Call of Duty: Black Ops 4 Multiplayer Ön İnceleme

Call of Duty: Black Ops 4 Multiplayer Ön İnceleme

Call of Duty: Black Ops 4’ün multiplayer betasını PlayStation 4 üzerinde test ettik.

Black Ops 4 ilk duyurulduğu andan beri oyun dünyasını fazlasıyla meşgul eden bir yapım oldu. Ezeli rakibi Battlefield gibi Battle Royale türüne çıkarma yapan seri bunun yanında hikaye modunu yabana atmaya karar verdi. Özellikle Black Ops gibi hikaye içeriğiyle nam salmış (tabi ki üçüncü oyun hariç) bir alt seri için bu yönde tercih yapılması büyük tepkiler topladı. Ancak öyle veya böyle, oyunun ilk betası PlayStation 4 üzerinden ön sipariş veren kullanıcılara açıldı. Biz de kısa süre önce Call of Duty: Black Ops 4’ün betasının başladığına dair bir haber girmiş ve beta hakkındaki gözlemlerimizi içeren bir yazı hazırlayacağımızı belirtmiştik. Oyunu yeterli miktarda denedik, ölçüp biçtikten sonra da yazı hazırlıklarına giriştik.

Black Ops 4 serüvenim aslında benim için hiç de iyi başlamadı. İlk yedi maçımda tüm oyun modlarını ve haritaları denemiş, sonuçta ise bu yedi maçın hepsinden yenilgiyle ayrılmıştım. Bu maçların genelinde de rezalet bir performans sergilemem sebebiyle mağlubiyetlerin faturasını büyük ölçüde kendime çıkarıyordum. Ardından bu laneti bozmak üzere bir ölüm oyununa giriştim ve gerçekten verimli bir performans göstermeye başladım. Ancak o da ne? Kazanmamıza 8 puan kala beklenmedik bir uygulama hatası nedeniyle oyunum kapandı. Böylelikle galibiyet hasretim çok daha sinir bozucu bir şekilde sürdü. En nihayetinde onuncu maçımızda ortalama bir performans eşliğinde galibiyete uzanmayı başardım ve kötü gidişata dur diyebildim.

Öncelikle betamızın Battle Royale ve Zombi modlarını kapsamadığını, elden geçirilmiş geleneksel multiplayer içeriğini bizlere sunduğunu belirtelim. Black Ops 4 multiplayer içeriğinin en dikkat çeken noktası herhalde karakterler desek yanlış olmayacaktır. Oyuncular 10 farklı karakterden istediklerini seçerek savaşa katılıyorlar. Bu karakterlerle istediğiniz silah teçhizatını seçebilir veya kendi teçhizatınızı yaratabilirsiniz. Bu noktaya kadar karakterler görünüşleri haricinde birbirleriyle ayrılmıyorlar. Ayrılmaya başladıkları yer ise seriye yeni adapte edilen karakter yetenekleri.

Black Ops 4’teki yetenek imkanları üçe ayrılıyor: bunlardan ikisi basit yetenekler, diğeri ise süper yetenek. Basit yeteneklerimizin yenilenme süresi daha kısa ve bu nedenle oyun boyunca çok kez kullanabiliyorsunuz. Bu iki yeteneğin biri de tüm karakterlerde ortak. Ortak yeteneğimiz sayesinde bir şırınga yardımıyla karakterimizin canını tazeliyoruz. Diğer basit yeteneğimiz ise karakterlere göre değişiyor. Örneğin bir karakter kanca yardımıyla kısa sürede önemli mesafeler alabiliyorken diğeri ufak bir cihaz yardımıyla belirli bir bölgedeki düşman hareketlerini incelemeyi sağlıyor. Bu on farklı yetenek sayesinde takım arkadaşlarınıza yardım edebilir veya düşmanların başına iş açabilirsiniz. Süper yeteneğimiz çok daha uzun bir yenilenme süresine sahip. Hatta maç boyunca muhtemelen bir veya iki kez kullanma şansınız olacaktır. Süper yetenekleriniz doğru kullandığınız takdirde düşmanların başını fena halde ağrıtıp size büyük miktarlarda oyun puanı kazandırabiliyor.

Bu karakter-yetenek sistemini genel olarak Overwatch yapısında bulduğumu söylemeliyim. Ancak Overwatch’ta karakter ve yetenekler oynanışı büyük ölçüde etkilerken Black Ops 4’te bu hissi yeterince bulamadım. Yeteneklerinizi kullansanız bile oyun bir noktadan sonra eski usul öldür-öl döngüsüne giriyor. Karakterler sayesinde bariz şekilde taktiksel bir oynanış tasarlanmak istenmiş, ancak sağlam bir alt yapıya oturtulmaması sebebiyle klasik bir Call of Duty multiplayer konseptiyle karşı karşıya kalıyoruz. Sanırım taktikselliği daha sağlam bir şekilde hissetmek isterseniz elinizdeki en iyi seçenek arkadaşlarınızla toplanmanız olacaktır.

Dediğimiz gibi Black Ops 4 oynanışı büyük ölçüde karakter odaklı. Ancak bu karakter yetenek mekanizması size pek de hitap etmiyorsa kendi kişisel teçhizatını yaratmanız ve istediğiniz silahı seçmeniz hala mümkün. Kendi istek ve ihtiyaçlarınız doğrultusunda bir sınıf yaratırken bu yetenek olayını gözardı ederek boş slotlarınıza el bombaları veya fırlatmalık küçük baltalar ekleyebilirsiniz. Tabi alıştığınız takdirde özellikle bazı noktalarda karakter-yetenek sisteminin faydalarını bolca göreceğinizi düşünüyorum.

Black Ops 4’ün hedeflediği taktiksel oynanış bir modda kendini biraz daha bariz hissettiriyor. Bunu açıklamadan önce isterseniz oyun modlarımızı biraz yakından tanıyalım. 4 oyun listesinden 6 farklı oyun modu bize sunuluyor. İlk listemizde yer alan iki modumuz Team Deathmatch ve Kill Confirmed olarak karşımıza çıkıyor. Bunlar zaten Call of Duty serisinin klasikleşmiş modları arasında. İkinci listemizdeki Domination ve Hardpoint modları da oldukça tempolu bir oynanışı sunuyor. Seriye yeni eklenen modumuz Control ise tam da hedeflenen taktiksel oynanış için tasarlanmış. Multiplayer FPS’lerde alıştığımız bölge ele geçirme konseptindeki bu modumuzda iki bölge yer alıyor ve bunları ele geçirip savunmamız gerek. Bu noktada seçtiğiniz karakterler ve takım oyunu gerçekten ön plana çıkıyor. Örneğin bölge savunurken Ajax karakterinin kalkanı ile kendinizi koruyabilir, Nomad karakterinin köpeğiyle düşmanlara tehdit oluşturabilir veya Recon karakterinin çevredeki düşmanları gösteren özel cihazı sayesinde muhtemel saldırılara hazır olabilirsiniz. Hedeflenen taktiksel oynanış kendini kesinlikle Control modunda gösteriyor. Son oyun modumuz olan Search and Destroy betanın ilk günü kapalı olup ikinci gün sunulan bir mod. Klasik bomba kur-imha et mantığındaki bu mod yeni erişime açılması nedeniyle şu sıralar oldukça popüler.

Diğer oynanış mekaniklerine değinmek gerekirse önceki Call of Duty oyunları ile üç aşağı beş yukarı aynı oldukları söylenebilir. Birkaç paragraf yukarıda bahsettiğimiz öldür-öl döngüsü kendini rahatlıkla hissettiriyor. Eğer serinin o hızlı aksiyon tarzını seviyorsanız Black Ops 4 multiplayer içeriği sizi gene tatmin edecektir. Hele bir de eski Call of Duty multiplayer modlarını ziyadesiyle oynadıysanız oldukça başarılı işler çıkarmanız mümkün. Vuruş hissimiz gene eski oyunlardaki gibi. Açıkçası Call of Duty’nin vuruş hissini sevmediğimi de söylemem lazım. Konseptleri gereği farklılıklar içermelerine rağmen Battlefield’ın o vuruş anlarındaki kararlılığını her zaman COD serisinde aramışımdır. Tabi gene de oyunun hakkını yemeyelim, vuruş hissi de dahil olmak üzere oynanışta sizi çok da rahatsız edecek bir durum yer almıyor.

Oyundaki haritalar büyüklük açısından küçük-orta boyutlarda gidip geliyor. Tasarımları gereği de oyuncuları hızlı aksiyon sekanslarının içerisine itiyor ve alıştığımız hızlı öldür-öl döngüsünü sıkıntısız bir şekilde sunuyor. Control modunun sahip olduğu haritalar da taktikselliği pekiştirici nitelikte. Örneğin hedef noktalarımız olan A ve B’den biri dar alanda çatışmaları gerektirirken diğeri daha açık bir alanda, tehditlere karşı daha açık bir tarzı karşınıza çıkarabilir. Bu sebeple seçtiğiniz karakter ve sahip olduğu yetenek de haritaya göre farklı bir önem kazanma ihtimaline sahip.

Oyundaki silah çeşitliliği bir beta aşaması için fazlasıyla yeterli. Oyun içerisindeki tüm silahlar genel olarak sekiz sınıfa ayrılıyor ve her sınıfta on altı silah mevcut. Elbette ki hepsini deneme şansı bulduktan sonra bu sayıları veremiyorum. Oyunun resmi sitesindeki beta bilgilerine göz attığımızda bu rakamlar belirtiliyor. Silahlarımızı teçhizat yaratma ekranından kişiselleştirmek mümkün. Maçlarda puan kazandıkça karşımıza çıkan geliştirmeler ile silahımızı daha istikrarlı ve ölümcül hale getirebiliriz. Ayrıca değinmek istediğim bir diğer noktada oyuna eklenen zırh sistemi. Belli bir seviyeye ulaştıktan sonra karakteriniz için zırh geliştirmesi yapabilir ve dayanıklılığınızı artırabilirsiniz. Ancak bu zırh sistemi oldukça eleştiriliyor ve bir açıdan haksız da sayılmaz. 150’lik can barı, yan yetenek olarak can şırıngası derken düşman öldürme süresi önceki oyunlara göre bariz şekilde uzun. Bunun üstüne bir de zırh eklenince bir düşmanı öldürmek gerçekten çok uzun sürebiliyor. Treyarch yaptığı açıklamada tepkilerin farkında olduklarını belirterek durumu incelemek için süre istediler. Betanın ilerleyen günlerinde bu durum hakkında geliştirmeler görebiliriz.

Call of Duty: Black Ops 4 görsel anlamda son oyunlarla birlikte artık iyice kalıplaşan bir stili karşımıza sunuyor. Konsept değişiminin etkilerini gözardı ettiğimiz zaman kaplamaların detay seviyeleri ve çevre tasarımı gibi görsel ögeler bana Black Ops 3 veya Infinite Warfare’den pek farklı görünmedi. Özellikle son zamanlarda oyunlarda grafiklerin geldiği noktayı düşündüğümüzde Call of Duty serisinin her oyunda en fazla bir adım öteye giden grafik seviyesi insanı düşündürüyor. Ancak öyle çok çamur atmamızı gerektiren bir durum da ortada yok, kısacası her zamanki Call of Duty görselliği. Betada sunulan tüm karakterlerin gayet farklı şekilde tasarlanması, hepsinin ayrı bir havaya sahip olması ise takdirimi kazanıyor.

Black Ops 4’ü oynarken aklımdan genellikle iki düşünce geçti. Birincisi bu oyunun kaderini belirleyecek olan şeyin Battle Royale modu, yani Blackout olacağı gerçeği. Multiplayer açısından karakter odaklı bir tasarıma gidilmesi Black Ops 4’ü serinin önceki oyunlarından belli ölçüde ayırıyor. Ancak en nihayetinde alıştığımız multiplayer tecrübesine gayet yakın bir izlenim ediniyoruz. İkinci düşüncem ise biraz ileriye dönük şekilde, önümüze konulacak son ürüne Call of Duty demenin ne kadar doğru olacağı. Büyük yapım şirketlerinin Battle Royale furyasına katılmasına kesinlikle karşı değilim, ancak bunu yaparken çekirdek kitleyi kaybettirecek tercihler yapılması, bir nevi tavizler verilmesi yüzleri ekşitiyor.

Call of Duty: Black Ops 4’ün multiplayer betası bende karışık duygulara yol açtı. Evet oyunun multiplayer içeriği eğlenceli vakit geçirmeyi vaat ediyor, ancak tek başına Black Ops 4’ü sırtlamaya yetmeyeceği aşikar. Zombi modunun neye benzeyeceğini aşağı yukarı tahmin edebiliyoruz, bu sebeple yukarıda söylediğim gibi oyunun kaderini Blackout (Battle Royale modu) belirleyecek. Tabi oyun gerçek anlamda çıkışını yaptığı zaman yükselecek olan eleştiri dalgasını şimdiden ön görmek de mümkün. Neyse biz gene de konumuza dönelim, multiplayer betamız geleceğe yönelik endişeleri bir kenara bıraktığımız zaman olumlu bir izlenim oluşturuyor. Oturtulmaya çalışılan taktiksel oyun mentalitesi biraz daha cilalandığı ve sağlam temellere oturtulduğu takdirde alınan zevk daha da artacaktır. Black Ops 4 için atacağımız bir sonraki adım Eylül ayında gerçekleşecek Blackout betası olacak. İmkanlar el verdiği takdirde bu betaya da katılıp sizler için izlenimlerimizi paylaşmaya çalışacağız. Call of Duty: Black Ops 4 tam sürüm olarak 12 Ekim 2018’de PC, PlayStation 4 ve Xbox One için raflardaki yerini alacak.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
51
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

Crystal Dynamics The Avengers Oyunu İçin Yeni Bir Stüdyo Açtı

Crystal Dynamics The Avengers Oyunu İçin Yeni Bir Stüdyo Açtı


Crystal Dynamics The Avengers Oyunu İçin Yeni Bir Stüdyo Açtı

Çizgi roman ve sinema dünyasının en popüler yapımlarından olan The Avengers'ı geliştirmesi için Crystal Dynamics yeni bir stüdyo açıyor. Hem ülkemizde hem de dünyada The Avengers (Yenilmezler) popülaritesi günden güne katlanarak büyüyor. Çizgi roman severlerin favori süper kahraman...

Red Dead Redemption 2’nin Beklenen Oynanış Videosu Geldi!

Red Dead Redemption 2'nin Beklenen Oynanış Videosu Geldi!


Red Dead Redemption 2'nin Beklenen Oynanış Videosu Geldi!

Merakla beklediğimiz oyunlar arasında yer alan Red Dead Redemption 2 için yayınlanan oynanış videosu oyunun kalitesini gözler önüne seriyor. Rockstar Games tarafından geliştirilen ve oyun dünyasının şu aralar en çok beklenen oyunlarından olan Red Dead Redemption 2'nin bugün ilk oynanış...

PUBG Yapımcıları Oyundaki Sorunları Düzeltmek İçin Harekete Geçiyor

PUBG Yapımcıları Oyundaki Sorunları Düzeltmek İçin Harekete Geçiyor


PUBG Yapımcıları Oyundaki Sorunları Düzeltmek İçin Harekete Geçiyor

Popülerliğini yavaş yavaş kaybetmeye başlayan PUBG'deki hataları onarmak yeni bir proje başlatıldı. 2017 yılını adeta kasıp kavuran PlayerUnknown's Battlegrounds, Fortnite: Battle Royale'in piyasaya çıkmasıyla birlikte arka planda kalmaya başladı. Fortnite'ın ücretsiz oluşu, PUBG'de bir türlü...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir