Demon’s Souls Remastered Sürümüyle Karşımıza Çıkabilir

Oyunun yönetmeni Hidetaka Miyazaki, Demon’s Souls için böyle bir ihtimal olduğunu ancak buna Sony’nin karar verebileceğini açıkladı. Okumaya devam et Demon’s Souls Remastered Sürümüyle Karşımıza Çıkabilir

Dark Souls II’yi 20 Dakikada Bitirdi!

Acımasız, zor ve gerici atmosferiyle Souls severleri sinir krizlerine sokan Dark Souls II, 20 dakikada bitebiliyormuş… Okumaya devam et Dark Souls II’yi 20 Dakikada Bitirdi!

Dark Souls II İnceleme

Souls serilerini çok seviyorum, geç tanışsam da muazzam bir haz alarak oynadığım yegane oyunlar listesinde tepe sıralara oturmayı başardılar. Bugünlerde ise çocuklar gibi şenim, aynı zamanda içim buruk zira Dark Souls II’ye kavuşmuş ve bitirmiş durumdayım.

İlk olarak adının yanında numara haneleri olan oyunların %99.9’unda serinin önceki oyunlarını kesinlikle oynamanız gerekir. Lakin Dark Souls II için böyle bir zorunluluk yok. Ama ben zorunluluk yok diye geçiştirip atmayacağım, seriyi oynamışlara özel bir yazı yazmayacağım, bilmeyenler için ve ilk defa bu aile ile tanışacaklara kısaca evreni tanıtmak istiyorum. Zaten önceki serileri de oynayanların çoğu ince detaylara dikkat etmediğinden birçok şeyi de kaçırıyor.

Souls serileri de Lord of the Rings veya Game of the Thrones gibi ayrı bir fantezi evrende geçiyor. Bu evren içerisinde bizim dahil olduğumuz hikayenin idame ettiği bir dünya mevcut. Bu dünya da medeniyetler, ırklar, inanışlar, klanlar, iblisler, mistik oluşumlar barındırıyor. Çok genel bir tablo çizdim. Aslında bu koca evrenden, bu evrenin paralellerinden ve hikayemizin geçtiği dünyadan bir haberiz. Birçok kavramı Souls serilerinin yardımıyla öğreniyoruz.

dark-souls2-1

Bu zamana kadar Souls serilerinden bahsedilirken ‘Bu oyunda hikayeden eser yo yeaa’ diye haykıran kişiler görmüş olabilirsiniz. Bunun nedeni seriye imza atanların, şiirsel ve temaya dayalı olarak geliştirdikleri farklı sunum tarzından kaynaklanıyor. Tüm hikaye verilip sen de işte bu hikayenin şurasındasın denmiyor. Oyuncu adeta bir kaşif gibi tırnaklarıyla kazıya kazıya hikayeyinin parçalarını çıkartıp birleştiriyor ve içerisinde bulunduğu cenderenin portresini çiziyor. Bu işlem oyunun sonuna kadar devam ediyor. Demon’s Souls ve Dark Souls serüvenleri, farklı çağlar ve farklı bölgelerde geçen konuları işliyor. Dark Souls II de aynı evrende farklı bir dönemde yaşananları işliyor. İlk oynayanlar için Dark Souls II aslında bir başlangıç, serinin önceki iki oyununu oynayanlar için ise içerisinde bulunulan evreni anlamaya yardım eden yeni bir serüven. Velhasıl her şekilde gideri var…

Peki Dark Souls II’de ne oluyor? Evrendeki gelişmelerden dolayı lanetleniyoruz, yaşayan bir ölüyüz, bu laneti kaldırmak için Drangleic adlı bir ülke topraklarına geliyoruz. Sonrası ise sizin oyun içerisindeki karakterler, mekan ve düşmanlarla girişeceğiniz iletişim sonucunda şekillenmeye başlıyor.

Souls serileri acımasızlığı, gerim gerim gerdiren atmosferi ve zorluklarıyla ünlü. Doğrudur, migreni olanı yatağa düşüren, migreni olmayanları da migrenli yapan bir oyun seri Souls. Dark Souls II de aynı şekilde sancağı devralmış durumda. Yani insanlığınızı kaybederek kokuşmuş bir et parçasına dönüşeceksiniz, bu durum yüzlerce kez tekrarlanacak. Sizle aynı yolda ilerleyen paralel evrendeki yaşayan ölüler de bu durumu yüzlerce kez yaşayacak. Yaşam ve ölüm, insanlık ile cesetlik arasındaki gidiş gelişler milyonları bulacak, kaybolan ruhlar ise katrilyonları aşacak… Ölüp ölüp dirilecek, aynı yerden yeniden başlayacak ve bıkıp “Yeter lan bu döngü nereye kadar” diyerek başarımlar elde edecek ya da “Abi nerede bunun unistall seçeneği” diyerek pes edeceksiniz…

dark-souls2-2

Bu kadar korkutma yeter, artık oynanıştan ve oyun mekaniklerinden bahsedelim. Oyun başladığında henüz benliğimizden haberdar değiliz, dakikalar ilerledikçe girdiğimiz etkileşimler sonucu adımızı ve karakterimizi oluşturuyoruz. Normalde oyuna başlamadan önce bu işlemleri yapardık ama Dark Souls II ile sistem değişmiş, çok da güzel olmuş. İster kılıç kalkanlı bir şövalye, ister asağlı bir büyücü ya da büyü ve kılıcın gücünü bir bünyede toplayabilirsiniz. Başlangıçta size sunulan karakter sınıfları sadece başlangıç için farklı kolaylıklar sağlıyor. Örneğin “Warrior” ile başlarsanız seviyeniz 12 oluyor ve kılıç kalkan kombinasyonu ile rahat ediyorsunuz. “Deprived” ile başlarsanız dünyaya çıplak giriş yapıyorsunuz ve seviyeniz de 1 oluyor. Ama dediğim gibi, sadece başlangıçta farklılıklar mevcut yoksa başta Warrior, ortada Mage ve sonda bir Assassin olabilirsiniz. Oyunda genel itibariyle bir sınıf kilidi yok. Karakterinizi oluştururken ayrıca işinize yarayacak özel bir eşyayı da seçebiliyorsunuz. Çok net olmasa da hangi eşyanın neye yaradığı yazıyor. Bu seçimin geri dönüşü yok, yani neyi seçeceğinize iyi karar verin…

Majula da olmasa bu oyun çekilmez. Asıl mevzu ilk dakikaları geçtikten sonra Majula adlı mekana ulaşınca başlıyor. Burası kafamızı toplayıp seviye atlayacağımız ve çeşitli işlemler yapacağımız üssümüz diyebiliriz. Dark Souls II’de ilk oyuna nazaran daha fazla NPC göreceksiniz, yani biraz olsun yalnızlık hissi düşürülmüş durumda.

Oyunda bonfire denen ölünce dirildiğiniz, farklı bölgelere ışınlanacağınız, mühimmat ve bünyenizi iyileştirebileceğiniz tabiri caiz ise denetim noktaları mevcut ve oldukça önemliler. Örneğin Majula’dan bir başka mekana geçtiniz. İlk bonfire Majula’da ve dakikalarca ilerlemenize rağmen yeni bir bonfire bulamadınız ve hatta birkaç dakika sonra öldünüz. Ne oluyor? Yine Majula’nın bonfire’ında diriliyorsunuz ama insanlığınızı kaybetmiş ve cesete dönüşmüş durumda oluyorsunuz. Can barınızın uzunluğu her ölüşte (Hatırlayın Demon’s Souls) kısalıyor, lanetin de laneti gibi… Durun daha bitmedi, o kadar yol teptiniz, bir sürü düşman hakladınız değil mi? İşte aynı işi yeniden yapacaksınız, ölünce dünya eski haline dönüyor (reset)!!! Bu oyunda asıl amaç bir yerden bir yere gitmek değil, her adım başı ölmemeyi başarmak!

dark-souls2-3

Karşınıza farklı topluluklara mensup bir sürü düşman çıkacak. Her düşmanın kendine has hareketleri ve saldırı türleri mevcut. Ama her düşmanın da kendine has zayıf yanları var. Bir mumya saldırısı sizi direk öldürürken bir büyücünün saldırısı acı çekerek ölmenize sebep olabiliyor. Büyücüler uzun vadede ölürken mumyalar ise bir iğne dokunuşu ile bertaraf edilebiliyor. Oyunda ateş, yıldırım, zehir, lanet vb. gibi birçok fiziki saldırılar dışında hasar almanıza sebep olacak büyülü güçler mevcut. Aynı şekilde siz de hem teçhizat hem de kostümlerinizle gerek fiziki gerek büyülü saldırılar yapabiliyor ve bu saldırılara karşı da korunabiliyorsunuz. Kısacası fantezi RPG özellikleri oyuna çok iyi yerleştirilmiş.

Bu oyunda souls = her şey! Oyunda düşmanları öldürdükçe ve boss’ları yıktıkça ruhları bünyenizde topluyorsunuz. Boss ruhları özel ve tek iken, alelade karşınıza çıkan tehlikeli düşmanlar çeşitli sayılarda sizin ruh kazanmanızı sağlıyor. Boss ruhları ile özel tüccarlarla ticaret yaparak harika tesiri olan özel silahlar edinebilirsiniz. Normal düşmanlardan elde edilen ruhlarla ise seviye atlıyor, silahlarınızı geliştiriyor veya üstünüze bir şeyler alıyorsunuz. Dikkat dikkat dikkat! Eğer ruhlarınız bolken ölürseniz, bonfire’da kalktığınızda ruhları öldüğünüz yerde bırakıyorsunuz. Yani yine zorlu yollardan geçerek öldüğünüz yere vararak ruhları toplamanız lazım. Eğer ruhlarınızı geri almadan yeniden ölürseniz, tüm o çaba boşa gidiyor, ruhlar kayboluyor. Böyle yaparsanız ne seviye atlayabilir ne de başka diğer gelişmeleri gerçekleştirebilirsiniz. Ölmemelisiniz ya da ruhlar birikir birikmez işlerinizi halletmelisiniz.

dark-souls2-4

Hatırlarsanız oyundaki hikaye şekillenmesinin oyuncunun elinde olduğunu söylemiştim. Souls serilerinde birbiriyle oldukça anlamsız yerlerde olan nesnelerin aslında birbiriyle ciddi anlamda ilişkili çıkabiliyor. Oyunun başında işe yaramaz dediğiniz zehire karşı koruyan bir yüzük oyunu bitirmenize vesile olurken, bir başka diyarda elde ettiğiniz anahtar başka bir diyarda kitli bir kapıyı açıyor. Ama bu bağları kurmanız çok zor, o nedenle bu oyunda birçok sırra vakıf olamadan sona ulaşacaksınız. Ama bu oyun bitmiyor, zira oyuna 2. kez başlayabiliyorsunuz. Bu sistemin adı “new game plus” eğer oyunu bitirir ve yeniden başlarsanız dünya daha acımasız bir hale geliyor. En basit düşmanlar tek vuruşta sizi tokatlarken, bildiğiniz mekanlarda değişik düşmanlar açığa çıkıyor. Boss’lar ise daha istikrarsız hareket ediyor ve yeni saldırılar yapıyor. New Game Plus’sız bonfire’ları değişik eşyalar ile ‘burn’ yaparsanız sadece o atmosfer +1 zorlaşıyor ve her şey resetleniyor. Örneğin önemli bir eşya düşüren bir düşman yeniden canlanırken boss veya boss’lar da geri dönüyor. Bunu genelde pro oyuncular, eşya farmlamak için kullanıyor. Farm demişken gereksiz mob farmı da yapamıyorsunuz, belli bir bonfire otur kalk resetinden sonra moblar kayboluyor. İşte bu esnadan bonfire’ı yakma yegane çözüm. Hem zorlananlara çözüm hem de kolay farm’cılara ceza…

Oyunda mevcut olan boss’lar bana genel itibariyle tecrübeli olduğumdan kolay geldi. Eğer tecrübesizseniz, unutmayın, Ö L E C E K S İ N İ Z! Öle öle, dayak yiye yiye, dayak atmayı öğreneceksiniz. Zor değil mi? Belki oyunu edinme isteğiniz kaçtı, kaçmasın, başarı elde ettiğinizde aldığınız hazzın haddi hesabı yok. O an dünyanın en güçlü kişisi olarak hissediyorsunuz. Eğer hakikaten olmuyorsa bünyeyi de yormaya gerek yok, insan formuna girmenize vesile olan ve nadir bulunan human efigy ile normal formunuza dönerek paralel evrendeki birini kendi dünyanıza davet ederek co-op yaparak boss’ları kesebiliyorsunuz. Bu tür yardımlar davet ile gelen kişilere binlerce soul kazandırdığı gibi dahil oldukları klanda seviye atlamalarına vesile oluyor. Klanlarda seviye atlayanlar da klan üstadları olan NPC’ler tarafından belli başlı eşyalarla ödüllendiriliyorlar. Siz de başkasına yardıma gidebilir ve böyle yaparak yüzlerce ve hatta milyonlarca soul kazanabilirsiniz.

dark-souls2-5

Paralel evrenlerden gelen herkesin yardımcı olduğunu söyleyemeyiz. Aslında çoğu kişi sizin ruhlarınızı istiyor. Oyunda yer yer ve bazen de oyundaki seçimlerinizden dolayı sık sık başınıza ‘Invader’lar musallat olacak. İnsan formundayken gelen istilacı oyuncular, kimi zaman da günah işlediğinizde peşinizde oluyorlar. Her han dünyanıza gelen diğer oyuncular oyununuzu baltalıyorlar. Hele ki günahkar iseniz geçmiş olsun. Günahkar demişken, günah işlemek oyundaki NPC’leri öldürmenizle alakalı bir durum. O nedenle dikkat edin. Ama yok NPC’lerin verdiği değerli eşyaları istiyorum derseniz PVP’ye hazırlıklı olmanız lazım. Multiplayer/Co-op’a son uyarım ise 3 farklı bölgede başınız belaya girecek. Bazı klanlar (covenant) bölgelerine giren yabancıların dünyasına akın ediyor veya sizi kendi paralel dünyalarına çağırıyorlar. Yani, yineliyorum, öleceksiniz…

Peki bu oyun Dark Souls II olmayı hak ediyor mu? Bana kalırsa hak etmiyor. Bu oyun geliştiricileri ve dağıtıcılarının düştüğü en büyük hata. Oyun isimlerinin yanına 2, 3, 4 ekleyerek IP’i yaşlandırıyorlar. Dark Souls II’nin birçok öğesi ilk oyunla aynı. Sadece bazı kolaylıklar sağlandığı gibi zorluklar da sağlanmış. Oyundaki bazı dinamikler dışında hatta aynı oyunlar diyebiliriz. Peki bu kötü bir şey mi? Elbette değil, ilk oyunda olduğu gibi yine ölüyoruz :) Alışılmış değişimler tepki çekebilir, alışılmış ve sevilen her şey korunarak ikinci oyuna aktarılmış. Bu gerçekleştirilirken boss dövüşleri daha çok Demon’s Souls’a benzemiş. Can barınızın kısalması da yine Demon’s Souls’tan aşina olduğumuz bir özellik.

dark-souls2-6

Oyuna getirebileceğim üç eleştirim var, bunlar dışında muazzam bir yapım. İlki kaplamalar ve bazı tasarımlarla alakalı. Dark Souls konsol oyunuydu yoğun istek üzerine PC’ye port edildi, o grafikleri zoraki çektik, ama anlayışla karşıladık. Peki Dark Souls II’deki yer yer özensizliklere ne diyeceğiz? Harbi ayıp. İkinci eleştirim ise oyunun daha ilk anlarında oyuncuya verilen bonfire’lar arası ışınlanma hakkı. Normalde ilk oyunda çok zorlu bir boss savaşından sonra, ki bu boss savaşında 2 boss ile aynı anda dövüşüyorduk, ışınlanma hakkı bize veriliyordu. Üçüncü eleştirim de derinlik, yanlızlık ve bulunduğumuzun mekanın büyüklüğü hislerinin Dark Souls’a nazaran azalma emareleri göstermesi. Lordran daha kaotik duruyordu, Drangleic biraz daha ümit vaad eden bir mekan olmuş. Hikaye örgüsünün de etkisi var ama işte insan ilkleri arıyor. Dark Souls’ta hakikaten Arabesk dinleyecek moda girdiğim anlar oluyordu. Ama Dark Souls II’de ufuklara bakarak düşüncelere daldığım çok nadir ortam var ve buralardaki sunumlar da işte o yakışmayan kaplamalarla baltalanıyor. Yani bazı kalitesiz tasarım ve ışınlanma kolaylığı dışında eleştirebilecek bir şey bulamıyorum. Eğer benim gibi bu serinin sizi sinir küpü yapan tarafını seviyor ve kolaylıklardan her zaman yakınıyorsanız new game plus’a davet ediyorum. Asıl oyun NG+1 ile başlıyor. Ah bu arada unutmadan büyü yok, kılıç kalkan ve hatta sadece kesici aletlerle ilerleyin, o zaman ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız.

Zora hayır demeyen, hatalarından ders çıkaran, gizemli diyarları aydınlatmayı seven, her adımına karşılık ödüllendirilmek istenen ve korkuyla yüzleşerek onu alt etmeyi hiçbir zaman geri çevirmeyen oyunculara göre olan Souls serilerinin yeni üyesi Dark Souls II de oynanmayı ve hatta bitince yeniden oynanmayı hak eden bir yapım. Paranızın son damlasına kadar değecek, bu sözü hak eden nadir oyunlardan. Zaman kaybetmeyin, laneti çözmeye siz de gelin. Kim bilir belki bir gün paralel bir evrende karşı karşıya gelir ya da omuz omuza düşmanlarımızı pataklarız…

Not: Her türlü yardıma açığım, birçok gizeme vakıf olmuş bulunmaktayım, Steam’den beni ekleyip sorularınızı sorabilirsiniz. Dark Souls II tek tabancayım diye gezenlerin şeklinin şemalinin bozulduğu bir oyundur… http://steamcommunity.com/id/yabgunizampasha

Demon’s Souls 2 PS4’e Özel Olarak Geliyor Olabilir?!?!

Bir kaç gün önce Atlus firmasının hakla ilişkiler müdürü olan John Hardin, Playstation blog‘da bahsi geçen “%100 ihtimalle Demon’s Souls 2 çıkmayacak.” Sözünün üzerine bir kaç saat önce başka bir ekleme yaparak ”Bu söz Sony’e ait” dedi. Demon’s Souls’cuların aklına “Belki gelecek oyunun adı tam olarak Demon’s Souls 2 olmayacaktır” düşüncesini adeta monte etti. Okumaya devam et Demon’s Souls 2 PS4’e Özel Olarak Geliyor Olabilir?!?!

Dark Souls 2’nin Karakter Oluşturma Ekranı Böyle Olacak

Dark Souls 2’nin karakter oluşturma ekranına ait görseller açığa çıktı. Okumaya devam et Dark Souls 2’nin Karakter Oluşturma Ekranı Böyle Olacak

Dark Souls: Prepare to Die Edition İnceleme

Dark Souls: Prepare to Die Edition’ın sloganı: Ölmek öğrenmenin tek anahtarı! Okumaya devam et Dark Souls: Prepare to Die Edition İnceleme