Dünya Sağlık Örgütü Oyun Bağımlılığını Hastalık Olarak Kabul Etti

Dünya Sağlık Örgütü Oyun Bağımlılığını Hastalık Olarak Kabul Etti

Birleşmiş Milletler’e bağlı olan Dünya Sağlık Örgütü aldığı son karar beraberinde oyun bağımlılığını akıl hastalığı olarak sınıflandırdı.

Aşırı uzun sürelere yayılan veya aralıksız devam eden video oyun oynama seansları uzunca bir süredir hem ruh hem de beden sağlığına tehdit olarak görülüyordu. Çeşitli sağlık kuruluşları ve akademik merciler video oyunların insan sağlığına olumsuz etkilerini bilimsel yöntemlerle kanıtladıklarını birçok kez öne sürmüşlerdi. Dünya çapında 190’dan fazla ülkenin üyeliğinin bulunduğu Dünya Sağlık Örgütü (DSÖ) ise aldığı son karar beraberinde oyun bağımlılığını bir akıl hastalığı olarak kabul etti.

Düzenlenen Uluslararası Hastalık Sınıflaması 11. Konferansı’nda oyun bağımlılığının akıl hastalıkları sınıfına dahil edilmesi kararlaştırıldı. Böylelikle çeşitli ülkelerde bir sağlık sorunu olarak kabul gören oyun bağımlılığı dünya çapında resmen hastalık olarak tanındı. DSÖ’de Akıl Sağlığı Departmanı Yöneticisi olarak görev yapan Shekhar Saxena, verilen teklifin bilimsel verilerle doğrulanmasının ardından kabul edildiğini açıkladı. Dünyanın dört bir yanından da oyun bağımlılığı için tedaviye ihtiyaç ve istek olduğunu vurguladı. Hastalığı içeren taslak belgede ise oyun bağımlılığı “diğer yaşam ihtiyaçlarını ve ilgileri ikinci plana atan bir hastalık” olarak tanımlanıyor.

İngiltere Psikoloji Derneği sözcülerinden Dr. Joan Harvey ise bu yeni durumun özellikle ebeveynler arasında gereksiz endişelere yol açacağını belirtti. “Odalarında video oyunu oynayarak saatler geçiren her çocuğun bağımlı olmadığını insanların anlaması gerekiyor. Aksi halde yardım talebi nedeniyle gereksiz ilaç kullanımları yaşanacak.” diyen Harvey muhtemel gereksiz ilaç kullanımlarına dikkat çekti. DSÖ Akıl Sağlığı Departmanı üyelerinden Dr. Vladimir Poznyak ise karar sayesinde artık tedaviye muhtaç insanların tespitinin daha kolay yapılacağını vurguladı.

Joan Harvey’nin söylediği üzere bilgisayar başında saatlerce vakit geçirmek oyun bağımlısı olmanın belirtilerinden biri olsa da yeterli koşul değil. Maddi ve manevi ihtiyaçların önüne geçmeyip, bariz şekilde beden ve ruh sağlığını engellemediği sürece bu durum hastalık olarak kabul edilmeyecek. Yani sağlık koşulları gözetildiği ve aşırılara kaçılmadığı takdirde oyun oynamak hepimiz için masum bir eğlence olarak kalabilir.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

Almanya’dan Çıkış Tarihi Belirsiz Oyunlara Ön Sipariş Yasağı

Almanya'dan Çıkış Tarihi Belirsiz Oyunlara Ön Sipariş Yasağı


Almanya'dan Çıkış Tarihi Belirsiz Oyunlara Ön Sipariş Yasağı

Alman yetkililer çıkış tarihi belli olmayan çevrimiçi ürün satışlarına ön sipariş yasağı getirdi. 2016 yılında Media Markt isimli elektronik satış şirketi, Almanya'da Samsung Galaxy S6'yı ön siparişe açmış ancak herhangi bir çıkış tarihi belirtmemişti. Telefon dünya çapında çıkış yapmasına...

No Man’s Sky’ın Next İsimli Yeni Güncellemesi Detaylandırıldı

No Man's Sky'ın Next İsimli Yeni Güncellemesi Detaylandırıldı


No Man's Sky'ın Next İsimli Yeni Güncellemesi Detaylandırıldı

No Man's Sky'ın şimdiye kadarki en büyük güncellemesi olacak 'Next', içerdiği özellikler sayesinde oyunu baştan aşağı yenileyecek. 2016 yılının en merakla beklenen, en çok konuşulan ve belki de en çok hayal kırıklığına sebep olan yapımlarından biriydi No Man's Sky. Sahip olduğu kentilyonlarca...

Visceral Games Kapanmasaydı Dead Space Serisi Nasıl Devam Edecekti?

Visceral Games Kapanmasaydı Dead Space Serisi Nasıl Devam Edecekti?


Visceral Games Kapanmasaydı Dead Space Serisi Nasıl Devam Edecekti?

Dead Space'in Yaratıcı Yönetmeni Ben Wanat, Visceral Games'in kapanması sonucu vazgeçtikleri Dead Space 4 hakkında bilgiler verdi. Geçtiğimiz yılın Ekim ayı içerisinde, Electronic Arts oldukça şaşırtıcı bir karar alarak Dead Space serisinin de aralarında bulunduğu pek çok yapımı geliştiren...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir