Deep Sky Derelicts İncelemesi

Deep Sky Derelicts İncelemesi

Uzayın ıssız ve ucu bucağı bilinmeyen derinliklerinde…

Deep Sky Derelicts, pek çok oyuncunun tabiriyle, “Darkest Dungeon”un uzayda geçen versiyonu olarak kendine isim yapmış bir yapım. Peki Deep Sky Derelicts gerçekten Darkest Dungeon’un uzayda geçen versiyonu mu? Oynanışları ve yapıları çok mu benziyor? İki oyun da aynı zorluk ivmesine mi sahip? Babam bu kadar iyi pasta yapmayı nereden öğrendi?

Bu seferki incelememizde bu sorulara elimizden geldiğince cevaplar verip, pek çok kişinin dışarıdan neye benzediğini çıkartamadığı bir yapım olan (ben de inceleyene kadar bir şeye benzetememiştim) Deep Sky Derelicts’i tanıtmaya çalışacağız.

Hikaye

Deep Sky Derelicts bizlere ultra enterasan bir hikaye sunmuyor. Kıdemli bir devlet görevlisi, koltuğunu daha da yükseklere taşımak adına bizi tutuyor. Burada “biz” uzay kaçakçıları ve paralı askerlerinden oluşan ufak bir grubun reisiyiz.

Bulunduğu bölgenin Valisi olan yeni işverenimiz, olayı bize bir güzel açıklıyor. Ortada antik ve efsanevi bir uzay gemisi var, uzayın derinliklerinde kaybolmuş durumda. Bize tevdi edilen görev ise, uzayın derinliklerine doğru korkusuzca ilerlemek, araştırmak, tehlikelere göğüs germek ve bu geminin enkazını bir şekilde bulmak. Karşılığı olarak ise bize ve tüm grubumuza temiz bir sicil, vatandaşlık belgesi ve rahat bir yaşamın sözü veriliyor.

Biz de bu devlet görevlisi arkadaşın bulunduğu uzay istasyonunu üs ediniyor ve uzayın derinliklerindeki hurda avı işimize başlıyoruz.

Derin uzay, derin düşünceler

Deep Sky Derelicts bir roguelite değil. Zira oyun, kaybettiğinizde geri dönebileceğiniz bir kayıt sistemine sahip. Bu kayıt sistemiz sağolsun, isterseniz manuel, isterseniz otomatik kaydınızdan oyunun istediğiniz noktasına dönme imkanınız mevcut. Oyun için kullanabileceğimiz en doğru tanımlama sanırsam “sıra tabanlı dungeon-crawler rpg” olabilir.

Ha, şu hataya düşmeyin. Oyunu ara ara kayıt edebiliyor oluşunuz, oyunun kolay olduğu anlamına gelmiyor. Bu oyunu bitirmek istiyorsanız, oyunda ilerlemelisiniz, oyunda ilerlemek için de eninde sonunda o karşılaştığınız zorlukların üstesinden gelmeniz icap ediyor. “E o vakit bu kayıt sistemi ne işimize yarıyor” diye soracak olursanız:

Örneğin bir gemi harabesine girdiniz, uzun bir keşif yaptınız, düşmanları yendiniz, yan görevlerle cebelleştiniz ve yaklaşık yarım saattir maceraya devam ediyorsunuz. Ekibiniz yorgun, canları azalmış ve yaşam desteğiniz kısıtlı, bunların farkındasınız. Ama işte o içinizdeki maceracı ruh, keşfetme dürtüsü sizi hep bir adım ileriye atıyor. İlerliyor, ilerliyor ve harabenin daha da içerlerine doğru yol alıyorsunuz. Derken karşınıza etkilşimli olduğu belli olan bir odacık çıkıyor.

Hah işte o kayıt özelliği burada devreye giriyor. Normal şartlar altında, roguelite bir oyunda, ya herrü ya merrü deyip o odaya dalar ve karşınıza tatsız bir sürpriz çıkmaması, yada en azından yenişebileceğiniz bir rakip çıkması için dua edersiniz. Eğer bu girişiminiz beklediğinizden farklı sonuçlanır ve katledilirseniz de oyuna baştan başlarsınız. Deep Sky Derelicts de aslında bu dediğimi gerçekleştirmeye oldukça müsait bir yapım. Lakin pek çok roguelite’ın aksine uzun süren bir hikaye moduna sahip olması ve bu sebepten yaklaşık 10 saatlik emeğinizin tek bir yanlış adımda elinizden kayıp gitmesi ihtimaline binaen, geliştiriciler oyunu permadeath bir şekilde geliştirmemiş. Yine de Deep Sky Derelict’in oldukça zor bir oyun olduğunun altını çizmeden geçmiyorum.

Yazıyı okuyan “permadeath” aşığı, kendine eziyet etmeye bayılan arkadaşlar, üzülmeyin. Oyunun geliştiricisi Hardcore modu altında permadeath seçeneğini de oyuna eklemiş. Yeni bir oyuna başlarken, takım seçme menüsünün altından bu seçeneği seçerseniz kendinize istediğiniz gibi eziyet edebilirsiniz (hadi yine iyisiniz)

Peki Deep Sky Derelicts nasıl işliyor, nasıl oynanıyor. Oyuna henüz başlamadan, oyun sizden, kendinize bir takım oluşturmanızı istiyor. Farklı sınıflardan oluşan 3 kişilik paralı asker/kaçakçı grubunuzu kendiniz oluşturabilir veyahut sağ üstteki zar butonuna basarak “şaşırt beni bebeğim” diyebilirsiniz. (Bunu tavsiye etmiyorum ama)

Ekibinizi oluşturduktan sonra yazının bu noktaya kadarki kısımlarında değindiğim uzay Valisi ile görüşmemizi yapıyoruz. Daha önceden bahsettiğim açıklamaların yanında bu arkadaş bizlere bir de vize veriyor. Bu vize belli bir sınır içerisindeki gemi enkazlarına seyahat ederken sorun yaşamamamızı ve resmi seyahat yöntemlerini kullanabilmemizi sağlıyor. Oyun içerisinde ilerleyip, asıl hedefimiz hakkında daha fazla bilgi edindikçe de, bu vizenin sınırları genişliyor ve çok daha geniş bir alanda serbestçe hareket edebilmeye başlıyoruz.

Vize dedim, uzay seyahati dedim, peki derin uzayda bu işler nasıl işliyor.

Öncelikle Valinin bulunduğu uzay istasyonunu oyunun Hub’ı olarak düşünebiliriz. Burada Valinin ofisine gidip onunla görüşebiliyor, dükkana girip alışveriş yapabiliyor, bazı yeteneklerimizi kalıcı olarak güçlendirebiliyor ve en önemlisi bara girip ana görevimizin yanına yan görevler de alabiliyoruz. Burası çok önemli zira efsanevi gemiyi araştırma görevi bize hiçbir şekilde nakdi kazanç olarak geri dönmüyor, Vali dediğimiz arkadaş da bize herhangi bir nakdi kaynak sağlamıyor. Bu noktada para kazanmak için yegane yollar, ana görevimizi yaparken bir yandan tamamladığımız yan görevler ve keşifler sırasında bulduğumuz eşyalar oluyor.

Para kazanmak deyip geçmeyin. Deep Sky Derelict para kazanmanın önemini size ciddi manada hissettiren bir oyun. Eğer kesenizi düşünmez ve sadece ana göreve odaklanırsanız, oyununuz muhtemelen hiçbir şart altında ilerleyemeyeceğiniz şekilde kilitlenecek ve sizi önceki kayıtlarınızdan birine dönme mecburiyetinde bırakacaktır.

Oyunda en çok para enerji yenilemeye ve takımınızın yaralanan üyelerinin  ameliyat masraflarına gidiyor.

Uzay istasyonumuzda bir de seyahat acentası bulunuyor. Oldukça profesyonel bir şekilde çalışan bu acenta, elinizde vizeniz olduğu sürece size ücretsiz hizmet vermekle yükümlü. Sizi keşif sınırlarınız içerisindeki istediğiniz herhangi bir enkaza ücretsiz şekilde bırakıp, yine aynı şekilde alıyorlar.

Enkaza vardığınızda ise oldukça acı bir gerçekle karşılaşıyorsunuz. Oyunda bir enerji sınırınız mevcut ve yaptığınız her bir eylemin bir enerji karşılığı mevcut. Örneğin karelere bölünmüş enkaz alanında her adım 10 enerji, yolunuzu kestirmek için etrafınızı taratmak ise 50 enerji.  Savaşa mı girdiniz, her tur 10 enerji, ölmek üzere olan karakterinizi kurtarmak için cankurtaran kalkan yenilemesi 100 enerji. Bir yan görevi gerçekleştirmek için yıllar evvel harap olmuş bir konsolu çalıştırmanız mı gerek, uzay gemisinin o bölümüne güç sağlamak 300 enerji. Peki herhangi bir enkaza indiğinizde elinizde ne kadar enerji oluyor biliyor musunuz? Sadece 1000 enerji ve nadir sayılabilecek enerji paketleri hariç uzay gemisi enkazı üzerindeyken bu enerjiyi yenilemenin hiçbir yolu yok. (çok nadir de olsa bazı gemilerde içinde 400-500 birim enerji kalmış destek üniteleri de bulabilirsiniz)

Üzerinde bulunduğunuz enkazdan ayrılmak için uzay acentasının gemiyi parkettiği, uzay gemisi enkazının kalkış rampasına geri dönmeniz gerektiğini de hesaba katınca, enerjinizin tükenmemesi için her adımınızı dikkatle atmaya başlıyorsunuz. Enerjiniz tükendiği takdirde ise zaten direkt “game over”.

Bütün bu etmenler oyunun oldukça çetrefilli olan kart ve eşya bazlı savaş sistemiyle bir araya gelince, daha önce bahsettiğim gibi, elimizdeki oldukça zorlu bir karışıma dönüşüyor.

Enerji kullanımı hususunda verimli değilseniz, bu ekranı sıkça görmeye hazır olun

Dankest Space Dungeon

Oyunun Darkest Dungeon’ı andırdığını belirtmiştim. Lakin Deep Sky Derelicts’i Darkest Dungeon’dan keskin çizgilerle ayırıyor diyebileceğim bir nokta mevcut. O da karakterlere seçtiğiniz eşyaların getirdiği kartlara dayalı, tek alandan oluşan savaş kısmı.

Malumunuz, Darkest Dungeon karakterlerin arka arkaya dizildiği bir sistem kullanmakta. Misal savaştığınız rakipleriniz öldüğünde, cesetleri savaş alanına yıkılıp, yakın dövüş karakterlerinizin arkasındaki düşmanlara vurmasını engelleyebiliyor. Bu sıralı dizilimin oyuna ayrı bir taktiksel yapı kattığı bir gerçek.

Deep Sky Derelicts ise yukarıdan aşağı tek sıra dizilen karakterlerden oluşan bir savaş sıralamasına sahip. Bu dizilim bütün karakterlerin birbirine saldırabilmesine yahut buff/debuff uygulayabilmesine olanak sağlıyor, yeter ki eşyalarından gelen kartları müsaade etsin. Bunun da kendi içerisinde, Darkest Dungeon kadar olmasa da, taktiksel bir düzlem oluşturduğu bir gerçek.

Ayrıyeten Deep Sky Derelicts’in linear sayılabilecek hikaye yapısı da oyunu Darkest Dungeon’dan ciddi manada ayırabilecek etmenlerden biri diyebiliriz.

Uzay Sanatı

Deep Sky Derelictsi ilk açtığınızda gözünüze en çok çarpan nokta ne oyunun sistemi, ne karakter oluşturma ekranı, ne de başka bir şey oluyor. Oyunun en göze çarpan ve belki de en etkileyici noktası görsel sunumu ve tasarımı. Sci-fi çizgiroman tadındaki görsellik oyuna o kadar hoş bir hava katmış ki, yani görmeniz lazım.

Daha önceden Mike Mignola, Duncan Fegredo veya Francavilla’nın çizimleriyle karşılaştıysanız ve sevdiyseniz, Deep Sky Derelicts size ayrı bir güzel gelecektir. Hellboy’a ve Mignola’nın tarzına bayılan biri olarak şahsen ben Deep Sky Derelicts’in tarzına bayıldım. Karakterlerden, düşmanlara, gemilerin dışından içine; oyundaki görsel sunum tam bir bütünlük içinde işliyor.

Aynı başarıyı birebir ses ve müziklerde göstermişler demek isterdim lakin maalesef oyun görsel gücünü bu alanda gösteremiyor. Kötü demiyorum, Snowhound Games iyi kotarmış lakin piyasada ses departmanı çok kaliteli olan o kadar çok bağımsız yapım var ki, Deep Sky Derelicts’e -bu hususta- anca vasatın bir tırnak üstü diyebiliyorum.

Uzayın Derinliklerinde Kaybolmak

Tam olarak kaybolabileceğiniz bir yapım değil aslında Deep Sky Derelicts. Zira kendisini bitirmek ortalama olarak 10 ila 20 saat arası sürüyor. Bu 10 ila 20 saat arası süren maceradan sonra ise oyunu tekrardan oynamak için çok az geçerli sebebiniz kalıyor maalesef elinizde. Yine de bu yeniden oynanabilirliği hiç yok demek değil. Tamamen önden kurulanmış hikaye ve sunuma sahip FPS’leri dahi defalarca bitiren oyuncular var, Deep Sky Derelict mi birden fazla kere oynanmayacak?

Günün sonunda, ortalamanın çok üstünde kaliteye sahip bir bağımsız yapımla baş başa kalıyoruz. Zor oyunları seviyorsanız, gölgeleri ustaca kullanan çizgi roman sanatçılarının eserlerini beğenerek takip ediyorsanız ve rutinden sıyrılmak istiyorsanız; Deep Sky Derelict tam size göre bir oyun. Bu yukarıda saydıklarım tamamen size hitap etmiyor dahi olsa Deep Sky Derelicts’e bir şans verebilirsiniz.

 

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
21
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 80

Uzayın ıssız ve ucu bucağı bilinmeyen derinliklerinde… Deep Sky Derelicts, pek çok oyuncunun tabiriyle, “Darkest Dungeon”un uzayda geçen versiyonu olarak kendine isim yapmış bir yapım. Peki Deep Sky Derelicts gerçekten Darkest Dungeon’un uzayda geçen versiyonu mu? Oynanışları ve yapıları çok mu benziyor? İki oyun da aynı zorluk ivmesine mi sahip? Babam bu kadar iyi pasta ..

Sonuç OFD: 80.0% 80 Harika
- - - - -
Uzayın derinliklerinde antik bir uzay gemisinin kalıntılarını aramaya -azıcık bile olsa- merakınız varsa sizleri Deep Sky Derelicts'e alalım

Oyunun Steam sayfası: https://store.steampowered.com/app/698640/

Benzer Yazılar

Hitman 2 İnceleme

Hitman 2 İnceleme


OFD: 80.0%

Hitman 2 İnceleme

OFD: 80.0%

Keli ve barkoduyla gönüllerimize taht kuran Ajan 47 birbirinden zorlu yeni suikastlar için geri dönüyor. Piyasaya ilk olarak 2000 yılında giriş yapan Hitman serisi, geçen zaman içerisinde gizlilik oyunları arasında oldukça önem arz eden bir seri haline dönüştü. Keli, barkodu, kırmızı...

Fallout 76 İncelemesi

Fallout 76 İncelemesi


OFD: 40.0%

Fallout 76 İncelemesi

OFD: 40.0%

Savaş, savaş asl… anlaşılan bazen değişiyormuş Hani bazı zamanlar bir oyun çıkacak olduğu vakit, daha sonra sükut-u hayale uğramamak adına, beklentilerinizi en aşağıda tutarsınız. Hakeza ben de Fallout 76 için aynen böyle yaptım. Beklentilerimi düşük tuttum, gelecek olan oyunun bir ara ürün...

Darksiders III’ün Giriş Videosu Yayımlandı

Darksiders III'ün Giriş Videosu Yayımlandı


Darksiders III'ün Giriş Videosu Yayımlandı

Atlıların hikayesini merak edenler bu videoya Darksiders III'ün çıkışına yaklaştığımız her geçen gün, oyun hakkında daha fazla içerik ortaya çıkmaya devam ediyor. Bugün ortaya çıkan video ise oyundaki atlılarımıza daha geniş bir bakış atmamızı ve Fury'nin neden şuan ki görevine çıktığını...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir