Call of Duty: Infinite Warfare İnceleme

Call of Duty: Infinite Warfare İnceleme

Call of Duty: Infinite Warfare gerçekten kötü bir oyun mu? Sorunun cevabı yazımızda.

Call of Duty’nin çıkış noktası İkinci Dünya Savaşı. Fakat seri tarihimizin bu aralığını uzun zaman önce terk etti ve bu da yetmezmiş gibi modern savaşlar bir yana çok uzak gelecek ile alakalı içerikler barındıran oyunları bize sunmaya başladı. Call of Duty: Advanced Warfare ile ne çok yakın ne de çok uzak bir geleceğe yolculuk yaptık. Şimdi ise çoook daha ileri gidiyoruz, Call of Duty: Infinite Warfare ile savaş tüm güneş sistemimize yayılmış durumda. Net bilim-kurgu! Oysa biz hala Mars’a ayak basabilmiş değiliz. Sorun da bu. Oyuncular olarak modern dönemleri diş sıkarak kabul etmişken temanın çok daha ileriye gitmesi çekirdek kitlenin seriye sırtını dönmesine sebep oldu. Çekirdek kitle sırtını dönerse diğer oyuncular ne yapar siz düşünün.

Seriye sırt dönenlerden birisi de benim. Ancak Call of Duty: Infinite Warfare bana bu durumu sorgulamam gerektiğini adeta kafama vura vura hatırlattı. Oyuna ilk girdiğim anda yaşadığım teknik bir hata ve multiplayer’da başıma bir absürtlük gelmesi sonucu tamamıyla hevesim kaçmış ve sosyal medyada değerli oyunculara “Ben Battlefield 1’e dönüyorum” demiştim. Buradan herkesten özür diliyorum, çok büyük bir hata yapmışım. Gayri ihtiyari oldu, bilinçli değildi ama hata hatadır, üzerime düşeni yapıyor sizlerden ve gıyabi olarak da Infinity Ward’dan özür diliyorum. Neden özür diliyorum? Değerli okurlar, karşımızda gerçekten başarılı bir yapım var!

call-of-duty-infinite-warfare-1a

Call of Duty: Infinite Warfare’ın konu edindiği uzak gelecekte insanlık, nüfus artışı sebebiyle her anlamda dünyaya sığmaz olmuş ve ortak paydada birleşerek United Nations Space Alliance’ı kurmuştur. Farklılıklar giderilerek oluşturan bu birlik ile insanoğlu güneş sistemindeki diğer gezegenlere ve aylarına taşınmaya başlamıştır. Tüm ticaret, yolculuk, gezegenlerin paylaşımı ve benzeri hususlar merkez üssü Cenvere’de olan UNSA yönetiminde gerçekleştirilmektedir. Her şey güzel gibi gözükse de dünyadan uzakta birçok zorluk içerisinde hayatını idame ettiren ve farklı gezegenlerde doğanlar “yeni kurallar, yeni hırslar, yeni düşmanlar” edinmeye başlar… Settlement Defense Front adındaki birlik, temelde kendilerinin dünyaya değil dünyanın kendilerine hizmet etmesi amacıyla saldırıya geçer. Bu kalkışmaya karşı UNSA, Special Combat Air Recon’dan Nick Reyes’i görevlendirir.

Call of Duty: Infinite Warfare’de SDF’i durdurmak için dünya da dahil olmak üzere tüm güneş sisteminde mücadele veren SCAR’ın başına neler geldiğini bizzat yöneterek görüyoruz. Cenvere sokaklarından güneş sistemimizin derinliklerine sıçrayan bu mücadele oyuncuya o kadar güzel aktarılıyor ki; Call of Duty: Infinite Warfare’ın yılın oyunu olması için önünde gerçekten hiçbir engel yok. Bölüm tasarımları, karakterler arası diyaloglar, karakterlerin şahsiyetleri, ara sinematikler, yeni oynanış dinamikleri derken saatler akıp geçti ve ben hiçbir sıkılma belirtisini kendimde görmeden oyunu bitirdim. Oysa Modern Warfare 2’den sonra tüm çıkan yeni oyunların senaryolarında “Ne zaman bitiyor” dediğim çok oldu. Yani yıllar geçse de aklımdan çıkmayacak sahneler, unutmayacağım karakterler ve diyaloglarla hatırlayacağım Infinite Warfare’ı.

call-of-duty-infinite-warfare-2

Reyes’in takım arkadaşlarına olan inancı, ekibinin görevlerine olan bağlılığı, düşmanların korkusuzluğu, yan karakterlerin her ama her farklı bölümde farklı diyaloglarla iletişime geçmesi, çevreyle etkileşim, zengin bölüm tasarımları oyunun baştan savma geliştirilmediğinin en büyük ispatı. Emir gelir ve uygularsın, A noktasından B’ye gitten ibaret değil IW. Daha çok gerçekten böyle bir atmosferde insanlar, o anın psikolojisi ve konumları gereği nasıl birbiriyle iletişime geçerdi diye düşündüğünüzde tam da aklınıza gelen atmosferi yaşıyorsunuz. Sadece ana karakter Reyes etrafında dönmüyor senaryo, bir sürü karakter var oyunda. Yani sadece Reyes değil diğer karakterler de “favori” olacak türde içi dolu, boş değiller. Peki ya bölümlere ne demeli? Hele o güneşe ciddi anlamda yakın olan krater üzerinde yaşananlar… Ya o son bölüm… Muazzam. Duygu var, aksiyon var, teknoloji var.

Tamam bu kadar övgü yeter biraz da oynanış dinamiklerine değinelim. Teknolojinin gelişimiyle savaş teçhizatları da gelişmiş durumda. Örneğin patladığı bölgedeki yer çekimini bir süreliğine kıran bomba favori mühimmatlarımdan birisi haline geldi. Tamamıyla yer çekiminin olmadığı ortamlarda girdiğimiz savaşlarda ise baya zorlandığımı söyleyebilirim. Daha önce Call of Duty serilerinde benzeri atmosferlerin olduğu yerlerde savaşmıştık ancak Infinite Warfare farklı olduğunu daha ilk andan size hissettiriyor. Kökeni eski tarihlere dayanan silahların yeniden tasarlanması ve yeni birkaç silah türüyle de çatışmalardaki taktiksel durum biraz daha artmış. Karşınıza çıkan robotlara demir mermiler atmak yerine cereyan/lazer mermili silahlar saldırmak zorlukları çok daha kolay aşmaya vesile oluyor. Bir başka hoşuma giden içerik de senaryoda sadece yaya olarak ilerlemiyoruz. Special Combat Air Recon birliği üyesi olduğumuz için kendimize ait bir uçağımız var. Evet, oyunda bol bol, arcade bir şekilde olsa da, son teknoloji tasarım ve donanım sahip uçağımızla da harika uzay savaşlarına dahil oluyoruz. Oyunun asıl dikkat çeken yanı bu tür FPS oyunlarının daima bir kafes hissiyatı ile sizi koridorlarda yürütmesidir. Kesinlikle bu his, birkaç bölümü istisna olarak algılarsak, Infinite Warfare ile kırılmış.

call-of-duty-infinite-warfare-3

Bir oyun kendini tekrar oynattırıyor ise o oyun başarılıdır. Infinite Warfare’ı da tekrar oynayabilirsiniz ya da oynanış sürenizi uzatacak kararlar vererek ana senaryo görevlerine geçmeden ek yan görevleri gerçekleştirerek ilerleyebilirsiniz. Mesela ben sizlere incelemeyi yazmak adına oyunun sadece ana görevlerini yaptım. Büyük ihtimal yazıdan sonra geriye bıraktığım yan görevlere dalış yapacağım. Kimi görevler sadece uçak, kimi görevler sadece yaya kimileri de her iki oynanış dinamiğini içerecek çeşitliliğe sahip. Düşman gerçekten acımasız ve güçlü, bir sürü önemli yöneticiye sahip. Advanced Warfare ile oyunculara sunulan “üs” sistemi Infinite Warfare’da da mevcut. Üs konumundaki geminizde bulunan odanızda kalp atışlarını durdurmanız gereken düşman çizelgesi, karakterler ve görevlere ait bilgilere bakabileceğiniz kişisel bilgisayarınız gibi detaylar mevcut. Odanızdan çıktığınızda görevleri seçebileceğiniz, yan karakterlerin hazır beklediği, komuta merkeziniz ve mürettebatın gelişmelerden haberdar olduğu bir dinlenme salonu mevcut. Gelişi güzel gidemediğimiz bir cephane bölümü ve pist kısımlarını da bu alanlara dahil edebiliriz. Biraz önce bahsettiğim komuta merkezinde hangi operasyonlara gideceğinizi belirliyorsunuz. Eğer benim gibi bir şekilde oyunu bitirirseniz korkmayın, ana menüde görev seçim ekranında yapmadığınız görevleri görebilir ve oynayabilirsiniz. Ama sanırım ben baştan başlayacağım.

Biraz da teknik hususlara değinmek istiyorum. Daha önce parça parça yüklenen oyun hepsi bir arada gelmiş. Toplam 70GB gibi devasa bir dosyalar dizisi çekiyorsunuz Steam’den. İçerisinde senaryo, multiplayer ve zombi mod olmak üzere toplam 3 ayrı oyun var diyebiliriz. Senaryoda ilk gün yüklenmeyen kaplama sorunları yaşadığım için oyunu kapamış ve yüzüne dahi bakmamıştım. Ama sorumluluğum gereği zoraki giriş yaptım. Yine sorun devam ediyordu. Steam’de dosyaları taratıp, ekran ayarlarını da en düşüğe çekip akabinde yeniden en yükseğe çektikten sonra bu sorunu aşabildim. İlginç. Eğer başınıza gelirse benim yöntemimi deneyebilirsiniz. Donanımım eski olmasına rağmen (eski üst seviye) neredeyse her an 60+ FPS olan oyun yer yer 40FPS’leri gördü. Bunun sebebi de patlamalar ya da o muazzam tasarıma sahip bölümleri süsleyen efektler değil, yükleme geçişleri olmasıyla alakalı diye düşünüyorum. IW Engine’in geliştirildiği aşikar ancak bu motorun hala CryEngine, Unreal ve Frostbite’ın yanından geçemeyeceğini kesinlikle söyleyebilirim. Fakat Infinity Ward’u ve projede yer alan diğer oyun stüdyolarını tebrik etmek lazım, bu motora rağmen 1-2 ufak detay dışında kesinlikle “yeni nesil” bir oyun ortaya koymuşlar. Harbi AAA.

call-of-duty-infinite-warfare-4

Teknik açıdan değerlendirmeye devam edelim. Seslendirmeler de harika, özellikle Cenevre bölümü beni bir hayli etkiledi. İnsanoğlu birbirini yerken, yıkıma uğrayan şehirdeki insanların çığlıkları… Tüylerimin bu esnada diken diken olduğunu söyleyebilirim. Bu tür oyunlarda dikkat edilen en önemli hususlardan birisi de silahların vuruş hissini (geri bildirimi) oyuncuya verebilmesidir. İlk defa bir oyunda patlamaların da silahlar kadar iyi geri bildirim yaptığını gördüğüm, bundaki başarı elbette ki ses tasarımında gizli. Ek olarak o devasa uzay gemilerinin homurtularını da unutmamak lazım. Ne yazık ki müzikler için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Hayır asla kötüler demiyorum ancak Hans Zimmer, Modern Warfare 2’de çıtayı öyle bir yükseltti ki hiçbir CoD serisinin müziğinin MW2’deki kaliteye erişemedi. Belki de Hans Zimmer büyücüdür. Ancak gönül rahatlığıyla yazıyorum, kesinlikle müzikler de AAA kalite bir yapım için ideal seviyede. Senaryoda pek fazla duyulmasalar da arkadan size eşlik ediyorlar. Müzikler daha çok sinematik ve ciddi diyalog anlarında kendilerini “biz buradayız, çalmaya devam ediyoruz” diyorlar. Sarah Schachner daha önce birçok AAA kalite yapımda boy göstermiş olsa da üzülerek söylüyorum kesinlikle bir Hans Zimmer değil.

Gelelim o efsaneleşen Zombi Mod içeriğine. Yine eğlenceli ve gerici bir atmosfer sizleri bekliyor. Bu “Zombies in Spaceland” haritası ki bu modunda ilk haritası oluyor, senaryoyu bile geride bırakabilecek bir tasarıma sahip desem abartmış olmam. Uzay temalı harika bir luna park, hem de 80 temasıyla cidden eğlence vaat ediyor. Zombiler ise her zamanki gibi gerici, korkutucu ve sinir bozucu. Sadece silah alıp, faz faz üzerinize gelen zombilerden kurtulmaya çalışmıyorsunuz. Çevreyle etkileşim artırılmış, yapılacak birçok şey var. Yeni kart sistemi, yeni teçhizatlar, toplanması gereken nesneler, zombi akınları esnasında faydalanılabilecek teçhizatlar… Dopdolu bir harita! DLC’ler ile şüphesiz bu eğlence çok daha zenginleşecek. Zombi modun senaryosu da başarılı. Willard Wyler adlı bir yönetmenin çektiği korku filminde sıkışan 4 aktör, ki bu karakterlerin temsil ettiği kişilikler var (nerd, valley girl…), Wyler’ın emellerinden kurtulmaya çalışıyor. En güzeli ise Kara Şimşek! Tabi liseliler bu ada yabancı, orijinal adı ile Knight Rider, 80’lerin en iyi dizilerinden bir tanesiydi ve TRT’de Kara Şimşek adı ile yayınlanmıştı. Bu dizinin başrolünde yer alan ünlü aktör David Hasselhoff (dizideki adı Michael Knight) da karakterlerimize bu kurutuluş sürecinde yardımcı oluyor. Şimdi bu içerik eleştirilebilir mi?

call-of-duty-infinite-warfare-5

Geldik zurnanın zırtladığı noktaya. Call of Duty serilerinin senaryosu kadar multiplayer içeriği de beğenilerek oynanır, başarıdaki en büyük paylardan bir tanesidir. Son dönemde durum ne yazık ki böyle değil. Benim nezdimde multiplayer Modern Warfare 2 ile bitti. Sonrası aynı çorbanın tuzlusu ya da tuzsuzu… Black Ops III baya bir oyalamıştı beni. Yani BO3 bir istisna benim için. Diğer seri üyeleri ne yazık ki inceleme için oynanıp silinenler listesinde. Bunun sebebi artık bu tür oyunların fazlaca türemiş olması ile içeriğin sıradanlaşması ve tatmin etmeyişi. Artı içerik giderecek cıvıdı, Infinite Warfare bu cıvımanın had safhası. Duvarda yürümeleri ve özel silahları geçtim, yahu köpek gibi dört ayağı üzerinde koşan robotun (oyuncu) beni gelip kesmesi veya taraması nedir? Kimi haritalar da abartı detaylı, düşmanı mı takip edeceğiz çevredeki abuk sabuk nesne hareketlerini mi? Belki de yaşlanıyorum… Silahlardaki “geri tepme” yahud “sprey” olarak bilinen beceri detayları da neredeyse yok olmuş (teknoloji gelişti ne de olsa :). Oyunda istisnasız herkes, çok küçük bir fare dokunuşu ile haliyle karakteriniz de tetiğe basmış oluyor, onlarca mermiyi bir anda düşmanın üzerine boşaltan silahları aktif etmeye uğraşıyor ve kullanıyor. Beceri gerekliliği giderek düşmüş durumda. Bakın bunu çıktığı an 3 gün boyunca sadece yeme, içme ve tuvalet arası vererek Modern Warfare 2 multisi oynamış biri yazıyor, boşa lakırtı değil yani. Yeni eklenen sınıflar ve sınıflara özgü donanımlar, birbirinden yontma yeni oyun modları ile silahlar bu düşüncelerimi değiştiremezler. E-Spor dünya genelinde büyük bir patlama yaptığı için yayıncılara ve e-spor ile ilgilenenlere yardımcı seçeneklerin multiplayer kısmında yer aldığını da belirtmeden geçmeyeyim. Daha çok “kişisel” bir yorum getirdiğimin farkındayım. En nihayetinde yine eğlence vaat ediyor ve başarıyor da. Birçok akranına nazaran da daha kaliteli çünkü AAA. Bu arada benim gibi düzeni beğenmeseniz de siz de ayak uyduruyor ve fragları topladıkça oynama isteğiniz artıyor. Yani özetle “velgam tu ticaret meslek”.

call-of-duty-infinite-warfare-6

Çok fazla detaya girmek istiyordum, özellikle senaryo ile alakalı. Tek tek karakterlere değinip, şaşırdığım diyalogları anlatmak istiyordum. Ancak içerisinde bulunduğumuz dönem artık uzun yazıları kaldırmıyor. Okumuyorsunuz :). Call of Duty: Infinite Warfare kesinlikle hakkı yenen bir oyun, şu an o YouTube’taki en beğenilmeyen video rekoru mevzusuna aşırı üzülüyorum. Çalışanlar kim bilir neler hissediyorlardır. Tüm içtenliğimle oyunun sınıfı geçtiğini altını çizerek belirtiyorum. Fiyat? Call of Duty: Infinite Warfare gerek kurlar gerek isim haklarına sahip firmanın politikaları gereği gerçekten pahalı bir şekilde çıkışını gerçekleştirdi. Ancak kutulu ve dijtal fiyatlarının karşılığını verdiğini söyleyebilirim. Oynayış tarzınıza göre 15 saati aşan senaryosu, birçok kez oynanacak Zombi Modu ve bir sürü teçhizat/sınıf barındıran multiplayer içeriğinin tüm içeriğine erişmek için bir hayli vakit harcayacağınızı düşünürsek eseri için hakkını isteyen emektara ben gerçekten söyleyecek bir şey bulamıyorum. MW2 ile Infinite Warfare arasındaki oyunlar için tartışılır, ama Infinite Warfare için tartışılmaz. Oyun başarılı, sunduğu içerik zengin. Eğer her AAA ve başarılı indie oyunu satın alıyorsanız elbette pahalı gelecektir. Ancak seriyi seviyor, türü seviyor ve seçici davranıyorsanız yılın en iyi oyunu olmaya aday olan Call of Duty: Infinite Warfare uygun durumunuzda tercih edebilirsiniz.

Oyunun credits bölümü bile başarılı. Silah arkadaşlarınızın ses kayıtlarını dinliyorsunuz, yine tüyler diken oldu benim şu an, ve akabinde IW mesajı beliriyor ekranda… Ben teşekkür ederim harika vakit geçirmeme vesile olduğunuz için Infinite Warfare!

call-of-duty-infinite-warfare-7

Son olarak iki dipnot düşmek istiyorum.

1- “Death is no disgrace.”, “Mars aeternum.” – Salen Kotch. Savaş suçu işlemeseydin Salen, tüm kalbimle senin yanındaydım ama ne yazık ki benim “İnsanı yaşat ki devlet yaşasın” ilkeme ciddi anlamda ters düşüyorsun. Görev adamlığı bu değil, dava adamlığı bu değil.

2- Artık oyuncular olarak Call of Duty’nin aynı adı taşıyan farklı spinoff’lardan yani oyun kollarından ve geçişlerden oluştuğunu tahlil edip “Ya CoD İkinci Dünya Savaş oyunu” deme ve bu zorunlu yakıştırmayı yapmayı bırakmamız lazım.

call-of-duty-infinite-warfare-8

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
911
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 90

Call of Duty: Infinite Warfare gerçekten kötü bir oyun mu? Sorunun cevabı yazımızda. Call of Duty’nin çıkış noktası İkinci Dünya Savaşı. Fakat seri tarihimizin bu aralığını uzun zaman önce terk etti ve bu da yetmezmiş gibi modern savaşlar bir yana çok uzak gelecek ile alakalı içerikler barındıran oyunları bize sunmaya başladı. Call of Duty: Advanced Warfare ..

Sonuç OFD: 90.0% 90 Harika
77 80 48 90
Net bir şekilde seriye olan ön yargılar sebebiyle Call of Duty: Infinite Warfare'in başarısının baltalandığını ve hakkının yendiğini düşünüyorum. Bizzat bu yargıları taşıyan ve hatasından dönen biri olarak yazıyorum bu satırları. Yılın oyunu olması için önünde gerçekten hiçbir engel yok. Senaryosu ayrı, multiplayer içeriği ayrı başarılı. İçeriği zengin. Evet, ücreti can sıkıcı ama eseri yapanın biçtiği değere de pek denecek bir şey yok. En fazla almazsınız ya da indirim beklersiniz.

Oyunu temin etmemize yardımcı olduğu için http://www.aralgame.com 'a teşekkür ederiz.

Benzer Yazılar

Oyuncuların Tepkisi Paradox’a Geri Adım Attırdı

Oyuncuların Tepkisi Paradox'a Geri Adım Attırdı


Oyuncuların Tepkisi Paradox'a Geri Adım Attırdı

Diğer firmalar için de ibret olması dileğiyle. Bundan bir süre önce, strateji türünde gerçekten başarılı işler ortaya koyan ve benim de çok saygı duyduğum firmalardan Paradox İnteractive fiyatlarını arttırdığını duyurdu. Haliyle bir anda fiyatların neredeyse 2 kat artması firmanın...

Tekken 7 İnceleme

Tekken 7 İnceleme


OFD: 88.0%

Tekken 7 İnceleme

OFD: 88.0%

Tekken 7 tüm ihtişamıyla çıkışını gerçekleştirdi, oyunu sizler için inceledik. Dayak yiyenin, kılıç kuşananın “Ben tekken, siz hepiniz” “Tekken, tek(i)ken oynanmıyor ya” “Tekken 7’yse çiftken 14’tür” Bu böyle daha devam eder gider. Lakin aklımızda peydah olan kadarını evvelden yazmış...

FIFA’da Şike İddiaları – EA Games Yıllarca Şikeli Maçlar Mı Oynattı?

FIFA'da Şike İddiaları - EA Games Yıllarca Şikeli Maçlar Mı Oynattı?


FIFA'da Şike İddiaları - EA Games Yıllarca Şikeli Maçlar Mı Oynattı?

Oyuncuların iddiasına göre maçın skoruna ve dakikasına göre ortaya çıkan oyun dinamikleri maçların kaderini tayin edebilecek nitelikte. Sporda ve başlıca futbolda şike iddiaları uzun yıllardır gündemde olan, ülkemizde de son yıllarda tartışma konusu halini almış önemli bir sorun. Ancak görünen...

Kimler Neler Demiş?

İlk Yorum Hakkı Senin!

Bildir
avatar
wpDiscuz