Aliens: Colonial Marines İnceleme

Aliens: Colonial Marines İnceleme

AVP’den sonra heyecanla beklenen Aliens: Colonial Marines’in düşüşünü bir de bizden dinleyin.

Senelerdir oyun oynuyorsanız ve bunu bir hobi değil, yaşam tarzı olarak görüyorsanız, öyle zamanlar gelir ki kendinizi bazı oyunlara ve yapımcılara bağlanmış hissedersiniz. Hani, o adamlar ne yapsa kabul eder, eski oyunlarını tekrar tekrar açar, yenileri için ise gün sayarsınız. Gearbox Software’de, Brothers in Arms serisi ile bende o duyguyu yaşatan ilk firmalardan biridir. Özellikle çok beğenilmeyen Hells Highway’in benim için önemi büyüktür. Kendimi çok yakın hissetmediğim ancak türünün en iyilerinden olan Borderlands serisi de, Gearbox’ın zaman içerisinde kendisini ne kadar geliştirdiğinin bir göstergesi diyebiliriz. Bu tür bir geçmise sahip bir firma ile, Aliens gibi kült bir markanın bir araya gelmesinden nasıl bir sonuç beklersiniz? FPS ve co-op alt yapılarının yanında, hikaye ve kurgu yaratma yönünden de çok tecrübeli olan insanlar ile, hazır kurgusu ve evreni ile birlikte tekrar keşfedilmek için bekleyen bir efsanenin birleşiminden bahsediyorum. Şüpheye düşmek elde mi?

Sektörü ve haberleri takip edenler, bu inceleme yazısına neden böyle girdiğimi anlamışlardır. Bilmeyenler için ise kısa bir özet geçelim. Aliens: Colonial Marines 5 seneyi aşkın bir süredir geliştirilen ve süre gelen ertelenmeler ile oyuncuları bekletmeye bayılan yapımlar arasında yerini almış ancak sanal ortamın Aliens açlığını doldurma ihtimali en yüksek olan yapımlardan biriydi. “Di” diyorum çünkü geçtiğimiz günlerde çıkışı gerçekleşen oyunun aslında hiç beklediğimiz gibi olmadığını gördük. Bu güne kadar yapımcılar ile yapılan söyleşilerin, anlatılanların, hatta bazı videoların bile aldatıcı olduğunu öğrendik. Ve bir Gearbox hayranı olarak, bu incelemeyi yazmak gerçekten hiç kolay değil. Hadi bakalım…

Aliens-Colonial-Marines-4

Colonial Marines, 2. ve 3. film arasındaki hikayeyi destekleyen bir kurguyu barındırıyor. Bu kurgu bizzat 20th Century Fox tarafından hazırlanmış ve filmler ile bağlantısı olabilmesi için özenle elden geçirilmiş. Ancak elinizdeki kalem kötü olunca, çizgiler de o kadar kötü oluyor ne yazık ki. Klasik bir “search and rescue” görevi ile başlayan Aliens, bir süre sonra “run, you idiot” modundaki hikayesi ile başınızı ağrıtmaya başlıyor. Aliens filmlerindeki korku, gizem ve merak ögelerinin hiçbirini oyuncuya yansıtamayan Colonial Marines, karakterler arasındaki anlamsız dialoglar, bir türlü ısınamadığınız karakteriniz ve rutin ilerleyişi ile Gearbox’ın en iyi yaptığı işlerden biri olan “akılda kalıcı karakter yaratma” kısmını daha ilk saat bitmeden es geçiyor. Sonrası ise emin olun çok daha sıkıntılı.

Oyunun hikayesinin adam gibi anlatılamaması, ortaya Xenomorphs’ın sahneye çıkması ile daha trajik bir hal alıyor. Xenomorphs denildiğinde akla 3 kelimle gelir: ölüm, ölüm ve büyük ihtimalle ölüm. Tabii ki bu bir oyun olduğu için, karakterinizin hayatta kalması için filmlerden alışkın olduğumuz gücün yansıtılmaması çok doğal karşılanabilir. Ancak korku dünyasının simgesi haline gelmiş bir ismi şamar oğlanına döndürmek ne kadar doğrudur? Colonial Marines ne yazık ki içerisinde yapay zeka barındırmayan ya da barındırsa da sizin algılamanız için çok uğraşmanız gereken oyunlardan. Bu durum iki yönlü işliyor; düşmanlar ve takım arkadaşlarınız. Düşmanlar, yani Xenomorphs (ara sıra düşman askerler ile de çarpışıyorsunuz ama onların da çok farklı olduğunu söyleyemeyeceğim) sizler için hiçbir tehdit oluşturmuyor. Ne saldırmayı, ne de çevreyi kullanmayı bilen yaratıklar, grup halinde saldırsalar bile başarılı olamıyorlar. Sesi ile bile insanı titreten bu efsane yaratıklar, bırakın sizi titretmeyi, karanlık odada kulaklık ile oynasanız bile sizi yerinizden kımıldatmıyor bile. Aynı durum takım arkadaşlarınız için de geçerli. Kime ve neye ateş ettiklerinin farkında olmayan bu karakterler, siz ilerlemediğiniz sürece ilerlemeyen, duvarların arkasından Xenomorphs öldürmeye çalışan, oyunda dost ateşi olmasa bile “dost ateşine dikkat edin” gibi abuk cümleler sarf eden, kısacası birer biblo gibi yanınızda taşıdığınız fazlalıklardan başka birşey değiller.

Aliens-Colonial-Marines-3

Colonial Marines yapay zeka ve hikaye yönünden bekleneni veremezken, oyunun genel oynanış dinamikleri ile de bu performansını(!) devam ettiriyor. Oyunumuz bir FPS ve bir FPS oyununda olması gereken temel 2 şeye sahip: karakter ve silah. Ancak bu temel iki şey dışında farklı bir oluşum beklemeyin. Aksine “ben bunu neden yapıyorum” dediğiniz anlar ile çoğu kez karşılaşacaksınız. Hikaye süresince yaptığınız her aksiyon size seviye puanı olarak geri dönüyor. Bu puanlar ile seviye atlıyor ve aynı Call of Duty: Black Ops vb oyunların çoklu oyunculu seçeneklerinde olduğu gibi puan kazanıyorsunuz. Bu puanları da silahlarınızı geliştirmek için harcıyorsunuz. Ancak silahlarınızı yapay zekası olmayan bir oyunda neden geliştirmeye ihtiyaç duyarsınız? İşte asıl soru bu. Üst zorluk seviyelerinde oynadığınızı kabul edersek eğer, silah geliştirmeyi yapsanız bile size neredeyse hiçbir yararının olmadığını görüyorsunuz. Sanki tamamen kozmetik eklentiler gibi duran bu bölüm, oyuncuya istediği özelleştirme özgürlüğünü ister istemez sunamıyor. Silahların da çok çeşitli olduğunu söyleyemeyeceğim ancak genelde filmden tanıdık olduğumuz silahları oyuna yansıtmayı seçen Gearbox, bu konuda iyi bir iş çıkarmış diyebilirim. Ayrıca etrafta bulabileceğiniz ve Legendary diye tabir edilen özel silahları da envanterinize ekleyebiliyorsunuz. Tek farkları tasarımları olan bu silahları bulamasanız bile achivement dışında kaybedeceğiniz bir şey olmayacaktır.




Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
Bu yazıyı paylaş :

ARTILARI

EKSİLERİ

Benzer Yazılar

Trials Rising İncelemesi

Trials Rising İncelemesi


OFD: 80.0%

Trials Rising İncelemesi

OFD: 80.0%

Saf eğlence ve hırs içeren Trials Rising, çıkışını gerçekleştirdi. Peki oyun nasıl olmuş? Trials ailesinin oyunları, zamanında NES'de, internetten flash tabanlı oyun sitelerinde, şimdi ise mobil platformlarda boy gösteren platform bazlı yarış oyunlarının zihinlerde adıyla yer tutmuş...

Trüberbrook İncelemesi

Trüberbrook İncelemesi


OFD: 82.0%

Trüberbrook İncelemesi

OFD: 82.0%

Macera oyunlarının altın çağına saygı duruşu Trüberbrook… Oldukça enteresan bir isim seçimi değil mi? Bana kalırsa öyle. Hatta belki de oyunu geliştiren Alman “btf” şirketinin çalışanlarına da enterasan geliyordur, kim bilebilir? Ama bildiğim bir şey var, o da Trüberbrook’un son dönemde...

Far Cry New Dawn İncelemesi

Far Cry New Dawn İncelemesi


OFD: 60.0%

Far Cry New Dawn İncelemesi

OFD: 60.0%

Aceleye gelen ve yanlış stratejinin kurbanı olanlar listesine yeni bir ismi daha yazıyoruz, Far Cry New Dawn! Şu haberimizi lütfen yeni sekmede açın, öyle devam edin. Bazen sadece oynar ve geçersiniz. Şuursuzca oynarsınız, zamanı öldürmek istersiniz sadece, bir boşluk vardır ve geçmesi...

Kimler Neler Demiş?

avatar
  Subscribe  
Bildir