Assassin’s Creed III Ne Kadar Gerçekçi?

Her zaman tarihin oyun alanları olduğuyla övünen Ubisosft, Assassin’s Creed III’ü geliştirirken gerçekçi olması için neler yaptı?

Bildiğiniz üzere Assassin’s Creed serisi her zaman tarihsel bir yapıya sahip olmuştur. Ubisoft, serilerde kültürleri olabildiğince gerçeğe dayalı yansıtmıştır. Tabi bunu yapmak
içinde Ubisoft, bünyesinde tarih ve kültür araştırmacıları bulundurması gerekiyor ve öyle de yapıyor.

Hepinizin bildiği gibi Assassin’s Creed III’te Amerika yerlileri, üzerinde en çok durulan konulardan birtanesidir. Ubisoft, Amerika yerlilerinin tarihini olabildiğince gerçekci yansıtmak için
Thomas Deer adında bir kültür bilimci ile işbirliği içerisine girmiş. Deer, yaptığı araştırmalar sonucu, Ubisoft’un ilk başta Assassin’s Creed III’e koyduğu bir takım öğelerin yanlış olduğunu,
o dönemde bunların koyulduğu gibi gözükmediğini bildirmiş. Bu bildirileri dikkate alan Ubisoft, oyunda birtakım değişiklikler yaparak tam doğru olmayan öğeleri düzeltti ve
Deer oyunun mekaniği başta olmak üzere bir çok unsurunu düzeltmiş oldu.

İsterseniz bu değişikliklere bir göz atalım:

  • İlk değiştirilen öge heykellerdi. Oyunda Mohawk kültürüne ait heykeller bulunuyordu, ancak Deer, aslında o dönemde bu insanların heykeltraşlara sahip olmadığını belirtti ve
    heykeller oyundan kaldırıldı.
  • İkinci ögemiz, kahramanımız Conner’ın kabilesinin, bir sinematik sahnede o kabileye ait maskeler giymesiydi. Gerçekte bu maskeler varolsa da, Deer, bu maskelerin çok özel
    olduğunu ve oyundaki gibi sık gösterilmemesi gerektiğini söyledi.
  • Thomas Deer ayrıca oyundaki Mohawk kültürünün dili hakkında da yardımlar etti.

Sonuç olarak Ubisoft, bu oyunu, diğer Assassin’s Creed oyunlarında olduğu gibi tarihi olabildiğince gerçekçi bir ürün olarak piyasaya sürdü. Kültür bilimci Deer’in yaptığı açıklamada da,
kültürü doğru, eksiksiz bir biçimde oyunculara yansıtmış olduklarından mutlu olduğunu belirtti.

Bu yazıyı paylaş :

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir