Crusader Kings II: Holy Fury İnceleme

Crusader Kings II: Holy Fury İnceleme

Devasa strateji oyunları içerisinde parmakla gösterilen Crusader Kings II, Holy Fury ile çok daha eğlenceli!

Giriş cümlesinden geçer not aldığını anlayabileceğiniz Holy Fury, Crusader Kings II’nin en son satışa sunulan genişleme paketi. Yeni içerikler sunmak bir yana var olan dinamikleri de geliştiren bu ek paket aynı zamanda önceden çıkışını yapmış diğer ek paketlerle de uyumluluk sergiliyor. Yani önceki bazı ek paketlere sahip olanlar birbiriyle paslaşan içeriklerle çok daha eğlenceli anlara şahitlik edebiliyor. Ben de uzun süre ara verdiğim bu harika oyuna Holy Fury ile geri dönmüş bulunmaktayım.

Holy Fury’nin ana içeriklerine değinerek başlayalım. Göze ilk çarpan tarihi bükebilmemiz. Daha doğrusu oyunda bize sunulan tarihi aralıklardaki siyasi düzeni arzu ettiğimiz gibi ayarlayabilmemiz ya da rastgelenin dibine kanca atmamız. Henüz var olan konsepti ve senaryoları bitiremeyen benim gibi kişiler için bu özellikler oyunu adeta dipsiz bir kuyuya dönüştürüyor. Yazıyı yazarken özelliği deniyordum, bir ayar yaptım dünya üzerindeki tüm ülkeleri kadınlar yönetiyordu… O derece bir sürü detayı ayarlayarak süper alternatif bir tarih çizelgesi oluşturabiliyorsunuz. “Shattered World” ve “Random World” özellikleri aslında bu aileye yabancı değil, Europa Universalis 4, Crusader Kings 2’ye nazaran bu özellikleri bünyesine önceden katmıştı, şimdi Holy Fury ile CK2 oyuncuları da bu içeriğe kavuştu.

Sonra değinmemiz gereken ana içerik Pagan savaşçı loncaları. Gizli oluşumların, toplulukların Monks and Mystics DLC’si ile oyuna eklendiğini biliyorsunuz. Holy Fury ile savaşçı temelli bir örgüt yapılanması, Hristiyanlık dışındaki her din için neredeyse bir adet savaşçı loncası var. Bu Warrior Lodge adıyla anılan içerik sayesinde karakterinizin askeri kabiliyetini artırabiliyorsunuz. Başıma gelen bir olayı anlatayım. Oyunu öğrendiğim İskandinavlarla yeniden başlamak iyi oldu zira içerik de tam bu topluluklar için. Ragnarr Lodbrok ile takılayım diye Munsö Hanedanlığı’nı seçerek oyuna başladım. Ragnar’ın babası Sigurdr ile İsveç’i kurabildim. Ragnar yönetime geçince tüm İskandinavya’yı ele geçirdim. Danimarka ve Norveç’in bir kısmı ne azık ki o an savaş açamayacağım benle güç olarak eş değer Saxony’de idi evlilik bağı ile bir şeyler yapmaya çalıştım.

Yıllar geçti Ragnar öldü. Ülke bölündü. Koca İskandinavya çocuklar arasında bölündü. The Wolf Warrios adlı topluluğa girdim. Bu şekilde aynı kan bağı ile bağlı olduğum diğer akraba krallıkların liderlerine düello önerdim. Norveç Kralı yanaşmadı ama Lapland Kralı kabul etti. Duelloyu kaybettim, İsveç Kralı öldü, bu şekilde İsveç ve Lapland krallıkları birleşti. Lapland kralı benim yönetimime geçti. Ben de ana unvanımı yeniden İsveç Kralı yaptım. Sonuç itibariyle savaşmadan iki krallığı yeniden birleştirdim. Akabinde Norveç’e savaş açarak o krallığı da eskisi gibi bünyeme kattım. Sonrasında Finlandiya’ya odaklandım… Warrior Lodge içeriğin düello ile sınırlı değil. Görevler geliyor bunlar X yeri yağmala, şuna savaş aç veya şunla düello yap olabiliyor. Diğer üyelerle ilişkilerinizin düzelmesi, üye puanınız ile aktif edebileceğiniz decision seçenekleri gibi ince detaylar da var.

Hemen hem ana 3. hem de Warrior Lodge ile bağlantılı özelliğimize geçelim. “Bloodline” ile oyunda yer alan gerçek tarihi şahsiyetlere soyunuzu bağlar ya da direkt bu kişilerin soyunu devam ettirirseniz özel yetenekler kazanıyor ya da var olan yeteneklerinizi artırıyorsunuz. Gerçek tarihi karakterler dışında yönettiğiniz karakteri de efsanevi bir kişiye dönüştürebilir ya da dönüşmüş kişilerin soyunu sürdürenlerle aile bağı kurabilirsiniz. Ben hem Ragnar’ın soyundan geliyor hem de sonradan tespit ettiğim ve savaşçı topluluğunda efsanevi biri olan kişinin son aile ferdi, kız torunu ile evlendim. Warrior Lodge topluluğu üyeleri o oluşumda tepelere çıkmış ise efsanevi kişili olmak için mücadele edebiliyor. Uzun süren vetire, eğer o anki yönetici karakteriniz ölmezi ise tamamlandığında efsaneler listesinde adı yer alıyor. Bu girişimde bulundum ama başarılı olamadım.

Vikingler’de pagan reformu yapıldığı zaman birçok getiri elde ediliyor. Holy Fury ile reformasyonun doğası, doktrini ve liderlik başlığı altında çeşitli seçenekleri seçerek dinde reform yapıyorsunuz. Eskiden şartlar oluşunca reform yapıp geçerdik. Şimdi reform yaparken oynayış tarzımıza ve kültüre uyacak şekilde özellikler kazanarak bur işi gerçekleştiriyoruz. Mesela ben Warmongring, Sons of Ragnarok, Meritocracy ve Temporal’ı seçtim. Genişlemeci yapı ve istikrarlı yönetim için ideal bir özellik dizisi. Size de öneririm. Bu arada şimdi asıl oyunumda bu reform işini yapamıyorum. Öyle beklenmedik olaylar gerçekleşiyor ki koca İskandinav İmparatorluğu’nu kurdum Kuzey’e hükmediyorum reform şartları bir türlü oluşmadı, Crusader Kings 2 böyle bir oyun…

Ana özellikler bitti. Şimdi mini ve var olan dinamiklerin nasıl geliştiğine değineceğim. Hristiyan topluluklar için (Paganlar’da durum biraz farklı) aziz ve azize özelliğini görüyoruz. Ben bizzat birinin aziz olduğunu görmedim. Daha doğrusu sürecini görmedim. Ama kader icabı Pagan İskandinavya’da Hristiyan yöneticilerim de oldu. Haliyle arayüz din değişince değiştiğinden oynadığım süre içerisinde iki tane aziz ilanını gördüm. Biri Afrika’dan biri İspanya’dan idi. Aziz dinamiği yaşayan değil, ölü karakterler için işliyor. Şartlar oluşmadan öyle gelişi güzel herkes aziz olamıyor. Nihayetinde mikro yönetim ve dindarlık puanı için güzel bir içerik. Bağıntılı diyebileceğimiz, inanç bakımından, değinilmesi gereken bir diğer husus, bizdeki kılıç kuşanma töreni gibi Hristiyanlık’taki taç giyme töreni. Hristiyan Kral ve İmparatorlar hanedan üyeleri değiştikçe tahta çıksa da yerini sağlamlaştırmak için Papa ile muhatap olmalı. Burada da mikro yönetim ve eventler ile oyunun zenginliği artırılmış.

Karakterler arası diplomasi seçeneğinde yeni ikonlar görmeniz mümkün, eğer bu Holy Fury edinirseniz. Karakterleri kendinize meylettirebilir ya da başkasına karşı kışkırtabilirsiniz. Bu seçenekleri aktif ettiğinizde gelen event/haber mesajları içerisinde yapacağınız seçimler sayesinde yönetiminizdeki kişilerin sizle değil kendi daha alt yönetimindeki diğer karakterlerle uğraşmasını sağlayabilirsiniz. Seçenek ve strateji bol, tamamıyla özgürsünüz. Bu tür oyunlarda ne kadar çok minik detay artarsa eğlence de bir o kadar artıyor. Mesela İmparatorluğum altındaki Norveç Kralı’nın vasallarından biri üzerinde bu seçeneği denediğimde aramı iyileştirecek event’ler geldi. Sistem gayet güzel işliyor. Ancak bu işlem ülke büyüyünce unutulabilir, benim gibi haldır haldır 5. seviye hızda oynuyorsanız böyle olacaktır, bu kelimeleri yazarken bu özelliği çok kullanmadığımı anımsadım.

Açıkçası bu incelemenin daha uzamadan bitmesi lazım. Yoksa yazı AAR (after action report) bizim hikaye dediğimiz içeriğe dönüşecek. Zira başıma gelenleri anlatmak istiyorum. O yüzden biraz şimdi “oho anlatsak sonu gelmez modunda” diğer içerikleri sıralayıp son sözlerimi söylemek istiyorum. Üstte okuduğunuz içeriklere ek olarak yeni karakter yetileri, oyun dinamiklerine bağlı olarak çeşidi artırılmış event’ler de Holy Fury ile oyuna ekleniyor. Haçlı seferleri buna bir örnek, farklı olaylar, daha gelişmiş sefer görünümü ve seferin başlamasının bildirilmesi, taraflar, savunucular, birçok detay görünmekte. Mesela öyle bir anda iki yöneticim değişti ki hem Cermen Pagan savunucu olarak hem de Hristiyan olarak haçlı seferi başlamadan dibimdeki Saxony’nin nasıl bir ezilme sürecine gireceğini gördüm. Ben tarafsız kalmayı tercih ettim uzaktan izledim. Çeşitli haçlı tarikatları, süvarileri ile Kuzey Almanya’da horon tepiyordu… Yeni kanunlar, yeni portreler, yeni asker türleri, yeni kabul edilebilir Yunan Pagan inancı Helenizm, yönetici olarak aldığınız kellelerin listesi gibi irili ufaklı, ücretli ücretsiz daha birçok detay Holy Fury ve beraberinde çıkan yama ile oyunculara sunuldu.

