Darwin Project İlk Bakış

Darwin Project İlk Bakış

Burası Sörbaybır, burda şaka yookh, her şey gerçek!

İnsanlar genelde bıkkınlık veren ve yanlış addettikleri şeyleri nitelerken “milletçe şöyleyiz, milletçe yaptık, milletçe *****” gibisinden tabirler kullanmaya gittikçe alıştılar. Doğrudur veya yanlıştır, beni alakadar etmiyor zira bu girizgahı az sonra kullanacağım cümle için atma ihtiyacı duydum. Ne miymiş o cümle:

“Dünyaca popüler kültürün tutsağıyız”

Bir şarkı çıktı ve bir şekilde çok mu dinlendi, hemen herkes o şarkıyı bilmeli, dinlemeli, yeni yetme eğitimsiz 3-5 çocuk coverını yapmalı, bir kısım aklı evvel parodisini çevirmeli; bütün kafeler, dolmuşlar ve genç arabalarından bu şarkının sesi yükselmeli.

Popüler Kültürün bağrından kopup gelmiş bir film serisinin yeni filmi mi çıkacak? İnsanlar o film için teoriler üretmeye, konuşmaya saatler harcamalı; sosyal medyadaki profil resimlerini o filmin sembolleriyle süslemeli, çıkan her fragmanı bir mucizeye tanıklık edercesine izlemeliler.

Oyun endüstrisini bu yukarıdaki, popüler kültürün bel kemiği sayılan, iki dalla karşılaştırmamın sebebi oyun endüstrisinin bu ikisinden daha hızlı büyümekte oluşudur. 2017 itibariyle dünya müzik endüstirisi 16 milyar dolar, Hollywood-Bollywood-Çin Sineması dahil tüm film sektörü ve tüm dünyadaki televizyon dizileri toplam 295 milyar dolar, oyun sektörü ise 2017 senesinde 110 milyar dolar gelir elde etmiştir. Oyun sektörünün bu hızla büyümeyi sürdürdüğü takdirde 2019 senesinde dünya film sektörünü (tv ürünleri hariç) geride bırakması beklenmektedir. Oyun sektörü halihazırda Futbol sektöründen daha fazla gelir elde etmektedir.

AAA bir oyun mu çıkıyor, tüm medya onu yazmalı, sansasyonal haberler ve asılsız başlıklarla tık kazanılmalı, yüzlerce oynanış videosu yayımlanmalı veyahut lets play denen dalgalarla insanların vakitleri çalınmalı. Mikro-ödemelerle cüzdanlarına göz dikilmesinde ve pek çok oyuncunun söğüşlenmekten zevk almasından bahsetmiyorum bile.

Bir de, oyun dünyası için konuşmak gerekirse, “Sörbaybır” oyunları ve bunların gayrimeşru çocuğu sayabileceğimiz “Batıl Royel” türü ile cebelleşmekteyiz. Söz konusu bu oyunların %90’ından fazlası tamamen hayal kırıklığı projeler olmasına ve bir türlü sonuca erememesine rağmen, oyuncular bu tarzda her yeni duyurulan oyuna balıklama dalmakta, yüzlerce saat bu oyunları oynayanları izleyip hem onları hem yapımcıyı zengin etmekteler. Bayıla bayıla oynadıkları ve en iyisi bu dedikleri oyunların dahi yapımcı tarafından 6 ay sonra göz göre göre patatese çevirilmesine göz yummaktalar (sana bakıyorum Pubg)

Hal böyle olunca da, gün geçmiyor ki yeni bir “Sörbaybır” yeni bir “Batıl Royel” duyurulmasın.

Oyunumuzun geliştirici firması, Scavengers Studio

 

 

Pıtırcık gibi çoğalan erken erişim oyunlarda bugünkü konuğumuz Darwin Project

Yukarıda sayıp dökmeme bakmayın, ben Rust ve Dayz ile bu Survival türüne ilk bulaşan oyuncu sürümündenim. Bu iki oyunun yayımlanmasının ilk aylarında, ben dahil çevremdeki pek çok kişide, oyun sektörüne taze bir soluk geldi havası oluşmasına sebebiyet verdiği doğrudur. Çok iyimser oluşumuz, oyun yapımcılarının sözlerini yerine getirmemesinin kınanan bir tutum oluşu ve tek kişilik AAA oyunlarda mikro ödemelerin olmaması gibi olguların zamanından; çok değil 4-5 sene evvelden bahsediyorum.

Ya 4-5 sene. Para verdiğiniz oyunlarda şans kutuları, erken erişim çöplüğü, downgrade yemiş oyunlar, tek kişilik oyunlarda mikro ödemeler, steam’de alengirli profil, profil seviyesi kasmalar ve bunun getirdiği rezil steam ekonomik sistemi gibi gibi dalgalar hayatımıza hep bu son 4-5 sene içinde girdi. Söylediklerime inanmayanlar varsa, yukarıda bahsettiğim şikayetlerin en büyük müsebbiblerinin çıkış tarihlerine kısaca bir göz atabilir. Evet, oyun sektörünün içinden geçen tüm bu yenilikler son dönemlerde oldu.

Bu yenilikler sağolsun, bugün Peter Molyneux gibi bir adamı bile büyük oyunların sektöründe mumla arar olduk. (kendisi 20 kişilik bir stüdyoyla mobil oyunlar geliştirip ense yapmakta şuan)

İşte bu yan ürün türe son dönemlerde bir oyun daha katılmaya hazırlanmakta. Yapımcılar yine kendilerinin farklı olduğunu, yepyeni bir şey deneyerek Battle Royale türüne Survival elementleri eklediklerini iddia ediyorlar bu sefer. Görselleri filan da türe yabancı olanları çekecek türdenmiş felan fistan…

Olmamış arkadaşım, olmuyor yani. Sektör kısa sürede o kadar doydu, birbirinin karbon kopyası o kadar çok oyun çıktı ki, ağzınızla kuş tutmadığınız sürece olmayacak. 10 kişi, soğuktan korunmaya çalışırken, cep kadar bir haritada birbirlerini öldürecekler, arada da “şov sunucusu” isimli bir yapay zeka üzerlerine kar fırtınası tipi filan gönderecek. Oyun tamamen bu anlattığımdan ibaret.

Ha diyeceksin ki, diğer oyunlarda bu şekilde. Zaten sıkıntı orada, ben bu oyun türünün 100 kişi ile dahi kabak tadı verdiğinden bahsediyorum. Normalde herhangi bir MP oyunda çok oyuncu daha fazla eğlence demektir. Darwin Project ise 10 kişiden oluşan ve premade’i engelleyemeyen yapısıyla, inanılmaz basit crafting seçenekleriyle ve özgün sayılamayacak oynanışıyla şimdiye kadar oynadığımız Battle Royale’lerden farklı hiç bir şey sunmuyor bizlere. Özellikle şu haliyle, Fortnite’ın bina dikemediğiniz hali gibi bir şey oyun.

 

Oyunun, basın ve yapımcı şirket tarafından giriş hakkı tanınan 500-600 kişinin katıldığı bu alpha sürümünün ağzına kadar bug ve bağlantı sorunlarıyla dolu olması da üstüne tuz biber ekti zaten. Zıplarsın zıplamaz, ok atarsın hitbox sorunlarıyla karşılaşırsın, oyundaki tuzakların bir kısmı buglardan dolayı çalışmaz ve yakalayamadığınız rakibiniz sizi öldürür vs vs.

Kısacası Darwin Project ağzımda acı bir tat bıraktı. Umarım çıkışına kadar daha yenilikçi bir kaç etmen daha oyuna entegre edilir de, bir miktar diğer Battle Royale’lerden ayrılmayı başarır. Yoksa PUBG ve Fortnite gibi oyunların her iki konsola da gelmiş olacağı bir dönemde sadece Xbox ve PC’ye çıkış yaparak hayatta kalması imkansız olacaktır.

 

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
12
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

2017 Golden Joystick Ödüllerinin Kazananları Belli Oldu

2017 Golden Joystick Ödüllerinin Kazananları Belli Oldu


2017 Golden Joystick Ödüllerinin Kazananları Belli Oldu

Bu yıl 35.'si düzenlenen ve yirmiden fazla ödülün dağıtıldığı 2017 Golden Joystick Ödülleri sahiplerini buldu. Geçtiğimiz yıl herkese açık oylama sistemine geçerek kazanacak yapımları oyuncuların seçmesine olanak sağlayan Golden Joystick Ödülleri'nin 35.'si geçtiğimiz gün Londra'da düzenlendi...

Call of Duty: WWII İnceleme

Call of Duty: WWII İnceleme


OFD: 73.0%

Call of Duty: WWII İnceleme

OFD: 73.0%

Call of Duty: WWII ile modern savaş, hatta uzay savaşları konseptini bir yana bırakıp serinin çıkış noktasına, İkinci Dünya Savaşı'na dönüyoruz. Call of Duty serisi son birkaç oyundur gelecek savaş deneyimini oyunculara sunmayı tercih ediyordu. 2011'de çıkış yapan Modern Warfare 3'ün ardından...

PlayStation 4 İçin Canlı Aksiyon Macera Oyunu Erica Duyuruldu

PlayStation 4 İçin Canlı Aksiyon Macera Oyunu Erica Duyuruldu


PlayStation 4 İçin Canlı Aksiyon Macera Oyunu Erica Duyuruldu

Flavourworks tarafından PlayStation 4 PlayLink'e özel olarak geliştirilen canlı aksiyon macera türündeki Erica, Paris Oyun Haftası sırasında duyuruldu. Sony'nin Paris Oyun Haftası 2017 sırasında PlayStation 4 için duyurduğu oyunlar arasında Erica da bulunuyor. PlayLink'e özel olacağı...

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz