Day of Infamy Ön İnceleme

Day of Infamy Ön İnceleme

Day of Infamy bize İkinci Dünya Savaşı’nı gerçekçi bir şekilde sunduğunu ve kaliteli bir oynanışa sahip olduğunu söylüyor. Doğru mu diyormuş bir göz gezdirelim.

New World Interactive, E3 2016’da duyurduğu Day of Infamy’i Early Access ile karşımıza çıkarttı. Geçtiğimiz yıllarda başarılı yapımları Insurgency ile beğeni toplayan firma aynı oynanışı, aynı dikkat ve gerçeklik kaygısı ile İkinci Dünya Savaşı’na taşıyor.

Bir önceki yapımları olan Insurgency’i tümüyle değiştirerek oyunu günümüz savalarından İkinci Dünya Savaşı siperlerine götüren Day of Infamy aslında bir moddu. Sene başında Steam Workshop’ta yerini almıştı bile ancak yapımcı New World Interactive bu yapımı mod olmaktan çıkartıp tümüyle bir oyun olarak çıkartma kararı aldı.

Eğer daha önce Insurgency’i oynamadıysanız, Day of Infamy’nin yüzünüze tokat gibi çarpacak bir yönü var. Kendisini “Hardcore FPS” olarak tanımlayan oyun gerçeklik kaygısını en çekirdek oynanış alanlarına bile koymuş durumda. Tek bir kurşun, ve öldünüz. Şarjörünüz bitti, tek bir kurşununuz kaldı, düşmanı vurdunuz. VE öldü. Kazandınız. Ya da kaybettiniz. Her ikisini de bolca tadacaksınız.

Day-of-Infamy-oninc-1

Yapım multiplayer oynanışı temel alarak tasarlanmış, ancak oyun modlarını ve haritaları Co-Op olarak diğer oyuncular ile birlikte botlara karşı veya tamamen botlara karşı bir singleplayer deneyimi ile de oynayabilirsiniz. Oyunda pozisyon alma hareketten, iletişim yetenekten daha önemli bir yer tutuyor. Yani Rambo gibi elinize makineli tüfeği alıp pata pata pata giderseniz çok geçmeden yeniden canlanmak için diğer dalgayı beklemek zorunda kalırsınız. Takımınız ile birlikte hareket ederek tatiklerinizi birlikte gerçekleştirmek zorundasınız. Tek başına iş yapıp eğlenebileceğiniz ve takımınıza katkı sağlayabileceğiniz tek rol Keskin Nişancı rolü ve gerçekten çok zevkli olabiliyor.

Oyunda tıpkı Insurgency’de olduğu gibi destek dalgaları ile canlanma sistemi mevcut. Her takımın ölen oyuncularının doğması için belirli bir sayıda hakları var. Her oyuncu tek tek değil hep birlikte doğuyor ve ölen oyuncular bir sonraki destek dalgasını beklemek durumundalar. Destek dalgalarını kazanmak içinde haritadaki bölgeleri ele geçirmeniz gerekli. Takımınızda hayatta kalan son kişi olarak herkesin arkasına gizlice geçip bir bölgeyi ele geçirerek bütün takımı son anda canlandırarak oyun çevirmek gerçekten çok ama çok zevkli bir durum. O yüzden bu oyun mekaniğinin kalmış olması mantıklı bir hamle olmuş. Insurgency’den kalan bir başka özellik ise yerel sesli iletişim. Oyunda sesli iletişim kurmak isterseniz sadece yanınızdaki askerler sesinizi duyacaklar. Düşman askerler dahil. Bu özelliği Insurgency’de çok beğenmiştim, burada da kullanılması çok hoşuma gitti.

Yapım Insurgency’nin birebir değiştirilmiş hali değil tabii ki. Oyuna yeni eklenen özelliklerden birisi de radyo ile hava desteği almak. Oyunda birazdan bahsedeceğim 6+1 asker sınıfından +1’i temsil eden Officer sınıfı, diğer askerlerin taşıdığı radyo ile hava desteği çağırabiliyor. İster gaz bombası ister patlayıcı yüklü bombalar olsun bu yeni özellik savaşın gidişatını bir anda değiştirebiliyor. Düşmanınız sizi belirli bir yere kısıtladı ve geçemiyor musunuz? Bir gaz bombası ile pozisyonunu onlar sizi göremeden değiştirebilirsiniz. Erişemediğiniz yerde bir makineli tüfekli bir asker mi var? Bombardıman uçakları sizden koordinatları bekliyor bile.

Day-of-Infamy-oninc-3

Oyundaki yeni silahlardan birisi de alev makineleri. Yakın mesafede çok ölümcül olan bu silahları taşıyan askerlerin sırtlarındaki tüpler de önemli tabii. Yüksek kalibrede bir merminin isabet etmesi direkt patlamalarına neden olurken daha zayıf mermiler içindeki benzinin akmasına ve silahın çalışmamasına yol açıyorlar.

Oyunda MP ve SP için üç adet oyun modu bulunuyor. Liberation, Offensive ve Frontline.

  • Liberation oyun modu, diğer pek çok oyundan alışık olduğumuz klasik kontrol noktaları oyun modu aslında. A, B ve C kontrol noktalarını ele geçirmeye çalışıyoruz. Farkı, destek dalgaları. Her üç noktayı da ele geçirip düşman takımın destek dalgaları bitiren takım kazanıyor.
  • Offensive oyun modu, bir takımın savunduğu (genelde Almanlar) diğer takımın ise saldırdığı bir oyun modu. Harita oldukça büyük. İlk olarak A ve B noktalarına saldırırken E ve F noktalarına kadar uzanabiliyor harita.
  • Frontline oyun modu ise Liberation’a çok benziyor ancak kazanmak için yapmanız gereken düşman takımın üssündeki radyo mekanizmasını patlatmak. Liberation’dan farklı olarak destek dalgaları o kadar önemli değil ve A, B ve D, E noktaları takımlarınken C noktası oyun başında boş duruyor.

 

Oyunda Co-Op için ise ayrı üç adet oyun modu bulunmakta.

  • Stronghold oyun modu Liberation oyun modunun aynısı sadece ismi değişik Co-Op için.
  • Entrenchment oyun modu ise Offensive oyun modunun tam tersi. Sürekli üzerinize gelen yapay zekaya karşı haritadaki kontrol noktalarını savunuyorsunuz. Eğer bir kontrol noktası ele geçirilse geri çekilmek zorundasınız.
  • Patrol oyun modu ise Co-Op’a özel bir oyun modu. Canlandığınız noktadan çıkıp görevinizin olduğu noktaya erişmelisiniz, daha sonra doğduğunuz noktaya geri dönmelisiniz. Tek bir canınız var ve destek dalgası bu oyun modunda bulunmuyor.

 

Haritalara bağlı olarak oynanabilen üç ülke ordusu bulunuyor. US Army, Wehrmacht ve Commonwealth Army. Her ordunun kendine has özellikleri ve silahları bulunuyor. Mesela Commonwealth oyundaki tek altıpatlar olan Webley’e sahipken, Almanlar oyundaki tek saldırı tüfeği olan StG44’e sahipler. Bu orduların silahları, üniformaları ve seslendirmelerini oldukça gerçekçi buldum. Gerçek Captain Price’lar Commonwealth Ordusundalar bu arada.

Day-of-Infamy-oninc-2

Oyunda seçebileceğimiz 6+1 asker sınıfı mevcut.

  • Officer, +1 olarak eklendiğim sınıf. Oyundaki en önemli sınıf belkide. Sadece bir kişi bu sınıftan olabiliyor ve diğer askerler taşıyor ise radyoları kullanarak hava desteği isteyebiliyor veya sesini daha uzağa duyurabiliyor. Bazı haritalarda bu hava desteği olmadan kazanmanız na-mümkün.
  • Rifleman takımınızın orta ve uzun mesafedeki ateş gücü. Açık haritaların kahramanları ve belkide gerekli zayiatları. Bu sınıfı seçerken bir sınırlama yok o yüzden dolu sunucularda en çok bu arkadaşları görebilirsiniz.
  • Assault bazı haritalarda sayısı sınırlanan bu askeri sınıf kısa mesafelerde ve yakın çarpışmalarda kullanmak en doğru olanı. Binaların içini bu arkadaşlar ve el bombalarıyla temizlemek en doğrusu. Tam otomatik silahları ile yakın mesafede çok tehlikeliler.
  • Engineer bu askeri sınıf oyunda pompalı tüfekleri, alev silahlarını ve bazukaları taşıyan sınıf olarak ün salıyor. Oldukça çok yönlü bir oynanışa izin verse de alev silahını ve bazukayı kullanırken oldukça dikkatli olmak durumundasınız.
  • Support oyunun belkide en kilit sınıfı. Officer sınıfı bu arkadaşlar olmadan sadece etrafa bağıran CoD’deki bıyıklı amcayı oynuyorlar. Radyo bu arkadaşta. Radyolar aynı zamanda kontrol noktalarını daha hızlı ele geçirmenizi sağlıyor. Tabii radyolu sınıfı alıp Officer’ın yanında olmayacaksanız boş yere bu sınıfı meşgul etmeyin derim.
  • Machinegunner Adı üstünde, takımınızın koruma ateşi. Yakın ve orta mesafede gördüğünü indirebiliyorlar. Silahının ayaklarını da kurma şansları var ve böylece daha sağlam atışlar yapabilirler. Ancak çok çabuk hedef oluyorlar orasına dikkat etmek gerek oynarken.
  • Sniper oynarken en çok zevk aldığım askeri sınıf. Takımınız birlikte iş yapmıyor mu? Harita size göre değil mi? Belkide yanlış sınıftasınızdır. Keskin nişancı arkadaşlar özel silahlarına özel dürbünler ekleyerek çok daha etkili olabilirler. Sadece düzgün açılı ve korunaklı bir yerden düşmanlarınızı avlamaya özen gösterin yeter.

 

Day-of-Infamy-oninc-4

Insurgency’de oldukça beğendiğim silah özelleştirme sistemi Day of Infamy’de de mevcut. Ancak hem o dönemin silah teknolojisinden hemde oyunun Alpha düzeyinde olmasından mıdır bilinmez, çok kısıtlı bir silah özelleştirilmesi sunulmuş.

Yapım antik Source oyun motorunu kullanıyor. Evet. Bu yüzden grafiklerde bir Battlefield kalitesi aranmamalı. Ancak her ne kadar eski bir oyun motoru kullanılsa da imkanlar zorlanmış. Optimizasyon ve grafik ayarları oldukça detaylı ve başarılı. Ancak grafikler eski gözüküyor. 2016 yılında bir Battlefield 1 gördükten sonra asla eskisi gibi olamayacak bu savaş oyunları o da ayrı bir konu tabii ki. Bu tarz bir yapımda çevre efektleri, seslendirmeler ve en önemlisi silah seslerinin gerçekçi olması lazım ve Day of Infamy bu üçünü başarıyla geçiyor. Silahlar birbirinden ses farkı olarak ayrılıyor ve gayet gerçekçi duruyor. Seslendirmeler çok başarılılar. Oynanabilen 3 ordunun askerlerinde de o üç ülkenin aksanı ve dili akıcı ve olması gerektiği gibi kullanılmasıyla dikkat çekiyor. Oyun boyunca tepenizden uçan uçaklar, bombardımanlar, mermi sesleri ve benzeri çevre efektleri yine başarılı. Kaldı ki oyunun özellikle sunduğu yakın mesafedeki yerel sesli iletişim büyük bir artı.

New World Interactive, Insurgency’de yakaladığı ivmeyi Day of Infamy ile devam ettiriyor. Yapımın ilk başta bir mod olarak ortaya çıkması ise kimilerine sempatik gelebilir. Her ne kadar oyun şu an için Alpha düzeyinde olsa bile çoktan bitmiş gibi bir halde yapım. Savaş, Strateji ve Aksiyon seviyorsanız, hele bir de gerçekçilik kaygısı taşıyorsanız, Day of Infamy sizin İkinci Dünya Savaşı oyununuz olacaktır. Şimdiki hali böyle iken çıkışta nasıl olacak onu merakla bekliyoruz. Ben Day of Defeat: Source’ü oldukça beğenerek oynamış birisi olarak bu kadar birbirine benzeyen bir oyuna şans vermeme ihtimalim yoktu. Denedim, sevdim, öneririm.

Oyunun Steam sayfası: http://store.steampowered.com/app/447820

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

Project Winter İlk Bakış

Project Winter İlk Bakış


Project Winter İlk Bakış

Erken erişim nasıl yapılmaz: 101 Erken erişim kavramı ortaya çıktığı andan itibaren, iyisiyle kötüsüyle, oyun dünyasına çok şey kattı. İdealist fikirlerin doğru ellerde yeşermesini sağladığı gibi, paragöz geliştiricilerin iştahını da kabarttı. Sabırsız kişilerin oyun geliştirmeye soyunup günün...

Re-Legion İlk Bakış

Re-Legion İlk Bakış


Re-Legion İlk Bakış

Siberpunk tarikat simülatörü Cyberpunk 2077 duyurulduğunda ve ilk görsel materyalleri piyasaya döküldüğünde kafanızda nasıl bir imaj oluşmuştu? Şahsım adına konuşmam gerekirse benim havsalam direkt olarak Deus Ex, Shadowrun ve Akira arasında mekik dokumaya başlamıştı. O biçim bir atmosfer...

Call of Duty: Black Ops 4 – Blackout Ön İnceleme

Call of Duty: Black Ops 4 - Blackout Ön İnceleme


Call of Duty: Black Ops 4 - Blackout Ön İnceleme

Call of Duty: Black Ops 4'ün Battle Royale modu olan Blackout'u PlayStation 4 üzerinde test ettik. Bilindiği üzere geçtiğimiz ay Call of Duty: Black Ops 4'ün multiplayer betası oyunculara sunulmuştu. Biz de bu betaya katılıp düşüncelerimizi Call of Duty: Black Ops 4 Multiplayer Ön İnceleme...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir