Bir Başarı Hikayesi: Önce Mod Yaptılar Sonra Kendi Stüdyolarını Kurdular

Bir Başarı Hikayesi: Önce Mod Yaptılar Sonra Kendi Stüdyolarını Kurdular

Mount & Blade: Warband için mod geliştirerek yola çıkan yedi kişilik ekip, en nihayetinde kendi oyun stüdyosunu açmayı başardı.

PC Gamer’dan Tom Bedford, bizim de yerli oyun geliştiricilere ısrarla ilettiğimiz “mod yapın, sonra oyununuzu yaparsınız” söylemini destekleyen bir gerçeği dillendirmiş.

Mod yapımcılarının en sevdiği oyunlardan biri de Mount & Blade: Warband desek muhtemelen yanlış olmaz. Oyun dosyalarına kolay erişim ve düzenleme imkanı sunan oyun sayesinde basitten karmaşığa kadar pek çok mod çıkarıldı. Orta Dünya’dan Westeros’a, Yıldız Savaşları’ndan Witcher’a kadar pek çok farklı dünyayı gördük. Tabi hepsi fantezi evrenler üzerine kurulu değildi. İspanyol Mod Yapımcısı Alberto ‘Ibidil’ Fuentevilla de Diego, Brytenwalda ismini verdiği modda Karanlık Çağ Britanyası’nı oyunculara sundu. Bu mod aracılığıyla önce oyuna resmi bir DLC kazandırdı, ardından da kendi bağımsız stüdyosunu kurmayı başardı.

Ibidil’e bu başarıyı getiren en önemli etken Warband olsa da mod kariyerine Total War serisi ile başlamıştı. Rome: Total War için de modlar geliştiren Ibidil en sonunda Warband’in sunduğu imkanlardan etkilenerek alan değiştirmeye karar verdi. Ancak Brytenwalda modu için ilk harekete geçtiğinde böylesine kapsamlı bir şey hayal etmediğini belirtiyor. Ancak kaydettiği gelişmeler sayesinde her gün daha büyük şeyler hayal etmeye başlamış ve “Herkes Karanlık Çağ’ın zevkine varmalı.” diyerek modu yayınlamış.

Brytenwalda kısa zamanda fazlasıyla sevilmeyi başardı. 2010’da yayınlanan ilk betanın aldığı olumlu tepkiler nedeniyle Ibidil azmini artırdı. Ancak bunu tek başına başaramayacağını biliyordu. Lindegaard ‘Adorno’ Møller isimli bir başka mod yapımcısı ile güçlerini birleştirdi ve Brytenwalda’nın ilk resmi versiyonunu çıkardı. Ardından Michael ‘Motomataru’ Richter, Matthias ‘Phaiak’ Grohmann, Marco Aurelio ‘Yeyo’ Balbás Polanco, Leyre ‘Elyllon’ Ramirez Erviti ve ‘Caesar’ Iñarrea Sangués isimlerindeki diğer beş yapımcı da ekibe dahil oldu.

Mod kısa sürede 100.000 indirilmeyi geride bıraktı. Bu durum TaleWorlds Entertainment’ın dikkatini çekti. Şirkette Yazılım Mühendisi olarak görev alan Cem Çimenbiçer, Brytenwalda’yı resmi bir DLC’ye çevirmeyi teklif etti. Teklifi kabul eden ekip dolayısıyla profesyonel bir yaklaşım üstlenmek zorundaydı. Bu sebeple modu doğrudan DLC’ye çevirmek yerine altyapıyı koruyarak yeni bir deneyim oluşturmaya karar verdiler. Bu deneyime de Viking Conquest adını koydular.

Taleworlds’ün de ‘samimi’ destekleri sayesinde Viking Conquest DLC olarak çıkarıldı. Ancak tepkiler gecikmemişti. Oyuncular bekledikleri şeyin bu olmadığını belirtiyor, bir yandan da performans sıkıntıları ve buglar nedeniyle olumsuz eleştiriler yükseliyordu. Ekip üyesi -bu arada stüdyolarına Brytenwalda ismini verdiler- Caesar bu durumun sebebini dürüstçe açıklıyordu: serbest mod yapımını geride bırakıp profesyonel bir DLC geliştirme süreci umdukları gibi gerçekleşmemişti, “Başarabileceğimiz şeyleri biraz abartmıştık. Performans sorunları pek çok kötü eleştiriye sebep oldu. Çoğu da ana oyunda yaptığımız büyük değişikliklerden kaynaklanıyordu.

Viking Conquest’in çıkışından yedi ay sonra bugları ve performans sorunlarını büyük ölçüde düzelten Reforged Edition piyasaya sürüldü. Hem oyuncuların hem de eleştirmenlerin yorumları da daha olumlu bir noktaya gelmişti. “Tüm bu süreçten çok önemli bir ders edinmiştik. Hayallere fazla kapılmayıp gerçekçi olmalıydık. İncelemelerdeki sert tepkinin ardından nicelikten çok niteliğe odaklandık.

Tek kişilik bir proje olan Brytenwalda, yavaş yavaş büyüyen bir ekibin elinde önce başarılı bir moda, ardından da resmi bir DLC’ye dönüştü. Ibidil ve ekibi bizlere, hayal gücü ve sıkı çalışma bir araya geldiğinde küçük bir ekibin neler başarabileceğini gösterdi. Brytenwalda Studios şu an için adı duyurulmayan bir oyun üzerinde çalışıyor. Amaçlarını da tarihi gerçekliğe uygun kompleks hikayeler geliştirmek olarak belirtiyorlar.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
3
Bu yazıyı paylaş :

Benzer Yazılar

Pandemic Express Nasıl Olmuş?

Pandemic Express Nasıl Olmuş?


Pandemic Express Nasıl Olmuş?

Gelecek vaat eden bir erken erişim daha: Pandemic Express – Zombie Escape. Bir başka erken erişim oyununu gösteriyorum size. Videoları ile dikkatimi cezbeden oyunu geçen oynadım, akabinde kısa bir süre önce Twitch’te canlı yayınını yaptım. Gayet eğlenceliydi, yayın da oyun da. Video...

Total War Three Kingdoms’da Nasıl Asker Üretiliyor?

Total War Three Kingdoms'da Nasıl Asker Üretiliyor?


Total War Three Kingdoms'da Nasıl Asker Üretiliyor?

Çin'de İmparator olmak kolay değil. Çin’i yönetmek istiyorsanız, bu koca kadim coğrafyayı kontrol altında tutmak ve rakiplerden arınmak için ordularınızın korku salması lazım. Karşı unsurları bertaraf etmek için dayanıklı, her savaş türüne hazırlıklı olması lazım. Peki bunu nasıl...

Trials of Fire’a Bir Bakış Attık

Trials of Fire'a Bir Bakış Attık


Trials of Fire'a Bir Bakış Attık

Trials of Fire İlk Bakış. Erken erişimin meyvelerinde bugün... Erken erişime çıkışını gerçekleştirmiş oyunlar üzerine yazdığım her ilk bakışta değindiğim bir husus var: erken erişim her zaman kötü değildir. Erken erişim nitelikli geliştiriciler ve oyunları için , normal şartlar altında...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir