Alien: Isolation İnceleme

Alien: Isolation İnceleme

Alien: Isolation kısa bir süre önce satışa sunuldu. Oyunu sizler için tecrübe ettik, gerçek Alien korkusu nedir iliklerimizde hissetik. Sıra sizde!

Aliens: Colonial Marines faciasından sonra “Bu sefer üzmeyin be” diyerek beklediğim Alien: Isolation, benim en sevdiğim oyun serisi olan Total War’u oyun alemine kazandıran The Creative Assembly tarafından geliştirildi. Oyun raflarda yerini almadan önce her gelişmeye şüphe ile yaklaşılıyor, görsel içeriklere aldanılmıyordu. Zira CA’nin üzerinde büyük bir yük vardı, hem iyi bir Alien oyunu bekleniyor hem de geliştirici olarak yeni bir tür oyun geliştiriyorlardı. Peki sonuç ne?

Yıl 2137, Nostromo’da yaşanan elim olayın üzerinden 15 yıl geçmiştir. Mürettebat üyelerinden biri olan Ellen Ripley’in kızı Amanda Ripley, hayatını annesine dair bir ipucu bulmak için adamıştır. Sabrın sonu selamet, Amanda’nın beklediği haber gelir. Weyland-Yutani şirketinin tepe isimlerinden Christopher Samuels, Amanda’nın ulvi amacından haberdardır ve ona Nostromo uzay gemisine dair bulguların yer aldığı Sivastopol Uzay İstasyonu’na beraber gitme teklifini sunar…

Alien-Isolation-1

Oyunda kült karakter Ellen Ripley’in kızını yöneterek annesine dair bir bilgi edinmek için girdiği zorlu mücadelede yardımcı oluyoruz. Amanda, annesi gibi bir savaşçı değil. Yani Alien: Isolation sanıldığı gibi bir “FPS” değil, Alien: Isolation ciddi ciddi gizliliğe dayalı amacın hayatta kalmak olduğu bir korku oyunu. Ve basit bir popüler tür klonu da değil. Biliyorsunuz son dönemin en gözde iki tür açık dünya ve hayatta kalmaya dayalı korku oyunları. Steam, AAA yapımların yanı sıra bağımsız ekiplerin geliştirdiği bu kategorideki oyunlarla dolup taşıyor. CA doğru bir adım atmış, bunu yaparken de miskinlik yapmamış.

Oynanışa geçmeden önce atmosfere değinmek istiyorum. Alien filmlerini izleyenler, hiç ama hiç yabancılık çekmeyecek ve kendilerini tabiri caiz ise evlerinde hissedecekler. Öyle ki filmde yer alan yiyecek içecek kutuları dahil olmak üzere uzay gemilerinin iç tasarımlarından, 1979 döneminin hayali ürünü olan 2122 teknolojisine (Ankesörlü telefon, MSDOS ekranlı PC’ler vs.) kadar her şey filmle aynı. Gelecekte geçmişi yaşıyor, film mazisi yapıyorsunuz. Filmleri izlemeyenler için ise bu durum büyük bir kayıp değil bilakis Alien dörtlemesini izlemek için büyük bir vesile. Özetle atmosver muazzam!

Alien-Isolation-3

Sivastopol Uzay Üssüne varmadan belalar bizi adeta kucaklıyor. İlk andan itibaren korku iliklerinize işliyor. Öyle ki ben daha ilk dakikalarda şöyle “Kadın başına, böylesine karanlık bir dipsiz kuyuya neden dalıyorsun, dön geri” dedim. Zira ben böyle bir cenderede olsam dönerdim, hayatımı sürdürmem ölmememden daha evla… Sivastopol ölü bir şehre dönüşmüş, duvarlar nefret ve korku haykıran yazılarla dolu, birçok istasyon iflas etmiş, canlı herhangi bir şeye dair bulgu yok. İşte böyle bir ortamda hem anne Ripley’e dair bir şeyler arıyor hem de Sivastopol’a intikal ettiğimiz anlarda başımıza gelen talihsizlikleri gidermeye çalışıyoruz.

Nostromo’ya dair bilgiler nerede, Sivastopol’a ne oldu, nerede bu insanlar derken ilk karşılaşma gerçekleşiyor! Amanda, Alien korkusu ile yüzleşiyor, haliyle biz de “Ne zaman olacak bu lanet buluşma?” sorusunun cevabını alıyoruz. Ben ne yazık ki ilk buluşmadan arzu ettiğim hazzı alamadım. İlk buluşma sonrası oyunda ilerlerken de çok kızdım, ama oyun bu durumu telafi etti, gerçekten etti. Hele en zor seviyede oynuyorsanız geçmiş olsun…

Oyunda en son yapılacak şey sıcak temas ya da silahlı çatışmaya girmek. Çünkü Sivastopol’u ölü bir şehre dönüştüren Alien, ölmüyor. Ve işin en güzel yanı, yani içerik bakımından, tek düşmanınız xenomorph değil. Sivastopol’un vandallaşan insanları ve bozuk robotları da sizin için birer ölüm vesilesi. Haliyle ses çıkarmak, dikkat çekmek, yanlış anda yanlış yerlerde olmak geri dönüşü olmayan sonuçlarla yüzleşmeniz demek.

Alien-Isolation-4

Bu üç tür düşmana karşı ne yapmamız lazım ki amacımız doğrultusunda ilerleyebilelim? Oyunda ilerledikçe çeşitli silahlar edindiğimiz gibi çevredeki çeşitli eşyaları birleştirerek de işimize yarayan teçhizatlar elde ediyoruz. Çekiç, altıpatlar, fişek, ses çıkartan bir teçhızat ve hatırı sayılır sayıda çeşitli mühimmatımız oluyor oyun boyunca. Kimisi hikayeye göre belli bir süre sonra ve belli yerlerde elde edilirken kimi de biraz önce dediğim gibi çevredeki malzemeleri toplamamız ve birleştirmemiz sonucu kullanıma hazır hale geliyor. Robot ya da insanların üzerinden, kutulardan, çekmecelerden, dolaplardan veya rahat görülebilecek alanlardan elde edilen bu eşyalar ilk bakışta ben buradayım demiyor. Toplanacak nesnelere cidden çok yaklaşmanız ya da “Burada eşya vardır” diyerek akıl ettiğinizde bulunuyorlar.

Oyunun atmosferi ve Amanda’nın kullandığı mühimmat size Doom, Deus Ex, Dead Space, System Shock ve hatta Resident Evil’ı dahi anımsatacak. Bu kesinlikle kötü bir şey değil. Anılarınızın canlanması, sevdiğiniz oyunları size hatırlatan öğelerin Alien: Isolation’da var olması çok hoş. Korkarken, gerilirken ve stres olurken bir yandan da daha fazla haz almanıza eğlenmenize vesile oluyor bu durum.

Tekrar oynanışa dönelim. Sivastopol’da kapana sıkışmış bir fare gibi dolaşıyor kimseye görünmeden bilgisayarlarda Nostromo’ya dair bilgiler arıyoruz. Bu esnada birçok kişinin sesli/yazılı/videolu kayıtlarına ve notlarına erişiyoruz. Bunları yaparken bu karanlık kuyuda karşımıza bolca kapalı kapı ve yolumuza engeller çıkıyor. Ölümcül engeler dışında yolumuzdaki bu çakılları temizlemek için hack aleti, geçiş kartları veya kontrol panelleri gibi aracılarla işimizi hallediyoruz. Ve bunu yaparken oyun donmuyor, yani ölüm her an ensenizde! Aynı durum oyunu kaydederken de geçerli. Oyunda otomatik kayıt noktası yok, oyun kayıt işlemini de “acil” noktalarından gerçekleştiriyoruz. Yer yer karşımıza çıkan acil ankesörlü telefon noktalarından gerçekleştirdiğimiz kayıt işlemi bir anda olmuyor. Kayıt yapmak istediğimiz anda, filmdeki gibi, şahsi kartımızı bu acil noktasına yerleştiriyoruz. Bu andan itibaren 3 saniye geri sayılıyor ve kayıt yapılıyor. İşte bu saniyelerde ölme yüzdeniz çok yüksek. Heycan, korku, gerilim, stres… 4’ü bir arada ve sıcak suya gerek yok. Sizin varlığınız yeterli…

Alien-Isolation-5

Robot ve insanlar bir yana xenomorph ne yapacak tahmin edilemiyor. Hele benim gibi en zorda oynayanlar yandı. Belli başlı yerler dışında, zorlarsanız aslında her yerde ölebilirsiniz, xenomorph rastgele hareket ediyor. Kısmen scripted olan durumlarla karşılaşıyorsunuz ama genel olarak beklenmedik an ve zamanlarda ölümle yüzleşiyorsunuz. Hayatta kalmak için yegane aracınız hareket sensörü. Sensörsüz yürüyen ölüsünüz, sensörlü yürüyen yemsiniz. Ölü olmaktan iyidir. Sensörde size yaklaşan bir hareket gördüğünüzde altına girecek bir masa, saklanılacak bir dolap veya bir kasa bulmanız lazım. Yer yer saklanmanız da fayda etmeyecek ama çoğu zaman kurtulacaksınız. Bu rastgele ölümle yüzleşme anları, en zorda oynadığım için olsa gerek, korkutucu ve gerici olmayı aşarak lanet edici bir strese dönüştü. Öyle ki başka yolu yok, gitmem gereken tek bir yön var ve burada bir anda karşıma xenomorph çıkıyor. Kaçma imkanınız yok, bir kere görünmeniz yeter, hele yakındaysa kendinizi hiç zorlamayın, hakikaten kaçamıyorsunuz. Son kayıt noktasından yeniden başlıyorum ve bu sefer xenomorph yok. Yahu kardeşim neden zaman kaybettiriyorsun! Durum bu.

Tek eleştireceğim nokta oyun içinde yer alan iletişimde olduğumuz veya olmadığımız yan karakterlerin ruhsuz yüz ifadeleri ve animasyonları. Sinematikler veya oyun içi ara sahneler güzel ama bunun dışında kalan yan karakterlerle girdiğimiz etkileşim anlarında The Creative Assembly sınıfı geçemiyor. Oynanış baltalanmıyor ama bu çağda da böylesine basit işlerin affedilme şansı yok. Sinek küçük ama miğde bulandırır hesabı hiç yakışmamış.

Alien-Isolation-7

Sesler, oyunun büyük çoğunluğunu sesler sırtlıyor aslında. Uzay boşluğunda hayalet şehre dönüşen koca uzay istasyonunda eksik olmayan demir gıcırtıları, açılıp kapanan kapılar, çeşitli elektronik cihazların sesleri, sizi avlamak için fellik fellik dolaşan xenomorph’un çıkardığı sesler, sizin veya yine xenomorph’un ayak sesleri, dikkatsizce çevredeki neslere çarpmanız halinde çıkan sesler ve cabası. Sesler, xenomorph kadar korkutucu ve gerici. Atmosferin tasarımı ve sunumu kadar, sesler de muazzam. Müzikler de böyle bir ortama cuk oturmuş bu cephede hiçbir sorun yok.

The Creative Assembly, oyun buram buram film koksun, filmin fanatikleri bu oyunda filmi yaşasınlar diye çok uğraşmış. Oyunda film-grain efekti mevcut. Ama bir indiregandi durumu da söz konusu. Shogun 2 ve Rome II’den Total War’cular alışık, oyunda AA yok. Alien: Isolation’da da yok. Bunun yerine FXAA var. Görsel sunum film tadında ve grafikler güzel de olsa yeni nesildeki pürüzsüz muazzam görseli ne yazık ki Alien: Isolation’da göremiyorsunuz. Film-grain efekti de bu durumu örtbas etmek için eklenmiş de olabilir… Kısacası CA’nın Alien: Isolation’a özel düzenlediği motor Total War’unkiyle aynı diyebiliriz, ruhsuz NPC’lerin de sebebi bu (Bkz. Shogun 2 sinematikleri). Kesinlikle buradan görsel anlamda oyunun kötü olduğu manasını çıkartmayın. Teknik bazı detaylar açısından daha iyi olabilirdi diyorum sadece. Siz önerim oyunun içerisinde olduğu kadar masaüzerinden ekran kartı sürücünüzün desteklediği grafik geliştirme seçeneklerini de oyunun exe’sine uygulayın.

Alien-Isolation-6

Son tahlilde, yukarıda belirttiğim gibi, The Creative Assembly büyük bir yük altına girdi. Total War serisinin üç yeni üyesi Arena, Rome II ve Attila gibi yapımlarla meşgulken daha önce denemedikleri türde bir Alien oyunu yapmaya başladılar. Alien: Isolation benim nezdimde başarılı bir yapım ve sınıfı geçiyor. Öyle ki oyunun vesilesiyle yeniden Alien dörtlemesini izledim. Şu son birkaç gündür bu oyun ve filmlerin vesilesiyle yaşamakta olduğum sağlık problemlerini dahi unuttum. Oynamaya da devam edeceğim zira Alien: Isolation bize fazladan bir içerik olarak Nostromo’nun orijinal tayfasıyla oynama imkanı sunuyor. Bu tek kişilik, hayatta kalma uğruna savaş verdiğiniz korku oyunu, türünü seven için de Alien fanları için de kesinlikle koleksiyonda bulunması gereken bir parça.

Harika!
Harika! Bayıldım Asfdsaf:D Şoktayım! Yapma Bunu! Bu Ne Şimdi!
2
Bu yazıyı paylaş :
Genel Ortalama 80

Alien: Isolation kısa bir süre önce satışa sunuldu. Oyunu sizler için tecrübe ettik, gerçek Alien korkusu nedir iliklerimizde hissetik. Sıra sizde! Aliens: Colonial Marines faciasından sonra “Bu sefer üzmeyin be” diyerek beklediğim Alien: Isolation, benim en sevdiğim oyun serisi olan Total War’u oyun alemine kazandıran The Creative Assembly tarafından geliştirildi. Oyun raflarda yerini almadan önce ..

Sonuç OFD: 80.0% 80 Harika
59 60 93 78
Alien: Isolation, Alien ve Aliens arasında geçen bir film gibi, artık seri 4 değil 5 filmden oluşuyor diyebiliriz. Alien: Isolation hayatta kalma öğeleriyle harmanlanan korku oyunlarını sevenler için ideal bir yapım olmuş. Hem bu kültü sevenler hem de türü sevenler için önemli bir koleksiyon parçası.

Oyunu temin etmemize yardımcı olduğu için http://www.playstore.com 'a teşekkür ederiz.

Benzer Yazılar

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda


Sekiro: Shadows Die Twice İncelemesi Huzurlarınızda

Gölgeler iki defa ölür, kimileri ise her bossta… Bekledik, günlerce bekledik. From Software’in yeni bir IP’ye hayat verdiğini düşündükçe heyecanımız katlandı, kalbimiz pır pır etti; dağıtımcının Activision olduğunu hatırladıkça göğsümüz sıkıştı, heyecanımız kursağımıza dizildi. Kafalarda...

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?


The LEGO Movie 2 Videogame nasıl olmuş?

The LEGO Movie 2 Videogame, LEGO oyunlarının tekdüzeliğinden sıyrılmayı başarabiliyor mu? Cevabı incelememizde. 1929 yılında patlak veren Büyük Buhran, Amerika ve Avrupa başta olmak üzere tüm dünyada geri dönüşü olmayan felaketlere neden olmuştu. Büyük iş adamlarından ufak dükkanında çalışan...

Fallout 76, Rage 2 Ve DOOM Eternal İçin Önemli Gelişme

Fallout 76, Rage 2 Ve DOOM Eternal İçin Önemli Gelişme


Fallout 76, Rage 2 Ve DOOM Eternal İçin Önemli Gelişme

Bethesda Launcher bekleneni verememiş anlaşılan. Hatırlarsanız Bethesda Fallout 76 ile birlikte oyunlarını artık kendi istemcisi olan “Bethesda Launcher” üzerinden yayımlayacağını belirtmişti. Fallout 76’nın zemine çakılan satışları ve Epic Games’in bütün exclusive çabalarına rağmen Steam’in...

1
Kimler Neler Demiş?

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Barbarossinan Recent comment authors
  Subscribe  
En Yeniler Eskiler Beğenilenler
Bildir
Barbarossinan
Ziyaretçi
Barbarossinan

Iyi guzel oyun, Kaliteli, Grafikleri guzel. Fakat %80ni kacmak saklanmak tirsmakla geciyor. Caresiz silahsiz kaliyorsun. Korkuyu sevenler icin iyi.