Tecrübe ettiğim kadarıyla eğlencenin katlandığını net bir şekilde ifade edebilirim. Üste belirtmiştim, ben Crusader Kings 2’yi ilk olarak Vikingler ile oynadım, aradan geçen zaman içerisinde Europa Universalis 4 beni çok daha meşgul etti, DLC sayesinde oyuna geri döndüm ve yine Vikinglerle oynadım. Bu sefer çok daha zevk aldım, zamanı akıtmak yerine durdurup bir sürü ayar ve dinamikle meşgul oldum. Bu adamlara kızıyoruz ama 2012’de çıkan bir oyunun yüzlerce saat oynanacağı ek paketleri çıkışından beri sunuyor oluşları gerçeğini de görmemiz lazım. Gelen ücretli içerikleri tarttığımızda fiyat normal, ayrıca şu an Steam’deki en ucuz ücretlendirme de Türkiye’de. Paradox bize oyunu 6 dolar’a sunuyor, 32 TL demek, Avrupalı oyuncular 105 TL bayılıyorlar… Crusader Kings 2 oyuncusuysanız eğlencenin derinleşmesi ve tekrar oynanabilriliğin artması için bu ek paketi edinebilirsiniz, öneriyorum. Son olarak daha fazla bilgi edinmek, kendiniz gibi devasa strateji oyunları ile buluşmak isterseniz www.paradoxfan.com adresini ziyaret edebilirsiniz.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
21
Bu yazıyı paylaş :

EKSİLERİ

Yok
Genel Ortalama 85

Devasa strateji oyunları içerisinde parmakla gösterilen Crusader Kings II, Holy Fury ile çok daha eğlenceli! Giriş cümlesinden geçer not aldığını anlayabileceğiniz Holy Fury, Crusader Kings II’nin en son satışa sunulan genişleme paketi. Yeni içerikler sunmak bir yana var olan dinamikleri de geliştiren bu ek paket aynı zamanda önceden çıkışını yapmış diğer ek paketlerle de uyumluluk ..

Sonuç OFD: 85.0% 85 Harika
- - - - -
Holy Fury, Crusader Kings 2'nin içerik bakımından genişlemesine, paralel olarak oynanış süresi ve tekrar oynanabilriliğin artmasına vesile olan başarılı bir ek paket.

Steam sayfası: https://store.steampowered.com/app/756660

Benzer Yazılar

Witcher Serisinin Crossover’ları Durdurak Bilmeden Devam Ediyor!

Witcher Serisinin Crossover'ları Durdurak Bilmeden Devam Ediyor!


Witcher Serisinin Crossover'ları Durdurak Bilmeden Devam Ediyor!

Geralt'ın bu sefer hangi oyuna misafir olduğuna inanamayacaksınız Tamam tamam, aslında inanması zor değil, sadece şaşırtıcı. Zira Geralt'ın bu seferki durağı, Soulcalibur VI'nın aksine, kendi mesleğine inanılmaz yakın bir oyun serisi. Böyle en bol canavarlısından, bol aksiyonlu bir...

Gerçek Zamanlı Strateji Oyunu Conan Unconquered Duyuruldu!

Gerçek Zamanlı Strateji Oyunu Conan Unconquered Duyuruldu!


Gerçek Zamanlı Strateji Oyunu Conan Unconquered Duyuruldu!

Petroglyph Games tarafından geliştirilen gerçek zamanlı strateji oyunu Conan Unconquered sinematik fragman eşliğinde duyuruldu. Funcom tarafından geliştirilen ve 2018'in ikinci çeyreğinde oyunculara sunulan Conan Exiles'ın ardından Barbar Conan fırtınası hız kesmeden devam ediyor. Adlarını...

Darksiders III İncelemesi

Darksiders III İncelemesi


OFD: 68.0%

Darksiders III İncelemesi

OFD: 68.0%

Yanan yalın kılıçları çarparak söğütlere koşuyordu kızıl atlılar güneşin battığı yere – Nazım Hikmet Ran THQ’nun iflası ve elinin altındaki markaların muhtelif oyun şirketleri tarafından pay edilmesinden sonra pek çok kişi yeni bir Darksiders oyunu görebileceğimizi düşünmüyordu. Zira...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir