ve değişen hava şartları da mevcut. Frostbite 3 ile hayatımıza gerçek anlamda giriş yapan Levolution özelliğini Battlefield 4’ün multiplayer haritalarında görmüştük. Bu özellik sayesinde haritalar oyun boyunca farklılaşarak oynanışı etkiliyordu. Need for Speed Rivals’ta durum bu kadar ciddi olmasa da hava şartlarının değişimi gerçekçiliği had safhaya çıkardığı gibi oyuna bağlanmanıza da vesile oluyor. Yahu o yağmurlu havadaki efektler, güneşin yansıyan ışıklarıyla parlayan otobanlar nedir? Görmeniz lazım, kesinlikle! Atmosferin zenginliği, otomobillerin hem görsel olarak kusursuzluğu hem de sürüş olarak verdiği his bir arcade oyunu için ideal ötesi. Bu sefer olmuş diyebiliyorum, gönül rahatlığıyla…

Atmosfer demişken seslere de değinelim. Otomobil seslendirmeleri beklediğimden iyi, otomobillerde özellikle farklı markalara geçiş yapıldığında motordan çıkan ses ve yol tutuşu gibi (oyun kolu ile oynuyorsanız) farklılığın var olduğunu ciddi anlamda hissediyorsunuz. Elbette fren, nitro kullanma, çarpma ve çevresel sesler de önceki NFS serilerine ve diğer akranlara nazaran geride olmadığı gibi ağır üstünlüklerde göstermiyor. Yani buradan da Rivals geçer not alıyor. Müziklere gelecek olursak, evet müzikler oyunun ağırlığına yakışmayacak derecede hareketsizler fakat (bence) tencere tavanın birbirine vurulduğunda çıkan sesten daha rahatsız edici olan Rock/Metal ve türevlerinin kullanılmamasına da çok sevindim. Böyle daha iyi olmuş, fakat ben daha iyi örnekler seçerdim. Ama ne olursa olsun çoğu kişi otobonları ağlatırken genelde oyununkileri değil kendi müziklerini dinliyor. Seçimler hususunda takılıp oyunu eleştirecek değil, hayır, bu kesinlikle oyunu eleştirmek için bir kıstas değil.

need-for-speed-rivals-6

DICE, Ghost ve Criterion oyun stüdyolarının imece usulü ile geliştirdikleri Need for Speed Rivals’ı daha anlatacağım birkaç özelliği daha var. Autolog’u hatırlıyor musunuz? İlk olarak 2010’da çıkış yapan Need for Speed: Hot Pursuit ile tecrübe etmiştik bu özelliği. Orijinal olarak oyunu edinenler arasında bir sosyal ağ sistemiydi Autolog. Bu sistem Need for Speed Rivals ile seviye atlamış ama düzeltilmesi gereken bir yanı var. Önce sistemi tanıtayım sonra eleştireceğim. Singleplayer kısmını oynarken polis ve rakip yarışçıların yapay zeka değil de arkadaşlarınız ya da arkadaşlarınızın arkadaşları tarafından yönetildiğini düşünün. Süper ve aşırı mücadeleci gözüküyor değil mi? Aynen öyle, multiplayer ve singleplayer birleştirilerek ALLDrive adıyla hizmetimize sunulmuş. Oyunun başları harika gidiyordu ta ki arabam donana kadar. Bu sorun nedir derken anladım ki ALLDriver’da beraber oyun oynadığım arkadaşlarımdan biri sunucu oluyor, sunucu olan arkadaş oyunu kapattığında bir diğer oyuncu sunucuyu devralana kadar oyun donuyor. Kusura bakmayın neredeyse hız rekoru kırarken bir anda böylesine bir donmaya ben gelemem, gelemedim zaten. Bu özelliği kapatarak işi yapay zekaya devrettim. Yapay zeka da gayet iyi, özellikle polisler ağır acımasızlar. Eğer biraz da arkadaşlarımla takılayım derseniz yeniden bu özelliği açabilirsiniz.

Easydriver’ın da geliştiğini söyleyebiliriz. Hiçbir şekilde menüye girmeden birkaç tıklama ile aracımızı sürerken çeşitlilik arz eden yarışlara nerede katılacağımızı, tamir bölgeleri ile polisten kaçma bölgelerinin nerede olduğunu eş zamanlı olarak görebiliyoruz. Aynı şekilde polis olarak oynarken de komuta bölgeleri ve kovalamacaların nerede olduğunu yine Easydriver ile öğrenebiliyoruz. Bu özellikle oyundaki akıcılığın baltalanması engellenmiş.

need-for-speed-rivals-5

Need for Speed Rivals, beklediğim oyun. O kadar sene sonra hız tutkumu tatmin edebileceğim bir NFS üyesi nihayet gelmiş durumda. Hem de bu sefer Frostbite 3 gibi bir oyun motorunun gücüyle gözlerimi de şenlendiriyor! Most Wanted’ı çıktıktan sonra bile yıllarca oynadım, artık Rivals’ta takılmaya devam edeceğim. Uzun süre bilgisayarımdan silmeyeceğim bir yarış oyunu bulmuş durumdayım. Tek eksik gördüğüm yan keşko kokpit kamerası da olsaymış, sürekli oynamayacağıma eminim hatta bazıları hiç kamera açıları değiştirmiyor ama bu sunuma kokpit kamerası olsaymış yeme yanında yat… NFS’ciler gönül rahatlığıyla Rivals’ı edinebilir, arcade yarış oyunları arayanlara da Rivals’ı işaret ediyorum.

DİKKAT:

1-     Oyunun 30 FPS kiliti var, bu kiliti kaldırmak için oyunun masa üzerindeki kısayolun üzerine gelip sağ fare tuşu ile tıklayın, gelen mini seçenekler listesinde özelliklere tıklayın, hedef kısmındaki uzantının en sonunda yer alan ‘’ işaretinin hemen arkasına bir boşluk bıkarak -GameTime.MaxSimFps 60 -GameTime.ForceSimRate 60+ kodunu ekleyin ve uygula-tamam diyip pencereyi kapatın. Artık bilgisayarda o darboğaz hissinden kurtularak sular seller gibi oyunda akabilirsiniz.

2-     Oyunun kendisinin sunduğu kenar yumuşatma ve kırıklıkları giderme seçenekleri hoşunuza gitmezse ekran sürücünüzün programından Need for Speed Rivals’ın exe’sini seçerek bazı ayarlamalarla otomobillerin daha güzel gözükmesini sağlayabilirsiniz.